Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
4 uitlaten is niet mooi, maar het is en blijft een 4 cylinder boxer-motor. 2 cylinders aan allebei de kant die nu netjes en lekker uit kunnen ademen.
Ik vind hem mooi en met wat kleine 'retouches' is er echt een heel mooi apparaat van te maken. Wit met zwarte velgen vind ik al helemaal prima bijvoorbeeld.
Als hij dan ook nog een beetje goed rijdt is het helemaal prima.
@Andre: Volgens mij is de introductie op de Tokyo Motorshow in November: http://www.tokyo-motorshow.com/eng/
Ik vind hem mooi en met wat kleine 'retouches' is er echt een heel mooi apparaat van te maken. Wit met zwarte velgen vind ik al helemaal prima bijvoorbeeld.
Als hij dan ook nog een beetje goed rijdt is het helemaal prima.
@Andre: Volgens mij is de introductie op de Tokyo Motorshow in November: http://www.tokyo-motorshow.com/eng/
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
En wanneer kunnen we hem dan in Nederland verwachten?
Ik vond hem vanaf het begin al zowel mooi als gaaf en dat wordt alleen maar beter, wit met zwarte velgen, zwart met zwarte velgen of toch klassiek blauw met gouden velgen? Rood met witte velgen lijkt me ook wel stoer trouwens.
Andre zegt 135i voor 51k, maar wat kost een basis 130i, 42k of zo?
Dan heb je een zes-in-lijn met 265pk, Subaru STi wordt geloof ik een 2.5 turbo met 300pk?
Die moet imho qua prijs toch iets onder een 130i gaan zitten, zo'n 130i is toch meer auto dan een Japanse hatch met veel pk's, ik zet in op €39.995 en dan wordt dit echt een heel mooi aanbod in hot hatch land.
Ik vond hem vanaf het begin al zowel mooi als gaaf en dat wordt alleen maar beter, wit met zwarte velgen, zwart met zwarte velgen of toch klassiek blauw met gouden velgen? Rood met witte velgen lijkt me ook wel stoer trouwens.

Andre zegt 135i voor 51k, maar wat kost een basis 130i, 42k of zo?
Dan heb je een zes-in-lijn met 265pk, Subaru STi wordt geloof ik een 2.5 turbo met 300pk?
Die moet imho qua prijs toch iets onder een 130i gaan zitten, zo'n 130i is toch meer auto dan een Japanse hatch met veel pk's, ik zet in op €39.995 en dan wordt dit echt een heel mooi aanbod in hot hatch land.

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
[img:576:374]http://img526.imageshack.us/img526/4220/stichopyl6.jpg[/img]
even gephotoshopt zonder tape.
even gephotoshopt zonder tape.
- Arthur
- Berichten: 43377
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dit staat onder die "teaser".
Je hoeft natuurlijk geen groot visionair te zijn om te kunnen raden hoe de nieuwe Subaru Impreza er uit gaat zien: grote bult op de motorkap, brede spatborden, dikke bumpers en de oorlogstooi is klaar.
Subaru geeft al een vage foto vrij van de nieuwe Subaru Impreza WRX STI. Die staat volgende maand op de Toko Motor Show. We moeten het even doen met deze afbeelding voordat de Japanners met de cijfers naar buiten komen. Maar wij zetten in op 300 pk.
Subaru heeft besloten alleen de supersnelle WRX STI te gaan voeren. Het tussenmodel, de WRX blijft achterwegen voor EU-landen om de gemiddelde uitstoot van het Subaru-programma omlaag te brengen. Wie per se een WRX wil, moet naar Zwisterland. Daar speelt Subaru traditioneel een grote rol en bovendien hoort het land niet bij de Europese Unie.
Misschien al wel bekend, maar had geen zin om die 4 pagina's weer door te spitten
Je hoeft natuurlijk geen groot visionair te zijn om te kunnen raden hoe de nieuwe Subaru Impreza er uit gaat zien: grote bult op de motorkap, brede spatborden, dikke bumpers en de oorlogstooi is klaar.
Subaru geeft al een vage foto vrij van de nieuwe Subaru Impreza WRX STI. Die staat volgende maand op de Toko Motor Show. We moeten het even doen met deze afbeelding voordat de Japanners met de cijfers naar buiten komen. Maar wij zetten in op 300 pk.
Subaru heeft besloten alleen de supersnelle WRX STI te gaan voeren. Het tussenmodel, de WRX blijft achterwegen voor EU-landen om de gemiddelde uitstoot van het Subaru-programma omlaag te brengen. Wie per se een WRX wil, moet naar Zwisterland. Daar speelt Subaru traditioneel een grote rol en bovendien hoort het land niet bij de Europese Unie.
Misschien al wel bekend, maar had geen zin om die 4 pagina's weer door te spitten

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Komt dat monster pas in 2009 
[offtopic]
Doe mij deze sti maar:
[img:400:213]http://cache.jalopnik.com/cars/images/sti_atv.png[/img]

[offtopic]
Doe mij deze sti maar:
[img:400:213]http://cache.jalopnik.com/cars/images/sti_atv.png[/img]
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Als ie duurder wordt dan de huidige dan wordt het mooi showroom model. Want veel verder dan dat komt ie dan niet.
Kijk maar naar de huidige bijna niks van verkocht. GTT was een succes en heeft subaru krediet gebracht.
Dus zet dat ding scherp in de markt dan wordt het wat anders niet. Een hatch hoe mooi ook voor boven de 50k euro wordt echt helemaal niks.
Kijk maar naar de huidige bijna niks van verkocht. GTT was een succes en heeft subaru krediet gebracht.
Dus zet dat ding scherp in de markt dan wordt het wat anders niet. Een hatch hoe mooi ook voor boven de 50k euro wordt echt helemaal niks.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Stom zijn die Subaru prijzen inderdaad. Maar NL is daarmee natuurlijk wel meer genaaid dan de andere landen. Ze staan hier voor 44K in de showroom, maar je kan ze voor onder de 40K ook vinden.
Ze verkopen in Japan en de VS er genoeg om ze niet in Europa in grote aantallen te verkopen denk ik. Best jammer.
Hopen maar dat ze niet de prijs omhoog schroeven, zou ik ook een stomme zet vinden
Ze verkopen in Japan en de VS er genoeg om ze niet in Europa in grote aantallen te verkopen denk ik. Best jammer.
Hopen maar dat ze niet de prijs omhoog schroeven, zou ik ook een stomme zet vinden
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
http://www.subaru.nl/files/pdfs/Subaru_ ... mpreza.pdf
huidige kost 52.285 euro.
Das veel te veel en zeker voor een hatch van subaru.
huidige kost 52.285 euro.
Das veel te veel en zeker voor een hatch van subaru.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ja da's werkelijk absurd die prijs.Andre schreef:http://www.subaru.nl/files/pdfs/Subaru_ ... mpreza.pdf
huidige kost 52.285 euro.
Das veel te veel en zeker voor een hatch van subaru.
En zeker terwijl de Evo voor 44K word verkocht. En in andere landen de STI hetzelfde kost als de Evo is het raar waarom het in NL duurder moet zijn

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Zelden een post gelezen die ik eigenlijk al in mijn hoofd had, zo bizar dat ik dit PRECIES zo dacht Ruud 
Als dit serieus is, dan is dit toch ONACCEPTABEL?
Kijk, smaken verschillen natuurlijk. Maar niet alleen zijn deze achterlichten ouderwets, ze pássen ook niet bij het geheel. En er is ook NIEMAND die deze lichten mooier (lees goed) gaat vinden dan donkere achterlichten. Dat weet ik zeker. Er zal vast iemand zijn die zegt, nou, lelijk vind ik het niet, maar het had echt beter gekund.
Dit geldt evenzeer voor de 4 uitlaten die TOTAAL niet passen bij het karakter van een rally auto, ook helemaal de achterkant in onbalans maken. Het plaatje met 2 uitlate (dikke, links en rechts) was gewoon super, maar 4 brrrrrrr
En nog twee punten: dat Subaru het zelf snapt blijkt uit de voorkant. Die is geniaal gewoon, althans gaat geniaal worden. Waarom? Simpel, omdat deze voorkant lijkt op de eerste GTT.
Dat was ook altijd de mooiste en is nog steeds de mooiste. Alleen ouderwets.
Nou de nieuwe WRX is een moderne GTT (de andere modellen in de loop der jaren waren wat schoonheid en design betreft eigenlijk bagger in mijn beleving). Maar bijna iedereen vond de oer GTT een super ding, nog steeds.
Met dit voorkant-design hebben ze een klapper gemaakt: super voorkant, zoals die moet zijn. Brede voorlichten, maar laag.
Wat een contrast met de lelijke achterlichten.
En nog 1 ding die mij van het hart moet: het feit dat ze de GTT tot hatchback hebben gekroond is wat uiterlijk betreft niet eens zo heel gek, zeker kijkend naar de rally-wereld, maar ik vind het eigenlijk jammer.
Een Sedan in de lijn van de GTT zou veel mooier zijn en een echt eerbetoon aan de GTT.
Maar let wel: ik zeg dit omdat ik niet begrijp waarom het geen sedan mag zijn. Als ik kijk naar de actuele plaatjes, dan vind ik het absoluut een PRACHTAUTO. Ook de hatchbacklijn vind ik dus prachtig (niet de achterlichten, maar dat was duidelijk
) maar dit laat onverlet dat ik de stap vanaf de sedan niet begrijp.
Dan had de auto een 10 kunnen krijgen en een waardige opvolger geweest van de echte GTT.
Ilija

Ik snap ook een aantal punten niet. Het is ZO makkelijk. Ik hoop en denk dat de achterlichten een grap zijn van Subaru, want dit kan echt niet. Het lijkt wel alsof de Spice Girl opnieuw een nummer1 hit willen scoren met "if you wanne be my lover".Ruud Hulsegge schreef:Waarom is Subaru nou niet in staat om gewoon een auto te maken die lekker is zonder dat er direct uiterlijkheden aan veranderd moeten worden om hem echt mooi te vinden?![]()
Als dit serieus is, dan is dit toch ONACCEPTABEL?
Kijk, smaken verschillen natuurlijk. Maar niet alleen zijn deze achterlichten ouderwets, ze pássen ook niet bij het geheel. En er is ook NIEMAND die deze lichten mooier (lees goed) gaat vinden dan donkere achterlichten. Dat weet ik zeker. Er zal vast iemand zijn die zegt, nou, lelijk vind ik het niet, maar het had echt beter gekund.
Dit geldt evenzeer voor de 4 uitlaten die TOTAAL niet passen bij het karakter van een rally auto, ook helemaal de achterkant in onbalans maken. Het plaatje met 2 uitlate (dikke, links en rechts) was gewoon super, maar 4 brrrrrrr
En nog twee punten: dat Subaru het zelf snapt blijkt uit de voorkant. Die is geniaal gewoon, althans gaat geniaal worden. Waarom? Simpel, omdat deze voorkant lijkt op de eerste GTT.
Dat was ook altijd de mooiste en is nog steeds de mooiste. Alleen ouderwets.
Nou de nieuwe WRX is een moderne GTT (de andere modellen in de loop der jaren waren wat schoonheid en design betreft eigenlijk bagger in mijn beleving). Maar bijna iedereen vond de oer GTT een super ding, nog steeds.
Met dit voorkant-design hebben ze een klapper gemaakt: super voorkant, zoals die moet zijn. Brede voorlichten, maar laag.
Wat een contrast met de lelijke achterlichten.
En nog 1 ding die mij van het hart moet: het feit dat ze de GTT tot hatchback hebben gekroond is wat uiterlijk betreft niet eens zo heel gek, zeker kijkend naar de rally-wereld, maar ik vind het eigenlijk jammer.
Een Sedan in de lijn van de GTT zou veel mooier zijn en een echt eerbetoon aan de GTT.
Maar let wel: ik zeg dit omdat ik niet begrijp waarom het geen sedan mag zijn. Als ik kijk naar de actuele plaatjes, dan vind ik het absoluut een PRACHTAUTO. Ook de hatchbacklijn vind ik dus prachtig (niet de achterlichten, maar dat was duidelijk

