Welk dier heb jij aangereden?
-
Re: Welk dier heb jij aangereden?
Ik heb een keer een uil doodgereden, die net een muisje voor mijn auto pakte....
Auto had geen schade, uil was morsdood.
Auto had geen schade, uil was morsdood.
- Fietsbel
Konijn op de maasvlakte, gelukkig reed ik er overheen ipv dat die tegen m;n intercooler aan is gekomen. Dat zou een smerige bende opleveren 

- Downforce Bjorn
Een aantal jaren geleden op een gu... euh... toertocht door Nederland een of andere vogel aangereden. Ik denk dat toen Dexter nog achter me reed... geen schade.
Ooit een kat aangereden tegen niet al te hoge snelheid. Beestje was even van de kaart maar liep daarna snel terug het bos in. Schade; mistlicht vooraan naar de zak.
Enkele weken terug bijna een hond aangereden. Kon hem nog net ontwijken... het hekwerk van het naast de weg gelegen bedrijf niet meer. Schade aan M5; bumper, mistlicht, koplamp, zijfender, motorkap, spiegel en deur. Lekker dus... Velen reageerden met: "Ik had de hond omver gereden". Nu ja, dat zal echt het laatste zijn wat ik bewust doe, hoe dom (kostengewijs) het soms ook kan aflopen.
Ooit een kat aangereden tegen niet al te hoge snelheid. Beestje was even van de kaart maar liep daarna snel terug het bos in. Schade; mistlicht vooraan naar de zak.
Enkele weken terug bijna een hond aangereden. Kon hem nog net ontwijken... het hekwerk van het naast de weg gelegen bedrijf niet meer. Schade aan M5; bumper, mistlicht, koplamp, zijfender, motorkap, spiegel en deur. Lekker dus... Velen reageerden met: "Ik had de hond omver gereden". Nu ja, dat zal echt het laatste zijn wat ik bewust doe, hoe dom (kostengewijs) het soms ook kan aflopen.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
http://www.dumpert.nl/mediabase/217241/ ... ibaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- skinnybmw
Meerdere keren een konijn, wat wil je op de Veluwe. Laatste een haas met 150 in de polder, resultaat: keienvanger naar z'n grootje, mistlicht weg, temp. sensor weg, en binnenkant wielkast weg. Ook meerdere spreeuwen gepakt en eenden ook (je wil niet weten hoe hoog een spreeuw komt als je hem met 130-140 precies op je raam pakt, ik keek in m'n spiegel en hij kwam werkelijk 50-100m later weer neer op 't asfalt). Ook een kat met 80 helemaal platgereden die al eerder geraakt was door een voorligger die er precies overheen reed (kat was aan z'n hoofd geraakt en keek wat beduusd). Ik probeerde hem nog te ontwijken maar ging er met m'n 225 brede banden precies overheen. Was niet echt prettig, zeg maar. Je kunt er niks aan doen maar heb er altijd een naar gevoel bij de paar dagen erna. Gelukkig nog geen herten o.i.d. geraakt maar vaak genoeg voor de auto gehad.
- Rich
ik heb een stuk of 15 auto's gehad, maar ben er achter dat een opel senator
geen dierenvriend is
alleen met die auto heb ik een duif op de rechterspiegel met 180 en een konijn met 200+ doodgereden
en m'n ex een eend stapvoets in de file (ze zag 'm niet) met alle andere auto's is 't bij vliegen en muggen gebleven
't is wel een stevige bak die senator want totaal geen schade

alleen met die auto heb ik een duif op de rechterspiegel met 180 en een konijn met 200+ doodgereden
en m'n ex een eend stapvoets in de file (ze zag 'm niet) met alle andere auto's is 't bij vliegen en muggen gebleven
't is wel een stevige bak die senator want totaal geen schade
-
Dit ga ik niet lezen. Ik kan niet tegen dieren leed 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Net op een 60 km/u B-weggetje (reed zelf ca. 120) een eend vol op de voorruit, precies in het midden. Aardige klap maar ruit nog heel gelukkig
, zielig voor de eend maar ja.
Stomme is dat je onbewust wegduikt als je ziet dat je 'em gaat raken. Standaard reflex hehe.

