Auto #52 de 20e BMW.....
-
Re: BMW #19 of toch wat anders?
De M2 en M3 zijn gewoon een rough commuters: ik heb 2 jaar met de M2 gedaily't (60K KM) en voor stop&go verkeer en lange snelweg stukken zijn die dingen gewoon minder geschikt. Kan het? Ja. Is het comfortabel? Niet zo.
Ik heb de F80 in handbak en dct proefgereden en dat was een laken uit hetzelfde pak. Handbak, hoe licht die koppeling ook is, wordt na een tijdje choppy in stop & go verkeer. DCT, als de auto nog niet warm staat en weer in stadsvekeer, is ook niet zo smooth als een ZF8.
Ik heb de F80 in handbak en dct proefgereden en dat was een laken uit hetzelfde pak. Handbak, hoe licht die koppeling ook is, wordt na een tijdje choppy in stop & go verkeer. DCT, als de auto nog niet warm staat en weer in stadsvekeer, is ook niet zo smooth als een ZF8.
- Tristan
Rij dagelijks in de M2 en moet zeggen dat me het comfort alles meevalt. Met de DCT leer je omgaan om zo soepel mogelijk weg te rijden. Nooit zo smooth als een ZF8 maar de DCT is zoveel fijner zodra je beetje sportiever gaat rijden.
-
Dit zou voor mij de reden zijn een n/a v8 te kiezen als je daar nog eens van wil proeven. Vanaf stationair spektakel..Jussi schreef: 18 mei 2021, 23:40 Qua rijbeleving is het ook de auto waar ik al het meeste driving fun uit heb gehaald op zulke korte tijd. Een hooligan in elke versnelling. Dat ontbreek je wel bij de alternatieven. Daar moet het vaak al heel snel gaan om dat niveau rijbeleving te evenaren.
-
- Auto: BMW 325D LCI
Yolo M550
- Philipoo
Ik vind een F80 dus wel mega comfortabel voor lange snelweg stukken! Is DCT perfect als je rustig rijdt? Nee, niet bepaald. Dan kan je veel beter iets met een ZF8 nemen. Maar vind een F80 niet echt slechter als bahnstormer dan een F30Jussi schreef: 19 mei 2021, 11:05 De M2 en M3 zijn gewoon een rough commuters: ik heb 2 jaar met de M2 gedaily't (60K KM) en voor stop&go verkeer en lange snelweg stukken zijn die dingen gewoon minder geschikt. Kan het? Ja. Is het comfortabel? Niet zo.
-
Als je gezin klein genoeg is kwa gestalte:
- M140 / M240 met sper en Ohlins/JRZ (wegens B58 en ZF als daily ook fun)
- M2
(Zal alleen maar leuker zijn wegens lagere gewicht)
En anders:
- M3 F80
Of
- Alfa toch idd.... (hele leuke keuze hoor ik meermaals van eigenaars)
Wat wordt het?

- M140 / M240 met sper en Ohlins/JRZ (wegens B58 en ZF als daily ook fun)
- M2
(Zal alleen maar leuker zijn wegens lagere gewicht)
En anders:
- M3 F80
Of
- Alfa toch idd.... (hele leuke keuze hoor ik meermaals van eigenaars)
Wat wordt het?

-
Moet je maar eens op BE snelwegen rijden met die F80.Philipoo schreef: 19 mei 2021, 11:22Ik vind een F80 dus wel mega comfortabel voor lange snelweg stukken! Is DCT perfect als je rustig rijdt? Nee, niet bepaald. Dan kan je veel beter iets met een ZF8 nemen. Maar vind een F80 niet echt slechter als bahnstormer dan een F30Jussi schreef: 19 mei 2021, 11:05 De M2 en M3 zijn gewoon een rough commuters: ik heb 2 jaar met de M2 gedaily't (60K KM) en voor stop&go verkeer en lange snelweg stukken zijn die dingen gewoon minder geschikt. Kan het? Ja. Is het comfortabel? Niet zo.

Bandengeluid, windgeruis en comfort op slecht wegdek is niet het van het. Dat doet Merc met de AMG ride control en akoestische beglazing beter. Misschien dat EDC op de F80 daar deels een oplossing voor is.
@TLRS: mijn W205 is een hot-V biturbo. Ook spektakel vanaf stationair.

