Fitna online
- Michel P
De regering heeft de media toch volledig in zijn macht, wil je echt wat meer kritische artikelen lezen kijk dan eens op http://www.opinio.nu/ niks geen propaganda zoals op Nova en P&W, Volkskrant, trouw, enz, enz.Macboy schreef:Met alle respect, maar de schuld van de regering ligt toch echt op plek 2 !!
Met afstand op nummer 1 is de media volledig verantwoordelijkheid, vanuit welke media politici immers hun denkbeelden hebben gehaald !
Zie hier, hoe tekenend:
"Verwachte" en "De film zou voor grote chaos en onrust zorgen" --> ja godverdomme, dat hebben JULLIE ervan gemaakt :!:Vanavond in Netwerk
De dag na Fitna
De verwachte chaos de publicatie van Fitna is uitgebleven. Moslimorganisaties en deskundigen noemen de film minder schokkend dan verwacht. Al maanden was er grote commotie over de komst van Wilders’ ‘anti-islam’ film. De film zou voor grote chaos en onrust zorgen, maar tot dusver lijkt dat zeer mee te vallen.
Balkje heeft zelfs de Bea bang gemaakt, getuige haar nieuwjaars toespraak die ze klakkeloos heeft voorgedragen.
Kijk nog ff P&W terug op uitzending gemist, de arabist slaakt helder taal, zou de politiek een voorbeeld aan kunnen nemen.
Michel
- Ravin ///M
[img:640:478]http://www.999bobfm.com/cms_images/Dead%20Terrorist.jpg[/img]
What do you mean, I wasn't in Fitna?? I KIELLL YOU!!

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Met respect, maar niet mee eens; Balkenende heeft namens de Nederlandse regering het begrip "CRISIS" gebezigd alszijnde de consequentie van onververantwoordelijk gedrag van WildersMacboy schreef:Met alle respect, maar de schuld van de regering ligt toch echt op plek 2 !!
Met afstand op nummer 1 is de media volledig verantwoordelijkheid, vanuit welke media politici immers hun denkbeelden hebben gehaald !
Zie hier, hoe tekenend:
"Verwachte" en "De film zou voor grote chaos en onrust zorgen" --> ja godverdomme, dat hebben JULLIE ervan gemaakt :!:Vanavond in Netwerk
De dag na Fitna
De verwachte chaos de publicatie van Fitna is uitgebleven. Moslimorganisaties en deskundigen noemen de film minder schokkend dan verwacht. Al maanden was er grote commotie over de komst van Wilders’ ‘anti-islam’ film. De film zou voor grote chaos en onrust zorgen, maar tot dusver lijkt dat zeer mee te vallen.
Politici moeten niet hun mening vormen aan de hand van wat media publiceren, uiteraard doen ze dit massaal, mooie vorm van "maatschappelijk hersenspoelen" en meelullen met de massa om als zodanig het pluche warm te kunnen houden.
Van politici mag/moet je een heldere en transparante visie verwachten die los staat van wat de media over ons uitstorten.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Ravin ///M schreef:[img:640:478]http://www.999bobfm.com/cms_images/Dead%20Terrorist.jpg[/img]

-
Beste Geert
Tofik Dibi - 26 maart 2008, 13:54
Vandaag heb ik een open brief gericht aan Geert Wilders in de Volkskrant. De brief is inmiddels ook al persoonlijk bij hem afgeleverd. Ben benieuwd naar en in afwachting van zijn reactie. Hieronder de brief:
Ik weet niet of jij er weleens last van hebt, maar ik voel me soms onbegrepen. Toen ik klein was had ik dat geregeld. En dan richtte ik me tot iemand of iets daarboven. Ik putte daar troost uit. Er werd naar me geluisterd en geen oordeel geveld. Ik werd ouder en die persoonlijke gesprekken met God, in mijn geval Allah, bleven mij kracht geven in goede en vooral slechte tijden.
