Passat CC

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop » 17 jan 2008, 08:07

Ik weet nog niet.

Op de persfoto's een fraaie auto om te zien, maar als ik de beursfoto's zie, vind ik 'm in eens een stuk minder.

Eerst maar eens in het echt zien.

En ja het is een nutteloze auto, maar de markt pakt dergelijke auto's heus wel op, wat er is altijd wel een gek te vinden voor een dergelijke auto. Het is bij de CLS ook gelukt.

Tristan

Bericht door Tristan » 17 jan 2008, 08:16

Auto ziet er gewoon goed uit en is helemaal niet nutteloos. Waarom zou het nutteloos zijn om een mooiere Passat op de markt te brengen. Alleen maar een verbetering van het straatbeeld. En voor leaserijders die een A6 te duur vinden, maar een Passat te gewoon, is de Passat Coupe een goede middenweg.

Maar goed, zodra het hier over VAG gaat, komen altijd dezelfde synoniemen: Saai, FWD, onderstuur, geen 6 in-lijn, BMW is beter, bla bla bla.....

Dit is gewoon een leuke auto. Mooi of niet mooi, altijd beter dan de standaard Passat (die overigens zeker niet lelijk is). VW is een goed product en maakt steeds leukere auto's.

Niall

Bericht door Niall » 17 jan 2008, 08:38

Tristan schreef:Auto ziet er gewoon goed uit en is helemaal niet nutteloos. Waarom zou het nutteloos zijn om een mooiere Passat op de markt te brengen. Alleen maar een verbetering van het straatbeeld. En voor leaserijders die een A6 te duur vinden, maar een Passat te gewoon, is de Passat Coupe een goede middenweg.

Maar goed, zodra het hier over VAG gaat, komen altijd dezelfde synoniemen: Saai, FWD, onderstuur, geen 6 in-lijn, BMW is beter, bla bla bla.....

Dit is gewoon een leuke auto. Mooi of niet mooi, altijd beter dan de standaard Passat (die overigens zeker niet lelijk is). VW is een goed product en maakt steeds leukere auto's.
Hulde 8)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 17 jan 2008, 09:24

Nutteloos in de zin dat deze auto wel heel erg zal kannibaliseren op de Passat Limousine. Ik begrijp dat echt niet.

Volkswagen had er beter aangedaan om de auto nog 5-7 cm langer te maken en net boven de Passat te positioneren en dat ook te ondersteunen door motoren te leveren die aan de bovenkant van het Passat gamma worden geleverd.

Dan heb je een betere dekking van de markt (richting A6) en kan je de Phaeton mooi uitfaseren omdat er geen behoefte is aan een VW van die grootte. De opvolger van de Phaeton zou sowieso kleiner gaan worden.

Verder is het natuurlijk best een mooie auto en hopelijk hebben ze de motor iets naar achteren kunnen plaatsen. :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 jan 2008, 09:45

Denk dat de marketing-afdeling van VW echt wel goed zijn werk doet, anders ben je niet 1 van de grootste merken in Europa.

Dus ben niet zo bang voor hun dat de Passat ineens slecht gaat verkopen. Geloof er geen reet van.

Roy

Bericht door Roy » 17 jan 2008, 10:01

Pescatore

Bericht door Pescatore » 17 jan 2008, 10:04

Elke vorm van discussie de kop indrukken onder de noemer 'BMW is volgens jullie beter' slaat ook nergens op. Ik rij geen BMW en afgezien van de hoeveelheid BMW draadjes hier vind ik het best meevallen met de pro-BMW houding. Kritiek op een nieuw model hou je altijd, dat de balans n het geval van deze Passat CC richting de negatieve kant slaat, tsja. De VAG-rijders hier laten zich ogenschijnlijk zo graag in een hokje drukken (sterk generaliserend), terwijl ik liever naar het model an sich kijk. :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 17 jan 2008, 10:11

Pescatore schreef:De VAG-rijders hier laten zich ogenschijnlijk zo graag in een hokje drukken (sterk generaliserend), terwijl ik liever naar het model an sich kijk. :wink:
Erg generaliserend, ja.

