Video-Z06[Honz] vs. Impreza GTT[Scooby Leo]

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Roel SpeedCars
Berichten: 792
Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
Locatie: Rockanje

Bericht door Roel SpeedCars » 09 okt 2007, 10:14

@ Louis: nope ... de motor kon het NIET bijhouden :)

En Hans ... mooi gezegd zo klaar als een koe, de FUN factor is toch wel aanwezig :!:

Roel.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 11:28

Van die motor :shock:

Vraag aan Leo, moet die methanol er elke keer weer in ? En hoe zou het verschil zijn zonder deze toevoeging ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 09 okt 2007, 12:18

Die methanol moet er elke keer weer en levert geloof ik een pk of 35 op.
Je kan met meer voorontstekeing rijden maar voor alle specifieke details moet je idd bij leo zijn.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 12:21

Hans zou dat mischien betekenen dat zonder de methanol jij toch sneller zou zijn ?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 okt 2007, 12:47

Scooby Leo schreef:We hebben gewoon een erg leuke dag gehad. Hans vatte het idd sportief op en was wel weer in voor een nieuw testje indien gewenst.

Topsnelheid van de Z06 ligt een stuk hoger als van de Sub. Ik denk dat ik 300 km/h wel kan halen maar dan houdt het wel op. Maar geloof me, dat wil je echt niet rijden met een GTT.
Ik denk dat er dan een scoop, onderlip en spoiler afwaait :wink:

Ik ga binnenkort nog een GTech meting doen en ik schat het vermogen nu toch wel boven de 500 pk. Ik rij wel met 10% methanol erbij. Turbodruk staat op 1,65 bar

Motor is een 2.5 liter met gesmeed spul erin. Redline ligt op 8500 rpm. Er zit een Garrett GT30 op met een 0,82 achterhuis. Ik heb zelf een ander intake manifold gemaakt. Bak en koppeling zijn nog standaard. Wel zitten er voor 8-pots remmen van D2 op.

gr Leo
Bak en koppeling standaard :shock: Mijn god wat heb ik daarmee te doen, meer dan 200% vermogenswinst :lol:

Paul

Bericht door Paul » 09 okt 2007, 12:52

Tijd voor een testje tegen de E46 M3 met kompressor........

Maar jesus wat een snelle sub....................Z06 is al een belachelijk snel ding zo uit het doosje..

Respect... en Hanzje... is maar 1 oplossing nou heh....Lingenfelter even bellen :D :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 12:54

Ja Paul zo'n sub zet ons toch ook kansloos voor lul met een M3'tje als je het niet doorhebt.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 09 okt 2007, 13:04

Leuk filmpje.
Heb toch liever 1 Z06 dan 1000 GTT's.

Grotere turbo zegt niet alles.
Een GT2871 met 400pk kan sneller zijn dan een GT3582 met 450pk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 okt 2007, 13:22

Ik denk dat iedereen liever de Corvette heeft inclusief Leo.

Wat deze test voor Leo denk ik interresant maakt is niet dat hij sneller is dan een Corvette, maar dat de Corvette ongeveer de bench is voor huidige supercar prestaties.

eigenlijk is er qua prestatiepotentieel alleen een Veryon die er met kop en schouders boven de huidige supercars uitsteekt.

Een Ferrari 612 is niet sneller dan een Corvette Z06, een Porsche 911 turbo niet, een BMW M6 niet, nouja noem ze maar op al die supercars met 500 a 600 pk..

Pak de lijstjes er maar bij,, allemaal ongeveer even snel op 200.. waarbij de Corvette vaak nog eens de snelste is.

Dus door een Corvette te verslaan maak je niet alleen een lange neus naar die Corvette toe, wat opzich ook niet zo boeit, maar eigenlijk naar alle supercars die er momenteel te koop zijn.

Nu kun je wel 35 argumenten bedenken die anti sub zijn maar 1 en het belangrijkste argument is dat hij mooi wel tot het allersnelste behoort wat er momenteel rondrijd.


