iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 jun 2008, 21:36

Kees, dat laatste filmpje heeft een frame rate van 1 of 2 per seconde ofzo, dat doet de sim niet veel eer aan :wink:
Ziet er geweldig uit zeg. Kees, als jij nou alle spullen hebt straks, dan kom ik weleens een keertje bij je proberen.................... :wink: :lol:

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 08 jun 2008, 22:31

Je kan altijd een keer komen brullen Maik, geen probleem.

Denk niet dat jou PC er op dit moment voor geschikt is...... filmpje draait hier namelijk vloeiend.

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 08 jun 2008, 22:35

k33z schreef:Een van de meesters van het simracen (Gregor Hutu) aan het werk in de radical:

http://blip.tv/file/971802/
Ziet er echt lekker uit :).

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 08 jun 2008, 22:37

Gaan er nu nog meer DFers aan de gang met simracen? Deze sims heeft de toekomst, de rest is bijzaak.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 jun 2008, 18:51

k33z schreef:Je kan altijd een keer komen brullen Maik, geen probleem.

Denk niet dat jou PC er op dit moment voor geschikt is...... filmpje draait hier namelijk vloeiend.
:shock: heb ik zo'n %#$@ laptop dan? :oops:
Hij loopt vlotjes de buffer in, maar afspelen gaat op z'n 286's....
Maar ik kom misschien nog wel een keer brullen dan :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 09 jun 2008, 19:09

k33z schreef:Gaan er nu nog meer DFers aan de gang met simracen? Deze sims heeft de toekomst, de rest is bijzaak.
Ik weet het nog niet. Eerlijk gezegd doen de graphics me niet zoveel op die filmpjes. De physics zijn inderdaad super hoor, maar het oog wilt ook wat. De omgeving vind ik ook erg kaal ogen.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 10 jun 2008, 08:32

Als je mooie graphics wil moet je GT5 gaan spelen, maar dat is dan ook de enige goede reden voor GT5 (vergeleken met iRacing).

Het is misschien niet de meest indrukwekkende game op grafisch vlak, maar ik vind het zelf vreselijk mooi! Het gaat niet om de praal maar om hoe alles werkt.

Als je de filmpjes ziet zie je gewoon dat alles klopt. Alles reageert zoals dat in het echt ook zou gebeuren. Dat vind ik mooi.

Maar als je deze paral laat lopen omdat de graphics misschien niet gelijk zijn aan GT5, dan heb je het niet helemaal begrepen :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 10 jun 2008, 08:52

Ik zeg ook helemaal niet dat ik deze titel laat lopen. Ziet er voorderest namelijk zeer goed uit, echter vind ik dat de graphics anno 2008 zeker wel iets beter konden. Hoeft niet direct GT5 te worden, dat ook niet.

Maar wanneer komt ie precies uit en hoe werkt het nou precies qua abonnement enz.? Kan het namelijk niet echt op de officiële website vinden.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 10 jun 2008, 09:12

Waarschijnlijk volgende week release voor een groep invites (via de beta testers). Officiele release zal denk ik over een maandje zijn?

Het gaat op een maandelijks abbonnement, wat als je het voor een jaar afsluit 160 dollar kost. Dan krijg je standaard 2 auto's en 8 circuits geloof ik.

Een extra auto kost ongeveer 15 dollar en een extra circuit tussen de 15 en 25 dollar.

Dit lijkt misschien veel, zeker voor de Gran Turismo liefhebbers waar de keuze oneindig is, maar ik vermaak me prima met een paar auto's en een paar circuits.

Gaat om de competitie en de laatste tienden uit de baan halen die erin zitten.

P.S. Ik vind de graphics best mooi moet ik zeggen!

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 10 jun 2008, 09:14

De maandelijkse kosten vind ik ook niet zo erg. Ik heb zelf altijd MMO's gespeeld, dat kost ook altijd zo een 15 euro per maand.

2 auto's vind ik echter wel wat weinig, maarja.

Ben benieuwd.. toch eens naar kijken als hij uit is.

Robin
Berichten: 51592
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 10 jun 2008, 13:45

ik wil alle auto's leverbaar en alle tracks en komen er ook addons? Zo'n Hotrod en Solstice ben ik na 1 dag wel op uitgekeken, maar die Radical is wel gaaf.

We wachten af.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 10 jun 2008, 15:34

Het is niet een stap in en race principe Robin, hou daar wel rekening mee.

De radical kan je wel rijden als je hem gelijk bij introductie koopt, maar je kan er pas online mee racen als je daarvoor je 'rijbewijs' gehaald hebt.

Dus laag beginnen met online racen, niet crashen, spinnen en botsen en dan kom je richting een volgende klasse.