Maar toen gebeurde er iets waardoor alles in letterlijk één klap veranderde. Extremisten pleegden een gruwelijke aanslag in naam van de Islam. Op 11 september 2001 zijn niet alleen vliegtuigen gekaapt, maar is ook mijn geloof gekaapt. Mijn persoonlijke relatie met de Islam devalueerde van de ene op de andere dag tot een veel bekeken youtube-filmpje. En mijn persoonlijke leven werd een doelwit van 1001 vragen. Vragen die mij daarvoor nooit waren gesteld.
‘Wat vind jij eigenlijk van Osama Bin Laden?’ ‘Klopt het dat jullie vrouwen geen hand mogen geven.’ ‘Als je een zusje had zou ze dan uit mogen gaan of met een Hollandse jongen mogen thuiskomen?’ ‘Zeg eens eerlijk, er is toch echt iets mis met de Islam?’
Zal ik eens eerlijk antwoord geven op die laatste vraag? Ja, er is iets mis met de opvatting over vrouwenrechten, homorechten, vrijheid van meningsuiting en politiek geweld bij sommige Islamitische stromingen. In de journalistieke verslagen van een ineenstortende WTC, de steniging van vrouwen en ophanging van homoseksuelen is dat schokkender getoond dan jij met je film ooit kan nabootsen. Maar er is net zo goed iets mis met de discussie over de Islam. Er is geen sprake van een botsing van beschavingen. De radicale Islam is de vijand van alle beschavingen en van alle redelijk denkende mensen (gelovig en ongelovig). Het islamdebat is een debat tussen doven. Jij houdt een monoloog. Tegenstanders houden een monoloog. En morgen, als er weer iemand een scheet laat, beginnen we helemaal opnieuw. Het debat kent geen nieuwsgierigheid, geen vooruitgang en dus ook geen enkele toenadering.
Ik begrijp dat je het gevoel vertolkt van sommige Nederlanders die hun oude leefomgeving niet meer herkennen. Nederlanders die moskeeën zien verrijzen en islamitische scholen zien in de wijk. Ze zien aanslagen in New York, London, Madrid en herinneren zich de slachting van Theo van. Ze zijn bang en onzeker. Jij wil hen een stem geven. Maar Nederland bestaat uit meer mensen dan jouw electoraat.
Laat ik je een geheim vertellen. Ik ben een overtuigd moslim en de koran die naast mijn bed ligt is veel dikker dan de Donald Duck. Nu zal het je verbazen, maar ondanks dat ik er regelmatig in lees ben ik niet uit op de invoering van de sharia, de jihad, de apartheid van vrouwen en het onderdrukken en vermoorden van niet-moslims. Eerlijk gezegd fantaseer ik zelfs in mijn wildste dromen niet over Islamitische werelddominantie.
Nee, ik hou van Nederland, als Nederlandse moslim en als seculier politicus. Daarom richt ik deze brief tot jou. Ik vind het verschrikkelijk dat je wordt bedreigd en moet worden beveiligd. Ik denk daar vaak over na en ik verdedig altijd jouw vrijheid, ook in multiculti-zaaltjes waar dat me niet in dank wordt afgenomen. Ik zou niet willen leven in een land waar films of andere kunstuitingen worden verboden. Maar juist omdat ik zoveel van Nederland hou, spreek ik mij altijd uit tegen jouw radicale ideeën. Nederland is geen wit land meer, hoe pijnlijk dat misschien ook is. Het zal ook nooit meer een wit land worden. Ik ben geboren in Vlissingen en ik ben even Nederlands als jij. Ik ben ook moslim uit vrije overtuiging. En de Koran (de dikke versie) zal op mijn nachtkastje blijven liggen zolang ik daaraan behoefte heb. Je zal het met mij moeten doen. Er is geen andere weg dan met mij en ‘mijn soort’ samen te leven.
Ik begrijp dat de komst en de permanente vestiging van de Islam in Nederland door velen als een gedwongen huwelijk wordt ervaren. Bij huwelijken kun je - goedschiks of kwaadschiks - scheiden. Maar zodra er kinderen zijn, is de band onherroepelijk en een goede verstandhouding noodzakelijk. Ik ben één van die kinderen en ik wil je sterkte wensen in de komende dagen, want het zal vast niet makkelijk zijn. Maar ik wil je ook een vraag stellen.
