Adaptieve LED”s zien er prima uit, vind ik. Zeker zijn de lasers mooier, maar die adaptieve LED”s was mij ook prima geweest.matthyssie schreef: ↑19 dec 2023, 12:56 Laser voegt functioneel weinig toe, deze lampen gaan alleen aan bij ingeschakeld grootlicht boven de 60 km/h en het is ook weer niet zo dat je 3x zoveel ziet; het helpt iets. Onder de 60 km/h is het gewoon adaptief LED.
De DRL is echter wél veel mooier dan de LED-koplampen; dus imo zijn de laserlampen een must. Zonder laser ziet er echt pauper uit.
Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Ik zit na goed 5kkm ruim boven de 1:13, tegen de 1:14 aan. Nu in de winter neemt ‘ie wat meer, dat merk ik wel. Straks eens kijken wat ‘ie doet op vakantie door Duitsland en op winterbanden. Zal het verbruik vast niet ten goede komenbaaaabroembamsplets schreef: ↑19 dec 2023, 19:44Het is zeker opmerkelijk hoe zuinig zon 340 kan lopen. Het is een fantastische auto. Mijn Porsche 911 3.6 zonder turbo haalde met heel veel oma voeterij 1:9 ofzo. Maar voor mijn huidige gebruik is een diesel beter. Naast NL woon ik vlakbij Duitsland en ga ik daar vaak op cruise 200kmh. Dan loopt mijn 320 diesel 1:9. En ik zie dan vaak een m340 met dik 250 langs knallen, maar ik vind rond de 200 prima. Ook: een m340i G2* zit nu nog op dik 45k in DL en dan moet ie nog ingevoerd worden. Dat gaat dik 10k over mijn in alle alle gevallen uiterste budget wat ik wil gaan uitgeven. Dat, plus ook 1:11 zijn hogere verbruikskosten. De 330d past gewoon beter bij mijn wensen en ik heb mijn keuze voor de komende 5 jaar wel gemaakt. Maar de 340 was zeker in overweging. Sterker, ik zie dat veel anderen ook wikken tussen de 330d/340d of m340i.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Wie heeft gezegd dat je niet mocht blijven? Alleen iets minder op de man spelen zou ik persoonlijk wel fijn vinden.
En die steek onder water, ik bedoelde Misha Charoudin hoor.... voel jezelf niet teveel aangevallen
Laten we het verder over G21 (xDrive) hebben!
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Jij voelt je blijkbaar aangevallen, er zitten meer mensen op DF of zijn alle accounts die in dat topic reageren van jou?
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Als ze allemaal tegen jou zijn wel, toch?
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Niet persoonlijk bedoelt, maar vindt dit altijd zo'n knullige opmerking zonder het aantal verbruikte kwh erbij te vernoemen. 1:21 klinkt goed. Maar als je daarvoor ook nog, bij wijze van, 20kwh/100km verbruikt is het weer bijzonder slecht.
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Nahja, ik snap wel dat mensen dit kopen want vooral in de stad zal het helpen. Maar m’n 330i reed ik met gemak rond de 1:16, alleen dan niet in stadsverkeer. Dat doe ik al niet veel, en doe ik dat wel dan met de Up. Dus zo’n stekkerauto hoop ik niet snel aan te hoeven schaffen, heb er gewoon niets mee. En vind het geen dusdanig verschil dat ik perse moet. Maar zakelijk gezien zal het mss wel weer aardig schelen, geen idee.
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
330i 1:16 vs 330e 1:21 met laden.. dan wist ik het wel.
Dan doe mij de 330i maar, die voelt als een kart vergeleken met de hulp accu variant.
Dan doe mij de 330i maar, die voelt als een kart vergeleken met de hulp accu variant.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
De 318i met 1 op 22
330e valt wel veel te halen met een remap, daar kan je echt een kanon van maken, BR rijdt/reed er zelf ook mee.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:31
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
344 kwh voor 944.5 km e-drive en 2746 km gecombineerd afgelopen maand, inclusief de voorverwarming van de auto.
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:31
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Zakelijk gezien zijn er voordelen, zit veel btw op de auto ( krijg je terug ) plus laadpaal op de zaak en laadpas van de zaak en omdat je groen bezig bent heb je belasting voordeel op stroom. leuker kunnen we niet maken.Arthur schreef: ↑21 dec 2023, 15:07 Nahja, ik snap wel dat mensen dit kopen want vooral in de stad zal het helpen. Maar m’n 330i reed ik met gemak rond de 1:16, alleen dan niet in stadsverkeer. Dat doe ik al niet veel, en doe ik dat wel dan met de Up. Dus zo’n stekkerauto hoop ik niet snel aan te hoeven schaffen, heb er gewoon niets mee. En vind het geen dusdanig verschil dat ik perse moet. Maar zakelijk gezien zal het mss wel weer aardig schelen, geen idee.
Ik heb de sturing altijd op sport staan maar een m sport of een gewone zonder m onderstel is ook een aardig verschil.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:31
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
verschil in gewicht is geloof ik 165 kg dus dat valt mee.WillemBoer schreef: ↑21 dec 2023, 17:35Heb dan toch liever een strak sturende auto dan een zwaar kanon
-
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Dan rijdt hij dus 1:14 aangezien 33% elektrische km's waren. Of is het echt 1:21 en in die 1800km benzine iets minder dan 90liter getankt?PascalGTA schreef: ↑21 dec 2023, 17:32344 kwh voor 944.5 km e-drive en 2746 km gecombineerd afgelopen maand, inclusief de voorverwarming van de auto.
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
250kg… dat voel je wel!PascalGTA schreef: ↑21 dec 2023, 17:47verschil in gewicht is geloof ik 165 kg dus dat valt mee.WillemBoer schreef: ↑21 dec 2023, 17:35Heb dan toch liever een strak sturende auto dan een zwaar kanon
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 01 nov 2014, 00:31
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Dat kan wel, ik tank ongeveer 2 of 3 keer per maand.Kadett schreef: ↑21 dec 2023, 18:15Dan rijdt hij dus 1:14 aangezien 33% elektrische km's waren. Of is het echt 1:21 en in die 1800km benzine iets minder dan 90liter getankt?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 apr 2019, 18:45
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Het is wel een auto van de F generatie, maar is een 'normale' 340i geen optie ? B58, 326 pk als ik me niet vergis en de nieuwste idrive is altijd achteraf nog te retrofitten. En tuningspotentie alom aanwezig. 600pk is geen probleem en inclusief import en tuning kom je op zo'n 40-45k uitbaaaabroembamsplets schreef: ↑19 dec 2023, 19:44Het is zeker opmerkelijk hoe zuinig zon 340 kan lopen. Het is een fantastische auto. Mijn Porsche 911 3.6 zonder turbo haalde met heel veel oma voeterij 1:9 ofzo. Maar voor mijn huidige gebruik is een diesel beter. Naast NL woon ik vlakbij Duitsland en ga ik daar vaak op cruise 200kmh. Dan loopt mijn 320 diesel 1:9. En ik zie dan vaak een m340 met dik 250 langs knallen, maar ik vind rond de 200 prima. Ook: een m340i G2* zit nu nog op dik 45k in DL en dan moet ie nog ingevoerd worden. Dat gaat dik 10k over mijn in alle alle gevallen uiterste budget wat ik wil gaan uitgeven. Dat, plus ook 1:11 zijn hogere verbruikskosten. De 330d past gewoon beter bij mijn wensen en ik heb mijn keuze voor de komende 5 jaar wel gemaakt. Maar de 340 was zeker in overweging. Sterker, ik zie dat veel anderen ook wikken tussen de 330d/340d of m340i.
- frankie
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
De G20/21 is zoveel beter dan een F30/31. Dat zou ik persoonlijk dus nooit overwegen.
- sitechris
- Berichten: 4486
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Als reactie op de discussie welke opties je wel/niet moet nemen. Ik heb (bijna) alle opties van de prefacelift BMW 3-serie (G20/21) behandeld in onderstaand artikel. In de fotogalerij onderaan artikel vind je per afbeelding veel info over de opties en welke wat mij betreft wel/niet werken.
https://driveaholic.nl/is-een-kale-bmw- ... um-genoeg/
https://driveaholic.nl/is-een-kale-bmw- ... um-genoeg/
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Voor mij lees ik zo 2 dingen die ik anders beleef; die geluidswerende ramen voor vind ik niet veel toevoegen. De M sportstoelen zijn wellicht een snit sportiever, zoals jij ze noemt, maar zitten mij beter qua hoofdsteun. Ik ben vrij fors en de gewone sportstoelen met die ‘rare’ hoofdsteunen zitten voor mij minder goed. Maar goed, zo is er voor veel dingen wat te zeggen, het blijft persoonlijk.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 18 dec 2023, 00:03
- Auto: BMW F31 320d
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
sitechris schreef: ↑23 dec 2023, 18:51 Als reactie op de discussie welke opties je wel/niet moet nemen. Ik heb (bijna) alle opties van de prefacelift BMW 3-serie (G20/21) behandeld in onderstaand artikel. In de fotogalerij onderaan artikel vind je per afbeelding veel info over de opties en welke wat mij betreft wel/niet werken.
https://driveaholic.nl/is-een-kale-bmw- ... um-genoeg/
Many thanks! Ik kreeg maar niet duidelijk hoe een camera achter te bestellen maar die zit dus in een parkeeroptie. Ik vind overigens de NL 'paketten' erg verwarrend en koop eigenlijk al 20 jaar louter in Duitsland autos. En de sportstoelen zijn wel beter, het is nog verre van Volvo dus heb ik in mijn huidige en toekomstige er een Recaro oid in. Wat ik niet begrijp is wat radarled nou meer doet dan 'grootlichtassistent'? As an aside: eigenlijk is het extra aanbod op de G serie 3 vs de opties die ik op mijn afgeladen F31 heb, nog vrij summier. Een digitaal dashboard die (anno 2023) niet aan te passen is en persoonlijk, 1 van de minpunten van de G serie is. Het is nog niet zo goedkoop als de LCI met, naar het lijkt, een doorlopend monitorscherm op een Tesla dashboard geplakt. In een auto wil ik rust voor mn ogen, niet het idee dat ik in een mini-werkplek zit.
Ik heb nu zon toffe F31 met 99% van alle opties, aangepast onderstel, stoel, etc. etc dat die gewoon niet weggaat voor weer een andere F serie. En voor power ga ik gewoon niet meer kijken voor een benzineauto, tenzij iets onder de 1300kg. Een G21 330D gaat het worden.Cuprafan_123 schreef: ↑22 dec 2023, 21:37Het is wel een auto van de F generatie, maar is een 'normale' 340i geen optie ? B58, 326 pk als ik me niet vergis en de nieuwste idrive is altijd achteraf nog te retrofitten. En tuningspotentie alom aanwezig. 600pk is geen probleem en inclusief import en tuning kom je op zo'n 40-45k uitbaaaabroembamsplets schreef: ↑19 dec 2023, 19:44Het is zeker opmerkelijk hoe zuinig zon 340 kan lopen. Het is een fantastische auto. Mijn Porsche 911 3.6 zonder turbo haalde met heel veel oma voeterij 1:9 ofzo. Maar voor mijn huidige gebruik is een diesel beter. Naast NL woon ik vlakbij Duitsland en ga ik daar vaak op cruise 200kmh. Dan loopt mijn 320 diesel 1:9. En ik zie dan vaak een m340 met dik 250 langs knallen, maar ik vind rond de 200 prima. Ook: een m340i G2* zit nu nog op dik 45k in DL en dan moet ie nog ingevoerd worden. Dat gaat dik 10k over mijn in alle alle gevallen uiterste budget wat ik wil gaan uitgeven. Dat, plus ook 1:11 zijn hogere verbruikskosten. De 330d past gewoon beter bij mijn wensen en ik heb mijn keuze voor de komende 5 jaar wel gemaakt. Maar de 340 was zeker in overweging. Sterker, ik zie dat veel anderen ook wikken tussen de 330d/340d of m340i.
- sitechris
- Berichten: 4486
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Ik moet zeggen dat de digitale tellers in de prefacelift wel snel wennen hoor. En qua interieur vind ik G21 superieur aan de F-serie. Smoelt/werkt net even beter/fijner allemaal en smoelt wat beter. Veel plezier alvast met je 330D. Heerlijke auto.
- Arthur
- Berichten: 39941
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Die tellers was ik idd zo aangewend. Die in de LCI vind ik ook niet echt mooi. Maar de G21 bevalt als model zo goed dat er vast nog wel een LCI aankomt. En dan zal dat dash, en pookje, ook wel weer wennen. Of ik ga gelijk over naar een ‘oldsmobiel’, een X3 ofzo
- sitechris
- Berichten: 4486
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Ik ga voor de 330d G21! Maar welke? Graag jouw advies!
Pookje gebruik ik in praktijk supervaak. Bij afremmen voor stoplicht tik ik bak bijna altijd automatisch in S stand om wat meer op de motor af te kunnen remmen. Jammer dat dit bij de LCI niet meer kan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], BMWDennis, Gus, Hsp, m3e30_chris, Majestic-12 [Bot], malle eppie, Semrush [Bot] en 8 gasten