Schrale
- Knot
Re: Schrale
Ik spuit vaak even de ergste zooi eraf en ga dan "thuis" rustig wassen met hete sop etc, rustig afzemen... maar als ik het in een wasbox doe, dan inderdaad 's avonds om 22:00 ofzo als er toch niemand is.
Zijn hier 11 wasboxen in het dorp, en de grootste met 5 boxen is bijna nooit vol... lijkt me geen probleem, je komt sowieso op de minder drukkte tijden toch geld brengen.
Maargoed, wat voor soort/welke borstels of sponzen te gebruiken?
Zijn hier 11 wasboxen in het dorp, en de grootste met 5 boxen is bijna nooit vol... lijkt me geen probleem, je komt sowieso op de minder drukkte tijden toch geld brengen.
Maargoed, wat voor soort/welke borstels of sponzen te gebruiken?
-
Xave30
Ik doe over het algemeen niet aan borstels dus ik zou je maar een paar goed opties sponzen of washmitts (washandschoenen) die minimaal tot niet kunnen aanraden.Knot schreef: Maargoed, wat voor soort/welke borstels of sponzen te gebruiken?
Sponzen:
-Zee spons
-Traditionele spons
Gebruik dan zoveel mogelijk het 2-emmer systeem en/of controleer regelmatig op steenstjes, hars etc op het opervlakte
Washmitt:
-100% Sheepskin (gebruik ik het meest zelf)
-Microfiber/Microchenile (wat zwaarder)
- RVV
Xavier schreef:allen schreef:Xavier, ik zou me waarschijnlijk kapot irriteren als ik je tegenkom bij de wasstraat. Ik heb er geen problemen mee een minuutje of 10 te wachten, maar als iemand met een emmertje sop rustig z'n spaken zit te poetsen en een half uurtje of uurtje bezig is dan vind ik dat gewoon asociaal. Die wasboxen staan er om geld te verdienen. Als iedereen 2 euri gebruikt voor een dik uur wassen kan dat nooit de bedoeling zijn. Wanneer je even spreekwoordelijk in de schoenen staat van de eigenaar van de wasbox, zou je dat ook niet prettig vinden. Komt bij dat je net zo goed de wagen eruit kunt rijden om te poetsen met je emmertje. Dan sluit je daarna gewoon weer aan voor het afspuiten. :idea:
Voor mensen als jij raad ik dit goedje aan. Heb je geen water buiten nodig, en kunnen mensen als ik gewoon in 5 minuutjes weer de wasbox verlaten.
wow...........
Gister ging ik weer naar de carwash/wasbox. Dit doe ik meestal in de late middag / avond uren 's zomers zodat ik lekker op mijn gemak mijn auto compleet met emmer en wasmitt kan wassen, zonder de vele ongeduldig mede gebruikers te storen
Allen Xavier schrijft toch dat hij niemand tot last wil wezen ? Beetje kort door de bocht om hem dan met al die paupers op 1 bult te gooien die dat juist wel doen.
Verder snap ik de ophef niet zo.. oke het is lullig als je haast hebt, maar dan is het sowieso niet slim om je auto te gaan wassen, het is namelijk altijd op dezelfde tijden druk bij een wasbox, dan zijn het ook altijd dezelfde figuren die er alle tijd voor uit trekken.. nou als je dat weet dan ga je dan toch niet op die momenten je auto wassen en al helemaal niet als je haast hebt.
Ik trek mijn auto's gewoon door de wassttraat heen, eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal, op Zaterdag en Zondag altijd stervensdruk tussen 10 en 18.. nou dan doe ik het toch lekker dinsdagmiddag om 18:00..niks niet wachten..