Wil je publiekelijk met mij in debat gaan? En dan bedoel ik geen debat tussen doven of gebaseerd op one-liners maar een serieus, kritisch gesprek tussen twee mensen die bereid zijn om goed beargumenteerde oplossingen te formuleren tegen Islamitisch terrorisme. Voor mij is de radicale Islam namelijk een minstens even grote bedreiging als voor jou. Als vrije moslim heb ik bondgenoten nodig, geen vijanden.
Wanneer schikt het je?
Hartelijke groet,
Tofik Dibi
sterk...
- GTRene
en toch komt die sterke band erdoor heen...waarom de koran en je er niet aan houden? dan ben je ook geen moslim
schrap gewoon wat teksten uit dat boek en stop radicalisering en kwaad preking in moskeeën! ik hoef die dingen ook niet hier, maarja...
Als je gewoon een vredelievend voor alles open staand moslim bent is er niks aan de hand, maar zodra je niet meer vrij bent om met die religie te stoppen is er iets ernstigs fout!!! enz enz...dus er zullen toch aardig wat teksten uit moeten en ze moeten vrij zijn om te kiezen, net zeggen dat ze uit vrije wil kiezen want dat is vaak niet zo...en stoppen kan al bijna helemaal niet...open your eyes and see

Als je gewoon een vredelievend voor alles open staand moslim bent is er niks aan de hand, maar zodra je niet meer vrij bent om met die religie te stoppen is er iets ernstigs fout!!! enz enz...dus er zullen toch aardig wat teksten uit moeten en ze moeten vrij zijn om te kiezen, net zeggen dat ze uit vrije wil kiezen want dat is vaak niet zo...en stoppen kan al bijna helemaal niet...open your eyes and see

- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
- Michel P
Geloof is een prive zaak, en dient in mijn ogen nooit openbaar te worden uitgedragen in woord, kleding of gebaar. Ik doel dan op elk geloof, want de maatschappij word alleen maar complexer als je met allerlei geloofsrichtingen rekening wenst te houden, je kunt het namelijk nooit goed doen voor iedereen, waardoor er weer tere zieltje worden geraakt, die zich miskent voelen in hun geloof :twisted: Als je zegt dat je praat met iemand die niet bestaat en die noem je god/allah/henk/hermien of hoe ook moet je in mijn ogen eens met de huisarts gaan praten, wellicht dat toch wat therapie nodig hebt. Ik kan compleet onpasselijk worden als is reli's hoor blaten over god/allah die in hun leven is of is gekomen en dat ze nu gelukkiger zijn dan ooit. Ook de belerende taal die met over het volk uit stort. BRAAK Toppunt is natuurlijk het geblaat van Balkenende in "The hour of power" pure Ggggggristen propaganda door de "president" van Nederland voor alle Nederlanders............... Kots misselijk hoe respectloos hij is jegens "de ongelovige" Ik ben zelf van huis uit Katholiek, zo gaat dat als je ouders dat zijn. Ze hebben zelf het geloof als juk heel snel afgeworpen, en alle plichtplegingen gelaten voor wat die was, ik ben dus niet met dat juk van de kerk op opgegroeid en beschouw mijzelf als ongelovige. Als je baby bent heb je nog niet echt iets in de melk te brokkelen als je gedoopt word 
Tofi schrijft een sociaal wenselijke brief, om in mijn ogen aandacht te krijgen voor zichzelf...... de brief begon veelbelovend, waarop ik had verwacht dat hij het geloof wat hem uiteraard vanuit moedersschoot is meegegeven zou afzweren op het moment dat zijn ogen open gingen, dat hij als een vrij wereldburger in een vrij een democraties land zijn eigen kansen ging pakken. Straks als men ouder word zullen de geloofstradities weer steviger worden omarmd omdat de onzekerheid toeneemt en de (in zijn geval) imam met de antwoorden komt.......... treurig, heel treurig........ een zelfde brief van Van de Vlies zou ik ook zo betitelen........
