Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tristan

Bericht door Tristan » 13 feb 2007, 17:59

Dus als ik het goed begrijp doet je een 130i meer dan een 997S?

filip Dehond

Bericht door filip Dehond » 13 feb 2007, 20:27

Andre schreef:Ik ben net zoals romo.

Het hele merk porsche zegt me net zoveel als een pakje sigaretten. Niks dus.

Een standaard 911 doet me denken aan herbie.

Zelfs een standaard gt3 dus non clubsport doet me ook niks.

Ik zou bezwijken voor een clubsport of RS. Voor de rest moet ik niks van die kevers hebben.
totdat er een bloedmooie gt3 tegen de juiste prijs voorbij komt .. :)

Tom

Bericht door Tom » 13 feb 2007, 20:37

Wat is dan het verschil tussen een GT3 en een GT3 Clubsport/RS? Zo groot is dat toch niet op een kooi, een paar verstevigingen en kg na?

kris

Bericht door kris » 13 feb 2007, 21:22

"Een standaard 911 doet me denken aan herbie. "

--> wedden dat er op de kartbaan een poster van Herbie hangt?

in de strontbult weliswaar :lol: :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 13 feb 2007, 22:16

Ik snap niet waarom iemand sneller naar de rechterrijstrook terug zou gaan voor een Porsche dan een BMW of een Fiat Bravo?
Zolang hij achter je zit zal hij geen meter harder lopen als jou. En ik denk dat iemand met een Porsche meer angst heeft dat mensen "bang" worden en op de rem trappen dan iemand met een oude Fiat bravo. Soms werkt het zelfs avarechts als zo iemand met hoge snelheid komt aandenderen...
Laatst gewijzigd door Rebel op 13 feb 2007, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 13 feb 2007, 22:22

Ik vind de donkere kleuren inderdaad het mooiste op een Porsche, moet ik Kris gelijk in geven.

[img:640:480]http://xs110.xs.to/xs110/06523/preview997tt.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 13 feb 2007, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Rebel

Bericht door Rebel » 13 feb 2007, 22:26

Kris neem dan deze velgen, die vind ik knap ..

[img:1600:1063]http://img266.imageshack.us/img266/3596 ... pia6ov.jpg[/img]

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 00:34

Mooi ding in de tuin voor de kinderen.

Die kunnen mooi van het dak afglijden.

Een 130i vergelijken met een porsche gaat natuurlijk niet. Maar ik heb liever een 130i en 80k over dan 1x 997S.

Maar ik zou nooit 100k plus uitgeven voor een auto die me niet het wauw gevoel geeft en dat geeft een 997S mij niet. Er zijn momenteel bijna geen auto s meer die me het wauw gevoel geven, daarom wil ik even geen dikke auto s meer voor 80k en de rest. Tis toch allemaal meuk en als ie nou 80k kost of 42k voor een 130i maakt toch allemaal niet uit. Ze staan allebei net zo ver van een GT3 RS af. Dus doe dan de goedkoopste RWD maar met 2 jaar fabrieks garantie en wat goodies die het wat aangenamer maken. Zo denk ik er over. Daarom ook de keuze 130i.

Een GT3 RS mij wel het wauw gevoel maar die kan ik

A niet betalen.
B niet onderhouden.
C niet verzekeren tenzij mega premies en klasse 630 alarm gps systeem.
D schijtziek wordt van de hoge afschrijving.
E kan er niet zo mee gooien en smijten. omdat het daarvoor een te dure auto is voor mijn beurs en voor het poetsen hoef ik hem niet.
F de afgunst die zo n auto creeert wat ook weer klanten kost.

Maar qua rijden is dat hem wel. En als je al dat andere kan vergeten en of niet belangrijk voor je is. Is er maar 1 auto das een GT3 RS. Een race auto af fabriek voor op straat met garantie en kooi. Ultiem.

En als er nou porsche op staat of lada. Het concept klopt. Snap niet dat bmw nog nooit met zoiets is gekomen.