En die wetenschap lijkt mij als eigenaar van zo'n dik getunde sub het meest waardevol. Niet om over op te scheppen, maar als waardering voor de moeite die men neemt om zo'n auto tot op het uiterste te benutten qau prestatiepotentieel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 okt 2007, 14:29

Afeglopen maandag was er een nwe Z06 lingenfelter op de Ring :shock: ik vond die van Godzilla David Yu al impressive 8) we scheurden achter een GT3 aan...maar het vreemste? was we werden uiteindelijk ingehaald (beide Z06 met 575pk en de GT3)door een blauwe Z4 M coupe :shock: ongeloofelijk wij gingen al hard, maar die Z4 m coupe zat continu erachter en later dus redelijk gemakkelijk voorbij...benieuwd wat ze daar aan dat apparaat hadden veranderd...

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Bericht door 330d » 09 okt 2007, 18:22

Mag ik weten hoe zwaar beide auto's wegen?

Ik heb op de M5board filmpjes gezien dat de Z06 ronduit de snelste was, F430, 911turbo, M6 Kelleners maakten geen schijn van kans. Alleen de exoten boven de dikke 600+ pk kunnnen partij bieden, wil je voorblijven dan zit je al in het Enzo, Carrera GT, SLR segment. Dat was mijn gedachte na de filmpjes.

Maar nu zie ik een sub met 500pk de Z06 'makkelijk' uitrijdt.

Eh... wil iemand mij dat uitleggen hoe dit kan :? ???

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 09 okt 2007, 18:23

@Rico

Je slaat de spijker op zijn kop. Het gaat mij er helemaal niet om Hans op zijn nummer te zetten (al is dat wel mooi meegenomen :mrgreen:)

Ik heb nu een auto die zo'n beetje alle supercars op een recht stuk weg de baas ben. En dat vind ik leuk. Vooral omdat ze het niet verwachten van zo'n Japans koekblikje. Want deze auto is natuurlijk niet gemaakt om 275-300 km/h te rijden. Je zit dan echt niet op je gemak in de auto.

En ja natuurlijk heb ik liever de Vette van Hans. Is al met al een super sportscar met alle rijeigenschappen. Maar die blik van hem was onbetaalbaar. Hans heeft er ook geen moeite mee maar dat kun je van de 99,9 % van de supersportwagen eigenaren niet zeggen.

Laatst had ik nog een M6 in de tunnel. Hij kwam er met 200+ inrijden, raampje open om van zijn V10 te genieten. Dit was helaas van korte duur want ik ging er volgas achteraan. En ja, dan gaat mijn screamerpijp open. :twisted: Volgens mij heeft deze man nu nog gescheurde trommelvliezen 8) Hij keek niet blij toen ik hem met 250+ voorbij reed.

Methanol.
Vooral bij een turbomotor heeft dit behoorlijk voordeel. Ik reed met 10%methanol in mijn tank. Ik schat dat ik er 30-40 pk bij kreeg zonder de mapping aan te passen. Als we de mapping aanpassen dan is er nog meer voordeel te halen. De auto is nog steeds niet 100% gemapt. Er is met normale benzine nog wel wat extra te halen. Als Hans met nieuwe software gaat rijden zoals Cor, en ik pas mijn mapping aan dan ben ik nog steeds sneller. Wel zit ik op het eind van mijn koppeling en bak.

gr Leo

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 09 okt 2007, 18:25

@330d

Mijn auto weegt ongeveer 1300 kg. Ik hoop deze week nog een goede dynorun te kunnen maken. Ik schat de auto nu op 500+ pk en 600Nm+ koppel.

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 09 okt 2007, 18:58

330d schreef:Mag ik weten hoe zwaar beide auto's wegen?

Ik heb op de M5board filmpjes gezien dat de Z06 ronduit de snelste was, F430, 911turbo, M6 Kelleners maakten geen schijn van kans. Alleen de exoten boven de dikke 600+ pk kunnnen partij bieden, wil je voorblijven dan zit je al in het Enzo, Carrera GT, SLR segment. Dat was mijn gedachte na de filmpjes.

Maar nu zie ik een sub met 500pk de Z06 'makkelijk' uitrijdt.

Eh... wil iemand mij dat uitleggen hoe dit kan :? ???

Er zijn "zat" auto's die dat kunnen. O.a. getunde Civic's die de 0- 200 in 10 seconden doen.