allen

Bericht door allen » 17 jan 2008, 10:36

Pescatore schreef:Elke vorm van discussie de kop indrukken onder de noemer 'BMW is volgens jullie beter' slaat ook nergens op. Ik rij geen BMW en afgezien van de hoeveelheid BMW draadjes hier vind ik het best meevallen met de pro-BMW houding. Kritiek op een nieuw model hou je altijd, dat de balans n het geval van deze Passat CC richting de negatieve kant slaat, tsja. De VAG-rijders hier laten zich ogenschijnlijk zo graag in een hokje drukken (sterk generaliserend), terwijl ik liever naar het model an sich kijk. :wink:
Ik rijd BMW en je mag best weten dat ook ik zo nu en dan een beetje ziek wordt van al die pro-BMW verhalen hier. Er zijn zelfs BMW (Audi overigens ook) draadjes die stickies kregen of hebben terwijl ik toch echt dacht dat we met z'n allen op een forum zitten om alle merken evenveel aandacht te geven.
Als ik als volgende auto weer een BMW rijdt is dat iig niet door de waanzinnige vorm. Het zal een combinatie zijn van drie factoren:
1. de vorm kan ermee door,
2. het rijdt leuk maar bovenal,
3. de service van m'n huidige dealer vind ik top.

Vag rijders zijn overigens net zo Pro-VAG als veel BMW rijders Pro-BMW. Rijders van andere merken pakken een zak popcorn en zitten 's-avonds lachen zich helemaal suf om die gangsta ruzies tussen VAG en BMW op Df. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2008, 10:53

Tristan schreef:Denk dat de marketing-afdeling van VW echt wel goed zijn werk doet, anders ben je niet 1 van de grootste merken in Europa.

Dus ben niet zo bang voor hun dat de Passat ineens slecht gaat verkopen. Geloof er geen reet van.
Tristan, bij VW zijn grote uitglijders gemaakt afgelopen jaren op de marketing-en productie afdeling.. De Pheaton is wel zo'n beetje de grootste uitglijder, daarnaast de veel te hoge productie kosten voor een Golf die een stuk duurder is in pruductie dan de A3. Verder was de vorige VW Passat W8 ook geen toonbeeld van een marketingsucces. En kon als een commercieel mislukt gebeuren worden beschouwd.

Nu wil ik niet gelijk beweren dat dit model commercieel gaat mislukken, dat staat niet in mijn glazen bol :wink:

De auto heeft best een aantal dingen mee, de looks zijn helemaal niet verkeerd, maar dat zijn de looks van een gewone Passat ook niet ! In tegenstelling wat mischien gedacht word over een BMW rijder (ik dus) vind ik de Passat een erg mooie auto. Een 5 serie vind ik niet mooier en een 3 serie die mischien meer dynamisch dan een Passat, is niet veel mooier.

De styling van de Passat is dik in orde, ook van dit model.

En dat zal gelijk zijn bottleneck zijn in de verkoop. Deze zogenaamde nep coupe is een auto die flair mist. Een Coupe word gekocht door minder rationeel denkende mensen.. Ah dacht VW dan lossen we dat toch op met de Mercedes manier, we trekken de daklijn wat strakker, iets meer lengte en voor de praktische kant toch een paar deurtjes achter..
Een coupe koper wil een coupe, die weet dat ie inboet aan praktisch gebeuren, maar daarvoor krijgt ie iets aparts voor terug. Een Coupe rijder maakt een lange neus, naar al die rationele rijders die verplicht in een sedan of station moeten zitten. Maar hij wil ook een Coupe en geen nepper. Een coupe rijder is een levensgenieter..

VW is geen Mercedes, toen niet nu niet nooit niet.. Want ondanks dat BMW er bij wordt betrokken, richt VW natuurlijk overduidelijk zijn pijlen op Mercedes. Want een BMW concurrent is er niet direkt. WEER op Mercedes die ze al eerder wilde aftroeven net de commercieel mislukte Pheaton. (wat ik overigens OOK een mooie auto vind)

VW wil prestige, door dit soort modellen denken ze die binnen te kunnen halen, maar de consument denkt nog tot in lengte van jaren heel tradtioneel.. en wat heeft VW heeft meeste tegen ? Het is geen merk voor levensgenieters. Die willen een 3 serie coupe of een Mercedes CLK ofzo.. OF als het toch iets met 4 deuren moet worden een Audi A4 sedan en geen 4 deurs Passat in een strakker jasje..

