snelheidsboetes

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

hoe vaak

1 per jaar
64
45%
3 per jaar
29
20%
maal er niet echt om (meer dan 3)
49
35%

Totaal aantal stemmen: 142

wjn

Re: snelheidsboetes

Bericht door wjn » 03 nov 2008, 07:49

Geelhoed schreef:
Dexter schreef:
Geelhoed schreef:Ik zou graag nul willen stemmen: 14 jaar en geen enkele snelheidsboete.
Je hebt in dit topic nu twee keer gepost dat je geen boetes krijgt dus dat weten we nu wel..... :thnx:
Dat krijg je ervan als die ouwe topics omhooggeschopt worden.....
Wordt die veel te leuke wagen soms gebruikt voor veel te saaie ritjes boulevard cruisen?
haha, nee hoor, nog nooit een boulevard gezien. Ik rij niet te snel in de BBK en op de snelweg, en in bochten staan geen flitsers :police:
Kon ook wel een nieuw topic openen, maar snelheidsboetes is voor dit forum wel zo relevant (??) dat ie sticky gemaakt kan worden.
(Ik heb geen flauw idee wat het beleid van het forum is wat dat betreft.)

Oh, en 0 snelheidboetes per jaar lukt me ook nog wel (soms), maar meestal zijn het domme dingen (zoals die paar km te hard op trajectcontrole). Frappant: Op de motor nog nooit een bekeuring gehad / veroorzaakt, terwijl ik toch wel die 9300km haal. :angel:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 nov 2008, 11:17

Kan ik beroep doen als ik van voren geflitst wordt?
Want motoren voeren aan de voorzijde ook geen kenteken en heb gehoord dat je als auto ook datzelfde recht hebt en dus als motoren in gelijk moet worden gesteld.

Hoe zit dat??

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 11:36

Nee daar kan je geen beroep op doen :bag:
op http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat veel info beschikbaar.
Wist je bijvoorbeeld dat je binnen 10 seconden na een 50/80(of welke snelheid dan ook) bord niet geflitst mag worden? Dit i.v.m. het corrigeren van je snelheid en de gelegenheid daartoe wordt gegeven..

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 nov 2008, 12:02

Marco R. schreef:Nee daar kan je geen beroep op doen :bag:
op http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat veel info beschikbaar.
Wist je bijvoorbeeld dat je binnen 10 seconden na een 50/80(of welke snelheid dan ook) bord niet geflitst mag worden? Dit i.v.m. het corrigeren van je snelheid en de gelegenheid daartoe wordt gegeven..
Dat is niet helemaal waar. De afstand die overeen komt met 10 seconden aan de daar geldende snelheid.
Dus als je een 50 binnenrijdt mag daar na 133 meter een paal staan, maar als jij daar nog 10 seconden 70 rijdt ben je toch zuur.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 12:07

Dat zeg ik toch?
de eerste tien seconde na het bord (ongeacht de afstand, deze is afhankelijk van de toegestane snelheid) mag er geen flitser staan..

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 nov 2008, 12:08

Voorbeeld:

Afbeelding

Een 80 weg, waar bij een kruising een bord 50 staat, 150 meter voor de stopstreep. Een roodlicht & snelheidscamera staat in de blauwe cirkel. Volgens onderstaande richtlijn van het OM moet de meetlocatie minstens 140 meter voor het einde van de snelheidsbeperking staan. Na de kruising is het gewoon weer 80, omdat het een weg buiten de BBK is.

Mag die paal daar zo staan? Of maakt een bezwaarschrift hier kans? Is het cursieve voldoende voorbehoud voor het OM?

[quote=2.2 Plaats meetlocatie snelheidsmetingen]

In strikt juridische zin dient de snelheid van voertuigen te zijn aangepast op de plaats waar de maximumsnelheid gaat gelden. Om bestuurders de gelegenheid te geven op een rustige manier snelheid te verminderen en om discussie of beroepschriften / brieven over een te korte afstand tussen de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd ingaat en de snelheidsmeting te voorkomen, wordt als uitgangspunt een bepaalde minimumafstand tussen de plaats van inwerkingtreding van de maximumsnelheid tot de meetlocatie in acht genomen.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

Code: Selecteer alles

30 km/h 8 m/s   80 meter afstand

50 km/h 14 m/s  140 meter afstand
60 km/h 17 m/s  170 meter afstand
70 km/h 19 m/s  190 meter afstand
80 km/h 22 m/s  220 meter afstand
90 km/h 25 m/s  250 meter afstand
100km/h 28 m/s  280 meter afstand
120km/h 33 m/s  330 meter afstand

Dezelfde afstanden dienen te worden gebruikt tussen meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. In bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.

