BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Eric Z
Berichten: 4125
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Eric Z » 01 dec 2020, 12:49

Vanreijmersdal schreef: 01 dec 2020, 12:43 ik heb op mij 330ci alleen elektrische fan tussen de raditeur en het blok. Gaat tot nu toe prima. Heeft ook nooit een fisco-fan gezeten.
Volgens mij heb ik ook helemaal geen fisco-fan aansluiting zitten.
Gaat op de as van je waterpomp.
Is het niet zo dat automaten een visco hebben en handbak een elektrische?

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 13:39

RJK schreef: 01 dec 2020, 12:02 Ik gebruik op mijn E30/M60 de originele condensor fan van de E38 die de motor ook gedoneerd heeft. Dat ding verplaatst echt een bult lucht op de hoogste stand. Ik heb deze ook dusdanig bedraad dat de lage en hoge stand gebruikt wordt. De originele thermo-switch van de E38 donor die ik nog had liggen schakelt bij 91/104ºC (lage/hoge snelheid ventilator). Ik heb nu een thermo-switch gebruikt van een E36 (of Z3) viercilinder, die schakelt al bij 80/88ºC. Daarnaast BMW thermostaat P/N 11531729720 geplaatst, dit is een 85ºC thermostaat (i.p.v. de standaard 95ºC thermostaat).
Is dit de fan die je bedoeld?
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... 40-i-il-v8

Ik denk dan om NRF te kopen, veel onderling verschil zit er niet in denk ik.

RJK, weet je toevallig ook de dikte? Dan weet ik of ik deze tussen de radiateur en het blok kan plaatsen of dat deze voor het blok moet.

Weet iemand ook of het handig is als ik de OEM e46 condensor fan plaats + de bovengenoemde fan samen?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door RJK » 01 dec 2020, 14:03

Deze gebruik ik: https://m.autodoc.nl/van-wezel/1278460. De weerstand voor de lage fan snelheid zit erin verwerkt dus je hoeft eea alleen maar te bedraden met relais. Daar heeft Volvo dan weer een mooie alles-in-een oplossing voor.
C229E6B4-3D24-4839-92EC-3D2EA79E1B55.jpeg
C229E6B4-3D24-4839-92EC-3D2EA79E1B55.jpeg (33.7 KiB) 3658 keer bekeken
Volvo sloperij Hunter heeft ze wel. Ik had gevraagd of ze de stekkertjes er ook bij wilden doen en was geen probleem.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 18:57

RJK schreef: 01 dec 2020, 14:03 Deze gebruik ik: https://m.autodoc.nl/van-wezel/1278460. De weerstand voor de lage fan snelheid zit erin verwerkt dus je hoeft eea alleen maar te bedraden met relais. Daar heeft Volvo dan weer een mooie alles-in-een oplossing voor.

C229E6B4-3D24-4839-92EC-3D2EA79E1B55.jpeg

Volvo sloperij Hunter heeft ze wel. Ik had gevraagd of ze de stekkertjes er ook bij wilden doen en was geen probleem.
Aangezien de omkasting die om de fan heen zit, ben ik bang dat dit niet gaat passen tussen de chassisbalken of in de bumper... :(
De losse condensorfan zou wel passen, die krijg ik er wel tussen gefrommeld omdat daar geen ''plaat'' omheen zit.

Maar is de foto die je stuurde een andere fan (volvo) dan de link die je stuurde (BMW E38) ?

Ik zal later vanavond wat foto's plaatsen van de voortgang betreft de radiateur en de ruimte die ik heb voor een ventilator.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door RJK » 01 dec 2020, 19:02

Huh? Ik heb je geen Volvo fan gestuurd? Alleen het relais voor de aansturing van de fan is van Volvo. Dat Volvo relais gebruik ik om de E38 fan aan te sturen (omdat dit relais lekker makkelijk bedraad kan worden voor de dubbele snelheid regeling). Ik heb die E38 fan trouwens wel iets moeten aanpassen (de bekisting eromheen) maar toen paste ie perfect in het E30 front. Best mogelijk dat er bij een E36 minder ruimte is natuurlijk.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 22:07

