Slurptax

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2007, 03:14

Over gasexport, wij verkochten het tenminste nog :lol: Er zijn in de jaren 70 echt hele grote hoeveelheden afgefakkeld omdat we de druk niet onder controle hadden en we er toch zat van hadden. Tegenwoordig weten ze niet hoe hard ze zelfs het kleinste veldje exploiteren moeten, zo snel zijn de prijzen gestegen.

Individualisme is niks mis mee, als je het maar goed doet. Zo'n politicus die allerlei flutmaatregelen bedenkt om op te vallen voegt imho niks toe. Ze willen zichzelf op de kaart zetten maar hebben ondertussen niet de ruggegraat om spijkers met koppen te slaan, dat laten ze liever over aan hun opvolger. Ze kunnen zich beter bezighouden met concrete oplossingen voor bestaande langlopende problematiek. Dat heeft imho an sich niks met links of rechtse ideeën te maken, die geven meer aan op wat voor manier een probleem opgelost word of maatregel genomen word.

Ik ben ook niet voor voor mijn baas aan het werk, maar voor mijn eigen bankrekening. Dus op het moment dat ik bezig ben wil ik ook zo veel mogelijk geld zien, maar qua bezigheden moet het wel in het beste belang van mijn werkgever zijn. Vervang werkgever voor de staat en het verhaal is hetzelfde.

Daniel

Bericht door Daniel » 04 jun 2007, 10:23

volvoc30 schreef:De ondernemers zullen Nederland langzaam aan gaan verlaten en ondernemen in het buitenland. En net zoals maurice al zij, deze ondernemers zorgen voor heel veel werkgelegenheid. Deze moet je vooral nog meer geld laten betalen.
Mwoh, de VPB (winstbelasting) is inmiddels verlaagd van 34% naar tussen de 20 en 25%. Daarnaast wordt de dividendbelasting verlaagd naar 15% en geldt in 2007 een box-2 tarief (inkomen uit aanmerkelijk belang) van 22% (ipv 25%).
De effectieve belastingdruk op bedrijfswinst is daarmee met ruim een kwart verminderd. Dat is toch een redelijke tegemoetkoming aan ondernemend Nederland.

Dick

Bericht door Dick » 04 jun 2007, 12:45

Je vergeet alleen ff te vermelden dat dat is gefinancierd met een grondslagverbreding zoals beperking van afschrijving op vastgoed en bedrijfsmiddelen. Dus die verlaging valt nogal tegen....

Wat ik me verder afvraag zouden deze maatregelen helpen want daar gaat het toch om? Kunnen we dat meten, is het al eerder door andere landen onderzocht? Vast niet. Het lijkt erop dat het zo maar wat doen is. Het heeft verdacht veel weg van de 80 kilometerzones die na meting ook niet bleken te voldoen.

En voor mensen die denken dat het sociale denken economisch iets gaat brengen. Lees misschien eens een economie boek. Dat helpt. Vrije markt is het beste systeem.....of je het nou leuk vindt of niet.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 jun 2007, 13:19

hugo schreef: Individualisme is fout? Althans dat lees ik tussen de lijntjes. Gezien je politieke mening veronderstel ik ook dat je voor het solidariteitsprincipe bent.

Als ik nu morgen voor je deur sta en je Z3QP een week wil lenen, zeg je dan 'ja'? Strikt gezien moet je ''Ja'' zeggen want dan ben je solidair. Delen is nu eenmaal solidair, anders ben je er ook niet voor de kloof tussen arm en rijk te verkleinen. Doe je dat niet dan ben je geen haar beter dan de kapitalistische rechtstemmers. Dan ben je individualist en wil je je eigen zaken waar je hard voor gewerkt hebt niet met andere delen.
Nou nou, beetje zwart-wit Hugo :wink: Ik ben niet voor een communistisch regieme, ik ben ook niet voor het verkleinen van de kloof tussen arm en rijk maar ik vind dat rijke mensen het niet NOG beter hoeven te krijgen in NL ten koste van mensen die krap aan kunnen rondkomen. Met individualisme is tot op zekere hoogte niks mis maar heel hard "enterprice first" roepen als top manager en vervolgens de eigen zakken zo vol mogelijk krijgen dat gaat me te ver :?
hugo schreef: Even terug komen op de tijd den Uyl. Jazekers was Nederland bijna failliet. Onze gasexport was een lachertje. We hadden bijna de grootste gasbel van Europa en hebben het voor een knaak en 2 bounty's verkocht. Zwaar onder de conforme marktprijs, als ik me niet vergis. Zal wel in lijn staan met het solidariteitsbeginsel maar dekt financieel niet de schade die den Uyl veroorzaakt had. Het liefst wilde deze man van Nederland een huidige Noord Korea maken.
We hadden niet bijna de grootste gasbel Hugo, we hebben de grootste gasbel :D Enig idee wat ie maandelijks opbrengt? Echt serieus geld hoor 8) De commerciele deal was achteraf gezien een lachertje dat klopt maar dat neemt niet weg dat we veel geld er aan verdienden. Niet alleen onder den Uyl nam de staatschuld toe in die jaren Hugo :wink: Dus niet alleen gekleurde info verschaffen maar een beetje objectief a.u.b :lol: Enig idee hoe "slecht" NL het relatief deed in Europa?

Maar je mag best een rondje in de ZQp hoor :wink: maar ik leen em niet uit.
Bert ///M3 schreef:Over gasexport, wij verkochten het tenminste nog :lol: Er zijn in de jaren 70 echt hele grote hoeveelheden afgefakkeld omdat we de druk niet onder controle hadden en we er toch zat van hadden. Tegenwoordig weten ze niet hoe hard ze zelfs het kleinste veldje exploiteren moeten, zo snel zijn de prijzen gestegen.

Individualisme is niks mis mee, als je het maar goed doet. Zo'n politicus die allerlei flutmaatregelen bedenkt om op te vallen voegt imho niks toe. Ze willen zichzelf op de kaart zetten maar hebben ondertussen niet de ruggegraat om spijkers met koppen te slaan, dat laten ze liever over aan hun opvolger. Ze kunnen zich beter bezighouden met concrete oplossingen voor bestaande langlopende problematiek. Dat heeft imho an sich niks met links of rechtse ideeën te maken, die geven meer aan op wat voor manier een probleem opgelost word of maatregel genomen word.

Ik ben ook niet voor voor mijn baas aan het werk, maar voor mijn eigen bankrekening. Dus op het moment dat ik bezig ben wil ik ook zo veel mogelijk geld zien, maar qua bezigheden moet het wel in het beste belang van mijn werkgever zijn. Vervang werkgever voor de staat en het verhaal is hetzelfde.
100% mee eens Bert 8)
Dick schreef:En voor mensen die denken dat het sociale denken economisch iets gaat brengen. Lees misschien eens een economie boek. Dat helpt. Vrije markt is het beste systeem.....of je het nou leuk vindt of niet.
Tja, ik weet het niet Dick :wink: Ook ik heb (o.a.) een bedrijfskundige opleiding gedaan en in theorie heb je gelijk alleen moet het systeem praktisch toepasbaar zijn voor alle lagen van de bevolking. Neem nu het veranderde zorgstelsel, een verbetering? Wat moet je als ouder persoon met allerlei kwaaltjes nou in godsnaam kiezen dan (en kun je het noodzakelijke wel betalen :cry: )? Kijk naar de zorgstelsels in Scandinavie. Gewoon door de overheid geregeld. Iedereen legt automatisch in en iedereen wordt maximaal geholpen. In dit land worden kanker patienten een MRI scan geweigerd omdat het zo duur is! Nou vraag ik je :evil: Daar komt bij dat niet alles individueel rendeert. Het openbaar vervoer op het platte land krijg je gewoon niet rendabel daar is je gemiddelde bezettingsgraad te laag voor :wink: Dus dat moet je accepteren of schrappen wat sociaal economisch weer niet verantwoord is. Je zou het qua budgettering ook samen kunnen nemen met het file probleem. Kostte het fileprobleem de samenleving niet iets van 400 miljoen in 2006? Daar kun je heel wat openbaar vervoer voor laten rijden. Stel het openbaar vervoer wordt gratis, misschien kost het fileprobleem ons land dan misschien "maar" 100 miljoen :D Bespaar je als land toch even 300 miljoen! Ja, ik weet het niet hoor en ik heb helemaal geen zicht op dergelijke budgetten maar dat soort dingen vraag ik me dan af :wink:

Vrije markt is in theorie het beste systeem als de regering overzicht heeft en er bijvoorbeeld geen chirurg maatschappen in stand worden gehouden. Helaas is dat in NL allemaal niet aan de orde.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2007, 13:29

Dat zorgsysteem in Scandinavie is wel leuk, maar je moet ook niet kijken wat het je kost. Al met al ben ik ongeveer net zo veel kwijt daar met all in als dat ik hier kwijt ben aan belasting en zorgverzekering.

Enige is dat het daar een percentage is, dus de 'lagere bevolkingsgroepen' profiteren daar wel van een mindere belastingdruk, maar in mijn geval scheelt het niks tov NL, iets in de trand van 1000 euro per jaar dat het goedkoper is.

