Zo dan, Mei 2023. damn.
Gezien ik forum posts altijd voor mezelf maak, leuk om terug te lezen, ga ik het maar weer eens updaten. Eigenlijk is er vrij weinig gebeurd, en toch ook weer veel. Auto heeft afgelopen winter 7 maanden zonder motor gestaan, versnellingsbak is er 3 keer onderuit geweest, onderstel heeft wat veranderingen ondergaan, de auto heeft een spoiler gehad, en die is er inmiddels weer vanaf, de motor ben ik volledig uit aan het knijpen, ding is weer een paar keer naar de ring geweest, en eigenlijk stom genoeg gaat vrijwel alles probleemloos, en toch ook weer niet.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
De auto heeft op straat een kusje gehad, gelukkig niet door schuld, dit was vrij snel geregeld en weer gefixt.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Nog meer ringlaps.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
Aan het onderstel bezig geweest, hulpveren gemonteerd aan de achterzijde om de true coilovers werkend te krijgen.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
En ruimte gemaakt zodat ie ook daadwerkelijk in kon veren.
Untitled by
Kevin Hoff, on Flickr
De BC-Racing's zullen deze winter plaats gaan maken voor wat anders, dus deze komen TZT te koop.
Zoals ik eerder zij ben ik de M54B25 goed uit aan het knijpen, en ben ik sterk verbaasd over dat deze blijft lopen, en hoe hard deze loopt.
Draait nu bijna 7500 toeren op stock kop, en blijft maar doortrekken, absurd...
[YouTube]
https://youtube.com/shorts/d23mZbmlUsY[/YouTube]
Het koppelings probleem heb ik nu, na een jaar of 2, ook eindelijk opgelost. Het probleem zat 'm in de price-as, deze was te kort voor de koppelingsset dat ik gebruikte, en met de bak gemonteerd zat de koppelingsplaat niet volledig op de splines... Ik had nog een reserve 6-bak liggen met de langere price-as, probleem is nu verholpen.
Verder zullen er hopelijk wat dingen gaan veranderen, en vooral verbeteren. Nog steeds niet tevreden over de poly bushings, dus deze ga ik wellicht vervangen voor vol alu. Zoals gezegd komt er een ander onderstel onder. het grootste doel is de auto in 1 kleur, dat wordt wellicht een DIY wrap klusje... Misschien wordt de auto wat breder, inclusief een gespierder maatje velgen en banden... En zolang de B25 in leven blijft, blijf ik hier mee rammen.
Laat de winter maar komen!