Hier nog even een leuke foto van het ''nieuwe'' M3 onderstel met de geperforeerde schijfjes etc etc. Remklauwen liggen er nog af, die ga ik later nog controleren en opnieuw in de lak zetten.
IMG_20201201_145652.jpg
IMG_20201201_145652.jpg (598.72 KiB) 3544 keer bekeken
Dit is de huidige set-up die ik afgelopen week in elkaar heb gezet: condensor met radiateur op originele plek met een aftermarket elekrische fan.
IMG_20201201_150551.jpg
IMG_20201201_150551.jpg (501.4 KiB) 3544 keer bekeken
Zoals je ziet is er niet echt veel ruimte tussen de radiateur en de motor. Dit is de ruimte waar ik het mee moet doen. Ik zou wel een mishimoto kunnen kopen, de onderste slangpilaar verplaatsen, en dan een front-mounted koelfan van een E38 condensor pakken, eventueel in combinatie met een Volvo regelaar... Dan zou dit wel uitkomen denk ik.
IMG_20201201_151317.jpg
IMG_20201201_151317.jpg (794.3 KiB) 3544 keer bekeken
Dit is de ruimte die ik heb tussen de draadeinden in de bumper, dus voor een front-mounted condensor fan.
IMG_20201201_151737.jpg
IMG_20201201_151737.jpg (396.27 KiB) 3544 keer bekeken
Dit is hoe het pakket in de bumper zit.
IMG_20201201_151808.jpg
IMG_20201201_151808.jpg (474.75 KiB) 3544 keer bekeken
IMG_20201201_151822.jpg
IMG_20201201_151822.jpg (883.56 KiB) 3544 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 22:22

Dan komen ik weer terug bij het onderwerp radiateur... Ik ga het eerst op de meest goedkope manier proberen, en dat is het zelf maken / aanpassen van de originele e46 radiateur. Als ik gelijk een mishimoto zou kopen dan gaat deze toch weg, dus ga ik hier eerst wat mee proberen.
Ik moet alleen wel met wat maatvoeringen rekeninghouden, aangezien deze wel op de originele plek moet komen.
IMG_20201201_152210.jpg
IMG_20201201_152210.jpg (800.17 KiB) 3536 keer bekeken
IMG_20201201_152223.jpg
IMG_20201201_152223.jpg (938.85 KiB) 3536 keer bekeken
Het openmaken van de eindcaps ging eigenlijk best gemakkelijk. Ik heb met een platte schroevendraaier alle lipjes open gebogen, de cap er af gehaald. Deze zat op een siliconen pakking aangedrukt. Daarna de lipjes afgeslepen, restanten en bramen weg geveild, en de randen met messing geborsteld zodat dit beter lasbaar is.
IMG_20201201_154812.jpg
IMG_20201201_154812.jpg (333.03 KiB) 3536 keer bekeken
IMG_20201201_160019.jpg
IMG_20201201_160019.jpg (564.09 KiB) 3536 keer bekeken
IMG_20201201_212400.jpg
IMG_20201201_212400.jpg (630.39 KiB) 3536 keer bekeken
Ik kan helaas niet te veel foto's in één keer plaatsen, dus ik ga hieronder verder...

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 22:29

Ik heb de radiateur opgemeten, en ga een U profiel zetten van 2mm alumium, welke ik met een hoeklas op de radiateur zou kunnen lassen door het U-profiel in de goot te plaatsen.
IMG_20201201_165832.jpg
IMG_20201201_165832.jpg (387.91 KiB) 3531 keer bekeken
IMG_20201201_210239.jpg
IMG_20201201_210239.jpg (525.41 KiB) 3531 keer bekeken
En ik heb ook alvast een schets gemaakt voor de rechter uitloop cap, welke ik als eerst wil proberen. Mocht deze al niet lukken, dan gaat het deze optie sowieso niet door. De inlet-cap ga ik ook doen, omdat ik het originele expansievat dus ook niet kan gebruiken. Deze zit op de cap gemonteerd, maar ook aan de plastic pilaar aansluiting. Ik ben erg benieuwd en hoop dit eind deze week te kunnen proberen. Intussen ga ik mij nog even buigen over de ventilator opties.
IMG_20201201_154518.jpg
IMG_20201201_154518.jpg (543.33 KiB) 3531 keer bekeken

Nurdt
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
Auto: BMW e46 coupé
Locatie: Klazienaveen

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Nurdt » 01 dec 2020, 22:46

Prachtig om te volgen hoe mooi en gedetailleerd je bezig bent. Ook de voortgang blijft me verbazen hoe vlot je gaat!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Jan Terwolde » 01 dec 2020, 23:03

Geniaal dat je dat allemaal zelf kan!! Ik maak auto's alleen maar stuk over het algemeen. :protest:

Ik snap alleen niet dat je werk steekt in een radiateur die er zo uitziet. Als hij later vervangen moet worden moet je ook weer alles lassen. Moet je dat moment niet zolang mogelijk uitstellen? Een Mishimoto kost inderdaad wel veel en als je hem daarna aan stukken zaagt en verlast is dat zonde. Is een vervangingsradiateur ook zo duur?