Als VW echt lef had getoond dan hadden ze een echte coupe in de markt gezet.. nu is het een beetje een chickenshit houding..

VW (de moeder) moet niet mooier willen wezen dan de Audi (de dochter) binnen het VAG concern. Dat werkt niet, en heeft tot nu toe ook nooit gewerkt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2008, 10:57

Wat Rico zegt over de Phaeton:Inderdaad.(En de rest ook ben ik bang...)Analogie naar horloges betr VW: Een perfecte prima gouden 18karaat limited Edition Oris voor 4,5 a 5 mille euro verkoopt beroerd. Voor dat geld koopt de liefhebbert liever een stalen Rolex/dikke Breitling/IWC ofzo....

Ik bedenk me dit als BMW rijder en 'liefhebber'van de huidige nieuwe A4/5 A6 en ook wel A8.

Mijn vraag:
Koop IK als 't er op aankomt die Passat CC(ik vind 'm dus mooi voor een VW, chique whatever) of haal ik een dikkere A4?

Ik haal een A4.

Can't explain. :lol:

Martijn

Bericht door Martijn » 17 jan 2008, 11:01

Ik vind de "normale" Paaszaad een lelijke auto, vooral de achterkant van de sedan vind ik echt niet om aan te zien.

Deze auto vind ik in de op persfoto's getoonde uitvoering fraai ogen, al vraag ik me af hoe hij er in de veelvoorkomende uitvoeringen uit gaat zien. Zo'n mooie daklijn/kofferbak als de CLS heeft ie niet, doet me teveel denken aan een Peugeot 607. Maar een verbetering t.o.v. de huidige Passat limousine is het zeker.

Vraag blijft alleen hoeveel duurder hij wordt dan een gelijk gemotoriseerde Passat, ik denk minimaal 5k en dan kun je je weer afvragen of het (bedrijfseconomisch bezien) wel zo'n zinvolle toevoeging is aan het bestaande gamma.

Kortom: wat model betreft, prima toevoeging.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 jan 2008, 11:12

BBVW schreef:
Ferdinand schreef:Sorry, maar alles aan deze auto, echt alles, zowel binnen als buiten, appelleert aan mijn gevoel van de oudbollige truttige doorgezakte middenstands VVD-er: te zwaar, ouder dan 55, altijd een man, wil graag eten in De Librije maar heeft het geld niet, is conservatief, heeft geen humor, 'regels zijn regels' waar hebben we ze anders voor gemaakt? en kan niet tegen ongetrouwd zijn. Ik weet trouwens zeker dat Mark Rutte hem ook mooi vindt.

[img:391:94]http://img525.imageshack.us/img525/9919/ccsn1.jpg[/img]
Dat is natuurlijk ook een doelgroep. En een grote ook nog!!!!
zeker, ik vertel niks nieuws. volkswagen weet ook voor wie ze wat moeten maken. zal wel veel verkocht worden in het glimmend grijs.

Wake Up Call!
Kom op jongens van DF. Even een <ctrl><alt><del>. Neem een paar dagen vrij, ga jezelf bezatten, maar doe wat. Dit soort metaalplaten op rubber gaan we toch niet mooi zitten vinden? Welke kant gaat het met ons op? Er rouleren de coolste wagens op dit forum, maar nee, de Passat WC (Weet zeker dat die eerste C een typefout is) in het kerstballen zilvergijs vinden we best wel mooi. Hier moeten wij nu juist tegen in opstand komen! We moeten ons hergroepperen, wij moeten het voortouw nemen. Jullie bent een stelletje ingekakte grijze muizen, wie de schoen past trekken hem aan. Weg met dit soort sloepen.

En al dat geleuter dat een 135i ook niet mooi is, of, het is geen BMW, dan vinden we het niet mooi op het DF. OMG. Ga nou toch weg. Dat is kleine jongenspraat: als je mijn fiets niet mooi vindt, is die van jou ook lekker lelijk.