Mensen die zich ergeren aan drukte en haast hebben, vergeten meestal dat ze zelf deel uitmaken van het systeem en er zelf mede verantwoordelijk voor zijn voor het wachten.. of vinden we dat we voorrang hebben als er 6 karren voor de kassa staan, of zijn wij net die belangrijke weggebruiker die door al die kutpaupersin de file moeten wachten.. kortom, wachten is wachten.. wil je niet lang wachten dan wacht je niet en ga je weg (laatst liep ik een bouwmarkt binnen voor een doosje met schroeven, zie gewoon 10 man met volle karren met bouwmaterialen voor de kassa staan, ik was binnen 5 seconden weer buiten, morgen kunnen die schroefjes ook wel), het leven is soms zo simpel.
Nog even vanuit het standpunt van de wasbox eigenaar, die kan een bord ophangen dat het niet toegestaan is om met een emmer en spons te gaan wassen en daarmee onnodig lang de wasbox bezet te houden. Soms zie je dat wel eens. over het algemeen houd men zich daar ook wel aan. Niemand wil namelijk sociaal voor lul staan.
- RVV
Tom dit gaat toch niet werken ?? Ben je net klaar met het inzepen, dan moet je hem eigenlijk gelijk afspuiten.. anders droogt de zeep in en krijg je vlekken die je er niet meer kunt afspuiten, en dan sta je daar te wachten met je auto vol ingedroogde zeep op een pauper die WEL een half uur de wasbox bezet houd.Tom schreef:Ja 10 minuten is prima natuurlijk maar als je uitgebreid je auto met de hand gaat wassen (lees een half uur zo'n ding bezet houd) dan zet em even buiten die wasbox zodat een ander er gebruik van kan maken!?
- Knot
Dat zou wel een blitse actie zijn ja, maak je plaats, doet de volgende hetzelfde, maar dan erger 
- Bert ///M3
+1 voor Rico.
Ik heb ook een hekel aan dat volk wat idd de wasbox bezet houd op zo'n manier. Maar uiteindelijk is het net als boodschappen doen. Het halve land gaat op vrijdag en maar zeuren dat het zo druk is en ze nergens kunnen parkeren enz. Ga dan gewoon op donderdag, heb je daar geen last van. Dat doe ik ook en met wassen net hetzelfde, gewoon ergens door de weeks en dan hoef je niet te wachten.
Ik heb ook een hekel aan dat volk wat idd de wasbox bezet houd op zo'n manier. Maar uiteindelijk is het net als boodschappen doen. Het halve land gaat op vrijdag en maar zeuren dat het zo druk is en ze nergens kunnen parkeren enz. Ga dan gewoon op donderdag, heb je daar geen last van. Dat doe ik ook en met wassen net hetzelfde, gewoon ergens door de weeks en dan hoef je niet te wachten.
- Maus335i
Iemand al aan gedacht dat je op steeds meer plaatsen de auto NIET mag wassen voor je deur? Dit ivm grondverontreiniging. Je hebt dan weinig keus behalve in de wasbox staan kloten.
En wat betreft die borstels of geen velgenreiniger gebruiken omdat je velgen over x aantal jaar kunnen corroderen... ik ben echt onwijs zuinig met mn auto maar weet wel dat ik hem geen 10 jaar zal hebben. Die borstel gaat er gewoon overheen
En wat betreft die borstels of geen velgenreiniger gebruiken omdat je velgen over x aantal jaar kunnen corroderen... ik ben echt onwijs zuinig met mn auto maar weet wel dat ik hem geen 10 jaar zal hebben. Die borstel gaat er gewoon overheen
- InjectTheVenom
Re:
Mijn auto mag dan kwa aanschaf 2k euro gekost hebben maar om de dooide dood niet dat ik ooit naar een wasstraat ga, wil je versneld weerkringen in je lak hebben dan zijn die harde borstels daar er uitermate geschikt voor.Knot schreef:Wilde net zeggen.. no way die borstel.. niet op mn civic van 4k euro en zeker niet op een BMW van 20k euro!
Thuis afspuiten + wassen met de hand + schoonapuiten, daarna naar de wasbox, koud water afspuiten + glansspoelen, daarna op de snelweg met een stukje 200/u droogrijden/zemen. Dat was het programma voor de M3 GT.