Remy

Bericht door Remy » 14 feb 2007, 00:41

Spijtig dat juist jij je auto keuze moet verantwoorden. Het is hier driving fun of lees ik dat steeds verkeerd?

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 08:50

"Spijtig dat juist jij je auto keuze moet verantwoorden. Het is hier driving fun of lees ik dat steeds verkeerd?"

Bullshit, with all due respect, driving fun is voor de ene extreem, voor de andere minder extreem... remy, voor dré is die juist heel extreem en dat vraagt soms wel enige opheldering imho... ik behoor niet tot de stam die dré als de authoriteit qua driving fun ziet... ben oud en wijs genoeg om dat zelf wel te weten :)

rebel, yep die velgen, in koetswerkkleur graag :)

dré,
je geeft zelf een hoop negatieve zaken aan ivm met de GT3RS... jouw oplossing is dan alles of niks... dus ga je voor een simpele oplossing... ik zoek eerder het beste compromis, da's het verschil... het ene is niet beter dan het andere :)

en wat je daar aanhaalt ivm met de GT3RS, da's ook mijn probleem, die is gewoon te duur voor te gebruiken en te duur in aankoop/onderhoud en verzekering waarbij nog komt dat je hem bijna nooit kan gebruiken...

jij begrijpt dat, maar ik vrees dat 80 procent van de GT3RS-lovers daar nog nooit bij heeft stilgestaan...
maar 't is natuurlijk makkelijk op fora te blaffen :P

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 09:16

Kris dat heet relativeren. Ik heb vaak met Andre geproken over dit soort auto's, neem nou de M3, Andre heeft vaak een ongezouten mening over M en de M3. Ik zie dat nooit als kritiek omdat hij het vanuit zijn perspectief verteld. iemand die zijn thrills vind in racen, extreme driving maak je niet blij met een mooie koets of een spannend merk. Andre's mening is niet de waarheid maar zijn persoonlijke ervaring. en ondanks dat zijn mening op het forum negatief over kan komen. zet diezelfde mening je ook weer tot nadenken. na enkele rijervaringen in dikke superauto's en de verhalen van Andre ben ikzelf toch wat anders tegen bepaalde merken aan gaan kijken. ik ben er niet negatief over maar de tijd dat ik alles slikte wat de journalisten schreven is wel achter me. ik lees en hoor liever ongekleurde meningen van Andre dan de superlatieven van Ton Roks. Maak alleen niet de fout dat je Andre zijn mening persoonlijk aantrek. gebruik die mening als een soort spiegel als je toch besluit om bv die 997 te kopen. wil je hem echt dolgraag of neem je andere denkwijzen ook serieus. liefde voor blik maakt blind. en in het land der blinden is één oog koning. laten ze blij zijn met iemand die onbevoordeeld zijn mening durft te geven. als je die echt persoonlijk aantrekt moet je je mischien afvragen of die toch niet een beetje gelijk heeft.

Dexter

Bericht door Dexter » 14 feb 2007, 09:30

Is het nu niet gewoon zo dat je auto's in het topsegment alleen maar zou moeten rijden als je niet hoeft na te denken over de kosten van verzekering, onderhoud, brandstof enz. enz. ?
Kortom, als je als ondernemer meer verdient dan je op kan maken zeg maar?

Met alle respect voor alle aanwezigen hier, maar ik geloof dat er niet gesproken zou hoeven te worden over die kosten en afschrijving en wat al dies meer zij, als je enkele tientallen miljoenen op je bankrekening hebt staan.
En anders is het gewoon heel verstandig om te doen wat Andre zegt....je vingers van dat soort auto's aflaten.
Zeker in Nederland waar de belastingwetgeving zodanig is geperfectioneerd dat de prijs van zo'n auto 2 keer over de kop gaat.