Michel

Tofi schrijft een sociaal wenselijke brief, om in mijn ogen aandacht te krijgen voor zichzelf...... de brief begon veelbelovend, waarop ik had verwacht dat hij het geloof wat hem uiteraard vanuit moedersschoot is meegegeven zou afzweren op het moment dat zijn ogen open gingen, dat hij als een vrij wereldburger in een vrij een democraties land zijn eigen kansen ging pakken. Straks als men ouder word zullen de geloofstradities weer steviger worden omarmd omdat de onzekerheid toeneemt en de (in zijn geval) imam met de antwoorden komt.......... treurig, heel treurig........ een zelfde brief van Van de Vlies zou ik ook zo betitelen........
Michel
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1
Staat en geloof; absoluut gescheiden
(Openbare) Maatschappij en geloof; absoluut gescheiden
Het geloof maakt meer kapot dan je lief is ( alle geloven dus IMO)
Wat mensen prive op dat vlak doen is hun zaak, hun vrijheid, maar reken de maatschappij niet op deze maatstaven af. Daar hebben we namelijk wetgeving en jurisprudentie voor. Alle "heilige"boeken ten spijt.
Staat en geloof; absoluut gescheiden
(Openbare) Maatschappij en geloof; absoluut gescheiden
Het geloof maakt meer kapot dan je lief is ( alle geloven dus IMO)
Wat mensen prive op dat vlak doen is hun zaak, hun vrijheid, maar reken de maatschappij niet op deze maatstaven af. Daar hebben we namelijk wetgeving en jurisprudentie voor. Alle "heilige"boeken ten spijt.
-
OnlineHielke
Sterke reactie Michel.
Ik heb me gisteravond bij Pauw en Witteman weer zitten opvreten van ergernis. Zit daar die wijsneus die als stand in voor Mohammed B. in Fitna optreedt, en is er geen mens die hem vraagt waarom hij erop kickt om op een net opgepakte Mohammed B. te lijken en wat z'n werkelijke denkbeelden zijn.
Religie is voor de bangen. Misschien als m'n dag nadert en ik nog wel wat langer zou willen doorleven dat ik me tot een hogere macht richt. Zou wat zijn, denk het niet
Als je het wetenschappelijk socioligisch aanpakt en je zou gaan onderzoeken welk heilig schrift een goedwillend mens het meest tot het kwaad aanzet, dan staat de Koran op een eenzame gruwelijke hoogte. Je moet heel sterk in je schoenen staan om niet een tik van die molen mee te krijgen. Vooral wanneer je beseft dat de moslimgeleerden er sterk op aandringen de woorden in de Koran zo letterlijk mogelijk op te vatten. Is het dan een wonder dat overal op de wereld waar de Islam met andersdenkende buren in contact komt er heibel is. Nee.
Ik heb me gisteravond bij Pauw en Witteman weer zitten opvreten van ergernis. Zit daar die wijsneus die als stand in voor Mohammed B. in Fitna optreedt, en is er geen mens die hem vraagt waarom hij erop kickt om op een net opgepakte Mohammed B. te lijken en wat z'n werkelijke denkbeelden zijn.
Religie is voor de bangen. Misschien als m'n dag nadert en ik nog wel wat langer zou willen doorleven dat ik me tot een hogere macht richt. Zou wat zijn, denk het niet

Als je het wetenschappelijk socioligisch aanpakt en je zou gaan onderzoeken welk heilig schrift een goedwillend mens het meest tot het kwaad aanzet, dan staat de Koran op een eenzame gruwelijke hoogte. Je moet heel sterk in je schoenen staan om niet een tik van die molen mee te krijgen. Vooral wanneer je beseft dat de moslimgeleerden er sterk op aandringen de woorden in de Koran zo letterlijk mogelijk op te vatten. Is het dan een wonder dat overal op de wereld waar de Islam met andersdenkende buren in contact komt er heibel is. Nee.