Het merk schoonmaakspul wat ik nu heb is meer dan voldoende om in 1 middagje de auto er weer helemaal top uit te laten zien, daarbij zet ik hem met een beetje geluk óók nog in de Aqua Wax en neem ik de kunststof delen aan de buitenkant mee met Bumper Care.
Voor sommige mensen is het 'maar' een auto, anderen hebben hun auto 'maar' wat graag lief en zorgen er dan ook beter voor.
- RVV
Nee dat hebben die 6 eigenaren voor je al wel gedaanMijn auto mag dan kwa aanschaf 2k euro gekost hebben maar om de dooide dood niet dat ik ooit naar een wasstraat ga, wil je versneld weerkringen in je lak hebben dan zijn die harde borstels daar er uitermate geschikt voor.
Kijk ik vind het ook niet het allermooist om die wasstraatkrasjes te zien, op de 330i met zilvermetallic zie je ze niet, maar op de 130i met blauw metallic juist goed, tenminste als de zon er op staat.
Maar die krasjes komen toch wel, linksom of rechtsom.. wist je trouwens dat je alleen al door het RIJDEN krasjes op je auto krijgt ? Wat dacht je van al het stof, scherp zand,grind..opslag,. van de weg.. wat als een vacuum over je auto heenramt ?
Alles wat door de lucht dwarrelt gaat als fijn schuurpapier met een rotvaart over je lak heen. De brandende zon die er in vreet doet de rest wel..
En als je hem toch met het handje gaat wassen, smeer je lekker al het vuil in de spons, handschoen, waslappen, zeem whatever.. net zo hard in je lak..
Je lak is altijd de lul..
Oplossing, gewoon lekker poetsen met polijstpasta.. smeer je nog meer krasjes er in.. alleen de iets grotere ben je mooi weer kwijt..
1 keer per jaar laat ik dat maar doen.. gewoon even de ergste zooi er uit laten poetsen..
Je denkt dat je goed zorgt voor je auto als je hem "voorzichtig" wast.. jezelf net voor de gek houden.. goed onderhoud dat is pas zorgen voor je auto. Die lak kan wel een stootje hebben hoor. Zelfs auto's van 15 jaar oud zien er na een glim poetsbeurtje er weer dikke prima uit.
- Niels v D
Ik heb laatst m'n auto gewassen met die schuimzooi, zie filmpje van die focus st.
Dat spul werkt echt goed, eerst even afgespoten toen dat schuim erover heen en weer afspuiten, auto was gewoon schoon..IIG voor mij schoon genoeg, kan me voorstellen dat dat voor sommigen niet schoon is.
Maar was m'n auto meestal(1x in 2 maanden ofzo..
) gewoon met hogedrukreiniger en een wasborstel op de zaak, in 10/15 minuten klaar en kan er prima mee door..
Dat spul werkt echt goed, eerst even afgespoten toen dat schuim erover heen en weer afspuiten, auto was gewoon schoon..IIG voor mij schoon genoeg, kan me voorstellen dat dat voor sommigen niet schoon is.
Maar was m'n auto meestal(1x in 2 maanden ofzo..
-
allen
En wat is dat dan voor spul en kost dat de wereld? Ik mag gewoon voor de deur wassen. Dus als ik m'n wagens in 10-15 minuten per keer kan reinigen heb ik er geen bezwaar tegen om het 1 of 2 keer per maand te regelen. Bodemverontreiniging is bij mij nog toegestaan.
