DF - "Polish and wax meeting" 19 aug Nordschleife

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 19:11

Fabian schreef:Och Rob, ik rij die lijn ook wel eens hoor, Kampf-linie! Ideaal als je vervolgens in AF een strakke inhaalactie wil uithalen. (met de motor dan wel :P )

Kampf-linie!.......moet ik onthouden :wink: :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 20 aug 2007, 19:13

Ben serieus positief verrast door de wegligging van de TT. Om te zien teminste.

Ding heeft serieus weinig tot geen last van overhellen, en insturen doet ie volgens mij ook erg netjes.

Ook de snelheid zit er wel in, tuurlijk leurt Elmar die 3.2 er niet helemaal doorheen maar vlot is die TT zeker. Rondje ging aardig, door niemand ingehaald en nog wel een leuke E46 M3 voorbij gereden.

En als zo'n momentje je enigste is, dan zit het allemaal wel snor. Niet echt noemenswaardig. Elmar rijdt, zoals altijd, erg strak en netjes, op die gigantische spin na, laatst op zandvoort tijdens vrijrijden. Daar had je serieus je M3 kort kunnen rijden.

Foutjes kunnen gebeuren.

Rob, je rijdt gewoon op Michelins Pilot Sports toch ?

Elmar, eerste nummer klonk goed, tweede wat minder. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 20 aug 2007, 19:20

Sander Spoolder schreef:
Oh, is dat muziek? Ik dacht dat de uitlaat loshing met die teringherrie. :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 20 aug 2007, 19:20

Hielke schreef:
Sander Spoolder schreef:
Oh, is dat muziek? Ik dacht dat de uitlaat loshing met die teringherrie. :lol:

:D

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 19:26

Stukje uit de EVO, waar ze een TT met Magnetic Ride vergeleken met een TT met sportonderstel.
“…the body control with MR feels truly next-generation in comparison. Once into a corner it’s amazing how the front reacts to keep the car cornering flat…”

Maar niet getreurd.....bij BMW zullen dit ook vast gaan leveren .....(achter 3 a 4 jaar) net als DSG.

Vorschprung durch technik

Thx Sander. Elmar ree inderdaad op semislicks en had 140 PK meer dan mij........ :wink:

Geert.

Bericht door Geert. » 20 aug 2007, 19:45

Wow wat een leuke en gezellige dag was het weer :D

Wat een trage bak is die corsa zeg pff, gelukkig krijg ik binnenkort een 207 dus dan ga ik van de 1.2 naar de 1.4 haha

Ik was blij dat zowel ik als mijn vriendin met echte auto's duitsland in gingen. Mijn vriendin genaamd Gwen(dolyn) heeft uiteraard de rit in style afgelegd, door bij de decadente heren in de audi A8 W12 te stappen. Zelf mocht ik tot mijn grote plezier bij maik in de speedster meerijden. Ik kan me zomaar voorstellen dat het van een afstand een oogverblindend schouwspel is geweest; 2 van die brede gespierde sexy mannen in een rode sportauto :wink:

Maik nogmaals bedankt voor de rit in die racemobiel van je! ondanks het kleine regenbuitje heb ik echt genoten van de rit. De speedster moest ook flink aanzetten om de rij auto's die blijkbaar een cruisesnelheid van 200+ bezitten, bij te houden.

Nog geen 10 minuten nadat ik in de speedster zit en we Duitsland zijn ingereden krijg ik een bericht van Gwen: 1 woord WOW! :mrgreen: en ja Maurice daar doelt ze op die prachtige limo van je :D

Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming heb ik mijn ogen uitgekeken :mrgreen: wat een prachtig spul rijd daar rond! Ook leuk om weer een bekende auto te zien staan, de m3 van Elmar. Ook Elmar en zijn circuit speeltje hebben mijn gezichtsveld doen passeren, tijdens het aanschouwen van al het mooie spul dat flink hard voorbij kwam zetten. Aangezien de heer Elmar net zo reed als altijd op een circuit, was hij ook al snel weer uit het zicht verdwenen :D

De terugweg was ook gezellig en ben toen achterin bij Rene in zijn RS4 geklommen, ook daar heb ik het naar mijn zin gehad, We reden namelijk de gehele weg door Duitsland achter 2 kleine kinderen, die net voor hun verjaardag een trapautootje hadden gekregen. Deze kinderen staan hier beter bekend als Kees (Flatline) en Rene met de hartge...... en maar gassen en maar jagen en maar racen en maar driften... en rene maar lachen :lol:

Volgende keer hoop ik met mijn eigen auto weer mee te kunnen want elke keer een ritje meebietsen is ook niet fijn. Maar het is maar weer eens duidelijk wat voor leuke groep mensen hier op het forum rondhangen! ... wil je meerijden, geen probleem stap maar in 8)

@Iedereen die aanwezig was
Bedankt voor de gezellige dag!