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Bericht door 330d » 09 okt 2007, 19:38

E60 M5 schreef: Er zijn "zat" auto's die dat kunnen. O.a. getunde Civic's die de 0- 200 in 10 seconden doen.
Tuurlijk, maar ik vraag me alleen af, hoe die sub het voor elkaar krijgt om met 'maar' 500pk zulke prestaties te kunnen presteren. Als je me vertelt dat de sub 600pk had, dan zal ik het ook niet zo vreemd vinden.

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Bericht door Erminio » 09 okt 2007, 19:42

330d schreef:Eh... wil iemand mij dat uitleggen hoe dit kan :? ???
Specicifaties ;
Corvette, 1420kg, 505pk 657nm
Subaru, 1300kg, ca.500pk, 600nm

Grote voordeel wat de subaru heeft is dat ie de standaard versnellingen van een 218pk auto heeft. Dit betekent dat ie met zoveel vermogen, korte versnellingen krijgt en dus heel snel is in de tussensprints :roll: 8)

De Corvette heeft een versnellingsbak om 320+ mee te halen is heeft dus langere versnellingen..., wat ook duidelijk te zien is op het filmpje :wink:

Tijdens de laatste sprint op t filmpje zie je ook dat de Corvette langzaam begint in te lopen..., door zijn langere versnellingen en betere cw waarde

:wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 okt 2007, 20:05

Scooby Leo schreef:@330d

Mijn auto weegt ongeveer 1300 kg. Ik hoop deze week nog een goede dynorun te kunnen maken. Ik schat de auto nu op 500+ pk en 600Nm+ koppel.
Hij ons maar op de hoogte :wink:

Bas Aalbers
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43

Bericht door Bas Aalbers » 09 okt 2007, 20:33

Erminio schreef:Misschien wel leuk een testje tegen het bommetje van @bas309turbo met zijn cossie :roll: :wink:

Als mijn cossie helemaal klaar is, ingereden en gemapt is, dan wil ik wel een keertje mee doen met een testje :wink:


Voor de rest hulde voor zowel Hans als Leo. Hans dat hij het sportief opvat en Leo, dat hij met een Subaru een een supersportscar te grazen kan nemen. De de Z06 is toch vandaag de dag een beetje "the car to beat" vergeleken met andere exoten.


Groeten,

Bas

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 09 okt 2007, 21:30

Tijdens de laatste sprint op t filmpje zie je ook dat de Corvette langzaam begint in te lopen..., door zijn langere versnellingen en betere cw waarde
Hans loopt idd. van ongeveer 240 km/h tot 280 km/h wat in, maar op 't moment dat Hans naar z'n 5 schakelt moet ie toch weer wat inleveren.

Natuurlijk zou iedereen de Corvette kiezen, maar 't is gewoon leuk om met een vrij low budget zo'n snel hok te creëren.....jammer dat de Sub na zaterdag waarschijnlijk niet meer bestaat. :?

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 09 okt 2007, 21:31

Waddan?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 09 okt 2007, 21:31

De de Z06 is toch vandaag de dag een beetje "the car to beat" vergeleken met andere exoten.
Ik blijf me verbazen over de verkoopaantallen. Voor 120k is het "the car to buy". Sterker nog, onder de 3 a 4 ton is er niks snellers te koop.

N.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 09 okt 2007, 21:43

Wat is de afschrijving van de Z06 ten opzichte van andere exoten?

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 09 okt 2007, 22:49

Een beetje exoot schrijft een Z06 per jaar af. :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 okt 2007, 08:10

Volgens mij niet veel?

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4515127

Dit is dan wel de vraagprijs maar als ik zie wat de gewone C6 nog op moet brengen (daar staan er veel van te koop)...

Gebruikersavatar
dannYZ
Berichten: 153
Lid geworden op: 18 mar 2007, 00:12
Locatie: Lekkerkerk

Bericht door dannYZ » 10 okt 2007, 18:34

Ja, jammer dat het in zo een zwaar hok komt he Opa!?!

Had jij ´m maar moeten kopen :idea: :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, CRZ, erwin20vt, Fabian, Kadett, WillemBoer en 3 gasten