Mijn '05 BMW E60 M5
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Weinig nieuws te melden in V10 land. Heb de auto laatst gekleid en in de was gezet. Was eigenlijk de bedoeling om hem ook met de hand te polijsten, maar resultaat was niet wat ik had verwacht. Dus ik ga hem volgende maand door iemand machinaal laten polijsten, dan staat de lak er weer strak bij Hieronder nog wat foto's na de wax en een foto in zijn schuilplaats
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Netjes hoor! Ik weet niet waar je huis woont, maar ik heb hier nog wel wat polijstmachines en aanverwante zaken liggen.
- Bram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Prachtige machine Rutger. Is zelf kleien goed te doen?
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Ja. Nadat je de auto goed gewassen hebt en een goede klei & kleilube combinatie gebruikt. Als je een wat grovere klei gebruikt is daarna polijsten wel aan te bevelen want je hebt dan een vrij grote kans op marring.
Overigens is BMW lak doorgaans erg hard. Met de hand is het eigenlijk niet te doen om een hele auto te polijsten.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Dat verklaard waarom met de hand polijsten niks is geworden dan emi, die harde lak. Kleien is zeker goed te doen bram, zorgen dat je veel lube gebruikt. Na het kleien is je lak spiegelglad
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Moet die van mij ook eens laten aanpakken lak heeft ook wel de nodige puntjes. Rij je ook met de V10 of staat deze altijd binnen?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Je kunt ook met de machine kleien. Ik heb daar een pad voor.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Ja, maar dan moet je nadien sowieso polijsten.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Nee hoor.. Wel genoeg vloeistof gebruiken. Ik klei de auto dan na het wassen. Afzeemen als je kleit.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
kleien doe ik op de pot en verder niet haha
mooie auto!!!!
mooie auto!!!!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Er word zeker mee gereden speedy maak je geen zorgen haha Heb er nu denk ik 2000 km opzitten sinds aanschaf.
Thanks jeffrey!
Thanks jeffrey!
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Is het kleien en polijsten gelukt?
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Beter autolak laten stomen, krijg je hem echt goed schoon mee.
Waar ik m'n auto's in de glascoating laat zetten stoomt ie de lak, wielkasten sponningen etc.
Verbuikt weinig water en daarmee zeer efficient.
Waar ik m'n auto's in de glascoating laat zetten stoomt ie de lak, wielkasten sponningen etc.
Verbuikt weinig water en daarmee zeer efficient.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Hoi Piet, daar gaan we maar 's lekker een boompje over opzetten de volgende keer als jij een meeting organiseert weer.
Als je genoeg vloeistof gebruikt is er niets aan de hand. Spiegelglad wordt 't.
Doe het heel vaak, en totaal geen marring.
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Daar zullen de meningen over verdeeld blijven.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Zal even het V10 aandeel levend houden op het forum. Afgelopen weken de eerste storingen gehad met de BMW, niks ernstigs gelukkig. Ik zal de storingen hier vermelden, misschien dat iemand er ooit nog wat aan heeft.
2788, brandstofdruk te laag. Kreeg deze af en toe bij hoge toeren/hoge versnelling, kon wel gewoon vol vermogen verder rijden na de storing. Kan van alles zijn, brandstofdruk sensor, brandstofpomp, etc. Ik heb de adaptaties in het brandstofsysteem verwijderd in ISTA. Het leek me mogelijk dat deze de foutmelding deden veroorzaken i.c.m. het nieuwe brandstoffilter en injectoren die ik had geinstalleerd. Sindsdien is de foutmelding niet meer terug gekomen, dus fingers crossed
2717, Nokkenassensor cilinderrij 1, uitlaat. Bleek een losse stekker te zijn. Heb gelezen dat die Hall sensoren bij BMW nog wel is kapot willen gaan, dus voorlopig geluk.
A.s. maandag wordt de auto gepolijst
2788, brandstofdruk te laag. Kreeg deze af en toe bij hoge toeren/hoge versnelling, kon wel gewoon vol vermogen verder rijden na de storing. Kan van alles zijn, brandstofdruk sensor, brandstofpomp, etc. Ik heb de adaptaties in het brandstofsysteem verwijderd in ISTA. Het leek me mogelijk dat deze de foutmelding deden veroorzaken i.c.m. het nieuwe brandstoffilter en injectoren die ik had geinstalleerd. Sindsdien is de foutmelding niet meer terug gekomen, dus fingers crossed
2717, Nokkenassensor cilinderrij 1, uitlaat. Bleek een losse stekker te zijn. Heb gelezen dat die Hall sensoren bij BMW nog wel is kapot willen gaan, dus voorlopig geluk.
A.s. maandag wordt de auto gepolijst
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Geen grote mankementen gelukkig.
Goed plan ook om hem te laten polijsten. Ik polijst mijn auto's altijd zelf (kost een hoop tijd maar ik probeer het als een soort meditatie te doen).
Onlangs ook de velgen gepolijst:
Goed plan ook om hem te laten polijsten. Ik polijst mijn auto's altijd zelf (kost een hoop tijd maar ik probeer het als een soort meditatie te doen).
Onlangs ook de velgen gepolijst:
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Hele tijd geleden dat ik hier wat heb gepost, maar laat ik het maar weer eens wagen. Was eerlijk gezegd te lui om te uploaden, vandaar
Eerste jaar ownership zat er in februari op, en heb de eerste probleempjes nu wel gehad. Zal ze hieronder even benoemen met wat plaatjes erbij uiteraard.
Eerste storing die ik kreeg was een foutmelding op een lambdasonde. Ik heb ze gelijk alle 4 maar vervangen, gezien de leeftijd van de auto. Helaas was de draad van één sonde gaan vreten bij het eruit draaien. Gelukkig heb ik de schroefdraad in de uitlaat op kunnen tappen, anders kon heel het uitlaatspruitstuk onder de auto vandaan
oud vs. nieuw
mcguyver tap
Volgende probleem waren de welbekende gasklepregelaars. Bank 2 gaf een foutmelding, en toen ik hem openmaakte bleek het plastic tandwiel los op het asje te zitten. Iemand had er al een keer aan zitten rommelen, zonder succes dus. Ik heb de regelaar opgestuurd naar rebuild.co.uk, echt een aanrader! Niet duur, je hebt hem snel terug en je krijgt levenslange garantie. Nu jij weer BMW
kapot plastic rond het asje
De regelaar van bank 1 was een gloednieuwe uit 2018, maar nog wel met die plastic lego tandwielen van BMW erin. Daar heb ik zelf een upgrade tandwielsetje in gezet van betere materialen. Die houd het voorlopig nog wel even vol hopelijk.
BMW lego tandwielen
upgrade tandwielset
Tevens de wielkasten even een deepclean gegeven, verschil mag er wezen
Totaal heeft het eerste jaar mij 1500 euro aan onderhoud gekost, waarbij ik alles zelf heb gedaan en ook veel dingen preventief heb aangepakt.
Aankomende week ga ik nog het volgende doen:
-Olie + filter wissel
-Oliekoeler vervangen, huidige lekt
-Versnellingsbakolie wissel
-Auto uit de schorsing halen als bovenstaande zaken zijn gedaan
Tot slot nog een foto van de auto
Eerste jaar ownership zat er in februari op, en heb de eerste probleempjes nu wel gehad. Zal ze hieronder even benoemen met wat plaatjes erbij uiteraard.
Eerste storing die ik kreeg was een foutmelding op een lambdasonde. Ik heb ze gelijk alle 4 maar vervangen, gezien de leeftijd van de auto. Helaas was de draad van één sonde gaan vreten bij het eruit draaien. Gelukkig heb ik de schroefdraad in de uitlaat op kunnen tappen, anders kon heel het uitlaatspruitstuk onder de auto vandaan
oud vs. nieuw
mcguyver tap
Volgende probleem waren de welbekende gasklepregelaars. Bank 2 gaf een foutmelding, en toen ik hem openmaakte bleek het plastic tandwiel los op het asje te zitten. Iemand had er al een keer aan zitten rommelen, zonder succes dus. Ik heb de regelaar opgestuurd naar rebuild.co.uk, echt een aanrader! Niet duur, je hebt hem snel terug en je krijgt levenslange garantie. Nu jij weer BMW
kapot plastic rond het asje
De regelaar van bank 1 was een gloednieuwe uit 2018, maar nog wel met die plastic lego tandwielen van BMW erin. Daar heb ik zelf een upgrade tandwielsetje in gezet van betere materialen. Die houd het voorlopig nog wel even vol hopelijk.
BMW lego tandwielen
upgrade tandwielset
Tevens de wielkasten even een deepclean gegeven, verschil mag er wezen
Totaal heeft het eerste jaar mij 1500 euro aan onderhoud gekost, waarbij ik alles zelf heb gedaan en ook veel dingen preventief heb aangepakt.
Aankomende week ga ik nog het volgende doen:
-Olie + filter wissel
-Oliekoeler vervangen, huidige lekt
-Versnellingsbakolie wissel
-Auto uit de schorsing halen als bovenstaande zaken zijn gedaan
Tot slot nog een foto van de auto
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Mooi werk. Ik vind het altijd zo tof dat er altijd bedrijfjes zijn die dat soort upgrades aanbieden, zoals ook voor Vanos, Disa, etc.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 22 jan 2019, 09:08
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Vandaag begonnen aan de motorolie en versnellingsbakolie wissel. Tevens de oliekoeler vervangen.
Mooie nieuwe koeler inclusief nieuwe ophangpunten
15 jaar troep achter de oude koeler
Ging uiteindelijk meer als 10 liter in omdat de koeler eraf was geweest Versnellingsbakolie was ook goed te doen, wel ff met INPA de transmissiemotor aangezet om ook de oude olie uit de leidingen te flushen.
Zeefje van de transmissieolie, zat wel wat scheit op maar geen metaal gelukkig
Mooie nieuwe koeler inclusief nieuwe ophangpunten
15 jaar troep achter de oude koeler
Ging uiteindelijk meer als 10 liter in omdat de koeler eraf was geweest Versnellingsbakolie was ook goed te doen, wel ff met INPA de transmissiemotor aangezet om ook de oude olie uit de leidingen te flushen.
Zeefje van de transmissieolie, zat wel wat scheit op maar geen metaal gelukkig
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Lekker fris weer en toch wel wat zooi erachter zeg.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Mijn '05 BMW E60 M5
Goed bezig!
-
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München