Wat een ongelofelijk dikke auto. De stance, de wielen, de Schirmer upgrades... het is echt gewoon een raceauto voor de straat. Super machtig.
Joost H. schreef: 20 mar 2025, 13:17
De eerste ronde had ik zoeits van “waarom vond ik dit ookalweer leuk”
Rondje daarna kwam er al wat meer vertrouwen en kon ik er meer van genieten, veel nieuwe indrukken m.b.t balans, vermogens afgifte, banden temp, geluiden ect.
Herkenbaar - vooral de eerste keer weer rijden na een lange tijd. De Nordschleife zelf is al een handje vol om te rijden en dan moet je ook nog wennen aan een nieuwe auto... maar super dat het snel weer genieten was!
Kadett schreef: 20 mar 2025, 17:27
Krijg je geen gezeik met zo'n kentekenplaat?
in DE geen probleem, in NL kan dat voor problemen zorgen, wel originele plaat altijd bij.
Van wat ik online lees, is dat je bij staandehouding de vraag kan krijgen binnen een week te melden bij politie bureau met de juiste montage.
Over het algemeen weten de Duitsers niet veel te beginnen met zo'n plaat als het op onze auto's zit - zolang het kenteken aan zich maar klopt. Ze kunnen namelijk wel nalopen of de auto gekeurd en aangemeld is.
Wat is het genieten daar in de Eifel en op de Ring, prachtig weer geweest afgelopen weken dus lekker rondjes gedraaid op de doordeweekse dagen. Wel de fout gemaakt om in deze motor bende te belanden... 40.000 in totaal...
Leer de auto ondertussen wat beter kennen, echter nogsteeds met de straat setup - Ring setup komt er einde van de maand op.
Kan ik weer opnieuw beginnen
Recent de velgen gepolijst, blij met het resultaat - remstof blijft nu ook niet meer zo plakken.
Mark 320iS schreef: 30 apr 2025, 13:33
Supervet! Niet mee gedaan aan de trackday gisteren? En durf je ivm verzekering wel nog te rijden tijdens TF dan?
Had graag meegedaan aan de Trackday, maar helaas al snel uitverkocht.. en ik begreep een wachtlijst van boven de 1000..
Wellicht de DF trackday in juli.
Voor TF is het op de doordeweekse dagen prima te doen, regelmatig dat ik niemand tegen kom.
De ervaring die ik tot nu toe heb is beter dan vroeger, merk dat er meer besef is van een linker en een rechter rijbaan.
Iedereen gaat keurig aan de kant, en die keer dat dit niet gebeurt wacht ik rustig af tot dit wel gebeurt.
Deze ervaring zal vast anders zijn in het weekend, waardoor ik dan niet snel de baan op zal gaan.
Haha, wel irritant dat je net tijdens Anlassen naar de 'Ring bent gegaan ja... volgens Nürburgring zelf waren er 40000 motoren! Bizar, die weten zich over het algemeen wel beter te gedragen dan de lui tijdens Carfreitag, haha.
Ik deel je doordeweekse Touristenfahrten ervaring, dat is vaak echt prima te doen, in ieder geval voor de grote zomervakanties (Augustus / Juli), ik vind dat in 2023 ook enorm fijn 's avonds.
Skylimit organiseert ook nog 2 trackdays dit jaar, en die worden altijd erg positief aangezien - 18 Juli en 8 Augustus. Ik ben bij beide ook aanwezig!
Circuit Days trackdays gaan altijd als warme boter omdat ze ook redelijk goedkoop zijn. Als je ze direct weet te boeken als ze de data bekend maken zijn ze 't wel waard gezien de kosten!
Grote nadeel van doordeweeks is dat niet elke marshall post bezet is. Zal misschien in de zomer wel meevallen, maar in de minder populaire perioden vallen er wel 'gaten', op een toch al niet hele overzichtelijk/veilige baan
Str8Six schreef: 30 apr 2025, 14:45
Grote nadeel van doordeweeks is dat niet elke marshall post bezet is. Zal misschien in de zomer wel meevallen, maar in de minder populaire perioden vallen er wel 'gaten', op een toch al niet hele overzichtelijk/veilige baan
Tegenwoordig is de hele baan camera bewaakt, dus marshalls voegen weinig toe.
Janmer dat we elkaar net misten Joost, maar wel weer gezellig bijgebeld
Inmiddels heeft de M2 eindelijk een service beurt gehad bij Schirmer.
De bedoeling was pre-season check... dit is een mid-season check geworden
Wat is er uitgevoerd.
- Track setup
- AP Racing schijven voor
- remblokken voor en achter
- Setje Dunlop Direzza's
- Monteren carbon fenders
- Maatje kleinere spacers voor i.v.m. aanlopen in sommige compressies.
- Vloeistoffen
- Volledige checkup (zag er technisch allemaal perfect uit)
Trackday Assen, wat gezorgd heeft voor erg veel Pickup op de banden.
Slecht dat ze dit niet beter schoonhouden.
Carbon Fenders
Af en toe mag er ook gepoetst worden.
Erg te spreken over het comfort en gebruik gemak van de stoelen.
Onboard ronde van gisteren, ben niet aan het jagen naar een tijd maar kan nu eenmaal niet opnemen/exporteren zonder al die bende er omheen
In juli DF trackday op de Ring, dan kan ik er eens voor gaan zitten.
Lekker Joost, heerlijk tempo, snel rondje én well within the limits of the car. Heerlijk smooth gereden weer, zo hoort het op de Ring. Als je ervoor gaat zitten gaat het écht serieus hard hoor met dit apparaat!
Geweldig Joost . Wat moet het een feest zijn om met zo'n auto je rondjes te kunnen doen
Klinkt als fijne upgrades die je bij Schirmer hebt laten doen ook al zal zoiets niet echt goedkoop zijn