- Ravin ///M
Feit is dat jonge godsdiensten zoals het Griezeldom en de Is Lam zonder natuurkundige en filosofische onderbouwing alle zijn ontstaan ter onderdrukking van een menigte. Welk er nou beter is of welk er nou gewelddadiger is, boeit niet, lijkt me. In de geschiedenis van het Christendom zijn er meer mensenlevens verloren gegaan dan welk ander geloof ook. Oh, een leven in 1400 is minder waard dan een leven in 2008? Of een leven in 1965? Of 1968? Wanneer beleefde de KKK haar hoogtij... en waar haalt zij haar motivatie vandaan? Goh, een groep van een miljoen+ Amerikanen die extremistische ideeen erop na houdt, waar toch geen oorlogsmaterieel tegen wordt gebruikt? Timothy McVeigh motiveerde zijn daad met woorden die rechtstreeks verband houden met zijn lidmaatschap van de Christian Identity. Waarom zitten die niet op Guantanamo?Which is more violent, the Bible or the Quran?
Which is more violent, the Bible or the Quran? Is there a way to objectively answer such a question?
Well, it wouldn't be easy. But it is possible to compare the amount of cruelty and violence in the two books.
Here is a summary of the highlighted verses in the SAB and SAQ. Number of Cruel or Violent Passages
Bible 871
Quran 512
So the Bible has more cruel or violent passages as the Quran. But the Bible is a much bigger book. How do they compare when size is taken into account?
Violence and Cruelty Total verses Percent
Bible 871 31173 2.79
Quran 494 6236 8.21
When expressed as a percentage of cruel or violent verses (at least as marked in the SAB/Q), the Quran has nearly three times that of the Bible. (8.21 vs. 2.79%)* Of course this analysis does not consider the extent of the cruelty in the marked passages. And that is an important consideration. Is Numbers 31:14-18, for example, more cruel than Quran 5:34? That is something that each person must decide.
A good argument could be made that either book is the most violent and cruel book ever written. The award would go to one or the other, for neither has any close competitors. It is frightening to think that more than half of the world's population believes in one or the other.
Het is echt maar hoe je het wilt zien, ik heb hier in NL geen radicale moslim gezien en die filmpjes zijn maar een focus. Ander focus. Focus eens op de KKK nu in de VS, op Christian Identity, op de neonazi's in Oost Europa. Rasciale moorden in Hongarije, Slowakije, de Oekraine - komen wekelijks voor. Waarom maakt niemand zich daar druk om, is toch ook in, om en nabij EU? Als we alle filmpjes van die mensen op een rijtje gaan zetten... Of is dat niet relevant, omdat er hier niets in die trant plaatsvindt? Wel, ik heb hier ook geen vliegtuig de Amsteltoren in zien vliegen. (Om die vervolgens als een kaartenhuis inelkaar te zien donderen). Net zo irrelevant als die hele Fitna'film' dus.
Dat hele geloofsfocus is echt onzin, ik zeg het nogmaals; het gaat om onopgevoede Marrokaanse jongeren en daar moet je je op focussen. Stel dat daar helemaal geen problemen mee waren, was er dan echt een Moslimdebat gaande? Ik denk het niet.
- RVV
Het is echt maar hoe je het wilt zien, ik heb hier in NL geen radicale moslim gezien.
.Dat hele geloofsfocus is echt onzin, ik zeg het nogmaals; het gaat om onopgevoede Marrokaanse jongeren en daar moet je je op focussen. Stel dat daar helemaal geen problemen mee waren, was er dan echt een Moslimdebat gaande? Ik denk het niet
Precies Ravin volledig mee eens. Er is helemaal geen moslim probleem in NL. Natuurlijk heb je de moslimstaten in het midden oosten en Afrika, maar die bestaan al heel lang tenminste veel langer dan Wilders op deze aardkloot rondloopt. Wat Wilders doet is ons dmv van die moslimstaten opzadelen met angst. En het ergste is dat hij dat projecteert op de moslims in NL. Toen ik een kleine jongen was had zaten er 2 alochtonen jochies bij mij in de klas, een Turks jochie en en Marokaans jochie, de rest was Nederlands, mijn grootste vrienden ? Juist ja die 2. Hartelijke gezinnen waar je als kleine jongen hetzelfde ziet als bij je thuis. Dat het moslims waren was helemaal geen punt van discussie.
