Macboy schreef:Hebben we eindelijk uitgelegd dat je zonder het dossier niets weet, komt Rico nog een keer eroverheen vliegen en zijn we terug bij af.
Wat maakt het kenteken uit? Misschien is het een Nederlander die geen belastingcenten wil betalen. Misschien woont hij al tien jaar over de grens. Misschien heeft ie hem geleend. Misschien moest ie met zijn kind vluchten etc etc
Had je dit bij een Suzuki Alto en een Nederlander erin met een Duits kenteken ook afgevraagd??
Beetje "typisch Nederlandse" opmerking Rico. Omdat het een Ferrari is gaan we ons afvragen hoe ie aan het geld en de auto komt
brrr hou ik echt niet van
En over dat kinderzitje: hoe weet je dat er geen kinderzitje in zat ? Waar staat dit ?
Enfin. Uit dit draadje blijkt eens te meer hoe het NL volk aankijkt tegen het rijkere volk
gelet op het nivo van het draadje doe ik gewoon mee natuurlijk
Macboy jij maakt een kapitale fout door aan te nemen dat ik sugereer dat geld/maaiveld/belastingcenten/kift er ook maar iets mee te maken heeft. Als je mijn betoog goed leest, zie je ook niet dat ik dat beweer danwel veronderstel.
Dit ongeluk roept zoals vele, zoniet bijna alle ongelukken ook vragen op.
Wat ik me wel afvraag is of de bestuurder de
ERVARING EN KUNDE heeft/gehad om deze auto op zijn waarde te schatten, en of hij daar de verantwoordelijkheden ook voor heeft genomen.
Even mijn eigen auto, goh een M3, vandaag de dag niet veel bijzonders.. met al het 500pk geweld in dikke Corvettes en Audi RS6'en.. Maar een auto waarmee je met een kleine 350pk ongelovelijk in de problemen kan raken als je met onvoldoende kunde, danwel veel bravour gaat rijden in mindere omstandigheden, zoals een natte weg bv.
Het is een paar jaar geleden ook gebeurt, dat een jonge gozer in een (geleende) M3 met een paar vrienden zich om een boom heeft heengevouwen.. (ongeluk zal bij een aantal mensen wel bekend zijn) Een auto met zoveel vermogen en zonder genoeg ervaring kwijt raken in slechte weg en weeronstandigheden is serieus aanwezig. Dat moet je goed beseffen van te voren. Ik besef me dat maar al te goed..door mijn rijstijl daar op aan te passen.. als ik verhalen lees van Hanz06 met zijn brute 500pk in de corvette en met een ander voetje rijden in slechte omstandigheden beseft hij dat ook al te goed.
Een Ferrari behoort niet tot de catagorie auto's, fooll proof en iedere idioot kan er hard mee zoals bv een Audi S4/RS4/RS6.. zo'n auto vraagt gewoon ene kundige hand in ieder geval van iemand die zijn verantwoordelijk overziet.
En zoals ik al eerder schreef. vind ik dat gezien het feit dat je in absolute zin onverzekerd rondrijd in zo'n auto en je kindje niet in een vastgezet kinderstoeltje hebt gezet voldoende reden om te twijfelen aan de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Wat betreft de foto's, daar is geen kinderzitje te zien op de bijrijderstoel, dat wil dus zeggen dat als er al een kinderzitje in heeft gezeten, deze niet gezekerd was, want een goed gezekerd stoeltje zit ook daardwerkelijk vast, daar zijn die dingen voor gemaakt, en losschieten kan alleen als het niet goed vast heeft gezeten.
Als ouder vind ik het een doodzonde dat je gaat rijden, ongeacht in welke auto zonder je kind deugdelijk en veilig vast te zetten.
Je kinderen mag je nooit op het spel zetten. En er is ondertussen genoeg bekend over hoe groot de risisco's zijn met rondslingerende kinderen in de auto.