Dan had de auto een 10 kunnen krijgen en een waardige opvolger geweest van de echte GTT.
Ilija
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Hier een voorbeeld van de nieuwe Evo
[img:700:466]http://img.photobucket.com/albums/v488/ ... /BBY_X.jpg[/img]
Mogelijk dat Subaru en Mitsubishi de concurrentie willen laten kiezen?
Wil je een sedan? Evo
Wil je een hatchbak? Impreza
Raar
[img:700:466]http://img.photobucket.com/albums/v488/ ... /BBY_X.jpg[/img]
Mogelijk dat Subaru en Mitsubishi de concurrentie willen laten kiezen?
Wil je een sedan? Evo
Wil je een hatchbak? Impreza
Raar
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Er is een wezenlijk verschil tussen de marktpostionering van de Lancer lijn en de impreza lijn. Ik heb het nu niet over de dikke bommen, maar over de gewone (lees mindere broeders)Maar let wel: ik zeg dit omdat ik niet begrijp waarom het geen sedan mag zijn. Als ik kijk naar de actuele plaatjes, dan vind ik het absoluut een PRACHTAUTO. Ook de hatchbacklijn vind ik dus prachtig (niet de achterlichten, maar dat was duidelijk ) maar dit laat onverlet dat ik de stap vanaf de sedan niet begrijp.
De EVO reeks heeft nooit de Lancer lijn gedomineerd in aandacht en verkoop. Mede omdat de Lancer EVO pas vanaf nummer 8 door de dealers werd aangeboden, tot die tijd was het een grijze circuit auto. De fans die hem echt wilde zoals Andre kende de juiste wegen in de rally wereld, maar als bulk model was hij niet te verkrijgen voor de massa. Een praktische Lancer is er ook in de vorm van een station/liftback model.
De Impreza daarin tegen heeft vanaf het allereerste begin een sportief "rally" imago gehad, wie is er niet zo vaak ingestonken tijdens het zien van een impreza op de weg met de gedachte verrek een GTT/WRX.. iedereen die maar een beetje gevoel heeft voor sportieve auto's kent de GTT/WRX/STI en waardeert hem daar ook om. Maar de gemiddelde ANWB klant geeft niet veel om dat imago. Die werd zelfs afgeschrikt door het imago wat bol stond van testeron EN grote strijkijzerplanken op de kofferklep.
uiteindelijk vulde Subaru met de impreza alleen nog maar een niche, maar dat met een volumemodel.. dat kan natuurlijk niet, er werden domweg te weinig gewone impreza's verkocht.. de 4 deurs configuratie die in principe toch altijd wat onpraktisch is werkte ook niet echt mee. Oke er was een plus, maar die was wel zo godslelijk dat ie al helemaal niet verkocht werd..
Daarom is de hatch er gekomen, een variant die kan concurreren in de golf klasse, tenminste dat hopen ze.. het WRX imago willen ze van af, een scheurijzer voor weinig knaken.
Ze laten nog wel een kier open voor de niche die wel bereid is om 40K plus te betalen in de vorm van de STI. in hatch, dus niks meer in de 30K plus klasse.
Dat betekent gelijk dat Subaru min of meer afscheid neemt van een grote groep trouwe fans die al jaren gecharmeerd waren van de sedan koets..en eigenlijk het merk groot hebben gemaakt, maar ook een te zware stempel hebben gedrukt op het TE sportieve imago. eigenlijk zegt Subaru.. ga maar elders je heil zoeken..
Subaru heeft liever 100 klanten die voor 25000 euro een standaard hatch kopen met 2 liter.
Dan 20 klanten die alleen maar voor de dikke kanonnen gaan in de vorm van een GTT/WRX/STI.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Duidelijk verhaal Rico. Terechte opmerkingen, had ik niet eens aan gedacht.
Maar nogmaals: ik vind hem prachtig, dat is veel belangrijker dan vasthouden aan traditie. Door het in ere herstellen van de voorkant alleen hebben ze veel goed gemaakt denk ik.
Nu nog die lelijke achterlichten
Trouwens, dit wordt booming market voor aftermarket, want ELKE impreza zal wel andere achterlichten krijgen, denk dat zelfs de NL dealers ze standaard zullen aanbieden, mark my words
Maar nogmaals: ik vind hem prachtig, dat is veel belangrijker dan vasthouden aan traditie. Door het in ere herstellen van de voorkant alleen hebben ze veel goed gemaakt denk ik.
Nu nog die lelijke achterlichten

Trouwens, dit wordt booming market voor aftermarket, want ELKE impreza zal wel andere achterlichten krijgen, denk dat zelfs de NL dealers ze standaard zullen aanbieden, mark my words

