Na lang weg geweest weer een nieuwe auto: Gemballa Cayenne

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Xave30

Bericht door Xave30 » 07 apr 2008, 23:55

Het Lagerhuis.

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 00:35

Mening over de auto laat ik verder voor me, over hoe je aan je geld komt om zo'n auto te kopen denk ik, dat zijn me zaken verder niet. Je had me ooit al eens wat van de hoed en de rand via PB/mail laten doorschemeren.

Maar waar ik wel een mening over heb is hoe je elke keer weer je "boedeltje" presenteert, de oh's en ah's hartelijk in ontvangst neemt maar dat je verder geen enkele substantiële bijdrage levert op dit forum. Elke keer roep je meer vraagtekens op dan dat er antwoorden worden geleverd.. :roll: En daar word een moderator ook wel een keer een beetje moe van :wink:

Laat ik het zo zeggen, het is leuk voor je dat je in zulke auto's kunt rijden, maar als DF alleen maar een uitlaatklep is om af en toe die auto's te tonen maar er verder geen behoefte is om actief member willen wezen (is ook je goed recht) dan vraag ik me serieus af wat de meerwaarde is van je steeds hernieuwde presentatie op DF.

Nu komt het me erg over als blitsen met de dikke bak voor de plaatselijke discotheek.. als er maar indruk word gemaakt..

Corrigeer me maar als ik er compleet naast zit :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 00:37

DF is geen autogespot.com :lol:

Paul

Bericht door Paul » 08 apr 2008, 01:17

Jij was ook op Duitse autodag... is een "normale" Cayenne op kenteken ofzo en nu omgebouwd ofzo....

Stoer ding

stefan740

Bericht door stefan740 » 08 apr 2008, 01:30

Wijze woorden van Rico

Qua jongeren met dure auto's kijk ik vrijwel nergens meer van op sinds een vriend van me afgelopen jaar zeg een GT3 aan winst met elke dag een uur of 2 pokeren heeft verdient.
Ik ben hard aan het oefenen geslagen :idea:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 apr 2008, 01:40

Mooiste SUV die er te krijgen is. Zwarte velgen vind ik helemaal top 8)

dale vito

Bericht door dale vito » 08 apr 2008, 08:16

ik vind het niet zo bijster interessant hoe iemand anders aan zijn centen komt.. moet je allemaal zelf weten :wink: :wink: :wink:

stoere bak hoor... moet je stevig voor in je schoenen staan, al is het maar om dit soort topics (met bijbehorende reacties).

hulde en succes met de zaken.

leonard

Bericht door leonard » 08 apr 2008, 09:21

Rico v Velzen schreef: Maar waar ik wel een mening over heb is hoe je elke keer weer je "boedeltje" presenteert, de oh's en ah's hartelijk in ontvangst neemt maar dat je verder geen enkele substantiële bijdrage levert op dit forum. Elke keer roep je meer vraagtekens op dan dat er antwoorden worden geleverd.. :roll: En daar word een moderator ook wel een keer een beetje moe van :wink:

Laat ik het zo zeggen, het is leuk voor je dat je in zulke auto's kunt rijden, maar als DF alleen maar een uitlaatklep is om af en toe die auto's te tonen maar er verder geen behoefte is om actief member willen wezen (is ook je goed recht) dan vraag ik me serieus af wat de meerwaarde is van je steeds hernieuwde presentatie op DF.

Nu komt het me erg over als blitsen met de dikke bak voor de plaatselijke discotheek.. als er maar indruk word gemaakt..

Corrigeer me maar als ik er compleet naast zit :wink:

Helemaal eens met Rico

Voor patsen moet je op autoweek oid zijn!!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 apr 2008, 09:23

Na 30 jaar vastgoed moet je natuurlijk wel een goede boterham verdiend kunnen hebben en waarom zou je je kind(eren) daar niet van laten profiteren. :wink:

Het lijkt mij een mooi omstandigheid om een financieel redelijk zekere toekomst te hebben waardoor je buiten de geëikte patronen (zoals studeren) zakelijk op jonge leeftijd het één en ander kan proberen en wat risico's kan lopen.

Roman

Bericht door Roman » 08 apr 2008, 09:51

Op een forum met auto gekken is er toch niets raars aan als iemand alleen maar z'n auto laat zien van tijd tot tijd en niet actief mee post?

Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. 1 draadje dat ook werkelijk over een auto gaat, en dan ook nog een die niemand anders hier heeft.
Zie ook zat onzin draadjes langskomen, maar omdat er actief gepost word is het wel goed? :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 08 apr 2008, 09:53

Hoi Rody,

Een gifgroene e30 speciaal voor het circuitwerk is ook wel interessant om voor te stellen toch?
Doe je regelmatig trackday's of Nordschleife?

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2008, 10:25

Roman schreef:Op een forum met auto gekken is er toch niets raars aan als iemand alleen maar z'n auto laat zien van tijd tot tijd en niet actief mee post?

Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. 1 draadje dat ook werkelijk over een auto gaat, en dan ook nog een die niemand anders hier heeft.
Zie ook zat onzin draadjes langskomen, maar omdat er actief gepost word is het wel goed? :wink:
Roman dat moet ook geen probleem zijn ware het niet dat elke keer weer opnieuw hetzelfde situatie de revue passeert. Waardoor forummembers "onrustig" worden. De topicstarter schiet elke keer weer opnieuw in de verdediging.. etc etc.. Moderators moeten vaste forumbezoekers gaan corrigeren, vaste forumbezoekers vliegen mekaar in de haren, want kift, afgunst is de voedingsbodem van dit soort disussies ook al is het niet zo, want na Sander S. gate loopt de helft met een zak achterdocht onder de arm wat ze niet eens kwalijk is te nemen.

Kortom het enige wat dit soort topics bijdraagt is onrust imho.

Er is wel een oplossing hoor een hele goeie zelfs.. Laat de topicstarter een actief forum member worden, die echt niet de hele dag moet gaan posten maar wel er blijk van geeft dat hij deze community regelmatig volgt.. zoniet ? Ook dikke prima, maar hou het dan gewoon bij een rondje voor de plaatselijke discotheek.. en dat maakt ook nog een keer echt indruk.

Want elke keer actieve forummembers uit mekaar trekken omdat ze OM de topicstarter mekaar in de haren vliegen is niet bepaald bevordelijk voor de sfeer. En dat vind ik DF onwaardig.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2008, 10:32

Mijn smaak is het niet.
Maar als je 21 bent en dit soort auto's kunt rijden mag je daar best trots op zijn, ondanks dat het voor een groot gedeelte dankzij zijn pa is die hem geld heeft geleend om een bedrijf op te zetten.

Aan de andere kant moet je dat bedrijf wel kunnen runnen en winst kunnen draaien (met of zonder hulp van pa).
Er wordt in ieder geval voor gewerkt :D .
En zonder kruiwagen is het een stuk moeilijker, dus de topicstarter heeft een hoop mee zeg maar.
Plus dat in failissementenhandel heel veel te verdienen is (geld maakt geld)

En wees eens eerlijk, we zijn allemaal trots op wat we bereikt hebben.
En een 21 jarige zal dat meer laten blijken dan een 40 jarige.

Ik ken de situaties ook andersom, dat mensen van 21 jaloers zijn op wat mensen van bv 40 al bereikt hebben en die dan niet zien dat ze nog 20 jaar hebben om dat eventueel ook te bereiken, of zelfs nog meer.

Leven en laten leven :idea:
Laatst gewijzigd door Luco op 08 apr 2008, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 08 apr 2008, 10:33

Zijn we nu weer allemaal vriendjes? :)

Er valt voor allebei wat te zeggen. Voor Rody dat 'ie niet zo actief post, maar ook voor Hugo die misschien terecht reageerd, mar naar mijn mening iets té.
Laten we het vooral niet teveel opblazen.

Lekker weer vandaag hèh.. 8)

Marc R

Bericht door Marc R » 08 apr 2008, 10:39

Ik vind wel dat de meest volwassen leden hier die overigens bijna allemaal succesvolle ondernemers zijn zich niet moeten laten afschrikken CQ opnaaien doordat ze denken dat iemand van 21 een dikkere bak heb dat een ander.
Die wel of niet op een normale manier is verdiend.

