Ferrari met baby crash!

Dit is ons algemene autoforum.
Luco

Bericht door Luco » 21 jan 2008, 22:30

Davy MR2DRIFT schreef:Ik vind ook dat je niet kunt oordelen voordat de uitslag bekend is van het onderzoek. Ook stuitert iedereen meteen wanneer het woord baby erin voorkomt. Als het met zijn vrouw op de passagiersstoel gebeurd was, had niemand zo heftig gereageerd. Zou je minder lijden als er dan wat gebeurt? Daarnaast is het zo dat je in een snelle auto altijd de kwaaie piet bent. Als ik in de BMW achter mijn moeder in haar Colt rijd, dan gebaren er dikwijls mensen naar me dat ik rustiger moet rijden, terwijl ik me netjes aan de snelheid houd. Je ziet niemand naar Colt omkijken hoor! Geluid+snelle looks=te hard+vooroordelen.

Ik ben weleens met de Colt uit '91 naar Oostenrijk gereden met 130 en dan komt iemand je voorbij in een dikke Benz met een gangetje van 180. Op dat moment denk je dan ook: "Wat een mafkees!!". De wintersport erna reedt ik zelf in een Audi V6 tdi en schrok er telkens van hoe makkelijk je 200 rijdt en hoe weinig dat voorstelt.
Echt vooroordelen
Wij stonden met de alpine bij een stoplicht
Naast ons een stel "bijna dood" al vreemd kijken naar de alpine
Voor ons stond mijn maat met een renault 5 met 2.0 liter cupmotor erin en ook de bijbehorende uitlaat.
Hij ging een beetje staan gassen.
Die twee oude lijken kijken naar ons in de alpine en wezen op hun voorhoofd :roll: :roll:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 jan 2008, 22:41

Elmar schreef:
HANZ06 schreef:
Luuk schreef:Een kind in een Ferrari is oké. Maar er dan onverantwoord mee gaan scheuren op een snelweg waar het glad is, dat snap ik écht niet! :evil:
Kan ook moeilijk anders: je wordt geheid weer kind als je in een Ferrari mag rijden. :lol:

Weet jij misschien meer dan wij?
Onverantwoord scheuren, hoe weet jij dat zo zeker,heb jij het zien gebeuren:?:
Hans, hij is nog aan het studeren voor zijn rijbewijs. Dus heeft ie daar meer inzicht over dan wij ouwe lullen die al decenia's lang rondknallen... :wink:
Elmar,
hij weet dus niet hoe leuk het is om op glad wegdek te scheuren. :D

Gerhard

Bericht door Gerhard » 21 jan 2008, 23:12

Goed,

Ondertussen 4 pagina's verder, iedereen zijn zegje gedaan en nog geen reet verder.

Gaat lekker zo!

Als der nou eens een of andere Brabo wat huiswerk gaat maken en uitzoekt wat er is gebeurt schiet het tenminste een beetje op.

Gerhard

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 21 jan 2008, 23:18

Gerhard schreef:Goed,

Ondertussen 4 pagina's verder,

Nee, iets van 3.2 pagina's.... ;) :)

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 jan 2008, 23:30

Gerhard schreef:Goed,

Ondertussen 4 pagina's verder, iedereen zijn zegje gedaan en nog geen reet verder.

Gaat lekker zo!

Als der nou eens een of andere Brabo wat huiswerk gaat maken en uitzoekt wat er is gebeurt schiet het tenminste een beetje op.

Gerhard
Misschien zijn we er gewoon klaar mee. :oops:

Corvette

Bericht door Corvette » 21 jan 2008, 23:31

He Gerhard

wij zijn geen recherche

wij zijn juist de andere partij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Cor

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 21 jan 2008, 23:33

Cor Dame schreef:He Gerhard

wij zijn geen recherche

Gr.

Cor
Die pet past ons allemaal, Cor. :cry:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 21 jan 2008, 23:42

Cor Dame schreef:He Gerhard

wij zijn geen recherche

Gr.

Cor
WIJ?

Waar baseer je dat op? Wat een vooroordelen zeg!! :evil:

:D :lol:

Corvette

Bericht door Corvette » 21 jan 2008, 23:47

Ik ben een achterneef van Spee :mrgreen:

Gr.

Cor

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2008, 23:55

hhmm topic krijgt toch een "aparte" wending. :roll:

Een paar dingen vraag ik me af ? Zonder nou direct te veronderstellen of de bestuurder "schuldig" is. Daar heb ik geen mening over.

Uit de berichtgeving lijkt het om een Nederlander te gaan.

Waarom rijd die in een auto met tijdelijk Duits kenteken waarmee hij formeel niet is verzekerd buiten Duitsland in Nederland ?

Waarom rijdt ie zonder een gezekerd kinderzitje met een kind van 3 jaar ?

Bovenstaande 2 zaken vind ik onaanvaardbare risico's.

Wat ik me serieus afvraag ? is deze bestuurder ook de eigenaar van de auto ? Of heeft hij hem van iemand geleend of gehuurd ? Wie wil overigens geen Ferrari een keer lenen/huren of uitproberen ?

