BMW M2 | Long Beach Blue
-
Re: BMW M2 | Long Beach Blue
Het is ook eigenlijk een bijzondere stelling. Zo'n dikke auto rijden en er dan niet van kunnen genieten. Gelukkig is met geld elke oplossing te koop 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ben in de war met de 118d van pa...

118i 7DCT prima!
-
Dat zeg ik ook. M2 en er wat echt bijzonders bij doen. En de invulling daarvan horen we graag.TLRS schreef: 08 dec 2023, 14:19 Het is ook eigenlijk een bijzondere stelling. Zo'n dikke auto rijden en er dan niet van kunnen genieten. Gelukkig is met geld elke oplossing te koop![]()
-
Maar wat is:
-het budget
- echt bijzonders
Ik neem nog 'n bak!
-het budget
- echt bijzonders
Ik neem nog 'n bak!
- Knot
Geen tijden voor koffie man... bak shoarma zou je moeten nemen!
-
Vroeger de Aisin 8 traps die je in bijna alle Fwd auto's ziet van BMW/Mini/PSA tot Volvo.
Nu de 7 traps automaat van Getrag met dubbele koppeling.
-
Broodje Doner.... heerlijk!
-
Wel zin in een Kapsalon en een halve liter of wat....Nog even paar uren bikkelen:))
- Knot
Verkopen die klokjes niet beter als je de klant doner en pils aanbied ipv altijd maar die koffie? 

-
French/Irish/Dockumer koffie Rody:)Knot schreef: 08 dec 2023, 16:02 Verkopen die klokjes niet beter als je de klant doner en pils aanbied ipv altijd maar die koffie?![]()
- bartb
Volgens mij is het meeste wel gezegd, ik sluit me aan bij Arjan en Thys.
Heb een jaar of 3 de 130i als daily gehad. Op het moment dat je hem gebruikt bevalt het prima. Maar nu ik sinds een tijd de Countryman als daily gebruik, gaat er een wereld voor je open. Zelfs met een Countryman…. Moet je nagaan hoe een 520d dat zal doen. Vermogen zat om mooi in het verkeer mee te gaan en zelfs ook wel wil je een keer de cliché BMW rijder uithangen. De kilometers op de 130i zijn mooi gereduceerd tot zo’n 3k per jaar. De overige 30 pak ik mooi met de mini.
Ik zou dan ook voor geen goud een Up! Of een ander dopje als daily willen rijden. Pak dan de 130i maar weer. Zelfde verhaal geldt wel een beetje voor de M2.
Heb een jaar of 3 de 130i als daily gehad. Op het moment dat je hem gebruikt bevalt het prima. Maar nu ik sinds een tijd de Countryman als daily gebruik, gaat er een wereld voor je open. Zelfs met een Countryman…. Moet je nagaan hoe een 520d dat zal doen. Vermogen zat om mooi in het verkeer mee te gaan en zelfs ook wel wil je een keer de cliché BMW rijder uithangen. De kilometers op de 130i zijn mooi gereduceerd tot zo’n 3k per jaar. De overige 30 pak ik mooi met de mini.
Ik zou dan ook voor geen goud een Up! Of een ander dopje als daily willen rijden. Pak dan de 130i maar weer. Zelfde verhaal geldt wel een beetje voor de M2.
-
De Partij voor de Nieren:)bartb schreef: 08 dec 2023, 16:04 Volgens mij is het meeste wel gezegd, ik sluit me aan bij Arjan en Thys.
-
Het is ook zeker een bijzondere stelling & een luxe probleem. Ik wil alleen wel even benoemen dat ik wél geniet van de auto, maar dan vooral in de weekenden. Of toen ik er mee naar Italië ging of één van de vele weekendjes naar de Eifel/Ring toe. Dat zijn momenten waarop de auto het beste tot zijn recht komt, waarop ik volledig ontspannen ben en waarop ik dus optimaal kan genieten. Dan is elke keer terugschakelen een waar feestje, net zoals het optrekken en het accelleren vanuit een bocht. Bij het dagelijkse tuffen over de snelweg is dat toch een net iets ander verhaal...TLRS schreef: 08 dec 2023, 14:19 Het is ook eigenlijk een bijzondere stelling. Zo'n dikke auto rijden en er dan niet van kunnen genieten. Gelukkig is met geld elke oplossing te koop![]()
- JP
Voor jou en Rody is een kapsalon weggegooid geldRobin schreef: 08 dec 2023, 16:01 Wel zin in een Kapsalon en een halve liter of wat....Nog even paar uren bikkelen:))

- ADV
Ik snap het wel, had dit ook met alle Porsches die ik heb gehad, aangezien het elke keer mijn daily werd. Zelfs met een GT4. Die laatste voelde dan zelfs nog slechter omdat je dan het gevoel had dat je er plezier in moest hebben en dus gewoon van a naar b eigenlijk alleen maar een soort van stress veroorzaakte..MF1994CS schreef: 08 dec 2023, 16:08Het is ook zeker een bijzondere stelling & een luxe probleem. Ik wil alleen wel even benoemen dat ik wél geniet van de auto, maar dan vooral in de weekenden. Of toen ik er mee naar Italië ging of één van de vele weekendjes naar de Eifel/Ring toe. Dat zijn momenten waarop de auto het beste tot zijn recht komt, waarop ik volledig ontspannen ben en waarop ik dus optimaal kan genieten. Dan is elke keer terugschakelen een waar feestje, net zoals het optrekken en het accelleren vanuit een bocht. Bij het dagelijkse tuffen over de snelweg is dat toch een net iets ander verhaal...TLRS schreef: 08 dec 2023, 14:19 Het is ook eigenlijk een bijzondere stelling. Zo'n dikke auto rijden en er dan niet van kunnen genieten. Gelukkig is met geld elke oplossing te koop![]()
Daarom nu heel blij met de huidige combi, en ondanks dat het vermogen van m’n daily hoger is dan van de M2, heeft het echt helemaal niks met elkaar te maken behalve dat beide een BMW zijn. Ik zou relatieve uitersten opzoeken, in mijn geval wilde ik ook een dagje Papenburg etc mee kunnen pakken, anders was het wss alsnog een Porsche geweest. Voor nu is de combi X5 en M2 gewoon geweldig, van king of the road, alles relax, massage stoelen aan met lekker muziekje op naar een iets meer hooligan auto met performance uitlaat en klappen uit de uitlaat bij terugschakelen..
-
Ik heb een gt4 rs. Maar zou er zelfs qua fun in de weekenden niet eens mee op straat willen rijden. Om hier fun uit te halen moet je absurde snelheden gaan rijden. Optrekken tot einde 3 versnelling ben je je rijbewijs al kwijt. Dit zijn fantastische auto’s voor circuit gebruik en daar gebruik ik dit ook voor. En het bezit is heel mooi. Maar straat gebruik is voor mij een No Go!
Ik rij dagelijks in een X1 meer heb ik niet nodig. Dan heb ik Yaris GR als 2e auto op kenteken mocht de vrouw de x1 nodig zijn. Tevens gebruikt ik de Yaris GR voor de zweden sneeuw trip en soms op nat even klein 4wd driftje.
Auto fabrikanten zijn doorgeschoten met de pk wedloop en de alsmaar brede banden en meer grip. De fun op straat is in dit soort auto’s ver te zoeken. Daarom zijn MX5 en GR86 op straat meer als voldoende. Zelfs op Circuit geniet ik van de lichtere auto’s en smallere bandjes.
Ik rij dagelijks in een X1 meer heb ik niet nodig. Dan heb ik Yaris GR als 2e auto op kenteken mocht de vrouw de x1 nodig zijn. Tevens gebruikt ik de Yaris GR voor de zweden sneeuw trip en soms op nat even klein 4wd driftje.
Auto fabrikanten zijn doorgeschoten met de pk wedloop en de alsmaar brede banden en meer grip. De fun op straat is in dit soort auto’s ver te zoeken. Daarom zijn MX5 en GR86 op straat meer als voldoende. Zelfs op Circuit geniet ik van de lichtere auto’s en smallere bandjes.
-
Volg je verhaal helemaal Andre, auto fabrikanten zijn overduidelijk een andere weg in geslagen de laatste jaren.
En het overgrote koperspubliek dat er toch vooral normaal mee rijdt op de openbare weg vind het hogere gewicht en afgevlakte rij eigenschappen geen probleem en merken dat waarschijnlijk niet eens.
Voor de echte puristen die rijden met dit soort auto's waar ze oorspronkelijk voor gemaakt worden / werden zijn vrijwel alle nieuwe auto's gewoon teleurstellend.
Daarom moet je de echte rijdersauto's koesteren en nog zoveel mogelijk van genieten en is het mooi om te zien dat sommige merken het toch nog durven zoals Toyota met de Yaris GR & GR86.
En het overgrote koperspubliek dat er toch vooral normaal mee rijdt op de openbare weg vind het hogere gewicht en afgevlakte rij eigenschappen geen probleem en merken dat waarschijnlijk niet eens.
Voor de echte puristen die rijden met dit soort auto's waar ze oorspronkelijk voor gemaakt worden / werden zijn vrijwel alle nieuwe auto's gewoon teleurstellend.
Daarom moet je de echte rijdersauto's koesteren en nog zoveel mogelijk van genieten en is het mooi om te zien dat sommige merken het toch nog durven zoals Toyota met de Yaris GR & GR86.
-
Hoe verhoudt de auto zich tov je rijderskunsten. In mijn ogen heeft een Ferrari niet zo veel zin als je niet enige soort ervaring hebt op circuit/rallye. Zijn maar weinigen die een Ferrari of Porsche GT product op de limiet kunnen rijden.
Ik zou dus investeren in je rijopleiding. Dat kan op vele manieren. Weet zeker dat dat ook mega veel plezier geeft. Laat je rijderskunsten op hoger niveau dan je auto staan.
Een M2 is natuurlijk vet. Maar ook weer niet een hardcore sportwagen.
Een Alpine A110 of Porsche Cayman base/S zijn al veel meer sportauto. En ik denk ook veel leuker voor de speciale ritten. M2 Is in de basis een daily driver., een Alpine echt niet.
Ik zou dus investeren in je rijopleiding. Dat kan op vele manieren. Weet zeker dat dat ook mega veel plezier geeft. Laat je rijderskunsten op hoger niveau dan je auto staan.
Een M2 is natuurlijk vet. Maar ook weer niet een hardcore sportwagen.
Een Alpine A110 of Porsche Cayman base/S zijn al veel meer sportauto. En ik denk ook veel leuker voor de speciale ritten. M2 Is in de basis een daily driver., een Alpine echt niet.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik rij mijn GR86 gewoon als daily driver. Vrij spartaans, lawaaiig op de snelweg, weinig luxe aan boord. Heb hem nu precies een jaar, 20.000 km mee gereden. Ik vermaak me wel, zeker als er weer een afrit of rotonde opduikt ergens.
Maar ik kan ook genieten van de luxe van mijn VW California bus of Mazda 3. Als ze ze zo nu en dan afwisselt waardeer je ze allemaal des te meer.
Maar ik kan ook genieten van de luxe van mijn VW California bus of Mazda 3. Als ze ze zo nu en dan afwisselt waardeer je ze allemaal des te meer.
-
Dat die pk-wedloop er is, dat klopt helemaal. Maar een GT4 RS is gewoon een circuitauto waar ook een kenteken op kan. Dat zoiets op de openbare weg te hard gaat mag geen verrassing zijnR.Wiggel schreef: 09 dec 2023, 11:09 Volg je verhaal helemaal Andre, auto fabrikanten zijn overduidelijk een andere weg in geslagen de laatste jaren.

Wat ik graag zou zien zijn de puristen uitvoeringen met minder pk's. Zo'n 911 T is een mooi concept. Maak je instapmodel wat kaler en lever die met kuipstoelen. Een 718 met 300pk en minder isolatie/gewicht en kuipen zou perfect zijn. Ik heb nooit de drang gehad om 400+pk's te hebben.
