Pagina 4 van 7
Geplaatst: 23 nov 2007, 17:18
door Wouter
Het enige nadeel als je lichter bent is dat je niet met je lichaam het binnenste wiel van het kartje kan liften. Doordat een kart een starre as heeft zal deze eerder gaan slippen.
Geplaatst: 23 nov 2007, 17:40
door Bert ///M3
Zeg je zo wat. Wat is de beste manier met karten dan, tegenhangen in een bocht om het gewicht zo gelijk mogelijk op de wielen te houden, of meehangen om 1 wiel van de grond te houden? Gewicht op zo veel mogelijk wielen zou mij logischer lijken maar omdat je geen differentieel hebt misschien wel nadeel idd.
Geplaatst: 23 nov 2007, 17:42
door Wouter
gewicht op de buitenste wielen houden. motorrijders hangen altijd naar binnen. Daarom rijden ze ook zo beroerd

Geplaatst: 23 nov 2007, 17:57
door rudie ter hogt
ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht.
als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
en het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
en kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
en het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
Geplaatst: 23 nov 2007, 18:07
door Hielke
Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
Zo, dat ziet er toch al veel heftiger uit?!

Geplaatst: 23 nov 2007, 18:17
door Wouter
Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.
4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof
Geplaatst: 23 nov 2007, 18:25
door rudie ter hogt
Wouter schreef:Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.
4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof
@heilke bedankt .
@wouter
1. ik moet echt wel tegen gaan hangen anders is het in sommige bochten niet te doen sorry ook ik kart regelmatig dus henb wel redelijk ervaring op de baan.
4. het zou je wel tijd kosten maar je kan dan wel beter een andere lin pakken en weer sneller oppaken, ik ben dan echt effe het moment in de kart kwijt.
Geplaatst: 23 nov 2007, 21:58
door Sjoerd
Leuk idee! Als de datum uitkomt ben ik erbij!
Geplaatst: 23 nov 2007, 22:25
door k33z
Leuk idee!
Geplaatst: 26 nov 2007, 16:37
door Dennis Cavallino
Heel gaaf idee!!
Ik doe mee. Ben helemaal enthousiast over karten sinds mijn laatste keer.
Voorstel/idee:
Meet 5 volle ronden
en geef de rijder de mogelijkheid om er 1 (langzame) af te trekken. Tel dan het totaal van de 4 overgebleven rondjes bij elkaar op en vergelijk die met de andere deelnemers.
Laptop met excel mee en kind kan de was doen.
En om een kart te kunnen winnen lijkt me ook wel gaaf, maar niet per sé nodig. Indoor of outdoor maakt mij niet uit. Indoor is praktischer (weer) en goedkoper, denk ik, outdoor stoerder.
Geplaatst: 08 jan 2008, 14:05
door frank de jonge
Al meer nieuws hierover???
Geplaatst: 08 jan 2008, 15:36
door René130i
Hele topic nog nooit gezien
Wil wel meedoen, maar iemand van 70 kilo moet dan 50 kilo belast meenemen

Geplaatst: 08 jan 2008, 15:57
door Steven N.
Rene / Hazze schreef:Hele topic nog nooit gezien
Wil wel meedoen, maar iemand van 70 kilo moet dan 50 kilo belast meenemen

Nou daar ga ik dan

Geplaatst: 08 jan 2008, 16:15
door René130i
And justice for all...
Geplaatst: 08 jan 2008, 16:16
door frank de jonge
Geplaatst: 23 jan 2008, 12:12
door Macboy
schop ?
Geplaatst: 23 jan 2008, 12:15
door Mark Nauta
Macboy schreef:schop ?
Een hele harde graag ja.
Geplaatst: 27 jan 2008, 21:02
door Dennis Cavallino
Hielke!!!!
Geplaatst: 27 jan 2008, 21:34
door Mark Nauta
Dennis Cavallino schreef:Hielke!!!!
Ja Hielke, hast d'r al mear oer neitocht??
Geplaatst: 28 jan 2008, 09:18
door Wouter81
Afgelopen vrijdagavond nog ff gekart in Heerenveen met een groepje (oa. Jelmer850i), was leuk!

Ging ook wel goed.
Geplaatst: 05 feb 2008, 13:26
door Hielke
Planning zat een beetje in het slop. Andre was zelf geregeld weg en hij moet er natuurlijk wel bij zijn.
Het lijkt me het best om alvast een datum te prikken. Gezien de drukte is een planning laat op de zondagmiddag en vroeg op de zondagavond het beste. We kunnen dan proberen het blok tussen 17.00 en 20.00 te claimen. Af en toe zal dan in die tijdspanne de baan aan de reacreanten terug gegeven moeten worden. Kunnen we mooi een etentje (die jongens kennende zal het wel weer Shoarma en ander Arabisch voer worden

)
24 februari of 1 maart. Voorkeuren kunnen worden uitgesproken.
Geplaatst: 05 feb 2008, 19:21
door Erik-Jan
1 maart wat mij betreft
Geplaatst: 07 feb 2008, 14:04
door Macboy
1 maart is op zaterdag sufferd
beide dagen is goed (24 feb en 2 maart)
Geplaatst: 07 feb 2008, 18:57
door Erik-Jan
Haha, voor mij 2 maart dan
Geplaatst: 22 feb 2008, 13:36
door Hielke
Zondag 2 maart is de datum! Van 17.00 tot 20.00 uur. Eten regelen we wel ter plaatse voor de hongerigen.
Zal de openingstopic even aanpassen.
Nadere details volgen.