Thanks mannen! Ben er (na 3 dagen rijden

) enorm blij mee. Ik heb hem gekocht ipv. geleased dus bovenstaande berekeningen gaan niet op voor mij. Daarom ook niet voor een nieuwe gegaan maar voor jong gebruikt. Dat scheelt behoorlijk veel geld tov. de nieuwprijs, terwijl de auto maar een half jaartje oud was en 4500 km had gelopen. Voor mijn gevoel dus nog steeds een nieuwe auto (wat het feitelijk ook is natuurlijk).
Gister 300 km snelweg gereden en dan is het ding, ondanks de grote motor gewoon zeer zuinig. Normaal gereden, 120/130 met het verkeer mee. Reed gewoon 1 op 12,5/13.

Niets onzuiniger dan mijn 4 cilinder Golf GTI. En dan zet je hem weer even in sportstand, waardoor de gasrespons sneller is en de 8 traps automaat bij de les is en dan is het ineens weer een hooligan. Op papier scheelt het niet zoveel vermogen met mijn Golf maar in de praktijk is hij echt wel sneller. Heb zo het gevoel dat BMW ietwat conservatief is qua vermogensopgave. Het voelt als meer vermogen, terwijl de BMW ook nog wel een stukje zwaarder is dan de Golf.
Het is gewoon een schizofrene auto.

Rustig, stil, comfortabel en zuinig als het moet. Wild en sportief als het kan. Heerlijk.