- InjectTheVenom
Kan mij geen zak schelen, tot ik tijd en centen heb om bij een professionele detailer langs te gaan (eerst de laatste technische aanmerkpunten weg werken) onderhoud ik hem gewoon goed, 6 eigenaren of niet.Rico schreef:Nee dat hebben die 6 eigenaren voor je al wel gedaanMijn auto mag dan kwa aanschaf 2k euro gekost hebben maar om de dooide dood niet dat ik ooit naar een wasstraat ga, wil je versneld weerkringen in je lak hebben dan zijn die harde borstels daar er uitermate geschikt voor.![]()
- RVV
Groot gelijk gewoon doen wat je prettig vind, alleen hou op te suggereren dat iemand, (ik bevoorbeeld )niet zuinig op zijn auto is omdat ie toevallig geen zin heeft om een uur met de hand te poetsen op een auto die binnen 5 kilometer rijden net zo smerig is als voor het uurtje poetsen..
Daarbij komt dat auto's in ongeveer 98% van de gevallen "tijdelijk" is.. wie blijft zijn leven lang in dezelfde auto rijden ? Leuk dat obsessief schoonhhouden van je auto zonder maar 1 poets/waskrasje te maken... maar je doet het vooral voor de volgende eigenaar.. die ziet het liefst zulke mensen.
Verder is het iedere zijn keuze om op zijn manier de auto schoon te maken en te onderhouden, maar ga een ander niet voor gek verklaren als die ander jou netzo goed voor gek verklaard.
Verder no hard feellings
Mijn auto's zijn niet "zo maar auto's" heb me de tering er voor moeten werken.. dat ze door de wasstraat heengaan maakt me niet minder liefhebber van mijn eigen auto's dan jou. Laat staan dat ik er minder voor zorg.Mijn auto mag dan kwa aanschaf 2k euro gekost hebben maar om de dooide dood niet dat ik ooit naar een wasstraat ga, wil je versneld weerkringen in je lak hebben dan zijn die harde borstels daar er uitermate geschikt voor.
Het merk schoonmaakspul wat ik nu heb is meer dan voldoende om in 1 middagje de auto er weer helemaal top uit te laten zien, daarbij zet ik hem met een beetje geluk óók nog in de Aqua Wax en neem ik de kunststof delen aan de buitenkant mee met Bumper Care.
Voor sommige mensen is het 'maar' een auto, anderen hebben hun auto 'maar' wat graag lief en zorgen er dan ook beter voor.
Daarbij komt dat auto's in ongeveer 98% van de gevallen "tijdelijk" is.. wie blijft zijn leven lang in dezelfde auto rijden ? Leuk dat obsessief schoonhhouden van je auto zonder maar 1 poets/waskrasje te maken... maar je doet het vooral voor de volgende eigenaar.. die ziet het liefst zulke mensen.
Verder is het iedere zijn keuze om op zijn manier de auto schoon te maken en te onderhouden, maar ga een ander niet voor gek verklaren als die ander jou netzo goed voor gek verklaard.
Verder no hard feellings
-
allen
Dus Rico! Daarom gewoon in 10 minuten de borstel over je auto en opbokken! 8)
- RVV
allen schreef:Dus Rico! Daarom gewoon in 10 minuten de borstel over je auto en opbokken! 8)
5 minuten
In plaats van een uur poetsen kun je dan 55 minuten rijden
-
Xave30
Goede topic
would read again!
De meningen zijn duidelijk heeeel verschillend; mag toch?
De meningen zijn duidelijk heeeel verschillend; mag toch?
- duifjes.com
Wij hebben op zaterdag 3 autowassers die doen meestal mn auto en ja alles met het handje.......wel vindt ik het erg ontspannend om op zondag dan de auto te doen en doe er rustig 3 uur over....lekker bakkie koffie erbij muziekje etc.....pure ontspanning.
- InjectTheVenom
Met een gek moet je nooit redetwisten je krijgt toch nooit gelijk, afgaande op jouw stelling zijn we blijkbaar allebei even gek dus ik heb uiteraard no hard feelings at all tegenover een mede-gek :banaan:Rico schreef:Verder is het iedere zijn keuze om op zijn manier de auto schoon te maken en te onderhouden, maar ga een ander niet voor gek verklaren als die ander jou netzo goed voor gek verklaard.