Hele generaties zijn op die manier gewoon groot geworden in NL. Maken 100% deel van onze maatschappij, alleen lezen zij de Koran ipv van miljoenen mensen de Bijbel. Moslim extremisme is nooit een punt van discussie geweest in NL TOTDAT er publiekelijk na 9-11 over moslim extremisme werd gediscussieerd. De moslim in de straat voelt zich aangevallen door politici die hun geloof ter discussie stelt omdat er extremisten zijn die dat geloof (mis)bruiken in hun eigen voordeel. Dat het allemaal gebeurt in verweggistan word niet belangrijk gevonden. Gedragingen van mensen aan de andere kant van de wereld word de moslim in de straat in de schoenen geschoven. Schofterig gewoon. Ik ben absoluut niet pro moslim ofzo. Maar ik heb wel alle respect voor de manier hoe een moslim zijn eigen geloofswereld wil beleven en dat hij daar een heilig boek voor gebruikt is niet meer dan normaal. Christenen gebruiken op dezelfde manier de bijbel. Wat is daar nou verkeerd aan ?
Wilders gooit het op een verbod van de Koran. Heel sluw.. pak een boek aan en niet de moslim alochtoon. Juridisch staat die ijzersterk, maar eigenlijk zegt die op een rasistische manier, ik pak de moslim alochtoon aan. En daarmee een concrete aanval op de moslims in NL. En dat vind ik gewoon een laffe streek.
Wilders maakt problemen die er helemaal niet zijn in NL. Natuurlijk zijn er wel andere problemen. Maar dat zijn integratieproblemen die de linkse kliek afgelopen decenia is aan te rekenen. En ja er zijn 500 vervelenden Marokaanse jongeren die leven van god los.. en alleen maar overlast veroorzaken.. Maar er zijn een kleine miljoen moslims in NL die GEEN overlast veroorzaken.
Ik krijg regelmatig moslims over de vloer, van verschillende nationalteiten in mijn toko. In 13 jaar tijd heb ik nog nooit meegemaakt dat ze op wat voor een manier dan maar ook overlast veroorzaakte. Sterker nog heb je leuk kontakt met ze dan zijn ze trouw voor het leven als klant.
Ik word werkelijk kotsmisselijk van al het gezeik op moslims, Koran, Allah etc.
Ik schaam me er voor om atochtone Nederlander te zijn op deze manier

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Precies en dit moet snel en met harde hand gebeuren.Ravin ///M schreef:
Dat hele geloofsfocus is echt onzin, ik zeg het nogmaals; het gaat om onopgevoede Marrokaanse jongeren en daar moet je je op focussen. Stel dat daar helemaal geen problemen mee waren, was er dan echt een Moslimdebat gaande? Ik denk het niet.
Als ik dan weer Balkenende op tv zie, wat zijn wij eigenlijk ook een zielig landje dat zo iemand onze minister president is. Vind het nog steeds een gemiste kans van AH dat ze geen Balkenendesmurf hebben toegevoegd tijdens de smurfen actie.
- GTRene
een geloof moet iets zijn van je zelf, wat je graag wil...
maar nooit moet opdringen aan een ander of een ander mee in de weg gaan staan of bedreigen of angst inboezemen omdat je er niet uit zou mogen...en dat gebeurt nog steeds...
als de mensen met wat voor geloof ook elkaar nu eens met rust lieten was het goed...respect voor elkaar, een geloof moet overal buiten staan! een geloof is iets van jezelf hou het daar, dan geen probleem maar maak er geen wereld macht van of wat ook, geloven doe je voor jezelf, hou het daar en je hebt met weinig mensen last...maarja daar zit het hem nou net...
zo de preek is over
gaan we nu over tot de collecte
ff mijn bankrekening neer typen
het geld komt goed terecht, ik verdeel het eerlijk onder de armen...
m'n linker en m'n rechter...
maar nooit moet opdringen aan een ander of een ander mee in de weg gaan staan of bedreigen of angst inboezemen omdat je er niet uit zou mogen...en dat gebeurt nog steeds...
als de mensen met wat voor geloof ook elkaar nu eens met rust lieten was het goed...respect voor elkaar, een geloof moet overal buiten staan! een geloof is iets van jezelf hou het daar, dan geen probleem maar maak er geen wereld macht van of wat ook, geloven doe je voor jezelf, hou het daar en je hebt met weinig mensen last...maarja daar zit het hem nou net...