Add ons komen er zeker, maar dan alleen van de makers, tenminste dat hoop ik. Ik hoop niet dat derden hier add-ons voor kunnen maken, want dan versplintert het publiek en er is niemand die het zo goed kan maken als deze ontwikkelaar zelf.

Maar in de toekomst komen er zeker extra auto's en circuits (meer Europees georienteerd).

Online
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 10 jun 2008, 17:04

De graphics vind ik zo slecht nog niet, ziet er voor mij prima uit. rFactor is ook grafisch niet de top maar vind ik nog steeds de lekkerste sim om te spelen. Online iets minder door vele rammers, hopelijk is dat hierbij minder door de wat hogere kosten. Dan vind ik het meteen ook meer waard.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jun 2008, 20:08

Het linken van beelden voegt naar mijn idee wel heel weinig toe. Ik denk dat je op de beelden amper het verschil kunt zien met andere simracing games.

Volgens mij zit dit precies tussen jullie oren, vooral jij Kees :)

Ik ga met je mee dat het schitterend moet worden, ik hoop het echt, maar de physics kun je toch echt niet beoordelen op basis van al deze vage beelden. Bovendien die piepende banden is exact hetzelfde als het in GTR was ... ik hoor daar zeker geen vooruitgang, want in het echt piept de band ook niet constant en zeker niet gelijkmatig.

En die bewegende ophanging: kom op zeg, dat bestaat ook al jaren, dus ook niets nieuws.

Nee prima, maar niet overdrijven op basis van deze beelden :)

Graphics boeien niet, maar zeg niet dat je het best mooi vindt, want dan vraag ik me echt af wat je van GT5 vindt ;)

Beelden zijn gewoon goed voor een sim, boeit toch niet, maar zeker ook niet meer.

Nogmaals: ik ga met je mee dat het een superspel zal gaan worden, maar die conclusie kun je o.b.v. de beelden amper trekken denk ik.

Online
Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1870
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 11 jun 2008, 20:51

Voor degene die zich nog niet geregisteerd hebben.

http://www.iracing.com/contact/register.php?lc=3

Deze database gaan ze o.a gebruiken om invites te versturen.

Andre
Berichten: 11246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 11 jun 2008, 21:02

Ik durf de conclusie wel te trekken macboy.

Er is maar 1 iemand op de hele wereld die zo gek is om zijn leven te besteden voor de meest realistische sim te maken en dat is david keammer met de hoop dat ie er wat geld mee verdient. Voor hetzelfde wordt het flop en verkoopt het niet zoals GPL. En wordt ie er multi miljoenair mee dan is hem dat van mijn kant meer als gegunt. Zoek ze maar die dit nivo kunnen neerzetten. David raced zelf ook.

Zoek programmeurs die zelf racen en dat kunnen vertalen naar een computer. Mega ik kan niet anders zeggen. Al die andere games staan in de schaduw. Zelfs GPL uit 1998 staat mijlen ver boven alles wat er nu te koop is qua psysics. Paar maanden terug geinstalleerd om de vergelijk te maken met alles wat er nu is. Even kijken als ik me niet vergis. En inderdaad GPL is nog steeds de king of all sims. En er is maar 1 die dat kan overtreffen das de maker zelf. 10 jaar na dato staat zijn nieuwe sim voor de deur. En ik kan iedereen nu al vertellen dat er de eerste 10 jaar er maar 1 sim mijlen ver boven alles uitsteekt. Das iracing. Dat zal niet qua grafisch zijn. Maar qua real feel des te meer.

Wie mooie plaatjes wil moet mooi zijn playstation een zwengel geven. En GT5 er in schuiven.

Iracing is niet bezig voor gamers. Steek ook je geld er absoluut niet in als je de playstation generatie bent zonde van je geld.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 11 jun 2008, 21:55

Ben het compleet niet met je eens Ilja.

Ik denk wel degelijk dat ik de kwaliteit van iracing al op de filmpjes kan zien.

Geen enkele sim heeft mij tot op heden zulke beelden laten zien.

Robin
Berichten: 51592
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 12 jun 2008, 00:00

Ik heb me ook ff geregistreerd op iracing.com.

Wat Ilija bedoelt(denk ik) dat je ALLEEN aan de hand van die beelden niet kunt zien of het goed rijdt, maar dat WIJ WETEN dat DAVID KAEMMER erachter zit en dat het dan wel met de physics/gameplay meer dan goedkomt. 100%.

Maar als je dat niet zou weten, zou je niet alleen aan de hand van die beelden kunnen zien hoe 'het'nou speelt, want die wielophangstoestand bestaat al een aantal jaren, ik denk dat Ilija dát bedoelt. Ofzoiets....