Mocht dat laatste het geval zijn, dan komt bij mij de vraag op, was/is hij ook capabel genoeg om in zo'n auto te rijden ? Een Ferrari behoort als je geen tot weinig ervaring hebt met dit soort auto's tot een andere categorie als een gemiddelde Opel Astra lijkt me.

Al deze zaken zijn zonder een schuldvraag toe te wijzen op zijn minst opmerkelijk, en maakt ook en ik denk in het bijzonder de berichtgeving over dit ongeluk spraakmakend.

Dit is natuurlijk niet tante Bep die met haar Alto van de weg in de sloot is gereden.

De onderste steen hoeft van mij niet boven te komen, dat als laatste zelfs.. maar iedereen hier moet toch toegeven dat dit geen dorsnee ongeluk is geweest.

Overigens hoop ik van ganse harte dat de bestuurder en het kind er weer 100% boven op komen.

allen

Bericht door allen » 21 jan 2008, 23:58

Ach Rico, bij Marco Bakker raakte z'n cruise control van slag in een parkeergarage geloof ik. Er gebeuren blijkbaar wel gekkere dingen. :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 jan 2008, 00:00

Rico, wat ben je toch weer beheerst en verstandig, zou bijna Pa tegen je zeggen.
Zou je dat erg vinden :wink: :lol: :mrgreen:

Corvette

Bericht door Corvette » 22 jan 2008, 00:21

Hans .........Rico is Pa :mrgreen:

Cor

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 jan 2008, 00:28

Schavuiten :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 22 jan 2008, 00:31

Wel het belangrijkste punt denk ik :wink: Overigens vinden die kleintjes van mij het machtig als ik in de 2 vanaf 5000 naar 8000 toeren doorjengel.. :lol: Die koppies met schaterbekkies die in de stoeltjes worden gedrukt :lol:

Corvette

Bericht door Corvette » 22 jan 2008, 09:19

Rico als ik jou was dan kocht ik een Ferrari

Wordt die smile nog groter :lol:

Cor

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jan 2008, 09:25

Het grappige van dit draadje is dat mensen van het ene uiterste naar het andere uiterste bewegen. De eerste reaktie is "wat een eikel" waarna een paar reakties volgen "we weten het niet, onschuldig tot schuld bewezen is". Sommigen stellen hun mening bij na het delen van verschillende inzichten en ik vind dan ook niet dat het niveau op DF daalt. Je moet alleen kritisch naar de feiten kijken.

Feit is dat het bericht imho enorm suggestief is en dat ik daarom niet eens zin heb om te bepalen of iemand wel of niet onverantwoordelijk is geweest. Zoals Rico noemt zijn er een aantal zaken die zeker niet voor de bestuurder spreken alleen het feit dat het een Ferrari betreft doet de gemiddelde NL-er stijgeren. Iemand in een oude Passat VR6 (om maar wat te noemen) kan ook +200 in de regen rijden met alle gevolgen van dien. Maar voor de beleving rijdt een Ferrari altijd harder bij 50km/h dan een andere auto :wink: En dan heb ik het nog niet eens over boven het maaiveld uitkomen :lol:

In het achterhoofd verwacht ik net als een aantal mensen hier dat de bestuurder gewoon zeer onverstandig is geweest alleen wie ben ik om daar over te oordelen bij het zien van een foto en een (Telegraaf) verhaaltje :roll:

Blijf objectief en kritisch en laat je niet bangmaken door Cor :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 jan 2008, 09:45

I'm with Niels! For what it's worth :roll:

En voor de rest zal 't me jeuken, ik heb nog niets gehoord over de toestand van dat kind en die vent? Weet iemand dat?

Het is in ieder geval een situatie die je niet mee wilt maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 jan 2008, 09:59

Dennis van der Schoot schreef:Zet er effu iets anders neer dan Renault,die heb ik namelijk gisteren afgeschreven :( ,ligt nog gevoelig :wink:
Wat is er gebeurd?
Aangezien je hier nog vertoeft is het met jou (redelijk) okay?

Focus ST kopen?
:lol: :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2008, 12:04

Hebben we eindelijk uitgelegd dat je zonder het dossier niets weet, komt Rico nog een keer eroverheen vliegen en zijn we terug bij af.

Wat maakt het kenteken uit? Misschien is het een Nederlander die geen belastingcenten wil betalen. Misschien woont hij al tien jaar over de grens. Misschien heeft ie hem geleend. Misschien moest ie met zijn kind vluchten etc etc

Had je dit bij een Suzuki Alto en een Nederlander erin met een Duits kenteken ook afgevraagd??

Beetje "typisch Nederlandse" opmerking Rico. Omdat het een Ferrari is gaan we ons afvragen hoe ie aan het geld en de auto komt :?

brrr hou ik echt niet van

En over dat kinderzitje: hoe weet je dat er geen kinderzitje in zat ? Waar staat dit ?

