Officieel: Audi RS6 specs.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Re: Officieel: Audi RS6 specs.

Bericht door wimwerf » 08 mei 2007, 05:36

Sander Spoolder schreef:
Maik schreef:
Marc RS4 schreef:....

Daarmee wordt BMW's M weer second in line.
oei oei oei Marc, weet je wel wat je nu gedaan hebt? Je krijgt nu de hele bmw-maffia over je heen, met hun "ja, maar" smoesjes 8)
Audi geeft BMW weer goed klop zeg :)
hahaha 8)

Oke, hier de eerste dan.

''Maar BMW haalt uit een non-turbo v10 maar liefst 507 pk. En Audi met 2 turbo's 72 pk meer ? Moet je voorstellen als BMW besluit er nog ff 2 turbo's op te schroeven 8) ''
"power wins people torque wins races"...

Oke....BMW haalt maar 500 nog wat Nm uit hun blok...dat had ik al bijna met mn sierra uit 2liter...kan ik ook zeggen...

Wat denk je dat audi uit dat blok haalt met drukvulling.....en op wat voor een toerengebied...

:P

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Officieel: Audi RS6 specs.

Bericht door Maik » 08 mei 2007, 08:41

wimwerf schreef:....

"power wins people torque wins races"...
Zeg dat maar eens tegen M. Schumacher en ik ben benieuwd hoe hard hij lacht :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 08 mei 2007, 09:34

Rico v Velzen schreef:Afgezien van M's zoekrijden, die overigens goed snel zijn, kijk maar naar filmpjes van onbegrenste M5's en M6's.. is een grens van rond de 500pk toch absoluut genoeg. Neem die vette's 500pk straight forward out of this world qua snelheid. O-200 in 11, nogwat.

Wat moet zo'n RS6 dan 0-200 in 9 seconden ofzo ?

Technologisch allemaal mooi hoor, maar ik krijg steeds meer het idee dat men letterlijk uitstervende dino's aan het uitbrengen is.

Het verschil tussen 343pk en 580pk is immens hoor. Maar alleen maar in straight line.

wat is het tegenantwoord ? 650pk ? dit is toch een zinloze pk race ?


Als het nou een sportwagen zou zijn maar dat is het absoluut niet. Ik zie echt geen rechtvaardiging voor zoveel power. Vind ik eigenlijk al bij de M5.

Mij doet het niet zo heel veel, pak een Jap met een wastrommel turbo erop en je hebt ook 600pk, zo'n auto heeft tenminste nog rechtvaardiging omdat het liefhebbers werk is.

overbodig in autoland imho. Maar de Audi mannen kunnen in ieder geval weer rustig slapen :wink:
Helaas moet ik het met je eens zijn.........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mei 2007, 10:22

De toename van de massa is de enige rechtvaardiging van de stijging van het aantal PK`s........................helaas dus.
Voor de rest zinloos, maar das met veel dingen in de samenleving zo, er is een markt, dus wordt het gemaakt, er zijn concurenten, dus moeten we beter zijn; de rat race in optima forma.......................................

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Officieel: Audi RS6 specs.

Bericht door Wouter81 » 08 mei 2007, 11:52

wimwerf schreef: "power wins people torque wins races"...
:P
Hehe, beetje achterhaalde uitspraak lijkt me, als een gemiddelde VAG TDI al meer koppel heeft dan een Formule-1 wagen. :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 mei 2007, 12:13

Rico v Velzen schreef:Dat bedoel ik ook. Tijdje terug reed JC van Topgear in een Brabus, iets van dik 700pk, 1100 nm koppel, op papier van tge watertanden maar gewoon niet te rijden, power kon op gen enkele manier fatsoenlijk benut worden, ESP/tractei control systemen draaiden roodgloeiend en elk opkomend pleziertje in een bochtje werd genadeloos afgestraft.. zelfs straight line kon die niet zijn power kwijt..

Is dit wat men wil ?


