De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Femme

Bericht door Femme » 19 feb 2008, 00:09

Gefeliciteerd met je auto. Zie ter strak uit :) .
Ferdinand schreef:.. Corona, zo bijzonder is dat niet meer, kilo's aftermarket lichtjes zijn er op de markt die datzelfde na doen. Ik vind die kerstlichten van Audi ook kinderachtig, dus ook die BMW ringetjes. En al die anderen die dat na doen. Ik weet, mijn mening is wat controversieel op dit punt.
Naast de corona-ringen, die niet alleen herkenbaarheid bieden maar ook een mooie verwijzingen zijn naar BMW's uit het verleden, bieden de xenon-lichtunits door het gebundelde licht en de hoge kleurtemperatuur van het licht een look die veel eigentijdser is dan van de bedaagd ogende halogeen units. Aan de halogeenunits is duidelijk af te zien dat BMW geen enkele moeite heeft gestopt in de vormgeving ervan. Het doel is geweest om halogeen er zou pauper mogelijk uit te laten zien zodat de xenons vaker worden aangekruist op de optielijst.

Ik ben het met Rico eens dat xenon serieus invloed kan hebben op de verkoopprijs en verkoopbaarheid van de auto (meer dan een automaat op dikke BMW's).
... hifi boost systems bieden doorgaans meer lawaai en loudness, geen werkelijke kwaliteitswinst. Ik had in de Works de BMW High Power Harman Kardon set, extra speakers, subwoofer, weet ik wat. Resultaat: Loudness opsmuk geluid, veel bas en slechte verstaanbaarheid; sissend hoog, middentonen werden weggeduwd (heb van alles geprobeerd met instellingen). Dit vond ik een grote achteruigang.
Het HiFi Pro-systeem in de E90 is aanzienlijk beter dan het standaard systeem. Ik rij er nu twee jaar mee rond en ben er nog altijd zeer tevreden mee. Voor boomende bassen kun je beter een aftermarket subwoofer installeren.
... Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.
Rondom (licht) geblindeerd vind ik wel stoer staan. Met alleen de achterruiten is het net of je auto op grijs kenteken staat.

turboo

Bericht door turboo » 19 feb 2008, 11:05

welkom! Veel plezier met je 300+ pk's...!

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2008, 11:41

Xenon de Zigeuner is het uiteraard eens met het gestelde :)

Maar dat Ferdi het niet belangrijk vind snap ik ook prima. Fotoshoot wil ik zien fotoshoot :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 feb 2008, 23:17

turboo schreef:welkom! Veel plezier met je 300+ pk's...!
Tja, en daar red ik het dus niet mee...
Vrijdag 28 maart afspraak bij AC Schnitzer: 360pk, 450Nm en speedlimiter er af. Ja jongens, het is werkelijk zo vervelend wanneer je hier in Nederland in de file staat en je auto is tot 250Km p/u afgeregeld.....

Femme

Bericht door Femme » 19 feb 2008, 23:42

Cool, ik ben benieuwd naar het resultaat :) .

Andre

Bericht door Andre » 20 feb 2008, 01:30

Snipe

Bericht door Snipe » 20 feb 2008, 08:58

Ik zeg altijd: uiteindelijk willen alle mannen 300 pk, een koud biertje en als het niet te veel gezeur oplevert wat leuke dames.
Frappant om te zien dat dat kennelijk toch niet helemaal waar is omdat 300 pk helaas tóch net te weinig is....
Benieuwd naar het resultaat!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2008, 09:13

Ferdinand schreef:
turboo schreef:welkom! Veel plezier met je 300+ pk's...!
Tja, en daar red ik het dus niet mee...
Vrijdag 28 maart afspraak bij AC Schnitzer: 360pk, 450Nm en speedlimiter er af. Ja jongens, het is werkelijk zo vervelend wanneer je hier in Nederland in de file staat en je auto is tot 250Km p/u afgeregeld.....
Dat zijn toch serieuze getallen :shock:

De basis is al prima, dit is toch wel de overtreffende trap IMO, geweldig..................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 feb 2008, 11:09

Snipe schreef:Ik zeg altijd: uiteindelijk willen alle mannen 300 pk, een koud biertje en als het niet te veel gezeur oplevert wat leuke dames.
Frappant om te zien dat dat kennelijk toch niet helemaal waar is omdat 300 pk helaas tóch net te weinig is....
Benieuwd naar het resultaat!
Ja Snipe, en Ajax met Johan Cruiijff! Yes, hij komt er bij. Ik ben weer Ajax fan.

Snipe

Bericht door Snipe » 20 feb 2008, 11:21

Da's ook goed nieuws inderdaad. Jammer genoeg heeft mijn auto 35 pk's te weinig, anders was het leven perfect vanaf nu!

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 11:28

Rico v Velzen schreef:...En even achter af inbouwen met sproeiers ed.. is ook geen optie want dat kost een kleine 3000 euro. Om dezelfde reden liet ik indertijd ook een loaded 130i staan (actie BMW), die alle kraaltjes en spiegeltjes had behalve xenon..
Euro 700,- Xenon voor de 1 serie (aftermarket). Alles in huidige unit. Ken vier mensen die dat hebben gedaan in de 1 serie. Rijden al 3 jaar rond. No problemo.
... en bovenal BI xenon grootlicht.. vind ik machtig wapenmiddel om irritanto's die seinen met een lichtkanon van de weg te blazen :lol:
allemensen, hoe oud ben je? :wink:

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:45

Ferdinand ik zou er dus geen aftermarkt xenon in willen hebben..daar lees je echt rare verhalen over, alleen origineel BMW MET de sproei installatie. Dat koste indertijd, ik heb het over 2005, 2800 euro aan onderdelen, montage, bumper aanpassing etc. Nu zal het wel 3000 euro zijn.

Bi xenon is gewoon de beste uitivinding na xenon 8)

Ik heb enkel xenon op de 325i touring en bi xenon op de M3.. ik heb wel eens hetzelfde donkere stuk weg (en bij ons in het oorden heb je heel veel donkere weggetjes) in de schijnwerpers gezet.. een gigantisch verschil tov gewoon groot licht.

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:45

Oja ik ben 36, in mei word ik 37 :wink:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 feb 2008, 12:00

Weet je wat dat weegt, xenon!? :lol:

Op mijn GP zat toen ook geen xenon, scheelt iets van 7kilo, niet dat je dat merkt.. maar goed interesseerd me echt geen ene hol wel of geen xenon!
Mooie bak, ferdinand! Na 28 maart maar een mini-meet houden.

Marc R

Bericht door Marc R » 21 feb 2008, 12:06

Snipe schreef: omdat 300 pk helaas tóch net te weinig is....
300pk is te weinig..
400pk is te weinig...
500pk is te weinig....

:roll:

*Marc concludeerd dat ie pk verslaafd is.....* :wink: KUT...toch nog verslaafd...(k heb coke en wiet weten te omzeilen hier :x

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 12:10

Rico v Velzen schreef:Oja ik ben 36, in mei word ik 37 :wink:
Ha rico, da's young and ambitious. :wink: Ik (45) old and worn out :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 12:24

Rico v Velzen schreef:Ferdinand ik zou er dus geen aftermarkt xenon in willen hebben..daar lees je echt rare verhalen over, alleen origineel BMW MET de sproei installatie. Dat koste indertijd, ik heb het over 2005, 2800 euro aan onderdelen, montage, bumper aanpassing etc. Nu zal het wel 3000 euro zijn.
...tja, verhalen, verhalen. Rico, er is helemaal niets mis met Xenon aftermarket. Ken legio mensen die dat hebben gedaan en er zijn nette ANWB/Bovag testen met prima uitkomsten. Ik had ook sproei op de Works, zgn. voor de afkoeling volgens de verkoper... Die koplampsproei werkt alleen(!) wanneer je de ruitenwisser sproeiert met de hand gebruikte! Zonder deze handeling gaat de koplampsproeier niet aan (staat ook netjes in de manual). 'en zomers dan?' vroeg ik aan de verkoper? 'moeten je halogeenkoplampen dan niet afkoelen?'. De verkoper glimlachte een beetje. Allemaal salestalk. Aftermarket Xenon kan in groot- en dimlicht, heb je ook bi-xenon (= dus Euro 700).

