Bij mijn Z3 waren de voorste remzuigers ook al gaar.
Al waren die nog wel gangbaar met de oude blokken.
Dat ATE vet is geniaal, maakt het monteren een stuk makkelijker!
Jawel, enige 6cyl met 168 huis. 323, 325 en 328 hebben 188. M3 heeft 210 geloof ik.
Wat Eeuwe zegt inderdaad. Ik zou in principe wel een 188mm huis kunnen monteren maar die hebben vaak een onhandige ratio en de flenzen passen niet op de dunnere aandrijfassen van de 318is/320i.
De flenzen die in het diff zitten passen niet ( die van een 168 komen verder naar buiten omdat het diff zelf smaller is )Crookie schreef: 05 jun 2019, 01:22Wat Eeuwe zegt inderdaad. Ik zou in principe wel een 188mm huis kunnen monteren maar die hebben vaak een onhandige ratio en de flenzen passen niet op de dunnere aandrijfassen van de 318is/320i.
https://www.difflab.com.au/pages/bmw-differential-types
Zo’n mooi apparaat als in de Tis heb ik nietyorick schreef: 08 jun 2019, 23:54 Pak je grondig aan zeg, mooi!
Heb je de lagervoorspanning ook gemeten met zo'n tool die ze beschrijven in TIS? Of gewoon op gevoel.
Van de pinion?yorick schreef: 08 jun 2019, 23:54 Pak je grondig aan zeg, mooi!
Heb je de lagervoorspanning ook gemeten met zo'n tool die ze beschrijven in TIS? Of gewoon op gevoel.
Ik vermoed dat Yorick the lagerkappen aan de zijkant bedoelde maar zo’n tool heb ik niet. Ik heb geen nieuwe lagers geinstalleerd dus alles laten zitten. Ringgear zou er dan ook af moeten enz..MParallel schreef: 14 jun 2019, 17:40Van de pinion?yorick schreef: 08 jun 2019, 23:54 Pak je grondig aan zeg, mooi!
Ik heb destijds meerdere makeerstrepen gezet en de moer er later weer precies zo opgezet.
///Joost schreef: 14 jun 2019, 13:29 Mooie update, en goed bezig! Knap dat je dat zelf kan. (Het meten van) diffs heb ik nog weinig kaas van gegeten.
Gebruikers op dit forum: Godspeed, Semrush [Bot] en 15 gasten