@Maik
Thanks voor de rit naar het circuit toe, jammer dat ik inderdaad niet even mee kon rijden maar dat was het gevolg van geen eigen vervoer bij de hand hebben. Dus had maar besloten om bij de groep te blijven. Volgende keer stap ik graag in, want volgens mij zijn maik & opel speedster 100% driving fun!! :mrgreen:

@Rene
Jij ook bedankt voor de lift achterin de RS4, rijd ook fantastisch dat apparaat!

@Maurice
Jij ook bedankt voor het chauffeuren van Gwendolyn, ik kreeg haar op GEEN ENKELE manier omgepraat om ergens anders in te stappen! Ondanks de poging om zoveel mogelijk vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken (waar ze hard om moest lachen :wink: ) heeft ze een heerlijke reis gehad met de hockeyclub.

@Kees
Rij toch is normaal, kijk nu wat je doet met Rene, die zat ook klem met zijn rechtervoet op het gas pendaal.

René130i

Bericht door René130i » 20 aug 2007, 20:24

Jan Visser schreef:
Rene / Hazze schreef:Wil er graag weer eens heen om te kijken en te rijden maar pak dan wel een hotel in de buurt. Vind 850 km teveel voor 1 dag
Zuurtje :lol: 8)
Ik heb jou niet gezien hoor gister :lol:

En Geert het was gezellig in de Oudi 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 20:45

Ik wil toch nog even stilstaan bij het feit, dat Elmar pas 38 rondjes op de Ring heeft gereden....
Ik heb maar zelden iemandmet zo'n n steile "leer-curve" gezien op de Ring.
Normaliter duurt het een behoorlijk aantal rondjes voordat je de baan goed in je hoofd hebt.
Bij Elmar schijnt dit allemaal veel vlotter te gaan. Bijzonder.
En dan wetende dat hij pas een aantal jaren bezig is met circuitrijden.....

Ik zeg...... "Andre de Vries......pack your bags, there's a new kid in town"

ROFL

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 20 aug 2007, 21:06

Rene / Hazze schreef:Ik heb jou niet gezien hoor gister :lol:
Oke, 1-0 voor Rene :? :lol:

Denk eerlijk gezegd ook niet dat ik er dit jaar meer te vinden ben. Volgend jaar vast wel weer :D Zien hoe die oude boot van mij zich dan houd ten opzichte van het standaard onderstel.

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 21:48

Ik heb zondag een aantal dingen opgemerkt die ik graag zou aanpassen op de auto.

Op verschillende punten merk ik dat hoe hoger de snelheid, in bepaalde snelle bochten zoals schwedenkreuz, hoe lichter de achterkant wordt.
Nu zit er op een TT een electronische spoiler die bij 120 omhoog komt. Maar er zijn misschien bochten waar je misschien iets meer neerwaartse druk kunt gebruiken bij een snelheid onder de 120.

Je kunt de spoiler met een knopje zelf naarboven laten komen, echter zal hij weer zakken waneer je de 120 overschrijdt en erna de snelheid weer zakt.

Dus wat je wilt is een simple manier zodat je de spoiler gedurende een ring-dag omhoog laat staan, en thuis weer kunt laten zakken.

Hoe zou je dit zelf kunnen doen? Het electronische circuit zelf onderbreken met een schakelaar? Zekering eruit rukken, die waarschijnlijk met een andere tal functies funtioneert?

Of zou mijn theorie niet opgaan?

Maik

Bericht door Maik » 20 aug 2007, 22:01

Misschien wel, maar bespaar je de moeite als je extra wieldruk zoekt op snelheden lager dan 120 (snap je verhaal ook niet, want je haalt SX aan waar je hopelijk wel wat harder gaat dan 120? :lol: ).
Onder de 120 zal je een paar gram neerwaartse druk halen met dat kleine vleugeltje. Pas bij snelheden ver daarboven zal het echt wat gaan opleveren. Let wel dat luchtweerstand en daarbij ook zo ongeveer aerodynamische lift of druk (ligt eraan of de vleugel op een vliegtuig zit of op een auto :wink: ) kwadratisch met de snelheid toenemen.
Bij 200km/u levert de vleugel misschien 30-40kg (lijkt mij nog veel voor zo'n kleine vleugel), bij 100km/u hoogstens 10kg...

Wil jij nou ook ronderecords gaan breken opeens Rob? :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 22:17

Maik en ik maar denken dat jij alleen verstand hebt van kamerbrede schnitsels die links en rechts 10 centimeter over het bord hangen?

Ik ben zo vrij om even je verhaal te ondersteunen met een artikel in de autovisie waarin ze de neerwaartse druk van de Boster-spoiler en de "vaste" spoiler op de eerste TT hadden gemeten en bij snelheden van 140 en 160 etc ging het gewicht ruim boven de 120 neerwaartse druk op de as.
Ik kan dat tijdschrift helaas niet een twee drie vinden, ondanks ik weet dat het ergens appart moet liggen in een stapel waar TT-artikelen werden behandelt.

