BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Heel fraai ding ook Robert! Enige jammer aan de interieur kleur opties bij de M-stoelen of de M-kuipjes zijn die M-kleuren op de stoelen; dat is mij iets te veel kermis; maar is bij de kuipjes nog wel het meest subtiel.
- Will F.
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Als vanouds een mooie review v Romo!
De 'gewone' (gladde iid) optionele M stoelen kan je ook zonder die ker//mis biezen krijgen.
Wielen vind ik het beste in bicolor onder n zwarte, al zie je ze bijna altijd in t zwart op n zwarte. Zwart maskeert de combi van gekke hoekjes en rondingen en maakt er meer 1 geheel van. Beste keuze volgens mij.
De 'gewone' (gladde iid) optionele M stoelen kan je ook zonder die ker//mis biezen krijgen.
Wielen vind ik het beste in bicolor onder n zwarte, al zie je ze bijna altijd in t zwart op n zwarte. Zwart maskeert de combi van gekke hoekjes en rondingen en maakt er meer 1 geheel van. Beste keuze volgens mij.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Heerlijk, gefeliciteerd!
Romo ook.
En Robin alvast.
Romo ook.
En Robin alvast.
- Arthur
- Berichten: 43090
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Iedereen aan de M2. De nieuwe DF parel 

- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Fantastische keuze! Helemaal in deze kleur.
- MParallel
- Berichten: 8754
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Heel lekker gebakje hoor. Gefeliciteerd.
-
- Berichten: 55168
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Foto's van Romo kan ik niet meer zien, ook niet op telefoon(?)
Wel prima verslag:Ik denk dat ik m'n M2Comp maar gewoon houd en kijk voor iets als een ID3/ID4 waar ik gisteren beide mee heb gereden.
Wat rijdt dat comfy joh zo'n ID4:)
Wel prima verslag:Ik denk dat ik m'n M2Comp maar gewoon houd en kijk voor iets als een ID3/ID4 waar ik gisteren beide mee heb gereden.

- Arthur
- Berichten: 43090
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Foto’s zijn weg idd…
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Blijkbaar automatisch gewist
Na ja, heb ze geappt Robin.
Na ja, heb ze geappt Robin.
-
- Berichten: 55168
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Ja dank Robert, top zo zwart met die wielen. Zo zou ik 'm dan wel willen idd!
- Will F.
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Dan ook even met de ford explorer gaan rijden, zelfde platform als id4 maar ik vind hem leuker en in 2024 i.i.g een stuk voordeliger dan de VW MEB platform varianten. Iets kleinere kofferbak dan ID4, zou wel de versie met 77kw accu met snellere èn efficientere motor nemen (dat is dus niet de limited). Jong gebruikt wellicht interessant met die afschrijvingen op ev's (mijn zusje heeft er 1 nieuw met sepp, bevalt goed vooral het comfort is tot 50km/h bijna op niveau van 7 serie daarna heeft onderstel wat meer moeite dan een siebener maar nogsteeds top voor wat je betaald. Actieradius zakt op hogere snelheid 130/ 140 behoorlijk. Rijd je opeens 20% minder ver.)Robin schreef: 26 dec 2024, 13:49 Foto's van Romo kan ik niet meer zien, ook niet op telefoon(?)
Wel prima verslag:Ik denk dat ik m'n M2Comp maar gewoon houd en kijk voor iets als een ID3/ID4 waar ik gisteren beide mee heb gereden.Wat rijdt dat comfy joh zo'n ID4:)
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12607
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en het zal ook super rijden maar mij kan de auto niet bekoren.(en dat is dus ook niet belangrijk) Vooral van achteren gezien met die grote vierkante vlakken vind ik hem niks. Dat je voor deze kleur hebt gekozen vind ik dan weer wel stoer. Mooi interieur, dat dan weer wel en daar zie toch het meeste van wanneer je er mee rijdt. 

-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 02 dec 2008, 12:18
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Heb bijna dezelfde (mijne heeft de blauwe standaard remklauwen en de sportstoelen zonder m kleuren)
Zeer tevreden van, ook van het exterior design
Heb jij enig idee waarom privacy glas er standaard op staat( o.a. in BE,NL,DE..) ,alleszins via configurator kan/kon je dit niet weglaten… ,de jouwe ( en nog andere op de verkoopssites) hebben geen privacy glas dus ik vermoed dan toch een optie?
Zeer tevreden van, ook van het exterior design

Heb jij enig idee waarom privacy glas er standaard op staat( o.a. in BE,NL,DE..) ,alleszins via configurator kan/kon je dit niet weglaten… ,de jouwe ( en nog andere op de verkoopssites) hebben geen privacy glas dus ik vermoed dan toch een optie?
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Niet elke letter gelezen, maar wat een prachtige kleur, die máákt de auto echt. Erg fraai.
- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Nee heb geen flauw idee.gahan schreef: 28 dec 2024, 18:20 Heb bijna dezelfde (mijne heeft de blauwe standaard remklauwen en de sportstoelen zonder m kleuren)
Zeer tevreden van, ook van het exterior design![]()
Heb jij enig idee waarom privacy glas er standaard op staat( o.a. in BE,NL,DE..) ,alleszins via configurator kan/kon je dit niet weglaten… ,de jouwe ( en nog andere op de verkoopssites) hebben geen privacy glas dus ik vermoed dan toch een optie?
- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Hier ben ik ook echt heel blij mee. Is model van GT-Spirit (1:18). Bijna overal uitverkocht, maar Jagersma miniaturen heeft ze nog. Dak, kleur, velgen en remklauwen exacte kopie.








- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Leuk is dat altijd ja, ik heb van een stuk of 10 van mn auto’s een modelletje, je kunt dan ook mooi dimensies vergelijken
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Tof… Ik probeer dat ook altijd wel voor elkaar te krijgen. Alleen van de F32 destijds geen model gekocht (onder het mom het kost me teveel ruimte, maar dat is nu niet (meer) het geval).
Zag dat GT-Spirit nu ook een G21 Touring heeft (als M340iX en als B3 Alpina)…
Zag dat GT-Spirit nu ook een G21 Touring heeft (als M340iX en als B3 Alpina)…
-
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Al een datum bekend van ophalen? 

- JP
- Berichten: 34303
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Laatste tenaamstelling zaterdagmorgen jl...... 

- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
precies, dat was afgelopen zaterdag 

