Het grote 2008 Impreza WRX STI topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 sep 2007, 00:16

4 uitlaten is niet mooi, maar het is en blijft een 4 cylinder boxer-motor. 2 cylinders aan allebei de kant die nu netjes en lekker uit kunnen ademen.

Ik vind hem mooi en met wat kleine 'retouches' is er echt een heel mooi apparaat van te maken. Wit met zwarte velgen vind ik al helemaal prima bijvoorbeeld.

Als hij dan ook nog een beetje goed rijdt is het helemaal prima.

@Andre: Volgens mij is de introductie op de Tokyo Motorshow in November: http://www.tokyo-motorshow.com/eng/

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 00:32

En wanneer kunnen we hem dan in Nederland verwachten?

Ik vond hem vanaf het begin al zowel mooi als gaaf en dat wordt alleen maar beter, wit met zwarte velgen, zwart met zwarte velgen of toch klassiek blauw met gouden velgen? Rood met witte velgen lijkt me ook wel stoer trouwens. :roll:

Andre zegt 135i voor 51k, maar wat kost een basis 130i, 42k of zo?
Dan heb je een zes-in-lijn met 265pk, Subaru STi wordt geloof ik een 2.5 turbo met 300pk?
Die moet imho qua prijs toch iets onder een 130i gaan zitten, zo'n 130i is toch meer auto dan een Japanse hatch met veel pk's, ik zet in op €39.995 en dan wordt dit echt een heel mooi aanbod in hot hatch land. :)

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 00:45

[img:576:374]http://img526.imageshack.us/img526/4220/stichopyl6.jpg[/img]

even gephotoshopt zonder tape.

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 00:56

voor 39.995 euro is ie verkocht.

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 01:24

indrukwekkend hoor.. ben benieuwd

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 21 sep 2007, 10:01

Deze STI gaat gewoon duurder worden dan de huidige, let maar op.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 sep 2007, 10:06

Dit staat onder die "teaser".

Je hoeft natuurlijk geen groot visionair te zijn om te kunnen raden hoe de nieuwe Subaru Impreza er uit gaat zien: grote bult op de motorkap, brede spatborden, dikke bumpers en de oorlogstooi is klaar.
Subaru geeft al een vage foto vrij van de nieuwe Subaru Impreza WRX STI. Die staat volgende maand op de Toko Motor Show. We moeten het even doen met deze afbeelding voordat de Japanners met de cijfers naar buiten komen. Maar wij zetten in op 300 pk.
Subaru heeft besloten alleen de supersnelle WRX STI te gaan voeren. Het tussenmodel, de WRX blijft achterwegen voor EU-landen om de gemiddelde uitstoot van het Subaru-programma omlaag te brengen. Wie per se een WRX wil, moet naar Zwisterland. Daar speelt Subaru traditioneel een grote rol en bovendien hoort het land niet bij de Europese Unie.

Misschien al wel bekend, maar had geen zin om die 4 pagina's weer door te spitten :wink:

René130i

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 10:06

Zie hij is wel mooi 8)

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 10:43

De huidige STI kost net onder de 40K voor mij, hoop dat het zo blijft! En dat het werk opschiet want dan komt ie er zeker...

Of de Evo moet toch beter zijn dan ik denk dat ie gaat worden

René130i

Bericht door René130i » 21 sep 2007, 10:51

Komt dat monster pas in 2009 :?

[offtopic]
Doe mij deze sti maar:
[img:400:213]http://cache.jalopnik.com/cars/images/sti_atv.png[/img]

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 11:10

Rene / Hazze schreef:Komt dat monster pas in 2009 :?
Leverbaar vanaf ongeveer maart 2008 lees ik overal :?

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 11:50

Als ie duurder wordt dan de huidige dan wordt het mooi showroom model. Want veel verder dan dat komt ie dan niet.

Kijk maar naar de huidige bijna niks van verkocht. GTT was een succes en heeft subaru krediet gebracht.