Auto's met zoveel vermogen dat ze niet meer door de mens beheersbaar zijn ?
Daarom levert Audi het Quattro systeem op de (R)S-modellen. :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 mei 2007, 13:00

Inderdaad, daarom denk ik dat een BMW eerder aan z'n pk grens zal zitten dan Audi, tenzij ze ook op AWD over gaan stappen voor hun topmodellen. 580pk vind ik dus niet teveel voor een mastodont als een RS6 quattro, maar wel voor een M5 RWD....
Dus: waar stopt het? Bij audi denk ik bij zo'n 700pk, bij BMW bij zo'n 500 :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2007, 13:06

Zou BMW hier ook een PK tegenantwoord op hebben ? Ik zie nog niet zo snel een M met turbo's, en om nog eens 80pk extra uit een atmo te halen ?

Ik vind de move van Audi om tich weer voor turbo's te kiezen wel opmerkelijk. Met de RS4 gaven ze duidelijk aan dat ze voor de RS modellen afscheid hadden genomen van turbo techniek, nu toch weer op de RS6 turbo's.

René Haze was hier net voor een bakje koffie, zijn RS4 heeft 420pk (2.7 turbo) dan heeft zo'n auto toch ook alles wat je nodig hebt qua power hé.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 mei 2007, 13:37

Moet het nog zien dat de RS6 overtuigend sneller wordt qua acceleratie dan b.v. de BMW M5.
Snelste 0-200km/u tijd van de M5 wat ik heb gelezen is 13.5s
Even ter vergelijk pak ik een Mercedes SL65AMG erbij, die doet het in een slordige <13s. Specs SL65AMG: 612pk/1000Nm (2000-4000tpm) gewicht 2050kg.
De Audi RS6 zal denk ik niet lichter worden dan de SL65AMG, en zeker niet meer vermogen en koppel gaan leveren. Komt bij dat de RS6 waarschijnlijk meer aandrijfveliezen zal hebben en de stroomlijn wellicht minder goed is dan de b.v. SL. Daarintegen zal de RS6 misschien iets sneller uit de startblokken zijn dan de SL en daardoor 0.3s terug kunnen pakken.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2007, 13:58

Sowieso in het natuurlijk rommelen in de marge die 80 PK extra als je er toch al 500 hebt.

300 PK tegen 600 PK ja dan rij je die ander finaal weg maar 500 tegen 580? Je moet wel heel cijfertjesgeil zijn zeg maar om een koop daar van af te laten hangen.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 08 mei 2007, 14:03

Dat zal de cliëntele ook vooral zijn...

Als BMW het al nodig acht hier met een antwoord op te komen gok ik op een tot 5.5 liter of iets meer vergrootte V10 die tegen de 600 pk kan leveren, zonder turbo's.

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 mei 2007, 14:06

Maik schreef:Inderdaad, daarom denk ik dat een BMW eerder aan z'n pk grens zal zitten dan Audi, tenzij ze ook op AWD over gaan stappen voor hun topmodellen. 580pk vind ik dus niet teveel voor een mastodont als een RS6 quattro, maar wel voor een M5 RWD....
Dus: waar stopt het? Bij audi denk ik bij zo'n 700pk, bij BMW bij zo'n 500 :wink:
Als een Ferrari 599 600+ Pk's kan hebben, kan een M van BMW dat ook. BMW heeft al decennia ervaring met 1000+pk rwd wagens(F1) dus ik zie 't probleem niet :P

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 08 mei 2007, 16:58

Tja. Mijn mening dan maar.

Geld speelt natuurlijk geen enkele rol. Wat een vervanging kost heeft niets maar dan ook niets met het aantal peekaa's te maken. Die discussie hoeven we niet te voeren, al was het alleen maar vanwege het feit dat de koper van een RS6 niet over geld zeurt.

Dan peekaa wedloop. Het valt mee. BMW bewijst met de nieuwe M3 dat het niet meedoet aan de wedloop. Tuurlijk heeft de E92 M3 meer peekaa dan de E46 M3, maar minder dan de RS4. De wedloop is al geëindigd.

BMW heeft dat ook niet nodig, omdat het zich als merk wil profileren als sportief. En peekaa's alleen heb je niet nodig om sportief te zijn. Dus ik denk dat de wedloop wel meevalt.

En mensen moeten niet vergeten: Mercedes bouwt al twee jaar een 612pk monster. Dus die 580pk van de RS6 vallen daar gewoon onder (ja ik weet het, het is een V12, maar dan nog).

Wat wedloop betreft zal het dus niet veel meer veranderen. Bovendien, veel meer peekaa zorgt ervoor dat een auto niet meer zo rijdbaar zal zijn. Maar ja, Mercedes is daarin specialist.

