Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
jos_br

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door jos_br » 19 jul 2026, 21:00

Indrukwekkende verschijning, echt mooie lijnen heeft zo'n DBS!

Jos.

Knot

Bericht door Knot » 19 jul 2026, 22:19

Ook al in de avond gereden met verlichting Mark?

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 jul 2026, 02:09

Prachit en volledig andere tier dan je andere auto's. Ik vermoed dat die pijn van afscheid héél snel vergeten is.

frankie

Bericht door frankie » 20 jul 2026, 19:58

Wat een apparaat joh! Super gaaf!

markk

Bericht door markk » 20 jul 2026, 20:50

Zo wat eerste ervaringen. Afgelopen zaterdag gehaald en terug gereden. Zondag op stap geweest met de auto naar Utrecht en Amsterdam. Vandaag afgereist naar Wernigerode (Duitsland / Harz).

1. Ding is qua geluidbeleving fenominaal. Uiteraard wanneer je de v12 naar z'n toerenbegrenzer haalt maar ook wanneer je rustig langs de Vecht tokkelt tussen de 30-50 km /h met max 2500rpm. Dikke grijns, altijd.

2. Interieur is next-level. Alles is echt. Leer is leer, alcantara is alcantara, aluminium is aluminium, carbon is carbon, en er zit zelfs een echt glazen asbakje in. Hier ook erg hoge 'feel good' factor dat je met iets speciaals op stap bent.

3. Snelheidsmeter is spot on met gps. Zit geen (nul) verschil in. Zet de cruise control op 106 in een 100 km/h traject controle zoals ik normaal doe en flitsmeister begint direct te protesteren. Zet 'em op 101 en exact hetzelfde.

4. Mijn uitlaatklep staat altijd open aangezien zekering nummer 22 ontbreekt. Prima denk je, ik heb een controller maar laat maar. Ga 'em toch nooit dichtzetten. Totdat je in 6 met cruise control in Duitsland wat harder gaat lopen. 160+ zeg maar. Dan laat ie prachtig van zich horen maar als je even stilte wens kan het plaatsen van de zekering (of de controller) nuttig zijn. Ga ik dus toch doen.

5. Qua geluidbeleving is volgas fantastisch. En traag is het niet maar om nou te zeggen bloedverziekend snel nee. Ben natuurlijk wel wat gewend en zie hierboven teller geeft natuurlijk de echte snelheid aan. Maar ff 300 aantippen in Duitsland is er niet bij (ben niet boven 225 geweest).

6. Ik verbaas me over het bekijks. Ding valt echt op. Wel gelukkig op een positieve manier. Liefhebbers die kijken, duimpje omhoog doen of zelf raampje naar beneden bij een verkeerslicht om praatje te maken. Scheelt misschien ook dat ik in alle tunneltjes die ik tegenkom terugschakel en gas geef 👌

7. Audio installatie is fantastisch. B&O speakertjes die omhoog komen, de bas uit de andere speakers, ook achter.

8. Ding stuurt ook echt goed / scherp. Zelfs zonder de sport setting voor de dempers te activeren voelt ie echt strak en sportief aan. Sterker nog met 210 op de snelweg over wat oneffenheden dacht ik zelfs: nou dat zou nog wel wat comfortabeler mogen.

Maar ook the bad:

9. Ouwe (2012) bak dus geen apple carplay of wireless music streaming. Is wel op te lossen maar zit er nu niet in. Ik heb gewoon alle muziek op een usb gezet en klaar.

10. Satnav is onbruikbaar. Auto heeft midden oosten kaarten en niks voor europe. Verder zwaar verouderd systeem. Snap eigenlijk niet dat ze bij Kroymans niet de EU kaarten hebben geladen bij aflevering. Aan de andere kant ik zocht net op Aston Store en die dingen zijn bijna 600 pond ...

11. Cd wisselaar geeft voor elke cd 'unreadable' aan. Ga ik nog wel achteraan.

12. Een echt punt: auto schokt wat bij deellast in 6 onder 2000rpm. Zeg maar deelgas/volgas in 6 bij manual mode of deelgas in auto mode wanneer de bak in zes staat en je net niet genoeg gas geeft om 'em in de kickdown te trappen. Of het is iets met de bak of het zijn misfires of iets met injectors. Dat mogen ze echt gaan oplossen want is niet ok. Gelukkig garantie. Boven 2000rpm is het weg en in lagere versnellingen is het er ook niet. In 5 heel af en toe.