Dus zet dat ding scherp in de markt dan wordt het wat anders niet. Een hatch hoe mooi ook voor boven de 50k euro wordt echt helemaal niks.

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 12:05

Stom zijn die Subaru prijzen inderdaad. Maar NL is daarmee natuurlijk wel meer genaaid dan de andere landen. Ze staan hier voor 44K in de showroom, maar je kan ze voor onder de 40K ook vinden.

Ze verkopen in Japan en de VS er genoeg om ze niet in Europa in grote aantallen te verkopen denk ik. Best jammer.

Hopen maar dat ze niet de prijs omhoog schroeven, zou ik ook een stomme zet vinden

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 12:14

http://www.subaru.nl/files/pdfs/Subaru_ ... mpreza.pdf

huidige kost 52.285 euro.

Das veel te veel en zeker voor een hatch van subaru.

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 12:20

Andre schreef:http://www.subaru.nl/files/pdfs/Subaru_ ... mpreza.pdf

huidige kost 52.285 euro.

Das veel te veel en zeker voor een hatch van subaru.
Ja da's werkelijk absurd die prijs.

En zeker terwijl de Evo voor 44K word verkocht. En in andere landen de STI hetzelfde kost als de Evo is het raar waarom het in NL duurder moet zijn :?

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 12:21

Zelden een post gelezen die ik eigenlijk al in mijn hoofd had, zo bizar dat ik dit PRECIES zo dacht Ruud :)
Ruud Hulsegge schreef:Waarom is Subaru nou niet in staat om gewoon een auto te maken die lekker is zonder dat er direct uiterlijkheden aan veranderd moeten worden om hem echt mooi te vinden? :oops:
Ik snap ook een aantal punten niet. Het is ZO makkelijk. Ik hoop en denk dat de achterlichten een grap zijn van Subaru, want dit kan echt niet. Het lijkt wel alsof de Spice Girl opnieuw een nummer1 hit willen scoren met "if you wanne be my lover".

Als dit serieus is, dan is dit toch ONACCEPTABEL?

Kijk, smaken verschillen natuurlijk. Maar niet alleen zijn deze achterlichten ouderwets, ze pássen ook niet bij het geheel. En er is ook NIEMAND die deze lichten mooier (lees goed) gaat vinden dan donkere achterlichten. Dat weet ik zeker. Er zal vast iemand zijn die zegt, nou, lelijk vind ik het niet, maar het had echt beter gekund.

Dit geldt evenzeer voor de 4 uitlaten die TOTAAL niet passen bij het karakter van een rally auto, ook helemaal de achterkant in onbalans maken. Het plaatje met 2 uitlate (dikke, links en rechts) was gewoon super, maar 4 brrrrrrr

En nog twee punten: dat Subaru het zelf snapt blijkt uit de voorkant. Die is geniaal gewoon, althans gaat geniaal worden. Waarom? Simpel, omdat deze voorkant lijkt op de eerste GTT.

Dat was ook altijd de mooiste en is nog steeds de mooiste. Alleen ouderwets.

Nou de nieuwe WRX is een moderne GTT (de andere modellen in de loop der jaren waren wat schoonheid en design betreft eigenlijk bagger in mijn beleving). Maar bijna iedereen vond de oer GTT een super ding, nog steeds.

Met dit voorkant-design hebben ze een klapper gemaakt: super voorkant, zoals die moet zijn. Brede voorlichten, maar laag.

Wat een contrast met de lelijke achterlichten.

En nog 1 ding die mij van het hart moet: het feit dat ze de GTT tot hatchback hebben gekroond is wat uiterlijk betreft niet eens zo heel gek, zeker kijkend naar de rally-wereld, maar ik vind het eigenlijk jammer.

Een Sedan in de lijn van de GTT zou veel mooier zijn en een echt eerbetoon aan de GTT.

Maar let wel: ik zeg dit omdat ik niet begrijp waarom het geen sedan mag zijn. Als ik kijk naar de actuele plaatjes, dan vind ik het absoluut een PRACHTAUTO. Ook de hatchbacklijn vind ik dus prachtig (niet de achterlichten, maar dat was duidelijk ;) ) maar dit laat onverlet dat ik de stap vanaf de sedan niet begrijp.

