Pagina 4 van 4
Re: JD Meeting
Geplaatst: 25 mar 2009, 12:57
door Christoph
Knot schreef:Is dit ooit doorgezet mensen?
Wil zelf binnenkort de 328i even op de vermogensbank zetten om te kijken of ie de 200pk/300nm haalt.
Yorick is bij verhoeven geweest, is voor mij wat uit de buurt, maar wel de test zoals ik m graag zie (in zn 4 doorhalen naar de begrenzer).
Ben met de M3 wel bij Beek geweest maar die testen op een totaal andere manier.
Ik wil de banaan wel eens op de bank zetten, heb dus ook wel interesse voor een redelijk bedrag.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 25 mar 2009, 13:08
door RutgerK
Knot schreef:Schrijf je het toch als onderhoud aan de auto??
Ik woon ongeveer naast een Audi-dealer maar rijd al 40 kilometer verder voor onderhoud vanwege slechte ervaringen met de dealer hier vlakbij. Misschien dat onderhoud in Lochem door de beugel kwam.
Ontopic: Ik heb dus wel interesse

Re: JD Meeting
Geplaatst: 26 mar 2009, 11:34
door Arthur
Doet JD ook aan combikorting? Aangezien ik nu een Abt chip in de Audi heb vind ik het zonde van het geld (volle mep voor weinig winst) om JD er overheen te zetten, ook al heb ik JD hoger zitten dan Abt

Re: JD Meeting
Geplaatst: 26 mar 2009, 11:42
door Niall
MIjn ervaring is van wel. Heb toen na mijn akefietje met een ABT die eruit laten slopen en een JD chip laten plaatsen tegen een gunstige tarief

sindsdien alleen maar probleemloze km's
Re: JD Meeting
Geplaatst: 26 mar 2009, 11:46
door Arthur
Heb wel wat vaker auto's door JD laten doen maar heb geen zin om te "zeuren" om korting. Indien mogelijk met een soort van combiregeling heb ik misschien wel interesse

Re: JD Meeting
Geplaatst: 04 apr 2009, 10:35
door Erik K.
Knot schreef:Alleen wil ik graag weten wat JD voor meting doet, in zn 4 onderuit de toeren naar de begrenzer, of zoals bij Beek gedaan wordt, telkens 500 toeren erbij en de weerstand verhogen.
JD trekt eerst even door de versnellingen heen, waarschijnlijk om de verliezen o.i.d. te meten.
Vervolgens inderaad in b.v. de 4e versnelling van onderuit doorhalen.
Zo werd dat bij mijn auto tenminste gedaan.
Lijkt mij dat dit ook de minst belastende manier is van testen.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 06 apr 2009, 12:51
door Marco R.
Zal wellicht ook met het verschil in bank zijn?
Bij
http://www.tovami.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in Goes ging hij ook van 1,2,3 en in de 4 werd hij vanuit onderin naar de toerenbegrenzer doorgehaald of tot zover jij het goed vond qua toerenbereik

Mijn auto werd ook na de run gelijk de rem ingetrapt en niet laten uitrollen zoals ik wel eens zie/hoor/lees.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 07 apr 2009, 22:10
door InjectTheVenom
Ik heb geen idee van de datum en of JD een vierwielbank heeft maar als mijn scheurbeest voor die tijd een grote beurt gehad heeft wil ik misschien ook wel even kijken hoeveel van de officiƫle 204 paarden er na iets meer als 178000 nog over zijn.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 10:29
door Arthur
http://www.jdengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en kies dan rollenbank

Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 12:43
door wjn
RutgerK schreef:Tristan schreef:Mijn pa en collega hebben bij hun Audi's laten chippen bij JD en hebben dit gewoon zakelijk geschreven. :idea:
OOk de kosten voor de chip zelf? Misschien ben ik nog iets te risicomijdend in dit geval richting de fiscus.
Beetje late reactie misschien, maar gewoon als "software optimering" op de factuur laten zetten. Geen probleem, km's ook niet.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 13:38
door Arthur
Wat is "software optimering" dan?
Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 14:48
door wjn
Arthur schreef:Wat is "software optimering" dan?
chip tuning, maar staat leuker.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 15:09
door Arthur

Dacht echt dat je iets anders bedoelde wat ik niet begreep. Bedoel je dan niet: software optimalisatie?
Re: JD Meeting
Geplaatst: 08 apr 2009, 16:20
door wjn
Komt op het zelfde neer ja.
Ik heb trouwens de 14e een minimeet bij JD met mezelf

Software van de T5 afhalen, om dat uit te sluiten als probleem. Moet weer die ECU eruit geschroefd worden, leuk werk bij een T5.
Re: JD Meeting
Geplaatst: 09 apr 2009, 14:44
door RobS
Arthur schreef:Wat is "software optimering" dan?
Software optimalisering

Re: JD Meeting
Geplaatst: 18 apr 2009, 23:39
door InjectTheVenom
Schweet

Count me in onder voorbehoud! Zit nog altijd met een godvergeten irritante set trillingen in wat voor mijn gevoel koppeling of differentieel zou moeten zijn als ik het rempedaal in trap

Re: JD Meeting
Geplaatst: 19 apr 2009, 00:48
door SteV6
Zijn die trillingen niet gewoon je remschijven? Ongelijk verdeelde inbedding van remblokmateriaal ...
Kijk maar eens of je die trilingen kwijt bent als je een aantal keren van 160-40km/h afremt, dan een stuk rijdt om de remmen te koelen en nog een paar keer 160-40km/h afremmen.
Bij een nieuwe JG-meeting wil ik de Speedster wel een keertje laten rollen.
Stephan
Re: JD Meeting
Geplaatst: 19 apr 2009, 15:50
door InjectTheVenom
Denk het niet, deze trillingen zijn echt veel zwaarder en beginnen duidelijk voelbaar vanuit de versnellingsbak.
SteV6 schreef:Zijn die trillingen niet gewoon je remschijven? Ongelijk verdeelde inbedding van remblokmateriaal ...
Kijk maar eens of je die trilingen kwijt bent als je een aantal keren van 160-40km/h afremt, dan een stuk rijdt om de remmen te koelen en nog een paar keer 160-40km/h afremmen.
Bij een nieuwe JG-meeting wil ik de Speedster wel een keertje laten rollen.
Stephan
Re: JD Meeting
Geplaatst: 20 apr 2009, 00:41
door Paul
Tis een opel heh... .been there done that...

Re: JD Meeting
Geplaatst: 20 apr 2009, 21:11
door InjectTheVenom
Paul schreef:Tis een opel heh... .been there done that...

Ooh vertel

?