Kart Time Attack Heerenveen.
- Bert ///M3
Zeg je zo wat. Wat is de beste manier met karten dan, tegenhangen in een bocht om het gewicht zo gelijk mogelijk op de wielen te houden, of meehangen om 1 wiel van de grond te houden? Gewicht op zo veel mogelijk wielen zou mij logischer lijken maar omdat je geen differentieel hebt misschien wel nadeel idd.
- rudie ter hogt
ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht.
als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
en het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
en kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
en het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
en het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
en kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
en het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
- Hielke
Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
3. een zwaarder iemand is meer bezig met het op baan houden van de kart.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
Zo, dat ziet er toch al veel heftiger uit?!
1. ik moet met mijn gewicht wel tegenhangen in de bocht want als ik dat niet doe kom ik niet goed uit in de bocht.(overstuur)
2. het grootste verschil tussen een licht en zwaar iemand is dat, een licht iemand meer kan spelen met de kart en makkelijker van de ideaale lijn kan.
4. kom je van de lijn af, verlies je veel snelheid en is een goed rondje bijna niet mogelijk.
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.
Zo, dat ziet er toch al veel heftiger uit?!

- Wouter
1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof
- rudie ter hogt
@heilke bedankt .Wouter schreef:1. Tegenhangen levert juist overstuur op. altijd naar buiten hangen / recht op blijven.Hielke schreef:Voor de grotere impact hoor je excuses altijd puntsgewijs te vermelden Rudie:
5. het verschil aan tijd in een rondje is in heerenveen meer dan in enschede tussen een zwaar en licht iemand.:
4 ook met licht gewicht kost het veel tijd als je van je lijn af gaat. daar ligt eenmaal veel stof
@wouter
1. ik moet echt wel tegen gaan hangen anders is het in sommige bochten niet te doen sorry ook ik kart regelmatig dus henb wel redelijk ervaring op de baan.
4. het zou je wel tijd kosten maar je kan dan wel beter een andere lin pakken en weer sneller oppaken, ik ben dan echt effe het moment in de kart kwijt.
- Dennis Cavallino
Heel gaaf idee!!
Ik doe mee. Ben helemaal enthousiast over karten sinds mijn laatste keer.
Voorstel/idee:
Meet 5 volle ronden
en geef de rijder de mogelijkheid om er 1 (langzame) af te trekken. Tel dan het totaal van de 4 overgebleven rondjes bij elkaar op en vergelijk die met de andere deelnemers.
Laptop met excel mee en kind kan de was doen.
En om een kart te kunnen winnen lijkt me ook wel gaaf, maar niet per sé nodig. Indoor of outdoor maakt mij niet uit. Indoor is praktischer (weer) en goedkoper, denk ik, outdoor stoerder.
Ik doe mee. Ben helemaal enthousiast over karten sinds mijn laatste keer.

Voorstel/idee:
Meet 5 volle ronden
en geef de rijder de mogelijkheid om er 1 (langzame) af te trekken. Tel dan het totaal van de 4 overgebleven rondjes bij elkaar op en vergelijk die met de andere deelnemers.
Laptop met excel mee en kind kan de was doen.
En om een kart te kunnen winnen lijkt me ook wel gaaf, maar niet per sé nodig. Indoor of outdoor maakt mij niet uit. Indoor is praktischer (weer) en goedkoper, denk ik, outdoor stoerder.
- frank de jonge
-
-
- Macboy
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Dennis Cavallino
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Hielke
Planning zat een beetje in het slop. Andre was zelf geregeld weg en hij moet er natuurlijk wel bij zijn.
Het lijkt me het best om alvast een datum te prikken. Gezien de drukte is een planning laat op de zondagmiddag en vroeg op de zondagavond het beste. We kunnen dan proberen het blok tussen 17.00 en 20.00 te claimen. Af en toe zal dan in die tijdspanne de baan aan de reacreanten terug gegeven moeten worden. Kunnen we mooi een etentje (die jongens kennende zal het wel weer Shoarma en ander Arabisch voer worden
)
24 februari of 1 maart. Voorkeuren kunnen worden uitgesproken.
Het lijkt me het best om alvast een datum te prikken. Gezien de drukte is een planning laat op de zondagmiddag en vroeg op de zondagavond het beste. We kunnen dan proberen het blok tussen 17.00 en 20.00 te claimen. Af en toe zal dan in die tijdspanne de baan aan de reacreanten terug gegeven moeten worden. Kunnen we mooi een etentje (die jongens kennende zal het wel weer Shoarma en ander Arabisch voer worden

24 februari of 1 maart. Voorkeuren kunnen worden uitgesproken.
- Macboy
- Hielke
Zondag 2 maart is de datum! Van 17.00 tot 20.00 uur. Eten regelen we wel ter plaatse voor de hongerigen.
Zal de openingstopic even aanpassen.
Nadere details volgen.
Zal de openingstopic even aanpassen.
Nadere details volgen.
Laatst gewijzigd door Hielke op 22 feb 2008, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.