NB De in de tabel vermelde afstanden betreffen de minimale afstanden. Om aan deze eis te voldoen, zonder gebruik te maken van de tabel, kan op eenvoudige wijze worden voldaan door de ter plaatse toegestane snelheid te vermenigvuldigen met het getal drie. Deze formule geldt voor alle in de tabel vermelde snelheden. Bijvoorbeeld: Toegestaan 80 km/h. De afstand tussen gebod en meetplaats wordt dan indien van de formule wordt gebruikgemaakt: 80 x 3 = 240 m.
[/quote]

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 nov 2008, 12:23

Marco R. schreef:Dat zeg ik toch?
de eerste tien seconde na het bord (ongeacht de afstand, deze is afhankelijk van de toegestane snelheid) mag er geen flitser staan..
Nee dat zeg je niet, wat als jij 10 seconden 70 rijdt, dan ben je verder dan de toegestane plaats van de flitspaal. Sterker nog, dan word je na 7 seconden gewoon geflitst.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 12:39

Het kan aan mij liggen hoor, maar..

Waar zie je staan dat ik zeg dat je bij een 50 km bord nog 10 seconden vrolijk 80 mag rijden (indien je van een 80 km situatie komt)? Ik heb het over ' de daar geldende snelheid' als ik zo mijn eigen post(s) teruglees.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 03 nov 2008, 12:50

Hier?
Marco R. schreef: Wist je bijvoorbeeld dat je binnen 10 seconden na een 50/80(of welke snelheid dan ook) bord niet geflitst mag worden?
Toegegeven, met wat fantasie kan je dat hieruit ook opmaken.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 12:56

Met die eerste zin bedoel ik hetzelfde als wat jij probeert uit te leggen. Kwestie van anders interpreteren..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 nov 2008, 13:16

Maar Marco, heb je nou "geleerd" van die 3 maanden ontzegging? :D Daar ben ik benieuwd naar, ik heb het gevoel dat ik er zelf totaaaaaaal niet van leer eigenlijk. En al helemaal niet of ik nou 4 of 8 maanden mn rijbewijs kwijt ben, dat heeft m.i. absoluut geen effect.

944 guy

Bericht door 944 guy » 03 nov 2008, 14:03

Marco R. schreef:Het kan aan mij liggen hoor, maar..

Waar zie je staan dat ik zeg dat je bij een 50 km bord nog 10 seconden vrolijk 80 mag rijden (indien je van een 80 km situatie komt)? Ik heb het over ' de daar geldende snelheid' als ik zo mijn eigen post(s) teruglees.
Dat is geen wet, maarrrrrr het staat wel in de huppeldepup regels/richtlijnen voor verkeershandhaving. Als ze hiervan afwijken moeten ze een reden opgeven (en natuurlijk niet 'zomaar' want dan ga je vrijuit). Dus als je zoiets vermoedt moet je gaan WOBben (zie flitsservice) en als je geen reden ziet waarom, moet je dat dus aandragen als reden dat je eronderuit moet komen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 nov 2008, 15:27

944 guy schreef:
Marco R. schreef:Het kan aan mij liggen hoor, maar..

Dat is geen wet, maarrrrrr het staat wel in de huppeldepup regels/richtlijnen voor verkeershandhaving. Als ze hiervan afwijken moeten ze een reden opgeven (en natuurlijk niet 'zomaar' want dan ga je vrijuit). Dus als je zoiets vermoedt moet je gaan WOBben (zie flitsservice) en als je geen reden ziet waarom, moet je dat dus aandragen als reden dat je eronderuit moet komen.
Laat daar nou het probleem liggen. Die agent gaat niet toegeven datie fout zat, dus verzint een reden waarom hij daar alsnog mocht staan en dat neemt de rechter klakkeloos over. Moet je eens op het forum van flitsservice kijken hoe vaak er gevallen van oplichting voorkomen. PV's die achteraf gewijzigd worden, zaken die domweg niet waar zijn toch als feit voorschotelen enz. Een agent is er niet op uit om jou te naaien? Nee dat klopt, maar wel om zijn eigen hachje te redden.

Het gebeurd en wat doe je er tegen? Niks!

944 guy

Bericht door 944 guy » 03 nov 2008, 16:07

Ze mogen het inderdaad veranderen, helaas is de wet zo gemaakt, vooral zonder schaamte publiekelijk aantonen dat het alleen om het geld gaat. Ja het is krom. Ik struin onder dezelfde username flitsservice af dus ik ken de verhalen ook wel een beetje. Maar als jij kan aantonen dat de agent fout zat dan geloven ze jou echt wel ipv zo'n lege eed van die kansloze agent.
Maar zo'n geval als dit is makkelijk te achterhalen:
Als je in de buurt bent geflitst dan rij je er gewoon heen en reproduceer je de flitsfoto met een digitale camera, zodat je de rechter/OvJ kan laten zien dat je weet waar de foto precies is genomen. Vervolgens maak je een overzichtsfoto (dus het snelheidsgebodsbord met in de verte de flitslocatie) + kaartje van google waar je laat zien dat de agent te kort op een snelheidsgebod stond te flitsen en als de agent nergens heeft aangegeven dat hij inderdaad te kort op het bord stond dan ga je vrijuit of zal de rechter/OvJ de betreffende BOA raadplegen waarom hij daar stond. De rechter laat natuurlijk niet toe dat die BOA 'daarom' als reden opgeeft, zelfs die rechter is niet ZO corrupt. Dus vervolgens ook vooral de opgegeven reden natrekken of die logisch is.
Als het bij een school was dan is het natuurlijk wat anders en dan geef ik hem groot gelijk ;)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 nov 2008, 17:20

