Wat Rebel (denk ik) probeert aan te geven, is dat er concurrentie van binnenuit is. De a/b-klasse en de a2 zouden nooit een bedreiging voor de andere modellen vormen. Terwijl de 1serie wel een afweging zou kunnen zijn (imho niet het geval).Robin schreef:Wat Jelmer zegt. Audi probeerde het met de A2. En de 1er is qua rijden een betere auto dan de A3, en anders koop je een Leon.Ze zijn allen concurrenten van elkaar.Rebel schreef:BMW had nooit de 1-coupe serie moeten maken.
En als ik zie dat nu zelfs 3-coupe rijders zover gaan dat ze een stapje terug te doen en zo'n budget 1-coupe willen aanschaffen, concureert BMW in zijn eigen modellenreeks.
Alles word duurder, dus die stap van 3-serie naar nieuwe een nieuwe 3-serie is niet veel anders dan de rest van de stappen die je dagelijks ondervindt.
Inflatie..
Waar gaat BMW achter twee jaar mee komen? de 1/2 -serie?
Mercedes en Audi maken ook geen kleine a4'tjes en kleine c-klasse's ...
En Merc heeft de A en B Klasse.
Wel 'n beetje bij de les blijven Rob. :twisted:
Audi vs Volvo
- Kasteel
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Hmmm... Het is niet echt angst, meer het feit dat ik niet geassocieerd wil worden met die bevolkingsgroep.Sander Spoolder schreef:Lijkt me echt klote ... dingen die je graag wil en kan realiseren maar niet doet vanwege angst.Stefan R schreef:Rico, H-J (Dinomi) heeft voor een zéér groot deel wel gelijk. Hier in de Randstad hebben de M versie's een zéér slecht imago, en dat is helaas te danken aan een bepaalde bevolkingsgroepIk had zelf ook graag een E36 M3 willen hebben, maar vanwege de associaties met die bevolkingsgroep zal dat er helaas nooit van komen....

p.s. Als pur sang racer met kooi en heel de reutemeteut erop en eraan zou het me uiteraard weinig kunnen schelen :idea:
p.s.2 Het is overigens ook niet geheel uitgesloten dat er toch ooit 1 komt.
- Henk Jan
Ik heb juist het gevoel dat jij je M3 wel als een statussymbool ziet. Op zich niets mis mee, maar ik benader het autorijden van een andere kant. Natuurlijk vind ik een mooie auto belangrijk, maar voor het geld van de Evo had ik optisch gezien een veel mooiere auto kunnen kopen.Rico v Velzen schreef:kijk zo boeit mij het imago van bmw niet omdat ik er ook liever mee rij. Even een gewetens vraag ? Zou jij je evo willen ruilen voor mijn m3?
Prijstechnisch gezien zou ik wel willen ruilen. Zal toch nog wel een 20k verschil in zitten bij verkoop, maar qua rij-eigenschappen absoluut niet. Ik denk dat als je 2 gelijkwaardige coureurs in onze auto's zou zetten de Evo de snellere en leukere is om mee te rijden.
@Stef, ik heb juist de e36 M3 altijd een zeer tegenvallende auto gevonden, de zwakste uit de serie. Dan zou ik voor de e30 gaan. Dat vind ik een geweldenaar en gewoon bloedmooi (jaja, tupperware

- Joop
De golf zeker en mag ik daar een Polo aan toevoegen. Het zijn veelal die carriére-geile mannen en vrouwen die veeal onbehouwen rondrijden in dat VAG-spul. Er komt nog wel een dag dat Audi/VW rijders hetzelfde imago krijgen als de BMW-rijder.cooldragon schreef:maar daar begint nu ook wel verandering in te komen...de gemiddelde jonge accountmanager van een jaar of 26 die van zn baas een 1.9tdi A3/A4 (of zelfs golf V ook al) mag leasen zorgt ervoor dat de gemiddelde audi rijder nu de stempel krijgt van arrogante asociale bumperkleverEltjo schreef:ROFLOL
Zeggen dat Volvo een imago probleem heeft en dan met droge ogen beweren dat BMW dat niet heeft. Hoezo www.oogkleppen.nl![]()
Wat dat betreft zit Audi beter, dat heeft imho een zeer neutraal imago.
stempel wat BMW rijders ook vaak opgeplakt krijgen.....
Zeker bij de Audi komt er op een gegeven moment ook nog wel zoiets als afgunst bij om de hoek kijken (net als bij BMW). Iets wat je bij een Volvo nou nooit krijgt. Een te burgelijk karakter