Kijk dan eerst even de kat uit de boom,hakken kan altijd nog.
Natuurlijk is na S.Spoolder de sfeer wat gespannen als dit zich voordoet maar betekend niet dat er meteen gehakt moet worden als er ontwikkelingen op dit vlak zijn.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 08 apr 2008, 13:32

Rico v Velzen schreef:Er is wel een oplossing hoor een hele goeie zelfs.. Laat de topicstarter een actief forum member worden, die echt niet de hele dag moet gaan posten maar wel er blijk van geeft dat hij deze community regelmatig volgt.. zoniet ? Ook dikke prima, maar hou het dan gewoon bij een rondje voor de plaatselijke discotheek.. en dat maakt ook nog een keer echt indruk.
Kan je wel begrijpen in je mening hoor Rico. Niet om jou persoonlijk aan te vallen ook, maar sommige mensen zijn toch ook niet zo van de forums? Zou ook wel kunnen dat ìe bij meetings langs zou willen komen en dat men weet wie ìe is?

Weet er verder ook het mijne niet van, maar zie sommige die jongen wel erg snel in de hoek zetten. Terwijl hij hier toch niet echt verkeerd lijkt te zitten met zo`n beest van een Porsche, waar je toch best wat driving fun van mag verwachten ook al weegt het nogal wat ;)

Denk dat meneer Spoolder toch een aardige duit in dit zakje heeft gedaan, wel zonde.

O trouwens, hoewel ik `m nooit kopen zou...vind ik het wel een erg brute machine die Gemballa.

Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Bericht door Evert van der Linde » 08 apr 2008, 17:28

Jurriaan schreef: Terwijl hij hier toch niet echt verkeerd lijkt te zitten met zo`n beest van een Porsche, waar je toch best wat driving fun van mag verwachten ook al weegt het nogal wat ;).
als ik het zo lees heeft hij ook een E30je voor op het circuit (of gehad). Waar hij waarschijnlijk nog veel meer DF in heeft (of heeft gehad). Waarom post je deze ook niet even....
Ik denk als je daar wel een leuk verhaaltje bij verteld, hoe je eraan komt, wat er aan gedaan is. Eventueel nog plannen mee hebt. Dat je veel meer leuke reacties op krijgt ook.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2008, 18:10

Goeie post Rico :!:

Verder staat dit los van Spoolder, in deze kwestie gaat het niet of de Cayenne wel of niet van Rody is en eigenlijk interesseert het me ook echt helemaal niets. Als je de geschiedenis van Rody bekijkt kom je alleen maar zaken tegen omtrent zijn eerdere auto's en verder nagenoeg niets. Een nieuwe aanwinst en dan weet hij DF (en andere autofora?) wel weer te vinden. Op mij komt dat alleen maar over dat iemand wil opscheppen, zijn dure auto wil showen en respect wil. Sorry maar ook ik stoor me daar aan. Leuk voor je dat je een dikke auto kan rijden maar ik lees honderd maal liever dat iemand van de club een nieuwe aanwinst heeft die hij of zij al jaren op de verlanglijst heeft staan.

Overigens staat deze Cayenne al sinds september 2007 op naam hetgeen mijnsinzien niet helemaal strookt met het momentele enthousiastme omtrent de auto. Just my 2cents :wink:

rody

Bericht door rody » 08 apr 2008, 18:19

@ rico,

Kan je reactie begrijpen maar goed als ik echt zou willen patsen dan ga ik wel naar bepaalde plaatsen toe en ga ik dat heus niet op een forum doen hoor. Maar oke. En ben ook echt wel van plan om meer op t forum te zijn alleen heb weinig tijd aangezien ik vaak tot in de avond aan het werk ben.

En sorry maar die opmerking van autogespot slaat nergens op.

rody

Bericht door rody » 08 apr 2008, 18:21

RutgerK schreef:Na 30 jaar vastgoed moet je natuurlijk wel een goede boterham verdiend kunnen hebben en waarom zou je je kind(eren) daar niet van laten profiteren. :wink:

Het lijkt mij een mooi omstandigheid om een financieel redelijk zekere toekomst te hebben waardoor je buiten de geëikte patronen (zoals studeren) zakelijk op jonge leeftijd het één en ander kan proberen en wat risico's kan lopen.
Hey dat moet een bekende zijn?