13. Luxe went snel. DBS in garage parkeren en met 130i terugrijden valt dan 'tegen'. Korte wielbasis, je moet schakelen, en opeens valt de anders prachtig klinkende 6 cylinder tegen. 🙈

14. Je staat om de 400km bij de pomp.

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 20 jul 2026, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jul 2026, 20:59

Mooie eerste ervaringen en omschrijving :df: wel jammer van het smetje nummer 12 maar binnen garantie scheelt dan wel weer :)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 jul 2026, 21:03

Mooi eerste verslag Mark! :df:

sitechris
Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW

Bericht door sitechris » 20 jul 2026, 22:13

Hoeveel liter gaat er in de tank?

BartMS
Auto: E87 LCI 130i, E30 325i, E92 M3

Bericht door BartMS » 20 jul 2026, 22:25

Leuke eerste ervaring en een prachtige omgeving om zo'n auto te leren kennen :) heel veel plezier!

markk

Bericht door markk » 21 jul 2026, 09:06

Oh en nog 1 indruk vergeten. De keramische remmen. Geen eerdere ervaring mee gehad. Eigenlijk in eerste instantie ook niet blij mee want als er wat mee is qua schijven kost het een fortuin.

Maar wat remt dat anders / goed. Vooral op de autobahn op hoge snelheid als er iemand voor je duikt die dat eigenlijk niet kon. Zeg even snel van 220 naar 130 ofzo.

Met ijzeren schijven voel je altijd met dat soort snelheden dat ze het moeilijk hebben. Het remt prima maar je voelt gewoon dat je ze zwaar belast, niet perse trilling maar toch wat mechanica die werkt en de hitte opbouw.

Met de keramische schijven niks van dat alles. Het remt gewoon, geen drama, geen trillingen, niks. Alsof je gewoon een beetje bij remt. Heel indrukwekkend.

Belangrijke disclaimer: keramische remmen doen niks voor het vrouwelijke drama dat zich naast je afspeelt in dat soort situaties 🤷‍♂️

Mark

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 21 jul 2026, 09:42

markk schreef: 21 jul 2026, 09:06
Belangrijke disclaimer: keramische remmen doen niks voor het vrouwelijke drama dat zich naast je afspeelt in dat soort situaties 🤷‍♂️

Mark
Dus je hebt de nagels al in je mooie alcantara/leren dashboard staan? :-)

Tom

Bericht door Tom » 21 jul 2026, 10:00

Mooie ervaring so far :)

MParallel

Bericht door MParallel » 21 jul 2026, 10:34

Wacht op een goede koude/natte dag en laat dan weten wat je van de keramische schijven vindt.

Verder even paar tientjes investeren in een OBD reader indien je die nog niet hebt. Kun je zelf alvast op onderzoek uit, zonder voor kapitalen hetzelfde door Kroymans te laten doen.

En dat 130i verhaal zegt het al, je bent nu voorgoed verpest, want dit is je nieuwe baseline.

markk

Bericht door markk » 21 jul 2026, 10:59

Ik heb een Mucar scanner / progammer. Heeft z'n geld allang opgebracht. Heeft sowieso ook Aston Martin support. Hang 'em er wel aan wanneer ik terug ben.

Gisteren wat online research gedaan en verwacht nu eigenlijk de bak / clutch lock-up. Denk dat ze de bak moeten gaan spoelen.

Mark.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 21 jul 2026, 11:42

Gefeliciteerd Mark met je fraaie Aston Martin :love: , die paar minpuntjes komen vast allemaal goed, denk dat met een beetje zoeken je ook wel een oplossing vindt voor Apple Carplay. Heel veel plezier alvast met de wagen :df: ...

Edit:
ACP zei je al dat het op te lossen is ;) , my bad, los je ook direct je SatNav probleempje mee op ...

Edwin de Haas

Bericht door Edwin de Haas » 21 jul 2026, 18:36

Is dit misschien een idee voor je radio:

https://vanbrewerrestomods.com/nl

MParallel

Bericht door MParallel » 21 jul 2026, 21:30

Mr12Volt als je een glasvezel ring in de auto hebt.
Enige die een Apple CarPlay / AA bieden die direct op de glasvezel aangesloten wordt.

Zeker met een high-end systeem wil je geen aansluiting via Aux hebben.

Plaats reactie