BMW S 1000 RR
- Knot
Re: BMW S 1000 RR
Weet merk en type niet precies maar het is een rode, gekocht bij rijsbergen, doet t perfect. Schijfrem voor is ook bij de fireblade wat riant maar eerst ding ertussen, met het wiel meedraaien, meten en daarna kantelen en aflezen. Die ene keer per maand dat ik controleer werkt dat prima. Was 21 euro dacht ik.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet aan gedacht, maar is idd ook een optieDownforce Hans schreef:Waarom digitaal........
Koop gewoon een goede van schrader of michelin met een wijzer.
Of een banden vulpistool van michelin met een flexibele slang zoals ik hem ook heb.
Reuze gemakkelijk voor " vervelend" geplaatste ventielen.........

Maar het punt is dat ik dus dat vulpistool gisteren gekocht heb, en pas thuis er achter kwam dat de schaalverdeling nogal grof is.............

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Die zijn wel handig............
- romo
Vanochtend weer heerlijk wezen sturen.......mooi vroeg, geen kip op de weg, prachtig door de natuur met de mooiste kronkelweggetjes, heerlijk frisse lucht snuivend met een machtig apparaat onder de kont.........
....................GVD wat gaaf
Op mijn "niveau" kan ik er prachtig mee rijden............
Had ik al verteld hoe briljant die quick shifter is.......
FANTASTISCH dat ding, soms als je heel iets gas lost dan krijg je van de ploffen in/uit de pijp....................
Dik 400 km op de klok, we tellen verder af..................
....................GVD wat gaaf
Op mijn "niveau" kan ik er prachtig mee rijden............
Had ik al verteld hoe briljant die quick shifter is.......

Dik 400 km op de klok, we tellen verder af..................
- wjn
Digitaal omdat die, ook de goedkoopste getest, max. 0,1 bar afwijken, de meesten 0,05 bar. Dito voor de dure/duurdere analoge meters, maar als je die verkeerd behandeld (lees: laat vallen), gaat het al gauw mis helaas.Downforce Hans schreef:Waarom digitaal........
Koop gewoon een goede van schrader of michelin met een wijzer.
Of een banden vulpistool van michelin met een flexibele slang zoals ik hem ook heb.
Reuze gemakkelijk voor " vervelend" geplaatste ventielen.........
- Downforce Hans
Dat een meter digitaal is wil helemaal niks zetten of het apparaat nauwkeurig is.
Er zijn een hoop mensen die zich daar in vergissen, dus daarom beter een goede meter met een wijzer.
Met multimeters is het net zo erg.
Onbekende merken die ernstig afwijken, 5 multimeters, 5 verschillende uitkomsten en dat terwijl het vaak om tiendes van volts gaat.
Op een cursus een keer 20 fluke multi meters getest en allemaal de zelfde waarde.
Digitaal is dus helemaal niet heilig.........
Er zijn een hoop mensen die zich daar in vergissen, dus daarom beter een goede meter met een wijzer.
Met multimeters is het net zo erg.
Onbekende merken die ernstig afwijken, 5 multimeters, 5 verschillende uitkomsten en dat terwijl het vaak om tiendes van volts gaat.
Op een cursus een keer 20 fluke multi meters getest en allemaal de zelfde waarde.
Digitaal is dus helemaal niet heilig.........
- wjn
Helemaal mee eens, digitaal is niet heilig.
Ik refereer aan een test uit de PS of Motorrad (weet ff niet meer welke precies) van luchtdrukmeters. Conclusie was zoals ik hierboven beschreef, zelfs de goedkoopste digitale meter die ze kochten had een minimale afwijking, in tegen stelling tot analoge meters, waar dus wel verschil in zit.
En uit eigen ervaring, als je een analoge meter slecht behandeld (oftewel eens uit je klauwen laat vallen), kan die behoorlijk gaan afwijken.
Ik refereer aan een test uit de PS of Motorrad (weet ff niet meer welke precies) van luchtdrukmeters. Conclusie was zoals ik hierboven beschreef, zelfs de goedkoopste digitale meter die ze kochten had een minimale afwijking, in tegen stelling tot analoge meters, waar dus wel verschil in zit.
En uit eigen ervaring, als je een analoge meter slecht behandeld (oftewel eens uit je klauwen laat vallen), kan die behoorlijk gaan afwijken.
-
Maar dat moet je ook niet doen :jenna:wjn schreef:Helemaal mee eens, digitaal is niet heilig.
- wjn
Klopt
Als je wat exclusiefs wil op je S1000RR, check bij Durbahn. Originele WSBK tank. Mooi is anders, form follows function:

Als je wat exclusiefs wil op je S1000RR, check bij Durbahn. Originele WSBK tank. Mooi is anders, form follows function:
- Bijlagen
-
- TankALU-BMW-S1000RR.jpg (245.31 KiB) 1687 keer bekeken
-
Wat weegt een normale tank?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Nietromo schreef: als bandjes goed zijn en de compressor zit nog vol, hoe laat je de lucht er dan weer af?

Gewoon laten zitten, hoef je de volgende keer minder lang te wachten.

