Heb op de betreffende motorfiets geen ervaring met ander rubber dus deze mening is vrij waardeloos

Ruud schreef:Conti Sportattack vind ik ook een erg prettige band, zelfs met een hoog vermogen en een relatief hoog gewicht geven ze veel vertrouwen. Insturen gaat makkelijk en de opgelegde lijn wordt moeiteloos gevolgd. Op de grens heb ik ze niet gereden dus qua maximale grip heb ik er geen flauw idee van. Remmen doet het voorbandje in ieder geval goed!
Heb op de betreffende motorfiets geen ervaring met ander rubber dus deze mening is vrij waardeloos
Zelfs als je je normaal gedraagt op het circuit dan haal je de limiet nog niet eensRuud schreef: Ik durf ook te stellen dat je van sportieve banden de limiet niet haalt als je jezelf 'normaal' gedraagt op de openbare weg... En met normaal gedrag ben ik echt niet roomser dan de Paus, mijn motor wordt redelijk gebruikt waar ie voor gemaakt is.
Ik ben met m'n KTM wel eens op m'n bek gegaan omdat de achterband niet deed wat ik verwachtte...Niels schreef:Zelfs als je je normaal gedraagt op het circuit dan haal je de limiet nog niet eensRuud schreef: Ik durf ook te stellen dat je van sportieve banden de limiet niet haalt als je jezelf 'normaal' gedraagt op de openbare weg... En met normaal gedrag ben ik echt niet roomser dan de Paus, mijn motor wordt redelijk gebruikt waar ie voor gemaakt is.Ik heb in alle keren circuit toch behoorlijk stevig gereden zonder ook maar een spannend moment te hebben omtrent grip (afgezien van de TL1000S op Michelin plakkers bij koude omstandigheden). Ook banden die niet de meest plakkerige zijn kunnen zo ontzettend veel meer dan je denkt
En toch heb ik ooit een uitleg gehoord over het voordeel van de twin boven een 4l-blok (worldsbk)... Dat had idd met pulsen te maken maar daardoor juist meer tractie bocht uit... *start google*Youp schreef:Het gaat niet over het vermogen, maar over de distributie van het vermogen door het wiel naar het asfalt. Een ééncilinder heeft een veel lagere frequentie dan een viercilinder, één arbeidsslag per twee omwentelingen, waar dit bij een viercilinder er vier zijn. De laatste loopt dus veel ronder en belast de band veel minder, immers, bij een eencilinder moet het achterwiel per arbeidsslag (met de zelfde snelheid en het zelfde toerental) 4x de weg afleggen als dat het zelfde wiel bij een 4 cilinder zou doen. Een viercilinder is smooth waar een ééncilinder maar aan de ketting staat te rukken. En de lagere toerentallen werken dit nog eens extra in de hand.
Dat is ook precies waardoor een tweecilinder harder door z'n achterbanden heen vreet dan een viercilinder. En een eencilinder is in deze nog erger. De pulserende piekbelasting van de band is dus veel hoger, waardoor je makkelijker grip kwijt bent als je niet voorzichtig bent. Dit in combinatie met een gewicht van +-120kg, waardoor de banden niet snel opwarmen, is één groot feest.
Ruud schreef:Ff afgezien van regen want daar is de 1198 nooit geweest toen ze in mijn bezit was. Ik had altijd grip met dat ding. In ieder geval zoveel grip dat er genoeg vermogen op stond om op 1 wiel de bocht uit te komen etc...
Zou dat puur in het karakter van de fiets zitten? Blok/rijwielgedeelte?
Met Michelin Pilot Pure's trouwens..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast