Tja. Mijn mening dan maar.
Geld speelt natuurlijk geen enkele rol. Wat een vervanging kost heeft niets maar dan ook niets met het aantal peekaa's te maken. Die discussie hoeven we niet te voeren, al was het alleen maar vanwege het feit dat de koper van een RS6 niet over geld zeurt.
Dan peekaa wedloop. Het valt mee. BMW bewijst met de nieuwe M3 dat het niet meedoet aan de wedloop. Tuurlijk heeft de E92 M3 meer peekaa dan de E46 M3, maar minder dan de RS4. De wedloop is al geëindigd.
BMW heeft dat ook niet nodig, omdat het zich als merk wil profileren als sportief. En peekaa's alleen heb je niet nodig om sportief te zijn. Dus ik denk dat de wedloop wel meevalt.
En mensen moeten niet vergeten: Mercedes bouwt al twee jaar een 612pk monster. Dus die 580pk van de RS6 vallen daar gewoon onder (ja ik weet het, het is een V12, maar dan nog).
Wat wedloop betreft zal het dus niet veel meer veranderen. Bovendien, veel meer peekaa zorgt ervoor dat een auto niet meer zo rijdbaar zal zijn. Maar ja, Mercedes is daarin specialist.
Zelfs die 612pk is simpel te rijden
En Brabus bijhalen is niet helemaal terecht. Die probeert gewoon een record neer te zetten, zodat de rijdbaarheid op de achtergrond komt te staan. Bovendien is dat een tuner en geen officieel merk.
Reken er maar gewoon op dat de RS6 dus rijdbaar zal zijn.
Maar mijn conclusie is dat de wedloop best meevalt.
Verder het zin en effect: vergeet niet dat auto's steeds zwaarder worden en naar verhouding meer peekaa's nodig hebben om gelijke prestaties te leveren. De auto mag immers niet minder snel gaan worden. En door moderne technieken kost het ook weinig moeite.
Het is ook niet zo dat de peekaa's bepalend zijn, maar de structuur en opbouw van de motor. Vaak is een stijging van peekaa's niet het doel, maar het bijkomend gevolg van de nieuwe motor. Ook vanuit dat kader bezien denk ik niet dat je van een wedloop kunt spreken.
Verder is Audi een merk dat heeft bewezen prachtige sounds te kunnen voortbrengen: zie de RS4.
De Audi RS6 is de ultieme zakenauto. Groot, snel en krachtig. Dat zijn de sleutelwoorden. Op het circuit rondrijden doen ze wel met hun GT3
Natuurlijk is de RS6 snel, mogelijk net zo snel op een circuit als een M5, maar daar gaat het niet om. In alle rust en comfort gewoon Ferrari's bij kunnen houden: dat is waar het om gaat.
EN I LIKE IT