- RVV
Uiteraard bedoel ik het alleen imagotechnisch. M3 als status symbool? Natuurlijk. Elke auto die positief danwel negatief afwijkt van de norm heeft een vorm van statussymbool. Met status geef je aan hoe jij tegen autorijden als liefhebber aankijkt. Sterker nog ik ben van mening dat iedereen die zijn auto op de een of andere manier etaleerd via het internet een plek zoekt op de statusladder. Ook jij als Evo rijder. Status is een vorm van waardering zoeken binnen een gemeenschap. Status is echt niet iets vies hoor. De mensen die zeggen wars te zijn van status zijn juist erg gevoelig voor die status. Mooiste voorbeeld zijn altijd arme mensen die een miljoen winnen ofzo. De ene dag geven ze nog af op het kapitalisme en de andere dag bestellen ze een porsche of dikke bmw. Of jou evo meer plezier bied dan bv mijn M3 moeten we maar in het midden laten want eenmaal overstag kun je daar wel eens heel anders over denken. Laat ik het zo zeggen er zijn maar heel weinig mensen die een M3 een kut auto vinden nadat ze er in gereden hebben.
- Henk Jan
Ik zal ook niet beweren dat een m3 een kutauto is, dan heb je me verkeerd begrepen.
Ik bedoel met status meer in de vorm van euri's. Ik denk dat 80% van de m3 rijders nooit het potentie van de auto benut, maar hem puur als showcar gebruikt. Sterker nog; Bij ons is W'veen rijdt een e46 m3 rond met 3 Marokkaantjes, waarvan ik vermoed dat ze m met zn 3-en gekocht hebben om zo de bink uit te hangen. Ze gaan er zeker niet mee naar t circuit.
En natuurlijk, als ik geld zat had zou er ook een GT3 Clubsport staan. Alleen niet vanwege de status, maar om zijn ongeevenaarde rijkwaliteiten.
Status zie ik als iets om mee te showen naar de buren toe. Alleen heb ik geleerd niet te leven voor mn buren of de buitenwereld, maar voor mn eigen gezin. Het belangrijkste is dat zij het goed hebben en wat de rest ervan denkt boeit me echt niet meer.
Ik bedoel met status meer in de vorm van euri's. Ik denk dat 80% van de m3 rijders nooit het potentie van de auto benut, maar hem puur als showcar gebruikt. Sterker nog; Bij ons is W'veen rijdt een e46 m3 rond met 3 Marokkaantjes, waarvan ik vermoed dat ze m met zn 3-en gekocht hebben om zo de bink uit te hangen. Ze gaan er zeker niet mee naar t circuit.
En natuurlijk, als ik geld zat had zou er ook een GT3 Clubsport staan. Alleen niet vanwege de status, maar om zijn ongeevenaarde rijkwaliteiten.
Status zie ik als iets om mee te showen naar de buren toe. Alleen heb ik geleerd niet te leven voor mn buren of de buitenwereld, maar voor mn eigen gezin. Het belangrijkste is dat zij het goed hebben en wat de rest ervan denkt boeit me echt niet meer.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat een lulkoek weer..................................heb het al eens eerder vermeld, wie haald nu overal het maximum rendement uit??Dinomi schreef:Ik zal ook niet beweren dat een m3 een kutauto is, dan heb je me verkeerd begrepen.
Er is meer potentie dan we ooit zullen benutten, of het nu om je PC, stereo of je Hästens bed gaat.......................
Dit argument is geen argument en derhalve niet meer noemen, heren mods, doe er wat aan............................

- Arthur
- Auto: Nr.51
[img:41:46]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... odpost.gif[/img]Elmar schreef:Het is toch niet normaal, is er een draadje over Volvo vs Audi...en weer wordt BMW erbij betrokken.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
[img:41:46]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... odpost.gif[/img]Arthur schreef:[img:41:46]http://www.seat-online.nl/Smileys/seat- ... odpost.gif[/img]Elmar schreef:Het is toch niet normaal, is er een draadje over Volvo vs Audi...en weer wordt BMW erbij betrokken.
- RVV
Ik beweer ook niet dat jij beweerd dat een M3 een kutauto isDinomi schreef:Ik zal ook niet beweren dat een m3 een kutauto is, dan heb je me verkeerd begrepen.

Maar net als Robin ook schrijft, ook niet alle EVO rijders halen er alles uit. Sterker nog ik ken toevallig een ex EVO rijder die nu toevallig 130i cup rijd en zelfs bang werd als ie er alles uit moest halen.. was geloof ik iet met marge overhouden en extreem hoge snelheden, drifthoeken weet ik veel. Anyway een EVO betekend niet automatisch acroplisrally's rijden

Of ik de M3 voor de status in de vorm van euri's heb gekocht ? en nee.. mischien dat in de randstad er allemaal patjepeejers in een M3 rondrijden, hier in het noorden word het gewoon als een drietje gezien, oke beetje dikker dan standaard en liefhebbers zien het ook wel, maar als ik naar mijn buren og omgeving had willen patsen had ik beter een 911 uit 1997 kunnen kopen of iets dergelijks. mijn ervaring is dat de nuchterheid die de gemiddelde noordeling heeft niet zo snel van slag raakt bij het zien van een net iets dikker BMW'tje..
Mensen in mijn leefomgeving hebben geen idee dat die auto nieuw bijna een ton heeft gekost.. en je ziet het er ook niet van af. laat ze ook lekker in de waan. (ik heb dus over bekenden, kennissen, familie ed die echt niks met auto's hebben)
Als ik echt met een BMW had willen opvallen dan een dikke X5, Dan snappen de buren ook waar mijn centen naar toe gaan.
Kijk ik vind het leuk om een aparte auto te hebben, heb ik altijd voor gekozen, meestijds omdat de package voor mij beter klopt, een Audi S3, een Cooper S een 130i en nu de M3..Vind het ook leuk dat andere autoliefhebbers dat aanspreekt..Niet om te patsen in de vorm van zie mij in me M3, zeker niet.. Als ik echt het gevoel zou hebben dat een M3 als marokanenbakje werd aangezien dan had ik hem allang aan de kant geschopt, maar mijn ervaring is dat de liefhebbers op het internet en dan bedoel ik de liefhebbers in het algemeen nog steeds niet op die manier tegen een M3 aankijkt. Elke autoliefhebber heeft wel een vorm van respect voor een M3 netzo als ze een vorm van respect hebben voor een EVO of een GT3 of een honda civic Type R ofzo. ik noem eens een zijstraat.
Ik heb niet het idee dat op DF of andere autoforums negatief tegen BMW in het algemeen en een M3 in het bijzonder word aangekeken. En zolang dat nog niet het geval is lijkt mij niks mis met het imago.
En wat jan lul in de biertent die SP stemt en opel kadett rijder is er van denkt ... FUCK YOU
-
Robin wel goed lezen....Blinde kip
Ik schreef duidelijk dat 1 coupe een slechte zet was....
Jij spreekt over A en B klasse's die totaal niet te vergelijken zijn met een C klasse.
Ook de A2 zal nooit een concurent zijn voor de A4...
Maar ik bespeur een groot aantal voormailige 3 serie rijders die aan down-grading doen en nu ineens de 1 coupe geweldig vind.
Als ik al jaren C klasse rij, schakel ik ook niet terug naar een A-klasse.Zelfs niet als ze er een koffertje aanplakken zoals in de 1-coupe zijn geval is.
De 1 serie had gewoon een hatchback moeten zijn, voor het klootjesvolk dat toch een nieuwe BMW wilde rijden.
Nu gaan ze met de coupe in hun eigen vijver vissen naar "nieuwe" klanten.
oja,
en laat me verdomme niet alles 6x typen om het uit te leggen, Kasteel begreep het in een keer . Of moet ik zoals Cor alles vet gedrukt typen???
Elmar, over een Volvo valt niet lang te praten. Ze mogen uberhaupt blij zijn dat we dit draadje in leven houden. Saaie dozen.

Ik schreef duidelijk dat 1 coupe een slechte zet was....
Jij spreekt over A en B klasse's die totaal niet te vergelijken zijn met een C klasse.
Ook de A2 zal nooit een concurent zijn voor de A4...
Maar ik bespeur een groot aantal voormailige 3 serie rijders die aan down-grading doen en nu ineens de 1 coupe geweldig vind.
Als ik al jaren C klasse rij, schakel ik ook niet terug naar een A-klasse.Zelfs niet als ze er een koffertje aanplakken zoals in de 1-coupe zijn geval is.
De 1 serie had gewoon een hatchback moeten zijn, voor het klootjesvolk dat toch een nieuwe BMW wilde rijden.
Nu gaan ze met de coupe in hun eigen vijver vissen naar "nieuwe" klanten.
oja,
en laat me verdomme niet alles 6x typen om het uit te leggen, Kasteel begreep het in een keer . Of moet ik zoals Cor alles vet gedrukt typen???

Elmar, over een Volvo valt niet lang te praten. Ze mogen uberhaupt blij zijn dat we dit draadje in leven houden. Saaie dozen.
- RVV
-
Rico ik ree al in een A4 toen jij nog in je seat arosa rond ree.....druipneus
Feit blijft dat je nu 3-coupe rijdt....en denkt over een "downshift" naar een 1 coupe.
Ik denk dat BMW bij zichzelf ten rade mag gaan of ze dan goed bezig zijn geweest......blijft vissen in eigen vijver.
Als de 1 coupe er niet was geweest, hadden de echte BMW-coupe liefhebbers gekozen voor de nieuwe 3 coupe.... dan maar een jaartje wachten met de nieuwe slaapkamer of de italiaanse design-tuinset....
Nu kunnen ze EN (!) een BMW kopen, EN(!) de nieuwe italiaanse design Tuinset die de collega op het werk ook heeft gekocht.
Met dank aan BMW, das mooi toch !!
Een BMW-coupe liefhebber in hart en nieren die de 1-coupe mooier vind dan een 3 coupe liegt harder dan een paar rennen kan...
On topic.....kan iemand zeggen welke de meest begeerlijke Volvo is op dit moment?