Maar dat moet je dan maar even van mij aannemen :wink:
Het gaat hier dan ook om auto's zoals de Boxster / TT die een dergerlijke gladde achterkant hebben dat ze minimalen neerwaartse druk hebben zonder extra spoiler. Anders zouden ze die dinger er toch niet op zetten?
Een "normale" auto heeft een rechtere of meer wigvorminge achterkant, dus vanzelf meer neerwaartse druk.

Ik begrijp ook wel dat in schwedenkreuz dit probleem niet meteen opgelost is, maar ik kan me voorstellen dat er een aantal bochten zijn waar je misschien met 120 km/h er wel baat bij zou hebben.
Het lichter worden van de achterkant ben ik inmiddels gewend. De eerste TT had dat nog veel erger. En aangezien ik zelf nooit het stuur in handen heb gehad van een achterwielaangedreven auto op dergerlijke punten weet ik dus ook niet of dat daar veel minder bij is.

Overigens dat "record breken" laat ik over aan Knot en Jeremy Clarcson :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2007, 22:29

als je het over Top Gear lui als JC hebt moet ik weer denken aan die Zweedse K'egg waar de Stig een spoilertje tekort kwam op de K'egg en met die spoiler kwam er een nieuw ronde record geloof ik...wat een klein ding al niet teweeg kan brengen :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 20 aug 2007, 22:40

Ojaa, Elmar, alvorens ik het vergeet....
Je wilde de volgende toch weereens met de Viper komen?

Misschien kun je aan Fabian vragen of deze Viper ook de "Kampf-linie" rijdt.....

[img:800:600]http://www.fotinus.nl/images/diversen/viper.gif[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2007, 22:44

zo'n viper stond ook verkeerd om? langs de kant toen Kees en ik over de Ring klungelden :? toen dacht ik nog ff, als je goed kunt rijden ga je ook meer op de limiet van adhezie rijden of van, daar kon ik toen ook lekker knallen, echter iets van de lijn of zand en daar ga je, ook als "topcoureur" maar tjonge in dat filmpje staat ie snel weer de goede kant op met RWD 8)

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 20 aug 2007, 23:14

Laatst gewijzigd door BelgianRally op 20 aug 2007, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 20 aug 2007, 23:15

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 20 aug 2007, 23:16

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 20 aug 2007, 23:18

Elmar

Bericht door Elmar » 20 aug 2007, 23:36

Rebel, ik ga zeker weer een keertje de Ring op met de Viper, maar dan moet het wel droog zijn.

Mooie foto. :wink:
[img:900:600]http://www.ringrebel.nl/tf2042006/04.jpg[/img]

Macboy

Bericht door Macboy » 20 aug 2007, 23:40

Mooie foto's !!!!!

Maar die witte E36 M3 was van jou???? Daar heb ik bij staan kwijlen op de parkplatz !!!!!!!

hoe krijg ik die foto's van deze te zien ?

http://photobase.visionmedia.be/main.ph ... cbfee3911b

http://photobase.visionmedia.be/main.ph ... cbfee3911b
Laatst gewijzigd door Macboy op 21 aug 2007, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 20 aug 2007, 23:51

Macboy schreef:Mooie foto's !!!!! Jammer geen Seat of Speedster...

Maar die witte E36 M3 was van jou???? Daar heb ik bij staan kwijlen op de parkplatz !!!!!!!
witte E36 M3 is van Frits hier op het forum. Ik was samen met Carl Coussens met een rode evo IX.

Heb wel een Ibiza op nederlands kenteken

[img:800:532]http://users.skynet.be/belgianrally/rin ... C_0089.jpg[/img]

Andre

Bericht door Andre » 20 aug 2007, 23:59

ik vindt die blauwe e36 m3 mooier dan die rooie boot.

Die sabine zit met haar 2 natte schnitzels heen en weer te rijden op dat kamelen leer in die m5. Die klit van haar moet er inmiddels uitzien als een koperen bel uit een friesche staartklok.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 aug 2007, 00:09

Andre schreef:
Die sabine zit met haar 2 natte schnitzels heen en weer te rijden op dat kamelen leer in die m5. Die klit van haar moet er inmiddels uitzien als een koperen bel uit een friesche staartklok.

ROFL [img:23:31]http://www.ttr-club.de/wbboard/images/smilies/tramp.gif[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2007, 00:18

Rebel schreef:
Andre schreef:

ROFL [img:23:31]http://www.ttr-club.de/wbboard/images/smilies/tramp.gif[/img]
was ook een genot buiten dat wat jij over praat om haar weer te zien rijden! ze komt er aan, en dan haar smile en hup stuur iets extra in en dwars :lol: mooi hoor, lekker gummen en de inzittenden trakteren op een dwarsleasie :lol: nog nooit bij haar in gezeten maar moet wel leuk zijn 8)

Plaats reactie