Enfin. Uit dit draadje blijkt eens te meer hoe het NL volk aankijkt tegen het rijkere volk :)

gelet op het nivo van het draadje doe ik gewoon mee natuurlijk

Luco

Bericht door Luco » 22 jan 2008, 12:07

Mensen kijken vaak met afgunst naar mensen die het beter hebben.
Verstandiger is het om te kijken naar mensen die het slechter hebben.
Pas dan besef je weer hoe goed de meesten het hier hebben.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jan 2008, 12:07

Heerlijk stel wijven zijn we toch :lol:

RVV

Bericht door RVV » 22 jan 2008, 12:10

Cor Dame schreef:Rico als ik jou was dan kocht ik een Ferrari

Wordt die smile nog groter :lol:

Cor
Cor, de oudste(nu vier) wist toen ze twee was precies wat een Ferrari was, ze kreeg 2 van die modelletjes van Shell (actie) en altijd als ze een rode en lage sportwagen ziet in een autoblad (en daar slingeren er nogal wat van rond in huize van Velzen) zegt ze kijk een Fernanie.. Vorige week nog toen ze een artikel doorbladerde over een rode Corvette Z06,, ik zei laat ome Cor het maar niet horen :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2008, 12:11

:)

RVV

Bericht door RVV » 22 jan 2008, 12:30

Macboy schreef:Hebben we eindelijk uitgelegd dat je zonder het dossier niets weet, komt Rico nog een keer eroverheen vliegen en zijn we terug bij af.

Wat maakt het kenteken uit? Misschien is het een Nederlander die geen belastingcenten wil betalen. Misschien woont hij al tien jaar over de grens. Misschien heeft ie hem geleend. Misschien moest ie met zijn kind vluchten etc etc

Had je dit bij een Suzuki Alto en een Nederlander erin met een Duits kenteken ook afgevraagd??

Beetje "typisch Nederlandse" opmerking Rico. Omdat het een Ferrari is gaan we ons afvragen hoe ie aan het geld en de auto komt :?

brrr hou ik echt niet van

En over dat kinderzitje: hoe weet je dat er geen kinderzitje in zat ? Waar staat dit ?

Enfin. Uit dit draadje blijkt eens te meer hoe het NL volk aankijkt tegen het rijkere volk :)

gelet op het nivo van het draadje doe ik gewoon mee natuurlijk
Macboy jij maakt een kapitale fout door aan te nemen dat ik sugereer dat geld/maaiveld/belastingcenten/kift er ook maar iets mee te maken heeft. Als je mijn betoog goed leest, zie je ook niet dat ik dat beweer danwel veronderstel. :wink:

Dit ongeluk roept zoals vele, zoniet bijna alle ongelukken ook vragen op.

Wat ik me wel afvraag is of de bestuurder de ERVARING EN KUNDE heeft/gehad om deze auto op zijn waarde te schatten, en of hij daar de verantwoordelijkheden ook voor heeft genomen.

Even mijn eigen auto, goh een M3, vandaag de dag niet veel bijzonders.. met al het 500pk geweld in dikke Corvettes en Audi RS6'en.. Maar een auto waarmee je met een kleine 350pk ongelovelijk in de problemen kan raken als je met onvoldoende kunde, danwel veel bravour gaat rijden in mindere omstandigheden, zoals een natte weg bv.
Het is een paar jaar geleden ook gebeurt, dat een jonge gozer in een (geleende) M3 met een paar vrienden zich om een boom heeft heengevouwen.. (ongeluk zal bij een aantal mensen wel bekend zijn) Een auto met zoveel vermogen en zonder genoeg ervaring kwijt raken in slechte weg en weeronstandigheden is serieus aanwezig. Dat moet je goed beseffen van te voren. Ik besef me dat maar al te goed..door mijn rijstijl daar op aan te passen.. als ik verhalen lees van Hanz06 met zijn brute 500pk in de corvette en met een ander voetje rijden in slechte omstandigheden beseft hij dat ook al te goed.

Een Ferrari behoort niet tot de catagorie auto's, fooll proof en iedere idioot kan er hard mee zoals bv een Audi S4/RS4/RS6.. zo'n auto vraagt gewoon ene kundige hand in ieder geval van iemand die zijn verantwoordelijk overziet.

En zoals ik al eerder schreef. vind ik dat gezien het feit dat je in absolute zin onverzekerd rondrijd in zo'n auto en je kindje niet in een vastgezet kinderstoeltje hebt gezet voldoende reden om te twijfelen aan de verantwoordelijkheid van de bestuurder.

Wat betreft de foto's, daar is geen kinderzitje te zien op de bijrijderstoel, dat wil dus zeggen dat als er al een kinderzitje in heeft gezeten, deze niet gezekerd was, want een goed gezekerd stoeltje zit ook daardwerkelijk vast, daar zijn die dingen voor gemaakt, en losschieten kan alleen als het niet goed vast heeft gezeten.

Als ouder vind ik het een doodzonde dat je gaat rijden, ongeacht in welke auto zonder je kind deugdelijk en veilig vast te zetten.

Je kinderen mag je nooit op het spel zetten. En er is ondertussen genoeg bekend over hoe groot de risisco's zijn met rondslingerende kinderen in de auto.

Plaats reactie