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 01 dec 2020, 23:14

Jan Terwolde schreef: 01 dec 2020, 23:03 Geniaal dat je dat allemaal zelf kan!! Ik maak auto's alleen maar stuk over het algemeen. :protest:

Ik snap alleen niet dat je werk steekt in een radiateur die er zo uitziet. Als hij later vervangen moet worden moet je ook weer alles lassen. Moet je dat moment niet zolang mogelijk uitstellen? Een Mishimoto kost inderdaad wel veel en als je hem daarna aan stukken zaagt en verlast is dat zonde. Is een vervangingsradiateur ook zo duur?
Daar heb je een goed punt. Sowieso wilde ik eerst eens kijken of het zou lukken om hem open te maken en er daadwerkelijk zelf endcaps op te kunnen lassen. Ik heb zoiets namelijk ook nog nooit gedaan :tooth:

De goedkoopste radiateur van Ridex is ongeveer €43,- maar ik ben niet bekend met het merk. Het is misschien nog te overwegen als ik nog een andere bestelling moet plaatsen icm een koelfan of iets dergelijks. Helaas zal ik dan wel een week of 3 moeten wachten voordat hij binnen komt, of ik moet c.a. €60,- uitgegeven en dan kan ik hem de volgende dag ophalen bij de plaatselijke onderdelenboer. Het is wel weer €60,- voor iets waarvan ik uberhaubt niet eens weet of het gaat passen. Het heeft mijn aandacht en ik ga er vanacht eens flink over piekeren. :tong:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Knot » 02 dec 2020, 08:38

Koeling zou ik niet op besparen.... is best wel belangrijk voor je blokje, komt bij mij op #2 na goede olie.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28529
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Martijn_bmw » 02 dec 2020, 08:42

Echt een leuk topic om te volgen! En knap wat je allemaal zelf kan maken :)

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 02 dec 2020, 16:38

Knot schreef: 02 dec 2020, 08:38 Koeling zou ik niet op besparen.... is best wel belangrijk voor je blokje, komt bij mij op #2 na goede olie.
Ik ga er idd niet op besparen, de nieuwe komt als het goed is vrijdag binnen. :blink: Zou zonde zijn als hij snel weer zou gaan lekken of doorhangen, wat weer een kwaaltje is van de e46 radiateuren.

Ik heb ook gelijk een 85 graden thermostaat besteld (heel erg bedankt voor het artikelnummer dat is gegeven) en ik heb een E46 (front-mounted) condensor fan besteld. Ik zat heel erg te twijfelen of ik deze zou bestellen of een fan van de e38. De diameter is exact hetzelfde, de bladen lijken hetzelfde, alleen de montageplaat is anders. Ik heb nog geprobeerd om op verschillende sites het aantal m3/min (flow) te vinden, maar helaas niet gevonden.

Dus ik neem het op de gok om deze fan te gaan gebruiken als 'main-coolingfan'. Eventueel in combinatie met die Volvo regelaar, maar zover is het nog niet. Eerst alles mechanisch laten passen en werken. Mocht deze condensor fan te weinig volume verplaatsen om de radiateur voldoende te koelen heb ik daarna nog 3 opties:

1 - Alsnog de e38 fan proberen mocht deze meer volume verplaatsen.
2 - 2 kleine platte (of 1 grote) elektrische fan achter de radiateur plaatsen. Zoals eerder in het filmpje uitgelegd gaat daarbij de efficiëntie omhoog.
3 - De dikkere mishimoto radiateur alsnog kopen en aanpassen vanwege de slang aansluiting. Deze radiateur heeft al een verbeterd rendement ten op zichte van origineel van c.a. 130%

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door RJK » 02 dec 2020, 16:49

Ik heb deze radiateur in de E30 (is eigenlijk een E36 radiateur dus maar past zonder aanpassingen in de E30).

https://link.marktplaats.nl/m1627671746

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 02 dec 2020, 17:21

Is een mooie radiateur voor een mooie prijs. Maar ook helaas bij deze zit de aansluiting op de verkeerde plek. Wel goedkoper dan een Mishimoto, dus dit kan nog een optie zijn om aan te passen als wat ik nu ga maken niet werkt.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 656
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Harrie D » 03 dec 2020, 10:15

Ik had in mn E30 V8 een Griffin 1-25222-XS radiateur zitten, die paste er eigenlijk zo in, maar dat is ook een flink lel van een ding, onderste slangaansluiting bijna helemaal onderin en was vrij betaalbaar (~200 euro)
Jammer dat er een chassisbalk doorheen is gedrukt :tooth:
Wil m eigenlijk voor de E36 ook weer bestellen (daar zit nu zo'n ebay/chinese M3 alu radiateur in die het verder prima doet), ik wil van het expansietankje af vanwege de ruimte.
Mocht je toevallig in de buurt van Weert wonen dan mag je m best even lenen om te passen.

Ik heb trouwens ook nog een (ebay/chinese) alu radiateur van een Supra MK3 staan als ik me niet vergis, die heeft de aansluitpunten misschien ook wat gunstiger zitten.

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 03 dec 2020, 11:11

Harrie D schreef: 03 dec 2020, 10:15 Ik had in mn E30 V8 een Griffin 1-25222-XS radiateur zitten, die paste er eigenlijk zo in, maar dat is ook een flink lel van een ding, onderste slangaansluiting bijna helemaal onderin en was vrij betaalbaar (~200 euro)
Jammer dat er een chassisbalk doorheen is gedrukt :tooth:
Wil m eigenlijk voor de E36 ook weer bestellen (daar zit nu zo'n ebay/chinese M3 alu radiateur in die het verder prima doet), ik wil van het expansietankje af vanwege de ruimte.
Mocht je toevallig in de buurt van Weert wonen dan mag je m best even lenen om te passen.

Ik heb trouwens ook nog een (ebay/chinese) alu radiateur van een Supra MK3 staan als ik me niet vergis, die heeft de aansluitpunten misschien ook wat gunstiger zitten.
Super voor het aanbod! Het is helaas 1,5 uur rijden voor mij, ik woon namelijk zelf in de buurt van Dordrecht en werk ik Breda. Mocht het huidige plan met het zelf maken van de radiateur niet lukken, zou ik het aanbod graag overwegen om eens langs te komen om de radiateur te passen, of via PB de maatvoeringen meer exact te vergelijken.

Vooral de breedte van de radiateur is erg belangrijk heb ik gemerkt bij E46 radiateurs, omdat de radiateur tussen de chassis balken valt, maar ook in het afneembaar voorfront (chassis deel).

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 05 dec 2020, 23:15

Weer even een update, Ik ben begonnen met wat voorwerk voor een endcap van de radiateur. Wat gehobby'd met aluminium en dat ging gelukkig wel goed. De ophangbeugeltjes wordt wel wat frutwerk, maar ik denk dat dat wel goed moet komen. Ik hoop dat ik dit eind volgende week ergens kan gaan lassen als de andere cap en koelsysteemontwerp ook klaar is, maar ik denk dat dat helaas iets gaat uitlopen.

De silonenslang gaat onder de aircopomp door en terug, om vervolgens voor de aircopomp omhoog te komen langs de radiateur.
IMG_20201203_223502.jpg
IMG_20201203_223502.jpg (530.73 KiB) 2146 keer bekeken
Passen en meten met ''hotglue''
IMG_20201204_153204.jpg
IMG_20201204_153204.jpg (328.72 KiB) 2146 keer bekeken
Het past aardig...
IMG_20201204_174221.jpg
IMG_20201204_174221.jpg (384.8 KiB) 2146 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 05 dec 2020, 23:25

De condensorfan is binnen gekomen en deze heb ik op de originele bevestigingspunten gemonteerd. Ik hoop dat deze genoeg lucht door de radiateurs geen kan duwen, anders ga ik deze gebruiken in combinatie met een dunne spal-ventilator.
Wat ik interessant vond om te zien is dat deze exact dezelfde stekker en aansluiting heeft als mijn OEM rear-mounted radiatorventilator. Dus wat ik hoop, is dat de aansturing van de fan exact hetzelfde is. Dat zou betekenen dat ik niets hoef aan te passen, misschien enkel een temperatuursensor vervangen door een sensor met metrisch draad. Dan kan ik een lasmof met inwendig draad op mijn koelwaterleiding lassen en dan de originele bekabeling en regeling gebruiken. Dan zou de fan ook nog modulerend werken, en hoef ik dus niet zelf een schakeling te bouwen.

