Van de week de STI opgehaald bij Intrax waar hij 2 weken gelogeerd had, daar hadden ze een op maat en naar mijn wens afgesteld onderstel gemaakt.
Maar als eerste nog een grafiek welke ik nog had van ACE met een meting in de derde versnelling , de rode lijn is voor de afstelling de blauwe erna.
Verschil was zekers te merken voor mijn gevoel trekt tie nu langer en harder door wat ook te zien is op de grafiek.
In de vierde versnelling had tie wat minder vermogen maar wel weer meer koppel, maar daar heb ik geen grafiek van.
Over het onderstel wat eronder gekomen is, het is een 1K2 Black Titan onderstel ( zo noemt Intrax dat ).
Met een knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de compressie en rebound demping versteld worden, tevens kan de hoogte naar wens ingesteld worden.
Ook is het onderstel voorzien van een inwendig thermostaat , deze houdt de demping constant bij wisselende temperatuur.
Er zit ook een coating op de geleide en zuigerstang ( de Black Titan coating ) welke corrosie tegen gaat en de wrijving verminderd wordt wat beter schijnt te zijn voor de werking.
De set is door intrax zo afgesteld zodat ik op het circuit goed uit de voeten kan maar er ook naar toe kan rijden via de straat zonder dat je kunstgebit eruit rammelt...
In de 2 weken dat de STI daar stond hadden ze het oude onderstel verwijderd , het nieuwe onderstel ter plekke gemaakt en eronder gemonteerd , ook hadden ze verstelbare Swaybar links van whiteline gemonteerd welke ik nog had liggen maar nog niet gemonteerd had.
De STI is daarna uitgewogen en uitgelijnd, daarbij is de auto aan de voorzijde iets lager geworden als hoe die was.
Achter:
Voor:
En hoe die rijdt, toen ik bij intrax wegreed kon ik het verschil al op lage snelheid goed merken op het klinkerweggetje bij hun voelde ik dat deze mooi gladgestreken werd wel wat stugger als het oude onderstel maar wel nog genoeg comfort.
Bij het insturen van bochten en het nemen van rotondes is het verschil groter , waar het oude onderstel ligt met de neus dook stuurt het nu vlak de bocht door zonder een vorm van onder/overstuur je voelt de banden in het asfalt ‘bijten’.
De rest van de rit was niet echt spannend , lees : de A2....maar ik hoop volgende keer op het circuit meer plezier te hebben en dan met de afstelling te kunnen werken.
Op deze foto’s is te zien dat de STi nu mooi vlak ligt, vroeger lag tie voor wat hoger als achter , nu is dat mooi gelijk.