Kart Time Attack Heerenveen.

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 23 nov 2007, 17:18

Het enige nadeel als je lichter bent is dat je niet met je lichaam het binnenste wiel van het kartje kan liften. Doordat een kart een starre as heeft zal deze eerder gaan slippen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 nov 2007, 17:40

Zeg je zo wat. Wat is de beste manier met karten dan, tegenhangen in een bocht om het gewicht zo gelijk mogelijk op de wielen te houden, of meehangen om 1 wiel van de grond te houden? Gewicht op zo veel mogelijk wielen zou mij logischer lijken maar omdat je geen differentieel hebt misschien wel nadeel idd.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 23 nov 2007, 17:42

gewicht op de buitenste wielen houden. motorrijders hangen altijd naar binnen. Daarom rijden ze ook zo beroerd :lol:

Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 23 nov 2007, 17:57

ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht.
als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
en het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
en kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
en het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 23 nov 2007, 18:07

Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:

1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.

Zo, dat ziet er toch al veel heftiger uit?! :lol:

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09

Bericht door Wouter » 23 nov 2007, 18:17

Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:

1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.

4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof

Gebruikersavatar
rudie ter hogt
Berichten: 146
Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
Locatie: haaksbergen

Bericht door rudie ter hogt » 23 nov 2007, 18:25

Wouter schreef:
Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:

1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.

4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof
@heilke bedankt .

@wouter
1. ik moet echt wel tegen gaan hangen anders is het in sommige bochten niet te doen sorry ook ik kart regelmatig dus henb wel redelijk ervaring op de baan.

4. het zou je wel tijd kosten maar je kan dan wel beter een andere lin pakken en weer sneller oppaken, ik ben dan echt effe het moment in de kart kwijt.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Sjoerd » 23 nov 2007, 21:58

Leuk idee! Als de datum uitkomt ben ik erbij!

k33z
Berichten: 2893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 23 nov 2007, 22:25

Leuk idee!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 26 nov 2007, 16:37

Heel gaaf idee!!

Ik doe mee. Ben helemaal enthousiast over karten sinds mijn laatste keer. :)

Voorstel/idee:

Meet 5 volle ronden
en geef de rijder de mogelijkheid om er 1 (langzame) af te trekken. Tel dan het totaal van de 4 overgebleven rondjes bij elkaar op en vergelijk die met de andere deelnemers.
Laptop met excel mee en kind kan de was doen.

En om een kart te kunnen winnen lijkt me ook wel gaaf, maar niet per sé nodig. Indoor of outdoor maakt mij niet uit. Indoor is praktischer (weer) en goedkoper, denk ik, outdoor stoerder.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 08 jan 2008, 14:05

Al meer nieuws hierover???

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 08 jan 2008, 15:36

Hele topic nog nooit gezien :lol:

Wil wel meedoen, maar iemand van 70 kilo moet dan 50 kilo belast meenemen :lol:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 08 jan 2008, 15:57

Rene / Hazze schreef:Hele topic nog nooit gezien :lol:

Wil wel meedoen, maar iemand van 70 kilo moet dan 50 kilo belast meenemen :lol:
Nou daar ga ik dan :wink:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 08 jan 2008, 16:15

And justice for all...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 08 jan 2008, 16:16

:D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 jan 2008, 12:12

schop ?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 23 jan 2008, 12:15

Macboy schreef:schop ?
Een hele harde graag ja.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2008, 21:02

Hielke!!!!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 27 jan 2008, 21:34

Dennis Cavallino schreef:Hielke!!!!
Ja Hielke, hast d'r al mear oer neitocht??

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2008, 09:18

Afgelopen vrijdagavond nog ff gekart in Heerenveen met een groepje (oa. Jelmer850i), was leuk! :) Ging ook wel goed.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 05 feb 2008, 13:26

Planning zat een beetje in het slop. Andre was zelf geregeld weg en hij moet er natuurlijk wel bij zijn.

Het lijkt me het best om alvast een datum te prikken. Gezien de drukte is een planning laat op de zondagmiddag en vroeg op de zondagavond het beste. We kunnen dan proberen het blok tussen 17.00 en 20.00 te claimen. Af en toe zal dan in die tijdspanne de baan aan de reacreanten terug gegeven moeten worden. Kunnen we mooi een etentje (die jongens kennende zal het wel weer Shoarma en ander Arabisch voer worden :lol: )

24 februari of 1 maart. Voorkeuren kunnen worden uitgesproken.

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 05 feb 2008, 19:21

1 maart wat mij betreft

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 07 feb 2008, 14:04

1 maart is op zaterdag sufferd :)

beide dagen is goed (24 feb en 2 maart)

Gebruikersavatar
Erik-Jan
Berichten: 319
Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32

Bericht door Erik-Jan » 07 feb 2008, 18:57

Haha, voor mij 2 maart dan

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 22 feb 2008, 13:36

Zondag 2 maart is de datum! Van 17.00 tot 20.00 uur. Eten regelen we wel ter plaatse voor de hongerigen.

Zal de openingstopic even aanpassen.

Nadere details volgen.
Laatst gewijzigd door Hielke op 22 feb 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten