https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/03/ol ... 8-a1574853Oldtimers met een stekker
Van een oldtimer kun je best een elektrische auto maken. „Klassiekers mogen geen museumstukken worden.”
Benieuwd naar de reacties...
Van een oldtimer kun je best een elektrische auto maken. „Klassiekers mogen geen museumstukken worden.”
Meer "geluk" dan wijsheid, sowieso zijn de laatste 20 jaar relatief veel orkanen geweest.Gijzert schreef: 15 okt 2017, 06:31 Die van 2012 klopt wel toch?
Zal wel voortschrijdend inzicht zijn.
Ja de regering is natuurlijk stukken betrouwbaarder dan de oliesjeiksGEpower schreef: 14 okt 2017, 23:31 @Jan-Willem: De hele CO2 en global warming discussie kun je wegzetten, maar dan zijn er nog steeds genoeg redenen om elektrisch te gaan rijden. Namelijk minder economische afhankelijkheid (van de olieprijs van een zootje sjeiks in een cartel) en lokale luchtkwaliteit (fijnstof etc, relevant voor de volksgezondheid)
Ik vind dit een super initiatief. Denk dat het niet aan een ander is welk gedeelte van een (historische) auto je moet behouden en welk gedeelte je mag modificeren. En als electrische aandrijving bij je gebruik past is het een prima oplossing en leuke uitdaging toch?romo schreef: 15 okt 2017, 09:16 Heiligschennis(?);
En dan heb je dat, ik ga er van uit dat er een meter tussen zit, dan kun je erop wachten dat je belasting moet betalen op elke kWh die je zelf opwekt... En die belasting is dan weer flexibel/indexerend. Denk aan onroerend-goedbelasting etc.Maar ook met die elektrarekening kun je hetzelfde zeggen. Als ik mijn huis energieneutraal krijg, dan kan ik dat geld weer uitgeven aan andere dingen in de economie.
Niet mee eens. Elektrische auto is leuk, maar de lol van een oldtimer zit voor mij toch echt in de motor, het geluid, de geur, de trillingen, etc. Zonder die ervaring kan je net zo goed een moderne elektrische auto kopen.Mrton schreef: 17 okt 2017, 15:56Ik vind dit een super initiatief. Denk dat het niet aan een ander is welk gedeelte van een (historische) auto je moet behouden en welk gedeelte je mag modificeren. En als electrische aandrijving bij je gebruik past is het een prima oplossing en leuke uitdaging toch?romo schreef: 15 okt 2017, 09:16 Heiligschennis(?);
Ja ik denk dat het meer de kant op gaat van een rekening krijgen van de transportkosten.Arthur schreef: 17 okt 2017, 17:25En dan heb je dat, ik ga er van uit dat er een meter tussen zit, dan kun je erop wachten dat je belasting moet betalen op elke kWh die je zelf opwekt... En die belasting is dan weer flexibel/indexerend. Denk aan onroerend-goedbelasting etc.Maar ook met die elektrarekening kun je hetzelfde zeggen. Als ik mijn huis energieneutraal krijg, dan kan ik dat geld weer uitgeven aan andere dingen in de economie.
Vd zomer naar Noorwegen op vakantie geweest, je ziet bizar veel Tesla's rijden. Maar die hokken worden zwaar gesponsord door de overheid daar, parkeren is vaak gratis, opladen ook etc etc.Joop schreef: 18 okt 2017, 06:53 Nederland loopt graag voorop...
...Noorwegen is al veel verder in de elektrificering van het wagenpark. Blijft goed om dat land te volgen die nu in het achterhoofd loopt met een ‘Tesla-taks’:
http://m.standaard.be/cnt/dmf20171012_03127614
Op den duur krijgen we dat hier ook gewoon. Stap 1 door het afschaffen van diverse subsidies en lage bijtellingstarieven is er al één van.
Zoals ik al zei, denk dat het niet aan een ander (bijv. JoëlJoël D. schreef: 17 okt 2017, 20:07Niet mee eens. Elektrische auto is leuk, maar de lol van een oldtimer zit voor mij toch echt in de motor, het geluid, de geur, de trillingen, etc. Zonder die ervaring kan je net zo goed een moderne elektrische auto kopen.Mrton schreef: 17 okt 2017, 15:56Ik vind dit een super initiatief. Denk dat het niet aan een ander is welk gedeelte van een (historische) auto je moet behouden en welk gedeelte je mag modificeren. En als electrische aandrijving bij je gebruik past is het een prima oplossing en leuke uitdaging toch?
Kijk vooral eens de skitterende serie LILYHAMMER op Netflix.Joop schreef: 18 okt 2017, 09:41 Dat laatste is wel het meest hypocriete aan het hele Noorwegen verhaal m.b.t. het elektrisch rijden.
Ja, betalen moeten we toch. Linksom of rechtsom...Met waterstof sta je straks nog steeds aan de pomp, goedkoper zal het er niet van worden.
En de laadtijd.GEpower schreef: 18 okt 2017, 10:36
Het is alleen de aanschafprijs en natuurlijk de range, dat mensen tegenhoudt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast