Audi A5 Avant e-hybrid Competition
-
Dickh.
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Re: Audi A5 Avant e-hybrid Competition
Ik vind de A5 een hele mooie auto. Zo mii dat ik er zelf ook serieus naar gekeken heb, echter is er geen schuifdak meer leverbaar dus Audi is van de lijst. Denk een wel hele domme zet van ze. Net als BMW overigens.
- LaurensM
das al heel wat, kun je het naar je eigen smaak maken. Interieur ziet er wel erg mooi uit!sitechris schreef: 04 jan 2026, 15:42 Volgens mij kun je boven en meer onderkant apart instellen. Qua kleur en felheid sws
-
Kadett
Gaat na verloop van tijd toch alleen maar lekkage opleveren, of direct bij hemel of verstopte afwatering. Voor mij eigenlijk altijd een pre om er geen 1 te hebbenDickh. schreef: 04 jan 2026, 16:30 Ik vind de A5 een hele mooie auto. Zo mii dat ik er zelf ook serieus naar gekeken heb, echter is er geen schuifdak meer leverbaar dus Audi is van de lijst. Denk een wel hele domme zet van ze. Net als BMW overigens.
- Knot
Ik was ook altijd van de dakjes maar hoeft niet persé meer nu, ook nadat ik recent een Tiguan van een collega heb gezien die voor de 2e keer verstopt zat, complete auto van binnen beslagen in de winter, matten doorweekt....
Het kan natuurlijk ook goed gaat als je sowieso niet onder bomen etc parkeert en het goed schoonhoudt zelf, ene merk is er gevoeliger voor dan het andere. Oudere BMW's eigenlijk zelf nooit ellende mee gehad (E36, E46, E90, E34, E39, E28).
Het kan natuurlijk ook goed gaat als je sowieso niet onder bomen etc parkeert en het goed schoonhoudt zelf, ene merk is er gevoeliger voor dan het andere. Oudere BMW's eigenlijk zelf nooit ellende mee gehad (E36, E46, E90, E34, E39, E28).
- sitechris
- Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Ik begin de open dakjes langzaam ook te skippen. Gebruik het te weinig als ik het heb en als ik het niet heb dan mis ik het geen seconde. En bij sommige auto's (bv G20 sedan) levert het ook iets meer windgeruis op. Optisch vind ik het wel vaak mooi.
- Knot
Ik vind het licht in de auto wel fijn en in de zomer altijd kantelstand voor frisse lucht en geluid van buiten, echter zit ik nu eerder op de motor of motorscooter bij lekker weer dus maak je er nog minder gebruik van. Windgeruis had ik juist met het panoramadak op de E91, best vervelend aanwezig.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Voor mij hoeft het ook niet, mede omdat ik vaak niet goed kan zitten in een auto met schuif/panodak. Nu heb ik het bewust wel aangevinkt, zat in een pakket geloof ik. En ik kan zo prima zitten in deze auto. Kunnen ze iig niet janken straks, bij inruil, dat het er niet op zit 
-
OnlineWimo
Bij inruil wil niemand een pano dak.Arthur schreef: 04 jan 2026, 19:22 Voor mij hoeft het ook niet, mede omdat ik vaak niet goed kan zitten in een auto met schuif/panodak. Nu heb ik het bewust wel aangevinkt, zat in een pakket geloof ik. En ik kan zo prima zitten in deze auto. Kunnen ze iig niet janken straks, bij inruil, dat het er niet op zit![]()
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Toen ik de tweedehands markt op ging voor de Superb wilde ik juist graag zo'n dak. Veel licht, en in de zomer best lekker als ik alleen in de auto zit.
Aangezien ik een baan in Breda heb gevonden, ga ik er dus totaal geen gebruik meer van maken
Aangezien ik een baan in Breda heb gevonden, ga ik er dus totaal geen gebruik meer van maken
- Arthur
Da’s ook zoWimo schreef: 04 jan 2026, 20:05Bij inruil wil niemand een pano dak.Arthur schreef: 04 jan 2026, 19:22 Voor mij hoeft het ook niet, mede omdat ik vaak niet goed kan zitten in een auto met schuif/panodak. Nu heb ik het bewust wel aangevinkt, zat in een pakket geloof ik. En ik kan zo prima zitten in deze auto. Kunnen ze iig niet janken straks, bij inruil, dat het er niet op zit![]()
-
ErikS
+1.Wouter81 schreef: 03 jan 2026, 23:12Dit zou ook mijn insteek zijn geloof ik... ook al is je relatie met de dealer goed. Uiteindelijk is zo'n relatie ook niet zoveel waard, het is en blijft een zakelijke transactie. Je gaat niet met elkaar op vakantie of zo. Ik hou ook van goed en fijn contact met de mensen waarmee ik zaken doe maar in the end zijn we geen vrienden en moet je gewoon krijgen waarvoor je (heel) veel geld betaalt.Luco schreef: 03 jan 2026, 22:53 Lekker dan, ik zou zeggen ik heb een 2026 auto besteld en geen 2025.
Ik hoor wel hoe jullie het oplossen en anders ontbind ik de koop.
Je staat als particuliere consument heel sterk in dit soort zaken.
Maar snap volledig dat het je plezier bederft.
Maar goed, je lost het vast goed met ze op.
Ik moet zeggen, dat ik géén probleem zou hebben met een 2025 auto, als me dat financieel beter zou maken, en ik eerder zou kunnen rijden. Is toch wel iets meer van 'vroeger'. Tegenwoordig kijken ze meer naar hoeveel maanden de auto oud is, heb ik het idee.
Maar, als het ze uitkomt, gebruiken ze wel altijd de stok om te slaan. Bij inruilen dus.
Ik had het ook niet geaccepteerd, denk ik. Aan de andere kant is de auto hetzelfde, en volledig jouw keuze....
Maar dat boeit allemaal niet, want:
Hij is niet op jouw naam gezet, maar op die van de dealer.
2e Eigenaar, daar zou ik me pas echt druk om maken bij een nieuwe auto.
Onacceptabel.
- sitechris
Jammer dat ik het bij aflevering al niet had gezien. Dan had ik dan de auto evt niet kunnen accepteren. Of meteen het goede gesprek voeren. Maar ja, je gaat er niet vanuit dat je dit bij een nieuwe auto uberhaupt moet checken.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Hele fraaie wagen Chris!
Als je dichter in de buurt had gewoond was ik een keer komen bandenschoppen, zoiets zou mij ook wel passen als opvolger van de Dreier.
Tenaamstelling is wel een "dingetje" hopelijk kom je daar zonder zure nasmaak vanaf.
Als je dichter in de buurt had gewoond was ik een keer komen bandenschoppen, zoiets zou mij ook wel passen als opvolger van de Dreier.
Tenaamstelling is wel een "dingetje" hopelijk kom je daar zonder zure nasmaak vanaf.
- Knot
Dit idd, gebruikte auto jammer dan, ik had bij Vallei dat ze overgenomen waren dus intern nog een extra registratie maar bij een nieuwe auto voor zo'n zak geld moet het gewoon netjes volgens afspraak gaan. Vraag me af of 5k compensatie eigenlijk wel voldoende is...ErikS schreef: 05 jan 2026, 08:29 2e Eigenaar, daar zou ik me pas echt druk om maken bij een nieuwe auto.
Onacceptabel.
-
ErikS
Maar als dat je gevoel is, kan je dat wel doorzetten wat mij betreft.sitechris schreef: 05 jan 2026, 08:38 Jammer dat ik het bij aflevering al niet had gezien. Dan had ik dan de auto evt niet kunnen accepteren. Of meteen het goede gesprek voeren. Maar ja, je gaat er niet vanuit dat je dit bij een nieuwe auto uberhaupt moet checken.
- Arthur
Als de dealer niet mee wil werken of ik moet er een hele zaak van maken dan zou dat, mezelf kennende, gaan knagen en zou de auto rap weg zijn.
Gelukkig heb ik het wel gecheckt vanaf het moment dat het kenteken bekend was maar daar heeft Chris niks aan.