Broeders. De oplettende lezer leest tussen de regels door dat ik geenszins meningen wil aanvallen, of jullie persoonlijk. Tuurlijk niet, we zijn allemaal autoliefhebbers. Mijn mening is net zo irrelevant dan die van ieder ander. Maar ikzelf vind het tijd voor deze noodkreet. Wij moeten beter weten.

Dus, ga even wandelen, laat de hond uit, kom terug, surf ff naar wat lekkere wijven, zet een cd op van Queen (maakt niet uit welk nummer), werp een blik op een hi-res plaatje van de Ferrari Enzo (of F430 Stradale). Hou dit beeld vast en doe je ogen dicht. Klik op Passat WC, en doe je ogen open... precies. En nu is het afgelopen.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 17 jan 2008, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2008, 11:15

[img:720:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/66d ... 5015b1.jpg[/img]

Zitten op de achterbank, betekent een nekbrace omdoen na het uitstappen :lol:

Niall

Bericht door Niall » 17 jan 2008, 11:52

Rico v Velzen schreef:http://www.autoweek.nl/images/800/1/66d ... 5015b1.jpg

Zitten op de achterbank, betekent een nekbrace omdoen na het uitstappen :lol:
[Macboy mode on ] Meer foto's aub [Macboy mode off] :)

Rico je hebt gelijk met de Golf qua productiekosten maar hetzelfde probleem geldt ook voor de A3. Probleem dat VW gehad heeft is dat vanaf de jaren 90 een techneut de leiding over alles heeft gehad. Resultaat emotieloze auto's die heel goed in elkaar geschroefd ziten en zeer complex zijn om te bouwen.

Nu is de ex-topman van audi aan de macht en dan zie ja al dat bv de Passat CC en Golf 6 teruggestuurd zijn naar de tekentafel. Persoonlijk denk ik dat het een goede zet van hem is, onder zijn leiding is er een duidelijke scheiding tussen Audi en VW gekomen waarbij hij ook veel tijd in skoda heeft gestoken. Wie zou 10 jaar gelden een Skoda leasen??

Als VW een omkeer kan maken en auto's van audi kwaliteit kan maken voor VW geld dan zullen ze een geduchte concurrent worden voor allemaal.

Ze zullen wel moeten gezien de opkomst van toyota, Lexus en nu ook infinti in europa.

allen

Bericht door allen » 17 jan 2008, 11:57

Ferdinand schreef:Dus, ga even wandelen, laat de hond uit, kom terug, surf ff naar wat lekkere wijven, zet een cd op van Queen (maakt niet uit welk nummer), werp een blik op een hi-res plaatje van de Ferrari Enzo (of F430 Stradale). Hou dit beeld vast en doe je ogen dicht. Klik op Passat WC, en doe je ogen open... precies. En nu is het afgelopen.
De hond van de buren meegevraagd, je raad opgevolgd en wat denk je? Hij oogt nogsteeds erg goed.
Dat alles kan ik helaas niet zeggen van welke 1 serie dan ook. Wel overwogen maar alles viel me eigenlijk tegen in een proefrit pas. Ik geef het toe. Ik word gewoon oud.

Mvg,
Een bmw-freak.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2008, 12:13

Scotsman schreef: Als VW een omkeer kan maken en auto's van audi kwaliteit kan maken voor VW geld dan zullen ze een geduchte concurrent worden voor allemaal.

.
Met de kwaliteit van VW was de laatste jaren toch niks mis mee ?

Ik denk dat het allemaal weinig met kwaliteit te maken heeft. Maar vooral met gevoel en merkbeleving.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 jan 2008, 12:22

allen schreef:... Ik word gewoon oud.

Mvg,
Een bmw-freak.
hoe oud, als ik mag vragen?

Niall

Bericht door Niall » 17 jan 2008, 12:27

Rico v Velzen schreef:
Scotsman schreef: Als VW een omkeer kan maken en auto's van audi kwaliteit kan maken voor VW geld dan zullen ze een geduchte concurrent worden voor allemaal.

.

Ik denk dat het allemaal weinig met kwaliteit te maken heeft. Maar vooral met gevoel en merkbeleving.
Nou het is zeker geen toyota kwaliteit qua betrouwbaarheid, bij VW zijn er hardnekkige problemen die ze gewoon niet oplossen.