rody

Bericht door rody » 08 apr 2008, 18:22

Evert van der Linde schreef:
Jurriaan schreef: Terwijl hij hier toch niet echt verkeerd lijkt te zitten met zo`n beest van een Porsche, waar je toch best wat driving fun van mag verwachten ook al weegt het nogal wat ;).
als ik het zo lees heeft hij ook een E30je voor op het circuit (of gehad). Waar hij waarschijnlijk nog veel meer DF in heeft (of heeft gehad). Waarom post je deze ook niet even....
Ik denk als je daar wel een leuk verhaaltje bij verteld, hoe je eraan komt, wat er aan gedaan is. Eventueel nog plannen mee hebt. Dat je veel meer leuke reacties op krijgt ook.
Zaterdag vrijrijden met de wagen zal dan wat foto's maken

rody

Bericht door rody » 08 apr 2008, 18:26

Niels schreef:Goeie post Rico :!:

Verder staat dit los van Spoolder, in deze kwestie gaat het niet of de Cayenne wel of niet van Rody is en eigenlijk interesseert het me ook echt helemaal niets. Als je de geschiedenis van Rody bekijkt kom je alleen maar zaken tegen omtrent zijn eerdere auto's en verder nagenoeg niets. Een nieuwe aanwinst en dan weet hij DF (en andere autofora?) wel weer te vinden. Op mij komt dat alleen maar over dat iemand wil opscheppen, zijn dure auto wil showen en respect wil. Sorry maar ook ik stoor me daar aan. Leuk voor je dat je een dikke auto kan rijden maar ik lees honderd maal liever dat iemand van de club een nieuwe aanwinst heeft die hij of zij al jaren op de verlanglijst heeft staan.

Overigens staat deze Cayenne al sinds september 2007 op naam hetgeen mijnsinzien niet helemaal strookt met het momentele enthousiastme omtrent de auto. Just my 2cents :wink:
Ik zal hier een duidelijk antwoord op geven want word het een beetje zat.

Als je het verhaal op pagina 1 goed gelezen heb wat blijkbaar niet zo is, dan wist je dat ik m sinds vorig jaar heb dus in 2007 op naam is gezet en dat hij pas in januari dit jaar omgebouwd is.

En op porsche forum staan er ook zat andere posts van mij als je daar op zou doelen dus je redenering klopt niet helemaal!

En over het verhaal dat de auto wel of niet van mij zou zijn, hoeveel bewijs wil je. moet ik mensen soms het tenaamstellings bewijs mailen ofzo. ik weet het niet meer hoor.

En wie zegt dat deze niet al lang op mijn verlanglijstje stond?.

maar goed.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2008, 18:39

Je hoeft er wat mij betreft geen duidelijk antwoordt op te geven hoor :wink: Je bent geen actieve DF-er en je verwacht wel allemaal oeh's en aaah's Rody. DAT is de insteek van mijn betoog. Of die auto wel of niet van je is, is voor ons helemaal niet traceerbaar en het interesseert me ook niet.

Evert van der Linde
Auto: BMW M140i

Bericht door Evert van der Linde » 08 apr 2008, 18:47

rody schreef: Zaterdag vrijrijden met de wagen zal dan wat foto's maken
oke, lijkt me leuk. Wat heb je aan de wagen gedaan tbv. een betere wegligging. Eventueel wat meer vermogen? Zit je nog op de standaart E30 bekleding. Of is hij echt helemaal circuit opgebouwd. Maak er een leuk verhaaltje van. Post het met wat foto's. Meng je af en toe een in topic. Laat af en toe je mening horen. En je zal het hier echt nog leuk vinden op het forum.

De manier waarop je je herintrede doet op dit forum is mischien niet een hele slimme stap geweest. Maar iedereen weet nu dat je op vrij jonge leeftijd een hele dikke auto rijd. Hetgeen wat je volgens mij nog eens graag bevestigd wilde hebben door dit topic op deze manier te openen. Doet er verder niet toe. Iedereen is nu in ieder geval op de hoogte van jou en je wagen.
Hoop je snel te lezen in een ander topic

rody

Bericht door rody » 08 apr 2008, 18:51

Niels schreef:Je hoeft er wat mij betreft geen duidelijk antwoordt op te geven hoor :wink: Je bent geen actieve DF-er en je verwacht wel allemaal oeh's en aaah's Rody. DAT is de insteek van mijn betoog. Of die auto wel of niet van je is, is voor ons helemaal niet traceerbaar en het interesseert me ook niet.
Dat verwacht ik helemaal niet alleen heb je mensen die alles verkeerd begrijpen, maar goed is voor jou miss niet te traceren en intresseert me ook niet zolang ik weet hoe t zit vind ik het best.

Plaats reactie