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
[img:300:480]http://www.4wdonline.com/Subaru/Impreza ... 22BSTi.jpg[/img][img:800:533]http://www.motorauthority.com/images/Su ... hority.jpg[/img]
en een wat grotere foto
[img:1300:456]http://images.leftlanenews.com/content/ ... -sti-3.jpg[/img]
Remmen schijnen erg goed in orde te zijn met de nieuwe, iedereen verwacht 6 pot...
Volgende maand staat de definitieve versie op de Tokyo auto show. Dan zullen we het weten 8)

en een wat grotere foto
[img:1300:456]http://images.leftlanenews.com/content/ ... -sti-3.jpg[/img]
Remmen schijnen erg goed in orde te zijn met de nieuwe, iedereen verwacht 6 pot...
Volgende maand staat de definitieve versie op de Tokyo auto show. Dan zullen we het weten 8)
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Ik vind dit dus bijv al stukken beter
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi1.jpg[/img]
[img:1024:691]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi2.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi7.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi8.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi11.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi1.jpg[/img]
[img:1024:691]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi2.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi7.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi8.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi11.jpg[/img]
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Je moet hem in zien in een zwarte of antracite kleur inderdaad die gewone rood achtige achterlichten. De achterramen in een donkere tint.
Nou dan is het een dik ding. Die in het straatbeeld niet zo sjonnie opvalt als de dik gespoilerde voorgangers.
Heerlijk ding lijkt me. Als ie ook nog lekker stuurt en rijdt en leuke aantrekkelijke prijs. Dan hebben ze weer een winnaar bij subaru.
Nou dan is het een dik ding. Die in het straatbeeld niet zo sjonnie opvalt als de dik gespoilerde voorgangers.
Heerlijk ding lijkt me. Als ie ook nog lekker stuurt en rijdt en leuke aantrekkelijke prijs. Dan hebben ze weer een winnaar bij subaru.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Denk ik ook ja. Hoop het!Andre schreef: Heerlijk ding lijkt me. Als ie ook nog lekker stuurt en rijdt en leuke aantrekkelijke prijs. Dan hebben ze weer een winnaar bij subaru.
Ze hebben het over een iets lichter gewicht als de huidige impreza, bredere spoor breedte, en ze schijnen de hele ophanging etc en remmen grondig verbeterd te hebben.
Ik zou alleen graag willen dat wij die 2.0 liter krijgen inplaats van die 2.5 liter. Maar je kan niet alles hebben denk ik

In ieder geval zou ik gaan voor een Zwarte of witte, velgen zwart laten maken, achter ramen iets getint. Andere achterlichten en 1 uitlaat aan iedere kant. Dan is voor mij af 8)
Race kuip stoelen vermelde Subaru Canada zitten in het accesoires pakket, ook leuk 8)
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Die achterlichten mag de rest lekker tegenaan kijken, boeit toch niks als je erin rijdt, rammen met die handel. 
Ik las net in de reclamerommel van Subaru dat de nieuwe hatch Impreza er vanaf €19.995 is, de vorige sedan was er vanaf €21.130 (de Edition als uitloopmodel niet meegeteld).
WRX STi was €52.285 dus een beetje logisch doortrekken en de hatch STi zou er vanaf ongeveer €49.995 moeten zijn.
Is toch wel erg veel geld dan, zomaar 10k meer dan ik had gehoopt.
Wordt tijd voor een 555 versie.

Ik las net in de reclamerommel van Subaru dat de nieuwe hatch Impreza er vanaf €19.995 is, de vorige sedan was er vanaf €21.130 (de Edition als uitloopmodel niet meegeteld).
WRX STi was €52.285 dus een beetje logisch doortrekken en de hatch STi zou er vanaf ongeveer €49.995 moeten zijn.
Is toch wel erg veel geld dan, zomaar 10k meer dan ik had gehoopt.

Wordt tijd voor een 555 versie.

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Maar ja, in NL word je gewoon heel erg genaaid. Haal er 10 K af en je zit op de prijzen van de rest van europa min of meer.Peter Tunissen schreef:Die achterlichten mag de rest lekker tegenaan kijken, boeit toch niks als je erin rijdt, rammen met die handel.
Ik las net in de reclamerommel van Subaru dat de nieuwe hatch Impreza er vanaf €19.995 is, de vorige sedan was er vanaf €21.130 (de Edition als uitloopmodel niet meegeteld).
WRX STi was €52.285 dus een beetje logisch doortrekken en de hatch STi zou er vanaf ongeveer €49.995 moeten zijn.
Is toch wel erg veel geld dan, zomaar 10k meer dan ik had gehoopt.
Wordt tijd voor een 555 versie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 1 gast