Ben wel heel benieuwd wat je gaat doen en hoe dit afloopt, of beter gezegd nieuwsgierig
Gelukkig heb ik het wel gecheckt vanaf het moment dat het kenteken bekend was maar daar heeft Chris niks aan.
Ben wel heel benieuwd wat je gaat doen en hoe dit afloopt, of beter gezegd nieuwsgierig
- Knot
Zou zomaar een YT hit kunnen worden!
-
Dickh.
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Zo'n onzinnig panoramadak hebben ze nog wel, maar daar heb je helemaal niets aan als het niet open kan. Ik laat de auto ervoor staan.
- JP
Na tenaamstelling zie je vaak de “WAM verzekerd” ook een aantal dagen nog op NEE staan. RDW site wordt niet altijd meteen aangepast.
- sitechris
Contract ontbinden heeft niet mijn voorkeur, dus mijn insteek is dat we er gewoon uitgaan komen. Ik heb niet voor niets deze auto gekozen en wil er gewoon mee rijden. Puntje van 2e eigenaarschap is voor mij overkomelijk als de compensatie voldoende is.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Lijkt me aan de krappe kant.Knot schreef: 05 jan 2026, 10:41Dit idd, gebruikte auto jammer dan, ik had bij Vallei dat ze overgenomen waren dus intern nog een extra registratie maar bij een nieuwe auto voor zo'n zak geld moet het gewoon netjes volgens afspraak gaan. Vraag me af of 5k compensatie eigenlijk wel voldoende is...ErikS schreef: 05 jan 2026, 08:29 2e Eigenaar, daar zou ik me pas echt druk om maken bij een nieuwe auto.
Onacceptabel.
-
OnlineWimo
Afschrijving is nu al richting de 15k.. dus.. tjsa..
- Martijn M
Smerig trucje van de dealer, zeker geen foutje geweest.
Vraag me af bij hoeveel andere auto's ze hetzelfde 'trucje' hebben geflikt.
Edit:
Via de OpenData bij de RDW kun je dit zelf uitzoeken. > https://opendata.rdw.nl/d/m9d7-ebf2
Datum Tenaamstelling op 'Groter dan of gelijk aan 20260101' invullen.
Datum eerste toelating op 'Groter dan of gelijk aan 20251229' en 'Minder dan 20260101'
Kom je uit op 612 kentekens, voornamelijk uit de VAG stal.
Vraag me af bij hoeveel andere auto's ze hetzelfde 'trucje' hebben geflikt.
Edit:
Via de OpenData bij de RDW kun je dit zelf uitzoeken. > https://opendata.rdw.nl/d/m9d7-ebf2
Datum Tenaamstelling op 'Groter dan of gelijk aan 20260101' invullen.
Datum eerste toelating op 'Groter dan of gelijk aan 20251229' en 'Minder dan 20260101'
Kom je uit op 612 kentekens, voornamelijk uit de VAG stal.
Laatst gewijzigd door Martijn M op 06 jan 2026, 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik was altijd in de veronderstelling dat eind Q4 een deal doen voor beide partijen leuk was.
De dealer is wat flexibeler om zijn target te halen, en de klant krijgt wat losgepeuterd.
En inderdaad, de handtekening in Dec, en dan de tenaamstelling in Jan. Maf hoe dit loopt.
De dealer is wat flexibeler om zijn target te halen, en de klant krijgt wat losgepeuterd.
En inderdaad, de handtekening in Dec, en dan de tenaamstelling in Jan. Maf hoe dit loopt.
- Martijn_bmw
Juist niet, om aantallen te halen voor de bonus staffels moet de auto tenaamgesteld worden in het jaar.smiley schreef: 06 jan 2026, 13:24 Ik was altijd in de veronderstelling dat eind Q4 een deal doen voor beide partijen leuk was.
Dus leuke deal in Q4 is juist ook tenaamstellen in Q4 want de dealer geeft daarmee (een stukje) van zijn hogere bonus door.
Per 1 jan staan de tellers weer op 0 en gaat iedereen weer aan de slag om nieuwe targets te halen in het jaar.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze dit wel transparant moeten doen en niet stiekem de auto alvast 31-12 moeten tenaamstellen...
Sterkte met de afwikkeling Chris!