Raammechanismes
Waterpompen die te vroeg kapot gaan
Luchtmassameters
Deursloten
enz enz.

Tuurlijk komen deze ook bij audi voor maar dan in mindere mate. En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet :wink:

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2008, 12:36

En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet
Dat is nou precies de spijker op zijn kop slaan.. een VW zal nooit speciaal aanvoelen..

allen

Bericht door allen » 17 jan 2008, 12:46

@Ferdinand: Ben 31. Heb nu iets meer dan 4 jaar in een e39 gezeten. Ding kwam voor m'n gevoel gewoon zo zwaar over. Golf gti een leuk alternatief maar de inruil ligt dan laag en hoe je het ook wend of keert, is de afwerking van een 1 serie hoger. Die dan maar. Proefrit geregeld.
Begon me voorin al snel af te vragen of ik er een paar honderd kilometer of zelfs 1200 km achter elkaar in kon blijven rijden zonder pauzes. Vervolgens heeft m'n broertje en Joy een stukje gereden waarbij ik achterin ben gaan zitten. Binnen 10 seconden was ik gewoon genezen. Dat is gewoon werkelijk waar een strafkamer uit de middeleeuwen. Wil ik niemand aan doen. Wat een stugge wagen.
Nu dan maar een 3 serie proberen maar als dat weer niet bevalt ben ik gewoon oud aan het worden. Sportieve auto's zijn leuk in je vrije tijd. Niet als je ermee moet werken vrees ik.
In dat geval val ik dus perfect in het formaat van deze passat en de 5... :cry:

Martijn

Bericht door Martijn » 17 jan 2008, 13:02

Scotsman schreef:
Rico v Velzen schreef:

.

Nou het is zeker geen toyota kwaliteit qua betrouwbaarheid, bij VW zijn er hardnekkige problemen die ze gewoon niet oplossen.

Raammechanismes
Waterpompen die te vroeg kapot gaan
Luchtmassameters
Deursloten
enz enz.

Tuurlijk komen deze ook bij audi voor maar dan in mindere mate. En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet :wink:
Je vergeet idd de geweldige kwaliteit van de TDI-blokken (2.5 V6 die nokkenassen vreet), de 1.9 en 2.0 TDI-PD's die liters en liters en liters van die dure LongLife-olie verbruiken (in je verlengde onderhoudsinterval van 35k vervang je gemiddeld 1 keer de complete inhoud door massief olieverbruik)

*blijf het overigens nog steeds een aardig ontwerp vinden, ook die achterbank ziet er puik uit*

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 17 jan 2008, 13:11

Rico v Velzen schreef:
En geef toe een auto zoals een S3 voelt speciaal aan en dat is een golf gti niet
Dat is nou precies de spijker op zijn kop slaan.. een VW zal nooit speciaal aanvoelen..
Wat is speciaal?
Het uiterlijk van een S3 is speciaal :roll: not, net als zijn rijeigenschappen, bovendien klinkt ie nog als een diesel ook. Natuurlijk zijn er VW's die speciaal aanvoelen, alleen willen jullie dat niet zien!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2008, 13:35

Mike schreef:
Rico v Velzen schreef:
Wat is speciaal?
Het uiterlijk van een S3 is speciaal :roll: not, net als zijn rijeigenschappen, bovendien klinkt ie nog als een diesel ook. Natuurlijk zijn er VW's die speciaal aanvoelen, alleen willen jullie dat niet zien!
Dees mit speziellem Hinterradlenkung!

[img:1062:579]http://www.auto-zimmerli.ch/foto%20albu ... ug_big.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2008, 13:45

Mike schreef:
Rico v Velzen schreef:
Wat is speciaal?
heej Mike geen offence naar de VW rijders toe hoor :wink: Want ik ben echt niet anti VW, ik heb er notabene 4 met veel plezier gehad.

En natuurlijk zijn er VW's die speciaal aanvoelen, maar niet omdat ze een VW zijn, maar om het paket wat ze bieden.

Overigens moet je dat speciaal niet al te letterlijk nemen. Iets is zo speciaal als je het zelf vind.

Plaats reactie