Maurice Graber schreef:Maar Marco, heb je nou "geleerd" van die 3 maanden ontzegging? :D Daar ben ik benieuwd naar, ik heb het gevoel dat ik er zelf totaaaaaaal niet van leer eigenlijk. En al helemaal niet of ik nou 4 of 8 maanden mn rijbewijs kwijt ben, dat heeft m.i. absoluut geen effect.
Ja, ik heb zat dingen ervan geleerd.
Allereerst, ik kreeg tijdens mijn staandehouding bijna een tweede (onterechte) bekeuring aangesmeerd. Niet alle agenten zijn dus eerlijk en lief tegen verkeerscriminelen zoals mijzelf. Ten tweede, ik rijd de komende 2 jaar wel een stuk rustiger op de Nederlandse wegen, Ik vertik het om hem voor een tweede keer kwijt te raken (mompelt iets over een ezel en steen)..
Drie maanden blijft wel onwijs veel. IK denk dat een maand ontzegging net zoveel effect bij mij heeft gehad, man wat miste ik dat papiertje :) Maargoed, zo is het nu eenmaal in Nederland geregeld..

Rupie

Bericht door Rupie » 06 nov 2008, 17:36

Nou, iets te hard geroepen afgelopen tijd dat ik sinds tijden niks binnen gehad heb. Bij deze: 144 km/u gemeten, gecorrigeerd 139 waar je 120 mag. 92 euro, dat bedrag valt me een beetje tegen. Wat mij ook tegenvalt is dat ik geen idee heb waar het is gebeurd, iemand een idee en door wie? Een mobiele flitser of rijdende auto?

Gemeente: Oldebroek
Plaats: 't Loo
Plaatsaanduiding: de rijksweg A28-rechts (welke rechts in hemelsnaam :? )
Gecontstateerd door: KLPD Verkeerspolitie Assen
Administratieve eenheid: KLPD DOC-GT&A

Ik ga maar betalen. Goede reminder om toch weer wat beter op te letten :roll:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 06 nov 2008, 19:09

Nou, ik heb de mijne ook binnengekregen gister :S

€300,- :S

De flikkers

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 06 nov 2008, 21:04

Eergisteren m'n rijbewijs 1 jaar en 0 boetes. Maar ik maak ook niet zoveel kilometers.
1x geflitst, maar nooit binnengehad.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 06 nov 2008, 21:18

Heb het afgelopen jaar echt al aardig wat afgetikt, maar "bizar" genoeg alleen in de poulegebakjes van het bedrijf. Vanochtend weer een toppertje, 12km te hard, 57 euro.......Vorige week nog zoiets binnengehad, 63 geloof. Keer daarvoor rond de 50, 55...........Vind de boetes voor relatief lage (kom maar kom maar :roll: ) snelheidsovertredingen overigens best hoog.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 25 dec 2008, 15:01

Jah hoor om 2008 ff af te sluiten. 60@50km/h = 32euro :hammer:

Tim Schuurman

Bericht door Tim Schuurman » 25 dec 2008, 16:53

Ik heb dit jaar vorige week afgesloten. Iets te hard gereden, 280 euro mag ik aftikken. Op de A28 's avonds laat iets aan de harde kant :cry:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 dec 2008, 17:07

Het jaar is nog niet voorbij :mrgreen:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 25 dec 2008, 20:51

We sluiten inderdaad het jaar af met een redelijk "klappertje": 35km te hard, waar 70 is toegestaan....binnen de bebouwde kom.

300 euro..... :shithappens:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 dec 2008, 20:56

500 euro voor 83 te hard als afsluiter :(

Nouja niet helemaal... voor de rechter is het een boete voor 40 te hard geworden wegens een twijfelachtige meting. Alleen om een of andere reden staat er op de CJIB fanmail nog 80 tot 85 te hard. Genaaid!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 25 dec 2008, 21:08

Maurice Graber schreef:500 euro voor 83 te hard als afsluiter :(

Nouja niet helemaal... voor de rechter is het een boete voor 40 te hard geworden wegens een twijfelachtige meting. Alleen om een of andere reden staat er op de CJIB fanmail nog 80 tot 85 te hard. Genaaid!
Die komt me bekend voor, alleen werd er in mijn geval 30 te hard gebruikt ipv 40. Volgens mij heeft dat de maken met de bepaling wet Mulder of niet. Ik kreeg schikkingsvoorstel voor 78 te hard, een snelheid die betreffende auto niet kon halen; 2 keer voor geweest met uiteindelijk de conclusie dat aangenomen werd dat mijn snelheid meer dan 30km te hoog heeft gelegen. Boete stemde daar wel mee overheen, op acceptgiro stond idd nog de 'oude' snelheid..

Plaats reactie