ventilator gemonteerd
IMG_20201205_120422.jpg
IMG_20201205_120422.jpg (849.91 KiB) 2122 keer bekeken
IMG_20201205_130208.jpg
IMG_20201205_130208.jpg (419.09 KiB) 2122 keer bekeken
De stekker van de condensorfan...
IMG_20201205_130101.jpg
IMG_20201205_130101.jpg (423.77 KiB) 2122 keer bekeken
...past op de stekker van de rear-mounted ventilator
IMG_20201205_130123.jpg
IMG_20201205_130123.jpg (396.41 KiB) 2122 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 05 dec 2020, 23:42

Vandaag kwam er een vriend langs die het leuk vond om mij te helpen met het demonteren van het complete onderstel aan de achterkant van de auto. Zo gezegd zo gedaan, het onderstel was er met een klein avondje onder vandaan.

De remleidingen zaten uiteraard vast gerot dus daar moet ik nieuwe koppelingen op maken. Nieuwe remslangen zijn ook al besteld.
IMG_20201205_221023.jpg
IMG_20201205_221023.jpg (371.78 KiB) 2118 keer bekeken
Ik kwam er ook achter dat dit subframe waarschijnlijk al een keer is uitgescheurd en opnieuw gelast is doormiddel van een overzet plaat. Helaas is dit niet proper gedaan of goed behandeld, want de roest komt er doorheen zetten.
IMG_20201205_220935.jpg
IMG_20201205_220935.jpg (367.57 KiB) 2118 keer bekeken
Gelukkig is mijn subframe reïnforcement-kit binnen gekomen! Dit kan ik dus in de komende tijd ook aanpakken als het M3 subframe wordt gecoat (hopelijk komende week) en ik daarna de rubbers er nog in moet persen.
IMG_20201201_155947.jpg
IMG_20201201_155947.jpg (421.9 KiB) 2118 keer bekeken
Het onderstel gaat plaats maken voor een M3 onderstel, welke veel verschilt van het 'normale' onderstel. De voorkant is al grotendeels vervangen voor M3, op de remklauwen en stabilisatorstang na. Hier zie je al het verschil in grootte van een normaal 323 diff en een M3 diff.
IMG_20201205_194829.jpg
IMG_20201205_194829.jpg (479.28 KiB) 2118 keer bekeken
En zo staat ie er nu rustig bij...
IMG_20201205_222207.jpg
IMG_20201205_222207.jpg (459.24 KiB) 2118 keer bekeken

Gebruikersavatar
Sideways
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 nov 2012, 23:00
Auto: BMW E46, BMW E30, Silvia S15

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Sideways » 05 dec 2020, 23:48

Ik heb volgens mij al eerder eens vermeld dat ik ook bezig ben om een gedetailleerde handleiding te maken in het Engels, met eigen ontwerpen daarin van alle beugels en plaatjes die ik voor deze build heb gemaakt. Aangezien dit mij ontzettend veel uren heeft gekost en nog gaat kosten, ga ik deze natuurlijk niet zomaar weggeven aan het internet. Ik weet alleen nog niet hoe en of ik deze ga delen met personen of met bedrijven. Hier een kleine greep uit het eerste gemaakte deel.
IMG_20201202_130632.jpg
IMG_20201202_130632.jpg (406.48 KiB) 2116 keer bekeken
IMG_20201202_130711.jpg
IMG_20201202_130711.jpg (348.07 KiB) 2116 keer bekeken
IMG_20201202_130748.jpg
IMG_20201202_130748.jpg (342.64 KiB) 2116 keer bekeken

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 470
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door PeterM » 06 dec 2020, 18:36

Goed bezig hoor!

Op de website en het YouTube kanaal van Redish Motorsport, is erg veel info te vinden over het versterken van de subframe bevestiging punten en het aanpakken van roest problemen bij een e46. Zoek maar eens tussen deze filmpjes https://www.youtube.com/user/RedishMotorsport

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3095
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door 328Ti » 06 dec 2020, 18:42

Mooi verdienmodel!

Nurdt
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
Auto: BMW e46 coupé
Locatie: Klazienaveen

Re: BMW E46 323i swap naar M60B40 V8

Bericht door Nurdt » 06 dec 2020, 19:27

Leuke brug trouwens!
Wolff tools brug toevallig, lijkt precies op die ik in de garage heb!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Bjeffindividual, Bokkepoot, Fabian, Godspeed, matthyssie en 4 gasten