Anyway ik ga ervanuit dat ie top wordt, net als GPL en RBR, maar we dachten hier van bijv. Race 07 dat ie ook koning was en dat was 't ook net niet alhoewel ik 't zeker geen slechte sim vind....

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2008, 09:29

Sterker nog, wielophanging hoef je niet te zien om toch goed te werken(reken maar dat de betere sims per wagen configureerbare wielgeometrie hebben) en ik dacht dat het nìet om graphics ging. Grafisch en fysiek model hoeven niet overeen te komen om toch goede physics te hebben(of in het ergste geval: andersom). Ik geloof best dat het goed wordt, maar de beelden zeggen mij ook weinig. Om maar wat te noemen, Viper Racing uit 1418 had ook al werkende ophanging incl gloeiende remschijven en dat was in onze uitleg van het woord geeneens een sim.

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 12 jun 2008, 09:34

Jullie blijven nu wel erg hangen op die wielophanging.

Als je naar in car filmpjes kijkt met de informatie aan de onderkant, dan krijg je toch een goed overzicht van de gegeven stuurinput en gas en rem input. Dit soort filmpjes geven toch een goed gevoel van hoe een sim moet rijden.

Natuurlijk kan je er geen 100% beeld van krijgen, maar de rotte appels (onder de sims) haal je er zo uit in een video.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 12 jun 2008, 10:10

Bij Rac07 was iedereen ook enthousiast maar niet voor lang :lol:

Als hier wat in te driften is hoor ik het wel. Wil dan wel es bij jou proberen Andre als dat kan.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2008, 10:11

Natuurlijk kan je er geen 100% beeld van krijgen, maar de rotte appels (onder de sims) haal je er zo uit in een video.
Als het zo erg zou zijn dan moest de man zich heel erg gaan schamen. Ik ga het wel gewoon in het echt proberen. D'r zijn genoeg andere sims die op filmpjes hetzelfde gevoel geven, afgezien van eventueel de ophanging, maar dat is kan zoals gezegd puur grafisch zijn(en daarop mochten we een sim niet beoordelen :lol: )

Ik vraag me toch af of het economisch model wel gaat werken. Ik zie liever een grote toegankelijke community en juist door het rating systeem hoeft dit voor de betere(/nette) rijder helemaal geen probleem te zijn.

Ik hoop ook dat er meer interessante auto's gaan komen want dìt aanbod vind ik niet echt super(Solstice en Legend zijn prima, de rest is niet mijn ding en toch zal je een aantal aan moeten schaffen om verder te komen, WTF?). Worden het trouwens allemaal 'Cup' races? Is wel zo eerlijk(al komt het verschil al weer gauw genoeg in de afstelling), maar ook vrij saai. Sommigen zullen dit weer toejuichen omdat diversiteit tot enkele lege races kan leiden, liever dat dan verveling.

Robin
Berichten: 51592
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 12 jun 2008, 13:34

OFF TOPIC beetje:
Ik hoop dat er naast iracing gewerkt wordt aan een opvolger van RBR ofzo. DIE physics en dan (en daar zijn de modders nog wel ff mee bezig) Group B etc in een 2008 grafisch jasje. En dat WEST RACING is ook doodgebloed(GTR/2 was is natuurlijk concurrentie) toch?

Verschillende LM achtig spul niet van 2002/2008(wel prachtig natuurlijk) maar ook bijv een Sauber Merc C9, een 956/962 met grondeffect, een Formule 1 Brabham BT42 ofzo, een 917, een 330P4 Ferrari/512M en een Moby Dick ofzo(die blijkbaar uitkomt in GTR2 in een mod...) en een F40 LM. Met de physics het meest lijkend op RBR/GPL/GTR2 aub....

Zijn mijn wensen eigenlijk. 8)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2008, 14:58

Roflol, Racing Legends. Eigenlijk waren de plannen die zij toen hadden gelijk aan wat er met iRacing wèl neergezet wordt. Al wilden ze naast natuurkundige perfectie ook grafische, met z'n tweëen gaat dat nooit lukken, dat was duidelijk. Prijzen zouden ook vrij hoog liggen(zonder abbo though) en er was ook sprake van(dure) pakketten auto's. Lange tijd nog eens in de zoveel tijd de site bekeken, maar sinds 2003 is die niet meer bijgewerkt. Heb d'r nog best lang hoop op gehad. Geld was vanaf 2002 een aantal jaar gereserveerd, zeg maar.

Misschien wordt ie wel gebundeld met Duke Nukem Whenever(;) )



(die er overigens nu ècht aan schijnt te komen).

k33z
Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 12 jun 2008, 15:06

Racing legends, dat spel heeft inderdaad ook een gouden toekomst achter zich!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten