kort verslag afgelopen zondag (vrijrijden)...
Het beloofde mooi weer te worden en dat werd het ook!
Ik had de SR3 na de nieuwe accu's aan de druppelladers gezet. Dit 's ochtends voor vertrek afgekoppeld. Auto aangezet om warm te draaien om olie te peilen, gelukkig starten en lopen. Hiervoor moet de auto warm zijn, daarna 5 s op 4000 toeren en dan de 'peilstok' erin. Peilstok is een raar stuk aluminium dat je in de tank van het drysump systeem moet doen. Gelukkig stond alles goed. Auto uitgezet en opladen maar:

.
Dat gaat tegenwoordig steeds sneller en handiger, net als het afladen op assen:
Dan het rijden zelf. Was uiteindelijk nog maar de derde keer dat ik met de SR3 op pad ging. Wegrijden gaat al beter en ook nog even oefenen in de rij voor het de baan opgaan... Nou de eerste meters gingen wat stroef, met koude banden, wennen etc. Rustig aan gedaan en aan het eind van de sessie begon het een klein beetje te lopen. Er ontstond iets van comfort, nog niet echt snelheid of zo. Wel nog aan het begin van de sessie een enorm overstuur momentje, terwijl ik aan het schakelen was. Ging goed ook met 1 hand aan het stuur.
De tweede sessie had ik na een pauze van 20 minuten. Dat voelde vanaf het begin al beter en heerlijk een aantal rondjes gereden. Bewust nog niet met snelheid of zo bezig, eerst lekker genieten en auto leren kennen. Helaas eindige de sessie met code 60.... Jammer, maar ja dat hoort erbij.
Dus 2 sessies gedaan, begint al een beetje te wennen en smaakt naar meer

. Eerst lekker naar huis gereden en na het eten de auto op mijn gemak naar de stalling gebracht.
As donderdag een dag met Radical Nederland op Zandvoort.