Verder no hard feellings
- RVV
- InjectTheVenom
Precies, alleen heb ik het weer tegen dat mijn ma katholiek is en er dus op zondag niets uit te vreten valt... dan maar op zaterdagduifjes.com schreef:wel vindt ik het erg ontspannend om op zondag dan de auto te doen en doe er rustig 3 uur over....lekker bakkie koffie erbij muziekje etc.....pure ontspanning.
- InjectTheVenom
Als ik nog even zo gek.. *ahem*.. vrij mag zijn, voor mijn auto moet ik me ook de blubber werken om alles gedaan te krijgen wat ik er aan wil doen met een helaas niet zo riant salaris als menig ander (wat op zichzelf een uitstekende motivator voor bovenmaatse inzet is en in mijn geval zo langzamerhand zijn vruchten aan het afwerpen is).
Jouw stelling dat het alleen voor de volgende eigenaar is hoeft niet in alle gevallen persé zo te zijn omdat het "obsessief" schoon houden van een auto JOU wel mooi extra centen oplevert bij eventuele verkoop en mierenneukers meteen tevreden stelt, waardoor je mogelijk net wél die ene opvolger kan kopen die je op het oog hebt
Jouw stelling dat het alleen voor de volgende eigenaar is hoeft niet in alle gevallen persé zo te zijn omdat het "obsessief" schoon houden van een auto JOU wel mooi extra centen oplevert bij eventuele verkoop en mierenneukers meteen tevreden stelt, waardoor je mogelijk net wél die ene opvolger kan kopen die je op het oog hebt
Rico schreef:Mijn auto's zijn niet "zo maar auto's" heb me de tering er voor moeten werken.. dat ze door de wasstraat heengaan maakt me niet minder liefhebber van mijn eigen auto's dan jou. Laat staan dat ik er minder voor zorg.
Verder no hard feellings
Laatst gewijzigd door InjectTheVenom op 04 apr 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
Dat heb ik op mijn arbeit daadwerkelijk een keer klaargespeeld toen 1 van onze chauffeurs een keer haast had, zag er daarna weer piekfijn uit :shakeit: Maarja oefening baart kunst zeggen ze danallen schreef:Daarom gewoon in 10 minuten de borstel over je auto en opbokken! 8)
- RVV
Daar heb je wel gelijk in hoor, de e46 M3 deed ik ook extra mijn best op, en een blinkend resultaat was voor de koper belangrijk om mee te nemen in de koop.
Aan de andere kant, ooit had ik een Audi S3.. een gele, die ik ook altijd mooi had gepoetst.. toen ik hem wilde inruilen, vertrouwde de Lexus dealer het niet, hij dacht dat de auto schade had gehad en was overgespoten
Het kan mee werken maar ook tegen.
Aan de andere kant, ooit had ik een Audi S3.. een gele, die ik ook altijd mooi had gepoetst.. toen ik hem wilde inruilen, vertrouwde de Lexus dealer het niet, hij dacht dat de auto schade had gehad en was overgespoten
Het kan mee werken maar ook tegen.
- InjectTheVenom
Ook weer iets waar ik in kan komen. Ben je echt megagoed bezig en er is bij een vorige eigenaar inderdaad een keer iets overgespoten geweest door iemand met onvoldoende kennis van zaken zie je het altijd terug, net als bij enkele van onze touringcars (die ik als het er op aankomt in mijn dooie eentje moet onderhouden en schoonmaken).
Idioot he dat ze het af fabriek wel goed kunnen en als het door schade nog een keer moet gebeuren ineens niet meer
Idioot he dat ze het af fabriek wel goed kunnen en als het door schade nog een keer moet gebeuren ineens niet meer
-
steve smith
Kan wel, alleen het prijskaartje daarvan willen de meeste mensen niet. Nat op nat is meestal goed genoeg als het uit eigen zak komt, en de verzekeraar vind een roller ook goed.InjectTheVenom schreef: Idioot he dat ze het af fabriek wel goed kunnen en als het door schade nog een keer moet gebeuren ineens niet meer