zo de preek is over

m'n linker en m'n rechter...
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 mar 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
@Hielke, kijk dan nog ff P&W van donderdagavond met die arabist Hans Jansen, die zou je president van NL moeten maken. Heerlijk duidelijk, en dus simpel. http://pauwenwitteman.vara.nl/
Michel
Michel
-
OnlineHielke
Heb ik gezien MichelMichel Pol schreef:@Hielke, kijk dan nog ff P&W van donderdagavond met die arabist Hans Jansen, die zou je president van NL moeten maken. Heerlijk duidelijk, en dus simpel. http://pauwenwitteman.vara.nl/
Michel

Zijn droge reactie op de blatende Pechthold die voor een beter onderwijs pleitte om de Islam beter te begrijpen was meesterlijk: "Ik ben van voor de Mammoetwet meneer Pechthold". Van Pechthold hebben we de hele uitzending niets meer gehoord

- Michel P
Hielke schreef:Heb ik gezien MichelMichel Pol schreef:@Hielke, kijk dan nog ff P&W van donderdagavond met die arabist Hans Jansen, die zou je president van NL moeten maken. Heerlijk duidelijk, en dus simpel. http://pauwenwitteman.vara.nl/
Michel![]()
Zijn droge reactie op de blatende Pechthold die voor een beter onderwijs pleitte om de Islam beter te begrijpen was meesterlijk: "Ik ben van voor de Mammoetwet meneer Pechthold". Van Pechthold hebben we de hele uitzending niets meer gehoord

- romo
BriljantHielke schreef:Heb ik gezien MichelMichel Pol schreef:@Hielke, kijk dan nog ff P&W van donderdagavond met die arabist Hans Jansen, die zou je president van NL moeten maken. Heerlijk duidelijk, en dus simpel. http://pauwenwitteman.vara.nl/
Michel![]()

Vandaag een collum van Prof Dr Smalhout in de Telebaron...............die maakt op een identiek meesterlijke wijze gehakt van Balkenende en diens paniek voetbal.
-
pechthold is een kunstenaar in het produceren van ruis, heilige schrik wat is dat een verwend etterbakje. Daarnaast was de layout van de aanwezige gasten ook weer heerlijk links. 5 man die min of meer moeite had met de film en Arabist Hans Janssen die in zijn eentje tegen de zgn. bierkaai mocht vechten. daarnaast vond ik de voorzitter van de Marokkaanse gemeenschap en die jongere knul die de brief geschreven had wel redelijk sterk, ze kwam met goede en duidelijke opmerkingen en erkenden ook dat er een probleem is.
- Elmar
Goeie post Pol.
Geloof houdt de mens kortzichtig.
Ik was een aantal jaar gelden bij een uitvaartplechtigheid in de Rooms Katholieke kerk van een jonge vrouw. Nog geen 30 geworden en een baby en man achtergelaten. Haar familie zoekt steun bij god. Ik zou woest zijn op die vent, dat ie mijn dochter, zus haar leven heeft ontnomen.
Maar op het einde van de plechtigheid wel een collecte. Bizar...
Geloof houdt de mens kortzichtig.
Ik zag gisteren een stukje van het middaggebed in Slootervaart. Op het einde zie je iemand met een plastiek zakje van de Appie Hein geld collecteren. En daar draait het bij alle geloven om: GELD.Ravin ///M schreef: Feit is dat jonge godsdiensten zoals het Griezeldom en de Is Lam zonder natuurkundige en filosofische onderbouwing alle zijn ontstaan ter onderdrukking van een menigte.