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 12:26

Hans GP1630 schreef:Weet je wat dat weegt, xenon!? :lol:

Op mijn GP zat toen ook geen xenon, scheelt iets van 7kilo, niet dat je dat merkt.. maar goed interesseerd me echt geen ene hol wel of geen xenon!
Mooie bak, ferdinand! Na 28 maart maar een mini-meet houden.
haha, maar(!) xenon gebruikt weer minder stroom, dus heb je 0,71 pk er bij !!! net genoeg om die 7 kilo te compenseren. :lol: Ja, na 28 maart ff mini-meet

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 12:33

Afkoelen is wel het domste argument wat ik gehoord heb (van die verkoper) :lol:

Uiteraard is een sproeier om strooilicht tegen te gaan.

Voor wat betreft after markt.. tja, het blijft een hoogspannings unit, verhalen over doorgebrande kabels.. wegsmeltende koplamp units.. kortsluiting het hoeft niet natuurlijk,, maar alleen het idee al .. brrr.

Mijn Pa zij vroeger altijd tegen me; "met 2 dingen moet niet spelen kerel.. niet met poppen en niet met stroom..."

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 feb 2008, 12:42

Rico v Velzen schreef:
Mijn Pa zij vroeger altijd tegen me; "met 2 dingen moet niet spelen kerel.. niet met poppen en niet met stroom..."

:lol: LOL @ Rico's pa

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2008, 12:43

Ok als we toch off topic gaan, maar voor 's nachts en met name om voorliggers aan de kant te krijgen is bi-xenon gemaakt :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 13:28

ha rico, amusant maar broodje aap.
en Macboy: ik reed laatst met de susuki 1.3 gx uit 1993. Reed een Auto voor me (reed 30 km/u). Ik even groot licht (geen Xenon) aan en weet je wat? De auto ging opzij. Warempel, dat werkte ook nog? :roll:

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 13:45

Ferdinand.. ik snap je aftermarkt xenon argument voor 700 euro niet ?

Voor 700 euro kan je het toch ook origineel erbij bestellen (oke komt nog iets van 400 euro voor de sproeiers bij)

DAN wil je toch helemaal niet kloten met aftermarkt ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 feb 2008, 15:36

Rico v Velzen schreef:Ferdinand.. ik snap je aftermarkt xenon argument voor 700 euro niet ?

Voor 700 euro kan je het toch ook origineel erbij bestellen (oke komt nog iets van 400 euro voor de sproeiers bij)

DAN wil je toch helemaal niet kloten met aftermarkt ?
ja klopt. helemaal waar rico. Ik heb bewust geen xenon genomen, omdat ik dacht: dure zooi, maakt allemaal geen barst uit. Mijn huidige lichten zijn prima, maar ik zeg wel: xenon geeft zeker meer licht. Dat verschil is wel groot, en rechtvaardigt zeker de prijs voor xenon. Ik had het gewoon wel moeten doen.
Maar ik hoor iedereen roepen over wat anders, iets van een rondje, angel-eyes, ringetjes en glittertjes: welnu, dat interesseert me geen mallemoer, vind ik zelfs een beetje kinderachtig.

Voorlopig helemaal geen xenon, want ik heb prima zicht. Maar, mocht ik er toch van gaan balen, dan xenon in de huidige koplampen. Werkt ook goed, ziet er alleen wat anders uit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 feb 2008, 15:41

Persoonlijk ben ik toch wel een voorstander van Xenon, simpelweg omdat het toegevoegde waarde heeft boven de standaard verlichting.............
Het zicht is beter, en zelf val je meer op........................dan ben ik er dus snel klaar mee, hup erop met dat spul...........................

Plaats reactie