- romo

Dat ging das ook prima, daarna de druk er simpel vanaf laten blazen...........
- wjn
Dat leeglaten lopen moet je wel met het kraantje doen wat eronder zit (als het goed is). Dan blaas je meteen het vocht mee naar buiten.
Als je alleen via de slang lucht eruit laat, blijft er steeds meer water onderin staan en wordt de lucht zelf ook steeds vochtiger. En dat is weer niet goed om in je banden te doen
Tip: Bij het lucht afblazen dan ook de tank in de lengte wat heen en weer bewegen, haal je het meeste water eruit.
Als je alleen via de slang lucht eruit laat, blijft er steeds meer water onderin staan en wordt de lucht zelf ook steeds vochtiger. En dat is weer niet goed om in je banden te doen

Tip: Bij het lucht afblazen dan ook de tank in de lengte wat heen en weer bewegen, haal je het meeste water eruit.
- romo
wjn schreef:Dat leeglaten lopen moet je wel met het kraantje doen wat eronder zit (als het goed is). Dan blaas je meteen het vocht mee naar buiten.
Volgens RTFM kan dat alleen bij 2 bar of minder, anders is het niet veilig...........................FWIW
- romo
http://www.motorcycle-usa.com/9/6843/Mo ... Track.aspx

"Had BMW found that holy grail of a set-up, the S1000RR may in fact have been almost numerically perfect across the board, and that is something we’ve never seen before and hopefully never will. Why? Because while there’s no question the BMW is top dog right now, there’s also no question that all of the competition have S1000RRs sitting in their respective R&D and testing departments to compare against their next generation motorcycles. We were waiting for the bar to be raised and BMW stepped up and made it happen. As a result the superbike power struggle continues. But for now, kneel before it and hail the new 2010 MotoUSA Superbike Smackdown Champion: The BMW S1000RR…"
-
die BMW zal echt veruit de beste van de test zijn maar wat een vreemde cijfers, Aprillia een 4 geven voor voorvork en ducati 8 terwijl ze dezelfde voorvork hebben? en de motor van de rsv4 een 4, ik snap dat het allemaal aan iemands voorkeur ligt maar als er een blok geroemd word voor zijn alround power door het hele gebied is het die rsv4 wel. en zo zie ik wel meer cijfers staan waar ik me afvraag hoe die tot stand zijn gekomen.
- romo
^ +1
Heb her en der ook wat vraagtekens.............
Onlangs nog een test gelezen waar de Kawa remmen er meer dan goed van af kwamen, hier maar een 6 je........ik niet snap..........
Heb her en der ook wat vraagtekens.............

Onlangs nog een test gelezen waar de Kawa remmen er meer dan goed van af kwamen, hier maar een 6 je........ik niet snap..........
- wjn
Wel grappig, in bijna elke (europese) test is de RSV4 even snel als de S1000RR (soms iets sneller, soms iets langzamer) ondanks zeker 20 pk minder, en toch zo slechte track cijfers?
- wjn
Sneller dan 120km/h is ook niet veiligromo schreef:wjn schreef:Dat leeglaten lopen moet je wel met het kraantje doen wat eronder zit (als het goed is). Dan blaas je meteen het vocht mee naar buiten.
Volgens RTFM kan dat alleen bij 2 bar of minder, anders is het niet veilig...........................FWIW

Je moet natuurlijk dat ding niet in één keer opendoen als er veel druk op staat, ik vind al die waarschuwingen zo langzamerhand maar irritant te vinden. Alsof mensen zelf niet meer na (kunnen / mogen) denken.
- Snipe
Kijk, een bejaarde met een BMW S 1000 RR.
-
De bejaarde heb ik gespot, maar waar zie jij een S1000RR? Ik zie wel een HP2 Sport 

- frank de jonge
Snipe wordt zelf al beetje bejaard en ziet het verschil zo gauw niet meer 

- romo
Net even de shift light functie van 7K RPM naar 9K RPM ingesteld............allemaal makkelijk te doen, ook de frequentie en helderheid is instelbaar..................prachtig
Alarm even getest, ook allemaal instelbaar, ik heb het maar zo gelaten, dwz apart inschakelen met AB, uitschakelen met AB of contact in schakelen.................
Je kan het ook zo programmeren dat bij verwijdering van de sleutel het alarm automatisch wordt ingeschakeld, maar voor thuis vind ik dat onzinnig, tevens slurpt het de accu leeg..............
Alarm even getest, ook allemaal instelbaar, ik heb het maar zo gelaten, dwz apart inschakelen met AB, uitschakelen met AB of contact in schakelen.................
Je kan het ook zo programmeren dat bij verwijdering van de sleutel het alarm automatisch wordt ingeschakeld, maar voor thuis vind ik dat onzinnig, tevens slurpt het de accu leeg..............
- frank de jonge
Romo, kom je morgen in Emmen rijden 
We hebben een mooi stuk asfalt om lekker te skroeien :banaan:

We hebben een mooi stuk asfalt om lekker te skroeien :banaan:
- romo
Zie het nu pas, gaan we zeker doen, maar eerst wil de machine hebben ingereden..............zit nu op zo`n 500km, grofweg op de helft dus.....................
Even geduld nog...............
Net weer terug van een dik uur sturen, opvallende punten;
1 het lijkt als of het reserve lampje wel erg snel aan gaat (reserve is 4 L ) volgens mij kan de tank gewoon nog voller, vind ik beetje lastig in te schatten
2 de toerenbegrenzer bij 9 K RPM hakt er ongenadig in, het leek wel of ik vol in de ankers hing en zowat met mijn neus op het voorwiel zat
3 het is erg lastig de zijstandaard uit te klappen, er zit namelijk geen haakje aan
..........dus ik moet me in alle vervelende bochten wringen om het voor elkaar te krijgen.......
Even geduld nog...............

Net weer terug van een dik uur sturen, opvallende punten;
1 het lijkt als of het reserve lampje wel erg snel aan gaat (reserve is 4 L ) volgens mij kan de tank gewoon nog voller, vind ik beetje lastig in te schatten
2 de toerenbegrenzer bij 9 K RPM hakt er ongenadig in, het leek wel of ik vol in de ankers hing en zowat met mijn neus op het voorwiel zat

3 het is erg lastig de zijstandaard uit te klappen, er zit namelijk geen haakje aan