Ik was een aantal jaar gelden bij een uitvaartplechtigheid in de Rooms Katholieke kerk van een jonge vrouw. Nog geen 30 geworden en een baby en man achtergelaten. Haar familie zoekt steun bij god. Ik zou woest zijn op die vent, dat ie mijn dochter, zus haar leven heeft ontnomen.
Maar op het einde van de plechtigheid wel een collecte. Bizar...
-
Wow, het topic kan op slot!Rico v Velzen schreef:Het is echt maar hoe je het wilt zien, ik heb hier in NL geen radicale moslim gezien..Dat hele geloofsfocus is echt onzin, ik zeg het nogmaals; het gaat om onopgevoede Marrokaanse jongeren en daar moet je je op focussen. Stel dat daar helemaal geen problemen mee waren, was er dan echt een Moslimdebat gaande? Ik denk het niet
Precies Ravin volledig mee eens. Er is helemaal geen moslim probleem in NL. Natuurlijk heb je de moslimstaten in het midden oosten en Afrika, maar die bestaan al heel lang tenminste veel langer dan Wilders op deze aardkloot rondloopt. Wat Wilders doet is ons dmv van die moslimstaten opzadelen met angst. En het ergste is dat hij dat projecteert op de moslims in NL. Toen ik een kleine jongen was had zaten er 2 alochtonen jochies bij mij in de klas, een Turks jochie en en Marokaans jochie, de rest was Nederlands, mijn grootste vrienden ? Juist ja die 2. Hartelijke gezinnen waar je als kleine jongen hetzelfde ziet als bij je thuis. Dat het moslims waren was helemaal geen punt van discussie.
Hele generaties zijn op die manier gewoon groot geworden in NL. Maken 100% deel van onze maatschappij, alleen lezen zij de Koran ipv van miljoenen mensen de Bijbel. Moslim extremisme is nooit een punt van discussie geweest in NL TOTDAT er publiekelijk na 9-11 over moslim extremisme werd gediscussieerd. De moslim in de straat voelt zich aangevallen door politici die hun geloof ter discussie stelt omdat er extremisten zijn die dat geloof (mis)bruiken in hun eigen voordeel. Dat het allemaal gebeurt in verweggistan word niet belangrijk gevonden. Gedragingen van mensen aan de andere kant van de wereld word de moslim in de straat in de schoenen geschoven. Schofterig gewoon. Ik ben absoluut niet pro moslim ofzo. Maar ik heb wel alle respect voor de manier hoe een moslim zijn eigen geloofswereld wil beleven en dat hij daar een heilig boek voor gebruikt is niet meer dan normaal. Christenen gebruiken op dezelfde manier de bijbel. Wat is daar nou verkeerd aan ?
Wilders gooit het op een verbod van de Koran. Heel sluw.. pak een boek aan en niet de moslim alochtoon. Juridisch staat die ijzersterk, maar eigenlijk zegt die op een rasistische manier, ik pak de moslim alochtoon aan. En daarmee een concrete aanval op de moslims in NL. En dat vind ik gewoon een laffe streek.
Wilders maakt problemen die er helemaal niet zijn in NL. Natuurlijk zijn er wel andere problemen. Maar dat zijn integratieproblemen die de linkse kliek afgelopen decenia is aan te rekenen. En ja er zijn 500 vervelenden Marokaanse jongeren die leven van god los.. en alleen maar overlast veroorzaken.. Maar er zijn een kleine miljoen moslims in NL die GEEN overlast veroorzaken.
Ik krijg regelmatig moslims over de vloer, van verschillende nationalteiten in mijn toko. In 13 jaar tijd heb ik nog nooit meegemaakt dat ze op wat voor een manier dan maar ook overlast veroorzaakte. Sterker nog heb je leuk kontakt met ze dan zijn ze trouw voor het leven als klant.
Ik word werkelijk kotsmisselijk van al het gezeik op moslims, Koran, Allah etc.
Ik schaam me er voor om atochtone Nederlander te zijn op deze manier