Naast de corona-ringen, die niet alleen herkenbaarheid bieden maar ook een mooie verwijzingen zijn naar BMW's uit het verleden, bieden de xenon-lichtunits door het gebundelde licht en de hoge kleurtemperatuur van het licht een look die veel eigentijdser is dan van de bedaagd ogende halogeen units. Aan de halogeenunits is duidelijk af te zien dat BMW geen enkele moeite heeft gestopt in de vormgeving ervan. Het doel is geweest om halogeen er zou pauper mogelijk uit te laten zien zodat de xenons vaker worden aangekruist op de optielijst.Ferdinand schreef:.. Corona, zo bijzonder is dat niet meer, kilo's aftermarket lichtjes zijn er op de markt die datzelfde na doen. Ik vind die kerstlichten van Audi ook kinderachtig, dus ook die BMW ringetjes. En al die anderen die dat na doen. Ik weet, mijn mening is wat controversieel op dit punt.
Ik ben het met Rico eens dat xenon serieus invloed kan hebben op de verkoopprijs en verkoopbaarheid van de auto (meer dan een automaat op dikke BMW's).
Het HiFi Pro-systeem in de E90 is aanzienlijk beter dan het standaard systeem. Ik rij er nu twee jaar mee rond en ben er nog altijd zeer tevreden mee. Voor boomende bassen kun je beter een aftermarket subwoofer installeren.... hifi boost systems bieden doorgaans meer lawaai en loudness, geen werkelijke kwaliteitswinst. Ik had in de Works de BMW High Power Harman Kardon set, extra speakers, subwoofer, weet ik wat. Resultaat: Loudness opsmuk geluid, veel bas en slechte verstaanbaarheid; sissend hoog, middentonen werden weggeduwd (heb van alles geprobeerd met instellingen). Dit vond ik een grote achteruigang.
Rondom (licht) geblindeerd vind ik wel stoer staan. Met alleen de achterruiten is het net of je auto op grijs kenteken staat.... Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.