Laatst gewijzigd door Jussi op 19 mei 2021, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Martin van der Zwaard schreef: 19 mei 2021, 08:41Niet zo snel......Karel schreef: 19 mei 2021, 01:23 W204 in performance pack vond ik het net niet hoor.
Veels te hard als daily voor mij en eigenlijk niet zo snel.![]()
Dan ben ik wel benieuwd wat je dan had verwacht.
Laat ons zeggen dat mijn M140 veel sneller aanvoelde.
Ik had buiten de topend niet het speciale gevoel wat ik zocht.
Maar moet ook zeggen dat ik vooral ook de zenuwen kreeg van de bikkelhardheid als daily. (Belgische wegen!!)
Dus dat zal ook wel het gevoel gekleurd hebben.
De startup was wel elke keer een feest.
Vooral in een gesloten garage

Dat gevoel heb ik nu trouwens wel in de Alpina B5.
Die heeft de combo V8 sleurhok en toch comfy.
Wat word ik oud

-
Denk dat het daar idd vaak fout gaat op DF tussen ons Belgen de Nederlanders.Jussi schreef: 19 mei 2021, 11:33 Moet je maar eens op BE snelwegen rijden met die F80.![]()
Bandengeluid, windgeruis en comfort op slecht wegdek is niet het van het.
Daarom klagen wij van hardheid van dezelfde auto’s.
Misschien moet het als disclaimer automatisch bij elke post van een Belg gezet worden hier:
Let op, dit is een Belg, als ie klaagt van hardheid bedoelt die wss dat hun wegennet serieus naar de kloten is en dat ondanks 7 regeringen en mega veel taksen die de politiekers niet aan het wegennet uitgeven maar lekker aan hun eigen villa’s, wijnlandgoeden of zonnepaneel promo’s
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Heb een dag of 4 een M4 DCT tot mijn beschikking gehad. 2016 model. Tractieproblemen:)Jussi schreef: 19 mei 2021, 11:05 De M2 en M3 zijn gewoon een rough commuters: ik heb 2 jaar met de M2 gedaily't (60K KM) en voor stop&go verkeer en lange snelweg stukken zijn die dingen gewoon minder geschikt. Kan het? Ja. Is het comfortabel? Niet zo.
Maar voor de rest 'soepel' strak 'stil. Prima DCT.
In de vorige M2 DCT en in de huidige ook. In 'D' geen centje pijn. Het rolt weg met 'n beetje gas. Je stopt bij 'n verkeerslicht en hij gaat niet kruipen. En als je d'r 'vol voor gaat' is ie toppie. Dus ik kan me hier niet in vinden en ik herken 't helemaal niet. Zelfs koude start (nu heb ik de CS software, maar weet niet of dat qua smoothness wat uitmaakt) gaat 't prima.
Wél in de hardheid van de achteras van de M2 op klinkers en kutwegen. Maar DCT is top in mijn beleving.
-
Maar goed een C63 AMG is ook top en zo'n Giulia ook.
Nu weet ik niet wat Knot ermee wil gaan doen, maar ken zijn (rij)stijl wel 'n beetje. Vandaar de F80:)
Nu weet ik niet wat Knot ermee wil gaan doen, maar ken zijn (rij)stijl wel 'n beetje. Vandaar de F80:)
-
OnlineMark 320iS
Haha! Dat is zeker het geval. Mijn M3 met KW competition onderstel is in Nederland nog prima te doen, al helemaal op de auto snelwegen, maar toen ik van de week na Spa reed was het gewoon een ramp eigenlijkKarel schreef: 19 mei 2021, 11:39Denk dat het daar idd vaak fout gaat op DF tussen ons Belgen de Nederlanders.Jussi schreef: 19 mei 2021, 11:33 Moet je maar eens op BE snelwegen rijden met die F80.![]()
Bandengeluid, windgeruis en comfort op slecht wegdek is niet het van het.
Daarom klagen wij van hardheid van dezelfde auto’s.
Misschien moet het als disclaimer automatisch bij elke post van een Belg gezet worden hier:
Let op, dit is een Belg, als ie klaagt van hardheid bedoelt die wss dat hun wegennet serieus naar de kloten is en dat ondanks 7 regeringen en mega veel taksen die de politiekers niet aan het wegennet uitgeven maar lekker aan hun eigen villa’s, wijnlandgoeden of zonnepaneel promo’s