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 09:42

Rico,

idd, da's nu net wat ik wil zeggen, ik ken em en ik weet wat hij wil, kevin bv. is er ook zo eentje...
ik kan dat relativeren, want ik weet dat wat zij van een auto verlangen, voor mij niet volstaat...

maar ik haal net aan dat er velen op het platte internet zijn die dit gewoon zondermeer overnemen en als een evangelie zelf beginnen te verkondigen :lol:

dex,

naah, dan moet iedereen maar batavus gaan rijden?
zelfs al heb je miljoenen, je zal altijd is achter je oren krabben als je je auto-kosten bekijkt denk ik :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 feb 2007, 10:21

ach, je wil ook wel eens rustig van hier naar Maastricht rijden. Dan hoef ik geen GT3(RS) of een EVO. Dan behoef ik een 760Li OP DAT MOMENT, GRAAG! 5e van Beethoven d'r voor en 140 op de cc. GF meezingend :P

En dan rij je naar de Ring en kom je 'gebroken' uit een EVO RS zonder radio of zo'n audiosonic met Peppi & Kokki boxen erin of een GT3 RS met Aristona Headset voordat je moet beginnen aan je lap. En je moet 's avonds ook nog terug.

Voor die mensen is er een 997S. Of een 335i bij wijze van om in de prijs te blijven. Of een E90M3 etc.

Zoiets dus. :D

edit: Die ouwe van mij reed wel eens in de E46 M3. De kracht vond ie imposant, maar 't kabaal om z'n kop vond ie tranentrekkend erg bij optrekken etc voor zo'n dure auto. De 911s waarin hij reed met mij vond ie dat minder erg want boxergeluid en z'n keverbeleving van vroeger. Meer waardering voor een 911 bij hem.

Maar hij is mij niet. En andersom. Maar ik snap hem wel een beetje.

335i vindt ie krachtig en stil. Typisch wat hij wil. 997S vind ie de mooiste sportwagen die ers is naast een SL Merc en een Aston Martin maar hij is meer een SL /AM man qua rust in de keet.

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2007, 10:28

Robin schreef:ach, je wil ook wel eens rustig van hier naar Maastricht rijden. Dan hoef ik geen GT3(RS) of een EVO. Dan behoef ik een 760Li OP DAT MOMENT, GRAAG! 5e van Beethoven d'r voor en 140 op de cc. GF meezingend :P
140 op de cc, je begint oud te worden man.
:P

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 feb 2007, 10:50

mph Tom.

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 10:54

Robin gaat straks trouwen denk ik. En wordt family man. 2 kids op de achterbank en zwenkgas naar de 65 toe.

:)

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 10:57

140 per half uur toch ? :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 11:19

Dexter schreef:Is het nu niet gewoon zo dat je auto's in het topsegment alleen maar zou moeten rijden als je niet hoeft na te denken over de kosten van verzekering, onderhoud, brandstof enz. enz. ?
Kortom, als je als ondernemer meer verdient dan je op kan maken zeg maar?

Met alle respect voor alle aanwezigen hier, maar ik geloof dat er niet gesproken zou hoeven te worden over die kosten en afschrijving en wat al dies meer zij, als je enkele tientallen miljoenen op je bankrekening hebt staan.
En anders is het gewoon heel verstandig om te doen wat Andre zegt....je vingers van dat soort auto's aflaten.
Zeker in Nederland waar de belastingwetgeving zodanig is geperfectioneerd dat de prijs van zo'n auto 2 keer over de kop gaat.
Dex volledig mee eens, heb je geld genoeg en merk je financieel niet of nauwelijks iets van een dikke auto dan boeit het allemaal niet zo....

Tenminste dat is wat die fabrikanten hopen, willen.. etc.

Een Porsche rijder, Ferrari rijder, Aston Martin rijder die dit soort auto's nieuw kopen, moeten ook niet al te kritisch de auto beoordelen die ze graag begeren.

Alles word verpakt in een zweem van sportiviteit, topkwaliteit en imponerende prestaties. Met de schrijvende pers als aangelijnde hond die maar wat graag weer een verhaal in superlatieven schrijven als ze op een mooi tripje op een exotische locatie de auto aan de tand voelen. BMW doet dat trouwens ook met M hoor, is geen haar beter. En laten we eerlijk wezen dit soort auto's zijn altijd perfect op zo'n dag.

