Hele tijd geleden dat ik hier wat heb gepost, maar laat ik het maar weer eens wagen. Was eerlijk gezegd te lui om te uploaden, vandaar
Eerste jaar ownership zat er in februari op, en heb de eerste probleempjes nu wel gehad. Zal ze hieronder even benoemen met wat plaatjes erbij uiteraard.
Eerste storing die ik kreeg was een foutmelding op een lambdasonde. Ik heb ze gelijk alle 4 maar vervangen, gezien de leeftijd van de auto. Helaas was de draad van één sonde gaan vreten bij het eruit draaien. Gelukkig heb ik de schroefdraad in de uitlaat op kunnen tappen, anders kon heel het uitlaatspruitstuk onder de auto vandaan

oud vs. nieuw

mcguyver tap
Volgende probleem waren de welbekende gasklepregelaars. Bank 2 gaf een foutmelding, en toen ik hem openmaakte bleek het plastic tandwiel los op het asje te zitten. Iemand had er al een keer aan zitten rommelen, zonder succes dus. Ik heb de regelaar opgestuurd naar rebuild.co.uk, echt een aanrader! Niet duur, je hebt hem snel terug en je krijgt levenslange garantie. Nu jij weer BMW

kapot plastic rond het asje
De regelaar van bank 1 was een gloednieuwe uit 2018, maar nog wel met die plastic lego tandwielen van BMW erin. Daar heb ik zelf een upgrade tandwielsetje in gezet van betere materialen. Die houd het voorlopig nog wel even vol hopelijk.

BMW lego tandwielen

upgrade tandwielset
Tevens de wielkasten even een deepclean gegeven, verschil mag er wezen
Totaal heeft het eerste jaar mij 1500 euro aan onderhoud gekost, waarbij ik alles zelf heb gedaan en ook veel dingen preventief heb aangepakt.
Aankomende week ga ik nog het volgende doen:
-Olie + filter wissel
-Oliekoeler vervangen, huidige lekt
-Versnellingsbakolie wissel
-Auto uit de schorsing halen als bovenstaande zaken zijn gedaan
Tot slot nog een foto van de auto