- MParallel
- Berichten: 8754
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Leuk zo'n schaalmodel. Van E36 cabrio vind ik wat er ooit is uitgebracht niet al te mooi en die Ottomobiel heeft een paar grote missers waardoor die ook niet interessant is.
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
De Parels van bmw liggen in het verleden!
- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M2 G87 - Zandvoort blauw
Ok, first (ruwe) impressions. Heb eigenlijk alleen nog wat saaie woon-werkkilometers gedaan en even een kort autobahnblast toen ik net voor het eerst moest tanken. Ook met niet al te goede omstandigheden (hele lichte miezer en vochtig asfalt). Dus moet de auto echt nog beter gaan leren kennen, dus ongetwijfeld verandert mijn beeld nog wel.
comfort: redelijk (goed genoeg). Onderstel is met name bij lage snelheid wat stugjes, eenmaal boven 60 km/h is het ruim vlldoende. Ook GF is dat met me eens (en die is best kritisch hierop). Op Autobahn wel wat gevoelig voor spoorvorming en tikje zoekerig. Maar kan ook aan bandenspanning liggen. Ik vind het lastig om terug te halen in auto wat BMW voorschrijft. Auto werd afgeleverd op 2.3 rondom, maar heb ze even op 2.8 rondom gezet. Ga nog wel ff uitvogelen wat ideale setting is. Geluidsisolatie best ok, maar banden maken wel wat afrolgeluid. Logisch gezien formaat maar blijft netjes binnen de perken. Stoelen zitten goddelijk. Niks meer aan doen wat mij betreft. Leuke is dat de auto bij normaal gebruik ook al speciaal aanvoelt. Komt deels door interieur (stoelen, carbon interieurlijsten, M-verlichting in deurpaneel etc) maar ook doordat je in je zijspiegels die dikke wielkasten ziet en uitkijkt over lange motorkap. Zescilindersound doet de rest.
Stuurgevoel: das echt wel even wennen, zit echt wel vaagheidje in middenstand en tegelijk reageert de auto best direct. Ff spelen met de apps is niet handig tijdens rijden. Merk je echt verschil met andere auto. Maar een innig stuurgevoel ga ik wrsnl niet vinden in deze auto, zoals bij eigenlijk alle moderne BMW's. Over de handling kan ik nog niet zoveel roepen, heb de auto vooralsnog alleen normaal gereden. Komt nog wel. Lekker langzaam gaan verkennen komende weken.
Motorisch is het smullen. Startup lekker bruut (mss zelfs wel tikje te) en motor is erg toerenhappy. Wel verschil met de B58, deze S58 voelt echt wel qua karakter wat sportiever aan. B58 is meer comfortabele koppelbeul. Bak is de ZF maar nog een (klein) tandje scherper. Blijft prima versnellingsbak en je hebt echt waanzinnig veel settings. Geldt sowieso voor alles, dus is nog wel een beetje spelen en zoeken. Maar je kunt er overigens ook prima normaal en rustig mee rijden in juiste setting. Allroundkarakter is voor dagelijks gebruik best prettig.
Heb al een korte dragyrun gedaan, kwam op 9.2 uit (100-200) maar was wel met beetje wielspin in 3 en RON 95 brandstof. AutoTop haalde met dezelfde auto 8.5 dus er zit nog wel iets rek in. Maar los van die paar tienden is het echt wel een beest van een motor. Sleurt er heel stevig aan en de soundtrack is fantastisch. Lust overigens wel stevig slokje, B58 echt fors zuiniger. Maar dat is geen issue, daar koop je deze auto niet voor. De remmen zijn overigens voortreffelijk. Ook op hoge snelheid gewoon standvast, geen gekke geluiden of trillingen. Ik merk overigens nog weinig verschil tussen comfort en sportinstelling van rempedaal. Maar wellicht komt dat bij steviger gebruik.
De tech aan boord is beetje wennen (gelukkig zijn de EU assistenten met 1 klikje uit te schakelen), maar ook wel heel erg uitgebreid. En ik mis denk ik nog zaken, want de stats van vermogen, koppel (sportdisplays) kan ik niet vinden. Mss weet Romo waar die verstopt zit? Maar het is allemaal bijzonder fraai vormgegeven. Met name de HUD is echt buitencategorie fraai. Ik ben nog steeds wel fan van ouderwetse knopjes, maar interieur van prefacelift G21 of F40 Einser voelt opeens ouderwets aan als je de pracht en praal ziet van de weergave. Maar qua bediening is het wel beetje wennen. Godzijdank is de draaiknop er nog, maar na verloop van tijd ben je dit ook wel weer gewend.