-
M2 is gewoon een keurige redelijk praktische (bijna) alleskunner die vlot zat is(ook standaard) en die je in de winter of op circuit kunt gebruiken, dus 24/7.
Alpines en Caymans zijn scherper, maar geen alleskunners, GR Yaris is skitterend, GR 86 mist voor MIJ '100pk', voorál op 't circuit/Papenburg etc.
Alpines en Caymans zijn scherper, maar geen alleskunners, GR Yaris is skitterend, GR 86 mist voor MIJ '100pk', voorál op 't circuit/Papenburg etc.
-
Maar dan komen we weer bij de vraagstelling: Dus minder gaan rijden met de M2 en dus een alternatief voor de snelwegen erbij, of echt wat bijzonders.
Ten opzichte van de M2: Wat ADV ook zegt er zit nog een hele wereld bóven een M2, ik zou wel een 992S willen ofzo, of die GT4RS van André:)
Is een Alpine 110, een 'basis' Cayman, GR86 of Yaris GR een goed alternatief voor een M2? Dat moet men zelf bepalen...
Ten opzichte van de M2: Wat ADV ook zegt er zit nog een hele wereld bóven een M2, ik zou wel een 992S willen ofzo, of die GT4RS van André:)
Is een Alpine 110, een 'basis' Cayman, GR86 of Yaris GR een goed alternatief voor een M2? Dat moet men zelf bepalen...
- Martijn_bmw
De M2 mocht niet weg volgens TS en hij wil dat de M2 speciaal blijft dus volgens mij maar 1 oplossing comfortabele daily erbij.
Afhankelijk van kilometers, soort ritten etc moet je dan kijken wat bij je past als comfortabele daily
persoonlijk zou ik voor een C / D segment auto gaan
Afhankelijk van kilometers, soort ritten etc moet je dan kijken wat bij je past als comfortabele daily

-
https://www.autoscout24.nl/aanbod/rolls ... r_bucket=5Martijn_bmw schreef: 09 dec 2023, 14:45 De M2 mocht niet weg volgens TS en hij wil dat de M2 speciaal blijft dus volgens mij maar 1 oplossing comfortabele daily erbij.
Afhankelijk van kilometers, soort ritten etc moet je dan kijken wat bij je past als comfortabele dailypersoonlijk zou ik voor een C / D segment auto gaan
En dan kan Knot als bijrijder op de rem trappen als de TS gasgeeft:)
-
- Auto: BMW M2
Ik kan mij bij Thys en Bart goed aansluiten. Ook heb ik net als zij een 130i daily gereden, daarna kreeg ik een auto van de zaak ernaast en bleven alleen de fun kilometers met de 130i, later de m235i en nu de m2.
Ik kan een sportieve 1/2 serie BMW nu eigenlijk alleen waarderen als fun auto, zodra je er dagelijks mee gaat rijden gaat voor mij een heel groot deel van de magie verloren en zit je je vaker te ergeren in de auto dan dat je er van geniet. Ook omdat een 1/2 serie BMW gewoon echt niet de meest geraffineerde auto is.
Als de m2 je dat speciale gevoel wel geeft, zou ik altijd aanraden om er een dagelijkse auto bij te pakken die je overal wilt parkeren, die je niet elke keer hoeft te wassen, kortom een auto waar je geen (emotionele) waarde aan hecht. Toen ik dit kreeg werd voor mij de BMW weer een heel stuk specialer.
Ik kan een sportieve 1/2 serie BMW nu eigenlijk alleen waarderen als fun auto, zodra je er dagelijks mee gaat rijden gaat voor mij een heel groot deel van de magie verloren en zit je je vaker te ergeren in de auto dan dat je er van geniet. Ook omdat een 1/2 serie BMW gewoon echt niet de meest geraffineerde auto is.
Als de m2 je dat speciale gevoel wel geeft, zou ik altijd aanraden om er een dagelijkse auto bij te pakken die je overal wilt parkeren, die je niet elke keer hoeft te wassen, kortom een auto waar je geen (emotionele) waarde aan hecht. Toen ik dit kreeg werd voor mij de BMW weer een heel stuk specialer.