Zelfs die 612pk is simpel te rijden :)

En Brabus bijhalen is niet helemaal terecht. Die probeert gewoon een record neer te zetten, zodat de rijdbaarheid op de achtergrond komt te staan. Bovendien is dat een tuner en geen officieel merk.

Reken er maar gewoon op dat de RS6 dus rijdbaar zal zijn.

Maar mijn conclusie is dat de wedloop best meevalt.

Verder het zin en effect: vergeet niet dat auto's steeds zwaarder worden en naar verhouding meer peekaa's nodig hebben om gelijke prestaties te leveren. De auto mag immers niet minder snel gaan worden. En door moderne technieken kost het ook weinig moeite.

Het is ook niet zo dat de peekaa's bepalend zijn, maar de structuur en opbouw van de motor. Vaak is een stijging van peekaa's niet het doel, maar het bijkomend gevolg van de nieuwe motor. Ook vanuit dat kader bezien denk ik niet dat je van een wedloop kunt spreken.

Verder is Audi een merk dat heeft bewezen prachtige sounds te kunnen voortbrengen: zie de RS4.

De Audi RS6 is de ultieme zakenauto. Groot, snel en krachtig. Dat zijn de sleutelwoorden. Op het circuit rondrijden doen ze wel met hun GT3 :)

Natuurlijk is de RS6 snel, mogelijk net zo snel op een circuit als een M5, maar daar gaat het niet om. In alle rust en comfort gewoon Ferrari's bij kunnen houden: dat is waar het om gaat.

EN I LIKE IT :)

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 17:04

@macboy

en je vergeet dat het interieur van audi er ook top uitziet :mrgreen:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 mei 2007, 17:42

Prima verhaal Ilija.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 mei 2007, 18:15

Robin schreef:
Maik schreef:Inderdaad, daarom denk ik dat een BMW eerder aan z'n pk grens zal zitten dan Audi, tenzij ze ook op AWD over gaan stappen voor hun topmodellen. 580pk vind ik dus niet teveel voor een mastodont als een RS6 quattro, maar wel voor een M5 RWD....
Dus: waar stopt het? Bij audi denk ik bij zo'n 700pk, bij BMW bij zo'n 500 :wink:
Als een Ferrari 599 600+ Pk's kan hebben, kan een M van BMW dat ook. BMW heeft al decennia ervaring met 1000+pk rwd wagens(F1) dus ik zie 't probleem niet :P
Je hebt helemaal gelijk, maar dan kan de Audi ook 1000 pk aan (de Veyron rijdt er ook mee rond). Dus.... we kunnen nog wel even vooruit! :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 mei 2007, 19:49

"Dan peekaa wedloop. Het valt mee. BMW bewijst met de nieuwe M3 dat het niet meedoet aan de wedloop. Tuurlijk heeft de E92 M3 meer peekaa dan de E46 M3, maar minder dan de RS4. De wedloop is al geëindigd"


Eghh............volgens mij hebben ze evenveel PK`s, koppel van de RS4 echter wel hoger, door meer inhoud van het blok denk ik zo.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 08 mei 2007, 20:25

als BMW nu de echte rijder goeddoet, doen ze een ietsje sterkere motor erin, of gewoon gelijke weer in de nieuwe m5, maken m lichter, en laat ie z'n achterkant aan de Audi RS6 zien in de bochten 8)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 mei 2007, 21:06

Is nog maar de vraag of die dat niet evengoed doet.

Als ik me niet vergis was de vorige RS6 alleen met automaat leverbaar, dat gekoppeld met een quattro systeem levert een significant hoger aandrijf verlies als bij BMW.

Eea zal er ook vanaf hangen hoe Audi de rest van die auto opbouwt :)