Want de mythe van een supercar moet wel in stand worden gehouden.

Maar nu de andere kant, het kost een fabrikant als Porsche niet veel meer geld om een Porsche 911 in elkaar te schijten dan bv het een mainstream merk kost. Als een middenklas auto van een mainstream 10000 euro kost qua productie en materiaal voor de winst, dan kost een 911 15000 euro. Echt niet meer, het feit dat Porsche meer als 20000 euro winst maakt op een auto bevestigd dit ook. Nu is hier allemaal niks mis mee. Ieder merk is vrij om de prijzen te vragen die hij wilt. Is de klant bereid om 120000 euro te betalen voor een auto. dan moet ie dat lekker zelf weten. Ferrari neemt bv geen model onder F430 in productie, waarom ook, mde klandizie is wel bereid om F430 prijzen op tafel te gooien.

Maar al deze exhorbitante prijzen maken die een auto ook beter ? Als je leest dat een beetje getunde EVO een supercar op alle fronten IRL alle hoeken van het circuit laat zien dan zet je dat wel aan het denken.

Ik kijk zelf liever op mijn eigen manier tegen de zaken aan, daarom heb ik ook de M3 durven kopen, want bij deze auto heb ik de emotionele kant laten overheersen en alleen dan kun je voor jezelf zo'n auto verantwoorden en maakt de kritische mening van een ander tov die auto geen flikker meer uit. Realistisch gezien is de de nieuwmeerprijs van 40K tov bv een 335i ook niet te verantwoorden.

Als Kris een 997 koopt en heeft daar gewoon elke dag het plezier van wat hij zoekt in een auto dan zal hij nooit spijt krijgen van die aankoop. Maar als Kris een betere vervanger zoekt voor zijn M3 wel. Want ook al is een 997 een betere vervanger er is altijd een nog betere auto en die blijft dan weer aan je knagen. Dan krijg je geen rust in de kont en word je slaaf van de marketing die de fabrikanten van supercars zo graag prediken.

Blijf helder denken, vraag je af wat je echt wilt, praat er over met goeie vrienden, bekenden, sta open voor de voor- maar ook vooral de nadelen voordat je een beslissing maakt. Dat verhoed miskopen en de drang om maar steeds weer iets nieuws te willen waarvan je denk dat het beter is.

Want rationeel zijn de supercars nauwelijks beter, maar emotioneel overtreffen ze alles en dat is de kracht.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 feb 2007, 11:25

Wat zeg je het toch weer prachtig Rico. :) :wink:

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 12:48

Rico,

"Maar al deze exhorbitante prijzen maken die een auto ook beter ? Als je leest dat een beetje getunde EVO een supercar op alle fronten IRL alle hoeken van het circuit laat zien dan zet je dat wel aan het denken. "

Is een horloge van swatch dan ook beter/slechter/zinniger dan een "vul hier uw duur merk van Horloge in"??
Ze geven alletwee relatief nauwkeurig de tijd weer... toch kost het ene 1000keer meer dan het andere...

Dat is de eeuwige discussie toch?? Gewoon kijken of je voor een bepaald goed er het geld voor overhebt... niks meer, niks minder...

"Ik kijk zelf liever op mijn eigen manier tegen de zaken aan, daarom heb ik ook de M3 durven kopen, want bij deze auto heb ik de emotionele kant laten overheersen en alleen dan kun je voor jezelf zo'n auto verantwoorden en maakt de kritische mening van een ander tov die auto geen flikker meer uit. Realistisch gezien is de de nieuwmeerprijs van 40K tov bv een 335i ook niet te verantwoorden.