Dan had de auto een 10 kunnen krijgen en een waardige opvolger geweest van de echte GTT.

Ilija

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 12:28

Hier een voorbeeld van de nieuwe Evo

[img:700:466]http://img.photobucket.com/albums/v488/ ... /BBY_X.jpg[/img]

Mogelijk dat Subaru en Mitsubishi de concurrentie willen laten kiezen?

Wil je een sedan? Evo
Wil je een hatchbak? Impreza

Raar

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2007, 12:46

Maar let wel: ik zeg dit omdat ik niet begrijp waarom het geen sedan mag zijn. Als ik kijk naar de actuele plaatjes, dan vind ik het absoluut een PRACHTAUTO. Ook de hatchbacklijn vind ik dus prachtig (niet de achterlichten, maar dat was duidelijk ) maar dit laat onverlet dat ik de stap vanaf de sedan niet begrijp.
Er is een wezenlijk verschil tussen de marktpostionering van de Lancer lijn en de impreza lijn. Ik heb het nu niet over de dikke bommen, maar over de gewone (lees mindere broeders)

De EVO reeks heeft nooit de Lancer lijn gedomineerd in aandacht en verkoop. Mede omdat de Lancer EVO pas vanaf nummer 8 door de dealers werd aangeboden, tot die tijd was het een grijze circuit auto. De fans die hem echt wilde zoals Andre kende de juiste wegen in de rally wereld, maar als bulk model was hij niet te verkrijgen voor de massa. Een praktische Lancer is er ook in de vorm van een station/liftback model.

De Impreza daarin tegen heeft vanaf het allereerste begin een sportief "rally" imago gehad, wie is er niet zo vaak ingestonken tijdens het zien van een impreza op de weg met de gedachte verrek een GTT/WRX.. iedereen die maar een beetje gevoel heeft voor sportieve auto's kent de GTT/WRX/STI en waardeert hem daar ook om. Maar de gemiddelde ANWB klant geeft niet veel om dat imago. Die werd zelfs afgeschrikt door het imago wat bol stond van testeron EN grote strijkijzerplanken op de kofferklep.

uiteindelijk vulde Subaru met de impreza alleen nog maar een niche, maar dat met een volumemodel.. dat kan natuurlijk niet, er werden domweg te weinig gewone impreza's verkocht.. de 4 deurs configuratie die in principe toch altijd wat onpraktisch is werkte ook niet echt mee. Oke er was een plus, maar die was wel zo godslelijk dat ie al helemaal niet verkocht werd..

Daarom is de hatch er gekomen, een variant die kan concurreren in de golf klasse, tenminste dat hopen ze.. het WRX imago willen ze van af, een scheurijzer voor weinig knaken.

Ze laten nog wel een kier open voor de niche die wel bereid is om 40K plus te betalen in de vorm van de STI. in hatch, dus niks meer in de 30K plus klasse.

Dat betekent gelijk dat Subaru min of meer afscheid neemt van een grote groep trouwe fans die al jaren gecharmeerd waren van de sedan koets..en eigenlijk het merk groot hebben gemaakt, maar ook een te zware stempel hebben gedrukt op het TE sportieve imago. eigenlijk zegt Subaru.. ga maar elders je heil zoeken..

Subaru heeft liever 100 klanten die voor 25000 euro een standaard hatch kopen met 2 liter.

Dan 20 klanten die alleen maar voor de dikke kanonnen gaan in de vorm van een GTT/WRX/STI.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2007, 12:53

Duidelijk verhaal Rico. Terechte opmerkingen, had ik niet eens aan gedacht.

Maar nogmaals: ik vind hem prachtig, dat is veel belangrijker dan vasthouden aan traditie. Door het in ere herstellen van de voorkant alleen hebben ze veel goed gemaakt denk ik.