MTM heeft van de vorige RS6 al een 580 PK editie gebouwd:
Motorart V 8
Hubraum 4172 ccm
Aufladung Biturbo
PS - UMin 580 PS (426,5 kW) - 6200/Min
Nm - UMin 820 Nm - 3800/Min
Motorlage/Antrieb Frontmotor/Allrad
Gänge/Schaltung 6/manuell
Test in sport auto 12/2004
Gewicht 1719 kg
0 - 80 km/h 3,2 s
0 - 100 km/h 3,9 s
0 - 120 km/h 5,5 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 6,7 s
0 - 160 km/h 8,7 s
0 - 180 km/h 10,3 s
0 - 200 km/h 12,3 s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start - s
Vmax 315 km/h
100 - 0 km/h (kalt) 37,8 m
100 - 0 km/h (warm) 37,0 m
Nordschleife - min
Hockenheim, kleiner Kurs 1.14,2 min
Querbeschleunigung 1,15 g
Slalom 18 m 66,8 km/h
Slalom 36 m - km/h
ISO Ausweichtest - km/h
Testverbrauch min/max/ges 16,5/46,3/26,9 L/SP
Grundpreis - Euro (12/2004)
Testwagenpreis 165.000 Euro
Met een 6 bak, en 1720 KG :) Aangenomen dat de nieuwe zwaarder word is de strijd qua performance is nog niet gestreden lijkt mij.

We hebben immers al eerder gezien dat een E39 M5 een RS6 met 80 PK meer bijhouden kon :)

Het zal elkaar in elk geval niet veel ontlopen denk ik.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 08 mei 2007, 22:44

Wat een cijfergeneuk allemaal. :mrgreen:

De meeste auto's die in deze post worden besproken kunnen meer als de berijders ervan, dus zolang dat het geval is kunnen ze maar beter stoppen bij een peekaatje of 500.
Daar komt nog bij dat je voor alles boven de 500 pk ineens veel meer moet neertellen.

Eerlijk gezegd is de Corvette daar dan een uitzondering op, maar de bekende duitsers, engelsen en italianen weten wel van rekenen als je iets meer wil dan je omgeving.
Eigenlijk moet je het doen zoals Patrick..........ff wachten en als ze betaalbaar zijn dan pas kopen. De merken zoals BMW en Audi maken de auto's zo verschrikkelijk goed dat ze na 3 of 4 jaar echt niet op z'n eind zijn, maar daarna nog jaren meekunnen. En dat er met dit soort snelle wagens flink mee is gereden...............hehe dat is gek.................daar zijn ze toch ook voor gemaakt. Dus..........draad met dat spul en niet te veel zeiken over pk's, Nm's of ander geneuzel onder de kap :mrgreen:

Vr. Gr.

Corvette

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 08 mei 2007, 22:48

haha precies Cor!

Ik heb iets leuks gekocht, +/- 300 pk over 1250 kg en ik durf het geeneens te posten :lol:

Waar zijn de tijden dat ik 200 pk al imposant vond?

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 09 mei 2007, 11:21

Sander Spoolder schreef:Waar zijn de tijden dat ik 200 pk al imposant vond?
Waarschijnlijk toen je net je rijbewijs had... :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 09 mei 2007, 11:38

Sander Spoolder schreef:haha precies Cor!

Ik heb iets leuks gekocht, +/- 300 pk over 1250 kg en ik durf het geeneens te posten :lol:

Waar zijn de tijden dat ik 200 pk al imposant vond?
Hop Sander open eens een draadje!!

Michel

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 09 mei 2007, 12:10

wimwerf schreef:
Sander Spoolder schreef:Waar zijn de tijden dat ik 200 pk al imposant vond?
Waarschijnlijk toen je net je rijbewijs had... :D
True!

Ene kant wel jammer hoor .. auto's zoals die van Cor, eigenlijk zou je daar nooit zelf in moeten rijden, omdat iedereen zegt dat het vanzelf went, dat vermogen. Cor zelf zegt het ook, maar de kicks verdwijnen dan niet zeker?

Michel, draadje volgt als ik een paar leuke foto's heb etc. Ergens volgende week.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 09 mei 2007, 13:07

Toen BMW een tijdje geleden kwam met de über M5 was het helemaal geweldig en de concurentie zou kansloos zijn. De E63 heeft ondertussen bewezen de betere auto te zijn. Nu brengt Audi een aanzienlijk sterkere auto en is het allemaal overdreven en zinloos. Ik proef hier toch niet weer dat eeuwige vervelende gedoe van dat BMW altijd beter zou zijn?

1730kg voor de huidige M5 vind ik enorm meevallen. Mijn E34 woog dat in 1994 ook al.

Verder schijnt de kwaliteit van de huidige M5 bedroevend te zijn. Klant van mij ruimt 'm op voor de garantie periode afgelopen is. Ding staat maandelijks in de werkplaats.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo en 33 gasten