Feit blijft dat je nu 3-coupe rijdt....en denkt over een "downshift" naar een 1 coupe.
Ik denk dat BMW bij zichzelf ten rade mag gaan of ze dan goed bezig zijn geweest......blijft vissen in eigen vijver.
Als de 1 coupe er niet was geweest, hadden de echte BMW-coupe liefhebbers gekozen voor de nieuwe 3 coupe.... dan maar een jaartje wachten met de nieuwe slaapkamer of de italiaanse design-tuinset....
Nu kunnen ze EN (!) een BMW kopen, EN(!) de nieuwe italiaanse design Tuinset die de collega op het werk ook heeft gekocht.
Met dank aan BMW, das mooi toch !!
Een BMW-coupe liefhebber in hart en nieren die de 1-coupe mooier vind dan een 3 coupe liegt harder dan een paar rennen kan...
On topic.....kan iemand zeggen welke de meest begeerlijke Volvo is op dit moment?
- Joop
Volledig mee eens, een 1er coupe zou ik enkel als DF-auto, dus 2e auto overwegen. Dus zeker niet als vervanger van de 3er coupe.Rebel schreef:...
...
...
Zie hierboven C70 wat mij betreft. Mooier zou zijn geweest als ze er een echte coupe van gemaakt zouden hebben in plaats van zo'n half-half apparaat. Maar ziet er als model (en zeker als coupe-cabrio) niet verkeerd uit verder.Rebel schreef:...
- RVV
Rob rot nou ff op zeg ik reed al Audi A3 toen jij nog uit het geboortekanaal werd geperst
Rob ik zie het niet als een downshift. Om de reden dat in de praktijk een e46 coupe en e82 coupe (1 serie) dichter bij elkaar liggen dan een e46 coupe en een e92 coupe.
Het is maar net wat je wilt natuurlijk, elk nieuw model is een maatje groter.. maar wat als je de jas te ruim vind zitten ? Voor de M3 had ik ook een knappe 645ci kunnen kopen bij wijze van... maar dat zoek ik niet.
Ik wil gewoon een relatief handzame auto, kijk maar naar mijn auto verleden, een alfa 33 16v, een Audi A3 turbo, S3 Cooper S Arosa 120d 130i allemaal kleine (relatief) auto's de e46 reeks was al nooit de kleinste maar omdat ik een 4 deurs wilde en binnen BMW wilde blijven kwam er een 323i sedan die nadat ie plat was een 325i touring..
De M3 is eigenlijk een uitzondering binnen mijn aankoop patroon van auto's, niet gekocht omdat ik zonodig 3 serie moest rijden maar omdat ik toch nog eens een M3 wilde hebben.
Maar ik heb ook altijd gezegd dat een e46 M3 voor mij op de grens zit van wat ik zoek qua handzaamheid in een auto. Dus doorgroeien naar de e90 reeks is altijd een non optie voor mij geweest. En juist daarom ben ik altijd gechameerd geweest van de 1 serie reeks.
BMW houd mij juist als klant binnen boord.

Rob ik zie het niet als een downshift. Om de reden dat in de praktijk een e46 coupe en e82 coupe (1 serie) dichter bij elkaar liggen dan een e46 coupe en een e92 coupe.
Het is maar net wat je wilt natuurlijk, elk nieuw model is een maatje groter.. maar wat als je de jas te ruim vind zitten ? Voor de M3 had ik ook een knappe 645ci kunnen kopen bij wijze van... maar dat zoek ik niet.
Ik wil gewoon een relatief handzame auto, kijk maar naar mijn auto verleden, een alfa 33 16v, een Audi A3 turbo, S3 Cooper S Arosa 120d 130i allemaal kleine (relatief) auto's de e46 reeks was al nooit de kleinste maar omdat ik een 4 deurs wilde en binnen BMW wilde blijven kwam er een 323i sedan die nadat ie plat was een 325i touring..
De M3 is eigenlijk een uitzondering binnen mijn aankoop patroon van auto's, niet gekocht omdat ik zonodig 3 serie moest rijden maar omdat ik toch nog eens een M3 wilde hebben.
Maar ik heb ook altijd gezegd dat een e46 M3 voor mij op de grens zit van wat ik zoek qua handzaamheid in een auto. Dus doorgroeien naar de e90 reeks is altijd een non optie voor mij geweest. En juist daarom ben ik altijd gechameerd geweest van de 1 serie reeks.
BMW houd mij juist als klant binnen boord.