Kwalitatief durf ik er niks van te zeggen omdat ik ze nog niet nodig gehad heb :lol:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 04 jun 2007, 13:34

@niels

Weet je wat het is Niels. Ik kom uit een gezin waar ondernemen er met de paplepel is ingegoten. Wil later ook voor mezelf beginnen. Ik ben er heel makkelijk in, als Nederland verder gaat met dat ' ondernemertje pesten' dan ben ik gewoon weg. De meeste ondernemers hebben de instelling van niet lullen maar doen. In Nederland wordt te veel gelult maar resultaat is er bijna niet. Alles wordt verdraait ten gunste van de staatskist. Ze moeten vooral zo doorgaan dan vertrekken hiet zoveel mensen die nederland iets konden bieden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jun 2007, 13:45

"Vrije markt is in theorie het beste systeem als de regering overzicht heeft en er bijvoorbeeld geen chirurg maatschappen in stand worden gehouden. Helaas is dat in NL allemaal niet aan de orde."

Wel mee eens, alleen niet voor alle sectoren, mn dus de publieke sector daar "werkt" marktwerking mi niet.
Het instand houden van chirurgen maatschappen heeft daar ook niets mee uit te staan, die werken op stukloon, dus hoe meer "produktie" des te meer omzet des te beter het salaris. De kosten voor de bepaalde producten die een chirurg in zijn/haar program heeft staan worden door het CTG ( College Tarieven Gezonheidszorg) bepaald. Of middels een DBC ( Diagnose Behandel Combinatie) in rekening gebracht
Een vrije markt zal hier de kosten van de produkten alleen maar opjagen, simpelweg omdat er schaarste heerst.
Dat is dan ook voldoende reden voor politiek Nederland om hier geen "vrije markt" in te voeren.
Andere onderdelen in de gezondheidszorg hebben intussen wel kennis moeten maken met deze zogenaamde vrije markt, maar dit zijn onderdelen waar dus geen schaarste heerst ( lees een overschot aan aanbieders), maar echte vrijheid heeft dat ook niet opgeleverd. Het is een gereguleerde vrije markt geworden, contradictio in terminis dus.
Ergo; de overheid wil hoe dan ook het laatste woord hebben.

Leen

energielabels .....

Bericht door Leen » 07 nov 2007, 10:03

Kan iemand mij uitleggen waarom een 635D een groen C ecolabel heeft en een 335D coupe een E label . en een 335D sedan weer een D label .

niet dat het voor mij iets uitmaakt , maar ik snap daar niet veel van .

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 nov 2007, 10:20

Leen, dan zou je je moeten verdiepen in de rekensom waar oa. cm2 plaatsoppervlakte etc wordt meegenomen. Kortom dikke onzin idd.

Andre

Bericht door Andre » 07 nov 2007, 10:53

Heeft te maken met dikke motor en kleine auto dan is ie in verhouding onzuinig qua formaat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 10:54

Dan zou een 335d coupe een B superzuinig label moeten hebben als het is wat Andre zegt.LOL :lol:

Roy

Bericht door Roy » 07 nov 2007, 10:57

Laatst was ik bij Renault ivm een bedrijfsbusje. Toen hadden we het over de nieuwe milieuregels in 2008. De auto die bij hun het duurst word, is de Espace. Door zijn behoorlijke motor en gewicht word hij ongeveer 18.000 euro duurder...

Toch best wel extreem.

Leen

Bericht door Leen » 07 nov 2007, 11:10

tss , ik geloof nooit dat dat er zo door komt . kunnen de suv s en mpv s wel uit de lijsten worden geschrapt.

Mij werd verteld dat ze dat nooit meer voor 01.01.2008 kunnen regelen , en dat als het ingevoerd wordt het op zijn vroegst per 01.02.2008 uitvoerbaar zou zijn .

dan zou ik nog gunstig wegkomen met de nieuwe 335D coupe in januari.

leonard

Bericht door leonard » 07 nov 2007, 17:59

vrined van me heeft vorige week een Q7 besteld omdat er,volgens zijn dealer,waarschijnlijk 7000 slurptax bijkomt per 01-02-08.

Zijn dat echt van die enorme meerprijzen?? :? :?

Andre

Bericht door Andre » 07 nov 2007, 18:04

slurptax is naast de labels.

slurptax is als je qua verbruik voor benzine boven de 234 uitstoot zit. Je 100 euro per 1 co uitstoot moet betalen. Daarnaast heb je de onzuinige labels nog waar je extra bpm moet gaan betalen. Gaat helemaal nergens over.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 nov 2007, 18:22

Energy schreef:Laatst was ik bij Renault ivm een bedrijfsbusje. Toen hadden we het over de nieuwe milieuregels in 2008. De auto die bij hun het duurst word, is de Espace. Door zijn behoorlijke motor en gewicht word hij ongeveer 18.000 euro duurder...

Toch best wel extreem.
Klopt ja,

Ben benieuwd of de straatstenen ze volgend jaar nog willen hebben... :?

wjn

Bericht door wjn » 07 nov 2007, 19:27

Niet te hard schreeuwen, want je wordt nog steeds "gematst". Iedereen weet dat auto's bij dagelijks gebruik bij lange na niet de verbruikscijfers halen, die door de fabriekanten als gemiddeld worden opgegeven (en waar allerlei belastingen op gebaseerd zijn).

Plaats reactie