Eerste gevoel: de auto doet me nu in eerste instantie best wel een beetje denken aan Camaro SS die ik in Amerika twee weken heb gereden. Beetje zelfde opgeklopte uiterlijk, dikke motor onder kap, RWD etc. Alleen dan wel met een Duits geciviliseerd randje, zeker ook qua tech en afwerking, comfort, stoelen etc echt wel twee tandjes beter. Maar wel zelfde soort bruutheid en dikke fuck you middelvinger uitstraling. Ik vind het toch echt wel genieten geblazen. En al bizar veel duimpjes gekregen, al kan ik me voorstellen dat dit snel gaat vervelen/irriteren. Maar dat gaan we wel merken/meemaken.
comfort: redelijk (goed genoeg). Onderstel is met name bij lage snelheid wat stugjes, eenmaal boven 60 km/h is het ruim vlldoende. Ook GF is dat met me eens (en die is best kritisch hierop). Op Autobahn wel wat gevoelig voor spoorvorming en tikje zoekerig. Maar kan ook aan bandenspanning liggen. Ik vind het lastig om terug te halen in auto wat BMW voorschrijft. Auto werd afgeleverd op 2.3 rondom, maar heb ze even op 2.8 rondom gezet. Ga nog wel ff uitvogelen wat ideale setting is. Geluidsisolatie best ok, maar banden maken wel wat afrolgeluid. Logisch gezien formaat maar blijft netjes binnen de perken. Stoelen zitten goddelijk. Niks meer aan doen wat mij betreft. Leuke is dat de auto bij normaal gebruik ook al speciaal aanvoelt. Komt deels door interieur (stoelen, carbon interieurlijsten, M-verlichting in deurpaneel etc) maar ook doordat je in je zijspiegels die dikke wielkasten ziet en uitkijkt over lange motorkap. Zescilindersound doet de rest.
Stuurgevoel: das echt wel even wennen, zit echt wel vaagheidje in middenstand en tegelijk reageert de auto best direct. Ff spelen met de apps is niet handig tijdens rijden. Merk je echt verschil met andere auto. Maar een innig stuurgevoel ga ik wrsnl niet vinden in deze auto, zoals bij eigenlijk alle moderne BMW's. Over de handling kan ik nog niet zoveel roepen, heb de auto vooralsnog alleen normaal gereden. Komt nog wel. Lekker langzaam gaan verkennen komende weken.
Motorisch is het smullen. Startup lekker bruut (mss zelfs wel tikje te) en motor is erg toerenhappy. Wel verschil met de B58, deze S58 voelt echt wel qua karakter wat sportiever aan. B58 is meer comfortabele koppelbeul. Bak is de ZF maar nog een (klein) tandje scherper. Blijft prima versnellingsbak en je hebt echt waanzinnig veel settings. Geldt sowieso voor alles, dus is nog wel een beetje spelen en zoeken. Maar je kunt er overigens ook prima normaal en rustig mee rijden in juiste setting. Allroundkarakter is voor dagelijks gebruik best prettig.
Heb al een korte dragyrun gedaan, kwam op 9.2 uit (100-200) maar was wel met beetje wielspin in 3 en RON 95 brandstof. AutoTop haalde met dezelfde auto 8.5 dus er zit nog wel iets rek in. Maar los van die paar tienden is het echt wel een beest van een motor. Sleurt er heel stevig aan en de soundtrack is fantastisch. Lust overigens wel stevig slokje, B58 echt fors zuiniger. Maar dat is geen issue, daar koop je deze auto niet voor. De remmen zijn overigens voortreffelijk. Ook op hoge snelheid gewoon standvast, geen gekke geluiden of trillingen. Ik merk overigens nog weinig verschil tussen comfort en sportinstelling van rempedaal. Maar wellicht komt dat bij steviger gebruik.
De tech aan boord is beetje wennen (gelukkig zijn de EU assistenten met 1 klikje uit te schakelen), maar ook wel heel erg uitgebreid. En ik mis denk ik nog zaken, want de stats van vermogen, koppel (sportdisplays) kan ik niet vinden. Mss weet Romo waar die verstopt zit? Maar het is allemaal bijzonder fraai vormgegeven. Met name de HUD is echt buitencategorie fraai. Ik ben nog steeds wel fan van ouderwetse knopjes, maar interieur van prefacelift G21 of F40 Einser voelt opeens ouderwets aan als je de pracht en praal ziet van de weergave. Maar qua bediening is het wel beetje wennen. Godzijdank is de draaiknop er nog, maar na verloop van tijd ben je dit ook wel weer gewend.
Eerste gevoel: de auto doet me nu in eerste instantie best wel een beetje denken aan Camaro SS die ik in Amerika twee weken heb gereden. Beetje zelfde opgeklopte uiterlijk, dikke motor onder kap, RWD etc. Alleen dan wel met een Duits geciviliseerd randje, zeker ook qua tech en afwerking, comfort, stoelen etc echt wel twee tandjes beter. Maar wel zelfde soort bruutheid en dikke fuck you middelvinger uitstraling. Ik vind het toch echt wel genieten geblazen. En al bizar veel duimpjes gekregen, al kan ik me voorstellen dat dit snel gaat vervelen/irriteren. Maar dat gaan we wel merken/meemaken.