Stomme is dat je onbewust wegduikt als je ziet dat je 'em gaat raken. Standaard reflex hehe.
-
Voor het zelfde geld heb je dit;

Dus wegduiken is zo stom nog niet
Dus wegduiken is zo stom nog niet
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Wat een topic, vorige week een muis/rat achtig beest dood gereden. Toch knap dat hij net op het stukje weg ging zitten waar ik met de wielen overheen moest.
Meest spectaculaire aanrijding met een dier was op de Autobahn met 180. We reden achter een Zafira, die met die snelheid ineens een grote roofvogel vol op zn voorruit kreeg. Beest ging niet door de vooruit heen, maar schoot ineens meters de lucht in, zag er echt bizar uit. Zafira leek geen schade te hebben, alleen een lijkbleke bestuurder...
Meest spectaculaire aanrijding met een dier was op de Autobahn met 180. We reden achter een Zafira, die met die snelheid ineens een grote roofvogel vol op zn voorruit kreeg. Beest ging niet door de vooruit heen, maar schoot ineens meters de lucht in, zag er echt bizar uit. Zafira leek geen schade te hebben, alleen een lijkbleke bestuurder...
- frank de jonge
Die met die porker was ook een 200+ gevalletje
- wim breman
Paar jaar geleden een pinguin van 1.70 meter, bleek achteraf een non te zijn.
- Max V
Ik heb een paar maanden geleden op een landweggetje in Duitsland een haas hartstikke dood gereden. Zag helemaal niets aangezien het aardedonker was. Er flitste wat voor mijn auto langs en ik hobbelde er over heen...
- Linc (Bas)
Ik ook een paar jaar geleden vroeg in de ochtend een duif die op de weg aan het slapen was, ik hield nog in en dacht die vliegt zo wel weg, maar nee, *bof* 1 grote wolk veren. Gelukkig geen schade aan de auto. Snap sowieso niet waarom die kut vogels op de weg gaan zitten er is daar toch niks te halen?
- Max V
Zit lekkerLinc schreef:Ik ook een paar jaar geleden vroeg in de ochtend een duif die op de weg aan het slapen was, ik hield nog in en dacht die vliegt zo wel weg, maar nee, *bof* 1 grote wolk veren. Gelukkig geen schade aan de auto. Snap sowieso niet waarom die kut vogels op de weg gaan zitten er is daar toch niks te halen?

- ADV
Ik een duif met de a6 van mn pa.. ik nog uitwijken, zodat ik er aan beide kanten langs reed met de banden.. huppelt dat beest verder.. allemaal veren 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Dan hebben die mensen in de Zafira flinke mazzel gehad.frank de jonge schreef:Die met die porker was ook een 200+ gevalletje
-
GVD Zojuist een lieveheersbeestje aangereden.
zat ineens op de weg.
zat ineens op de weg.
-
richting Spa francochamps een duif met 160km/u,resultaat nieuwe xenon koplamp,knipperlicht,ruitersproeier installatie
had net de auto gepoets en toen ik in Spa aankwam zat er een mooie rooie streep over de auto heen (en het was geen design striping) 

- GTRene
zijn naam is Haas, hij wist van niks, is hier wat gebeurt dan daar weet ik niks van
een Haas
een maand zonder men snoepie 

een Haas

- Erik dB
Een ree op de A6, op tempo geschept op de linkerbaan met de lease-Mini. 6000 euro schade...

- Hugo Bos
Op de A12 een tijdje terug een duif midden op de voorruit, wat een enorme knal was dat zeg..
In Frankrijk een grote meeuw recht voorop gehad, die werd nog gelanceerd over de motorkap en voorruit. Ranzig vet spoor liet hij achter.
In Frankrijk een grote meeuw recht voorop gehad, die werd nog gelanceerd over de motorkap en voorruit. Ranzig vet spoor liet hij achter.
-
- Auto: M3P, 130i
Gisteren een overstekende regenworm. Lig er nog wakker van! 

- frank de jonge
Met de motor int voorjaar telkens massa moorden.
Kutvisier zit nu ook gewoon vol met deuken :S
Kutvisier zit nu ook gewoon vol met deuken :S
-
Met de e30 een paar vogels de bumper laten koppen, ging de A4 invoegen, opeens zie ik zwerm vogels, is een S-bocht dus remmen was veel te laat en gevaarlijk. Volgens mij waren de vogels gelukkig niet dood, ze hebben er wel hoofdpijn aan gehouden denk ik 
Voor de rest gelukkig geen dieren geraakt, ik ben een dierenliefhebber.

Voor de rest gelukkig geen dieren geraakt, ik ben een dierenliefhebber.