Verder @Rody, ik zou zo'n Alfa wel eens willen proberen. Zonde om hem al af te serveren nog voordat je erin gereden hebt in elk geval.
- JP
Bij Rijt staat nog een C63 estate/combi (457pk) voor €32k. Heeft wel 177kkm ervaring maar hou je wel nog wat wisselgeld voor benzine
-
Ik zou deze eens bezichtigen:
I found this offer on AutoScout24.
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
Final price: € 49,950.-
Mileage: 75,420 km
First registration: 05/2016
I found this offer on AutoScout24.
https://www.autoscout24.com/offers/merc ... aign=share
Final price: € 49,950.-
Mileage: 75,420 km
First registration: 05/2016
- RJK
Ja maar...en dan? Ik herken het wisselen tussen sportief/onpraktisch en luxe/praktisch. Wisselen is leuk en zo is het contrast tussen de auto's lekker groot.Knot schreef: 19 mei 2021, 10:14 Kan ook eens een nette Audi proberen maar wat ik zei een 6cyl kost ook idioot geld, daardoor ben je bijna genoodzaakt om de 2.0tfsi MHEV te nemen.
Maar één betrouwbare/praktische gezinscontainer en iets sportiefs leuks ernaast is toch wel het beste optie denk ik. Met, als het vaak voorkomt dat mdv de gezinscontainer mee heeft en jij met meer dan twee personen op pad moet, de broemer erbij.
Maar sportief en toch nog praktisch kan ook natuurlijk, zat voorbeelden zijn al gegeven.
- Knot
Tsja... het moet nu ook niet maar beter toch wel terug naar 2 auto's voor het fijne denk.
Die C63s is een goede optie, verzekeren zal wel ff een dingetje worden met Catalogusprijs
€ 140295
Die C63s is een goede optie, verzekeren zal wel ff een dingetje worden met Catalogusprijs
€ 140295
- JP
Met €50k bij TT binnenlopen moet toch wel zo voelen als vroeger, dat je in de snoepwinkel kwam en vroeg “wat kan ik krijgen voor 1 dubbeltje…” 

- Knot
G30 540i sedan ook nog een optie wellicht, maar die uitlaten hadden (net zoals bij de Z4 20i/30i) rond moeten zijn, vind dit niet te pruimen, keur ik een Z4 M40i ook direct op af.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wellicht te veranderen?
G30 540i ook sterk over lopen twijfelen maar ben meer een station fan of hatch fan. Daarbij is de G3x me eigenlijk ook te groot. Ben ik niet meer nodig ook al zou ik best (weer) zo’n formaat auto willen
G30 540i ook sterk over lopen twijfelen maar ben meer een station fan of hatch fan. Daarbij is de G3x me eigenlijk ook te groot. Ben ik niet meer nodig ook al zou ik best (weer) zo’n formaat auto willen
- Knot
https://www.autowereld.nl/dodge/charger ... tails.html
Dit is ook nog wel aardig, blijft prijzig voor een 2016 auto maar dit is wel het nieuwe(re) model, EU auto, en als de kmstand klopt vrij laag.
Met scatpack ook meer vermogen dan de standaard 5.7hemi.
Dit is ook nog wel aardig, blijft prijzig voor een 2016 auto maar dit is wel het nieuwe(re) model, EU auto, en als de kmstand klopt vrij laag.
- Philipoo
Heftig wel.Knot schreef: 19 mei 2021, 15:20 https://www.autowereld.nl/dodge/charger ... tails.html
Moet 't RWD zijn? Anders wellicht een RS3 limousine?
-
Machtig wat een ding. sper?Knot schreef: 19 mei 2021, 15:20 https://www.autowereld.nl/dodge/charger ... tails.html
- Knot
"What is the Dodge Charger Scat Pack? The heart of the matter for the Dodge Charger Scat Pack is a 392-cubic-inch Hemi V8. That 6.4-liter engine packs 485 horsepower and 475 pound-feet of torque. Also standard on this Charger model are a high-performance suspension, Brembo brakes, and functional hood scoops."
Enkel motor, onderstel, remmen en looks... geen sper.
Enkel motor, onderstel, remmen en looks... geen sper.
- Knot
RS3 limo ook prima, wel aan de kleine kant maar die 5cyl vind ik erg gaaf, ik vond ze niet voor 50k met lage kmstand.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, mooi ding! Hij is trouwens van 2015.Knot schreef: 19 mei 2021, 15:20 https://www.autowereld.nl/dodge/charger ... tails.html