Als Kris een 997 koopt en heeft daar gewoon elke dag het plezier van wat hij zoekt in een auto dan zal hij nooit spijt krijgen van die aankoop. Maar als Kris een betere vervanger zoekt voor zijn M3 wel. Want ook al is een 997 een betere vervanger er is altijd een nog betere auto en die blijft dan weer aan je knagen. Dan krijg je geen rust in de kont en word je slaaf van de marketing die de fabrikanten van supercars zo graag prediken."

Rico, de M3 was bij mij een rationele aankoop: nl ik moest een "deftige" achterbank hebben... de 997S daarentegen is voor mij de emtionele kant die overheerst t.o.v. de M3 die mij emotioneel niet echt veel doet, die is gewoon praktisch en degelijk :)

Qua vervangers van m'n wagens, gebruik ik altijd de "stepping stone" theorie, langzaamaan opbouwen tot een hoogtepunt... :)
van 320D --> 2.8Z3Coupe --> 993 --> GTT --> M3 --> 997S --> ???

Andre

Bericht door Andre » 14 feb 2007, 12:50

Een knap horloge van rolex of audemars piqet houd nog enigzins wat waarde soms worden ze duurder.

Ik had ook zo n theorie kris

GTT --> EVO ---> M3 -----> M3 CS ----> 130i Dre spec. LOL

kris

Bericht door kris » 14 feb 2007, 13:16

hehehe

ik moet die dré spec edities dringed is testen :)

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2007, 14:57

kris schreef: Dat is de eeuwige discussie toch?? Gewoon kijken of je voor een bepaald goed er het geld voor overhebt... niks meer, niks minder...
Dat zeg ik toch :wink: Ik ben de laatste om te beweren dat dure auto's hun geld niet waard zijn, maar dat neemt niet weg dat je best krititsch mag zijn over de prijs/kwaliteitsverhouding.
kris schreef:Rico, de M3 was bij mij een rationele aankoop: nl ik moest een "deftige" achterbank hebben... de 997S daarentegen is voor mij de emtionele kant die overheerst t.o.v. de M3 die mij emotioneel niet echt veel doet, die is gewoon praktisch en degelijk
En omdat het een rationele aankoop was Kris wil je er nu weer van af. Als ik de M3 met de dezelfde ratio zou hebben gekocht, dan had ik hem op voorhand niet gekocht, maar had ik lekker mijn 130i'tje gehouden. Als je geen emotionele binding hebt met een auto,model, merk ben je er snel op uitgekeken, zo zit de mens nu enemaal in elkaar, kijk eens hoe makkelijk en hoe snel mensen van electronica en teloons wisselen, zero emotie, dus ene nieuw speeltje bied weer nieuwe uitdaging.Wat ik bedoel te zeggen is, als jij op dezelfde manier de 997 koopt als ik de M3 heb gekocht dan zul je lang(er) plezier er van hebben, koop je hem op dezelfde basis als je huidige M3, dan is het maar kort genieten en dan lonkt die GT3 al snel weer, en krijg je spijt dat je niet voor het "beste" bent gegaan. OF je moet de cirkel willen doorbreken en net als Dre, pas op de plaats en bedanken voor systeem wat de fabrikanten je doorde strot willen douwen en gaan voor de basis, weer terug naar,,, een 130i of een EVO of een STI nouja ik bedoel de meer down to earth wagens.
kris schreef: Qua vervangers van m'n wagens, gebruik ik altijd de "stepping stone" theorie, langzaamaan opbouwen tot een hoogtepunt... :)
van 320D --> 2.8Z3Coupe --> 993 --> GTT --> M3 --> 997S --> ???
Daarom ook juist lang genieten van die 997, want daarna word het moeilijk of je moet echt heel diep in de buidel tasten

Michel P

Bericht door Michel P » 14 feb 2007, 15:05

@Kris,

Prachtige discussie, met fraaie input van diverse partijen. Ik kan de keuze/verantwoording van een ieder hier goed volgen.
Auto's als de M3, 997s enz. koop je natuurlijk nooit rationeel, dus heel veel plezier met de 997s, de voorpret is als begonnen ;-)

Michel

Plaats reactie