Nu nog die lelijke achterlichten :)

Trouwens, dit wordt booming market voor aftermarket, want ELKE impreza zal wel andere achterlichten krijgen, denk dat zelfs de NL dealers ze standaard zullen aanbieden, mark my words :)

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 12:56

[img:300:480]http://www.4wdonline.com/Subaru/Impreza ... 22BSTi.jpg[/img][img:800:533]http://www.motorauthority.com/images/Su ... hority.jpg[/img]

:roll:

en een wat grotere foto

[img:1300:456]http://images.leftlanenews.com/content/ ... -sti-3.jpg[/img]

Remmen schijnen erg goed in orde te zijn met de nieuwe, iedereen verwacht 6 pot...

Volgende maand staat de definitieve versie op de Tokyo auto show. Dan zullen we het weten 8)

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 13:00

Ik vind dit dus bijv al stukken beter

[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi1.jpg[/img]
[img:1024:691]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi2.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi7.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi8.jpg[/img]
[img:1019:695]http://www.simnet.is/arnarfb/2008STi11.jpg[/img]

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2007, 13:10

Je moet hem in zien in een zwarte of antracite kleur inderdaad die gewone rood achtige achterlichten. De achterramen in een donkere tint.

Nou dan is het een dik ding. Die in het straatbeeld niet zo sjonnie opvalt als de dik gespoilerde voorgangers.

Heerlijk ding lijkt me. Als ie ook nog lekker stuurt en rijdt en leuke aantrekkelijke prijs. Dan hebben ze weer een winnaar bij subaru.

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 13:27

Andre schreef: Heerlijk ding lijkt me. Als ie ook nog lekker stuurt en rijdt en leuke aantrekkelijke prijs. Dan hebben ze weer een winnaar bij subaru.
Denk ik ook ja. Hoop het!

Ze hebben het over een iets lichter gewicht als de huidige impreza, bredere spoor breedte, en ze schijnen de hele ophanging etc en remmen grondig verbeterd te hebben.

Ik zou alleen graag willen dat wij die 2.0 liter krijgen inplaats van die 2.5 liter. Maar je kan niet alles hebben denk ik :roll:

In ieder geval zou ik gaan voor een Zwarte of witte, velgen zwart laten maken, achter ramen iets getint. Andere achterlichten en 1 uitlaat aan iedere kant. Dan is voor mij af 8)

Race kuip stoelen vermelde Subaru Canada zitten in het accesoires pakket, ook leuk 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2007, 13:29

Die achterlichten mag de rest lekker tegenaan kijken, boeit toch niks als je erin rijdt, rammen met die handel. :lol:

Ik las net in de reclamerommel van Subaru dat de nieuwe hatch Impreza er vanaf €19.995 is, de vorige sedan was er vanaf €21.130 (de Edition als uitloopmodel niet meegeteld).
WRX STi was €52.285 dus een beetje logisch doortrekken en de hatch STi zou er vanaf ongeveer €49.995 moeten zijn.
Is toch wel erg veel geld dan, zomaar 10k meer dan ik had gehoopt. :(
Wordt tijd voor een 555 versie. :lol:

Roman

Bericht door Roman » 21 sep 2007, 13:34

Peter Tunissen schreef:Die achterlichten mag de rest lekker tegenaan kijken, boeit toch niks als je erin rijdt, rammen met die handel. :lol:

Ik las net in de reclamerommel van Subaru dat de nieuwe hatch Impreza er vanaf €19.995 is, de vorige sedan was er vanaf €21.130 (de Edition als uitloopmodel niet meegeteld).
WRX STi was €52.285 dus een beetje logisch doortrekken en de hatch STi zou er vanaf ongeveer €49.995 moeten zijn.
Is toch wel erg veel geld dan, zomaar 10k meer dan ik had gehoopt. :(
Wordt tijd voor een 555 versie. :lol:
Maar ja, in NL word je gewoon heel erg genaaid. Haal er 10 K af en je zit op de prijzen van de rest van europa min of meer.

Plaats reactie