Daar had de Porsche specialist waar ik pas was toch een andere mening overKadett schreef: 14 dec 2021, 18:11 De PDK's zijn anders weer aardig betrouwbaarMaar onder andere door dit soort dingen zou ik prive nooit aan een VAG auto beginnen.

Daar had de Porsche specialist waar ik pas was toch een andere mening overKadett schreef: 14 dec 2021, 18:11 De PDK's zijn anders weer aardig betrouwbaarMaar onder andere door dit soort dingen zou ik prive nooit aan een VAG auto beginnen.
2016 Q3 1.4COD van mijn zus heeft een droge koppeling DSG-7 maar daar schrijven ze toch echt voor iedere 60.000km olie verversen.jos_br schreef: 14 dec 2021, 19:15 Voor de droge koppeling is de enigste oplossing de software aanpassen waardoor er "normaal" geschakeld, en er bijvoorbeeld langer in de eerste versnelling weggereden wordt. Verder is er geen onderhoud nodig qua bakolie, hooguit misschien rond de 200dkm.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
Daar zit de "grote" DSG7 in met natte koppeling. Ik meen de DQ381.Martin van der Zwaard schreef: 15 dec 2021, 21:002016 Q3 1.4COD van mijn zus heeft een droge koppeling DSG-7 maar daar schrijven ze toch echt voor iedere 60.000km olie verversen.jos_br schreef: 14 dec 2021, 19:15 Voor de droge koppeling is de enigste oplossing de software aanpassen waardoor er "normaal" geschakeld, en er bijvoorbeeld langer in de eerste versnelling weggereden wordt. Verder is er geen onderhoud nodig qua bakolie, hooguit misschien rond de 200dkm.
De DQ250 is eigenlijk een bijzonder robuuste bak met hooguit een duomassavliegwiel wat stuk gaat, maar das iets van alle merken. Wel is daar het verversen om de 60dkm een iets om rekening mee te houden.
Jos.
Precies dit.... doe mij dan maar een ZF8 of als het echt niet anders kan de Lexus CVT
87.000 km gelopen zei je toch? Tjong, dat er nog steeds mensen zijn die Volkswagen “Duitse degelijkheid” noemen..Janneman schreef: 11 dec 2021, 20:29 Maar de wagen heeft in de eerste 6 maanden na aankoop meermaals bij de verkoper terug geweest voor een heleboel
herstelling , zo is er een gereviseerde turbo geplaatst ,zijn de zuigers en schraapveren vervangen , nieuwe ketting en kettingspanner en alle
pakkingen zijn vervangen.
Je kent de Nederlandse VAG importeur nog niet?Nivek schreef: 13 apr 2024, 20:37 Met 5 jaar oud, dealer onderhouden, zou je recht moeten hebben op coulance.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Ome subtilieco en 2 gasten