Ook ik binnenkort aan een "nieuwe".
-
Re: Ook ik binnenkort aan een "nieuwe".
Wat scheelt dat nou dan, in euro's?
Veloce vs deze?
Enne, kunnen we hieruit opmaken dat de keuze in ieder geval Alfa is?
Veloce vs deze?
Enne, kunnen we hieruit opmaken dat de keuze in ieder geval Alfa is?
- frankie
Nieuw zit er 12k tussen, maar de Veloce heeft daar wel aardig wat meer uitrusting voor.
En ik weet het nog niet, vind de Giulia wel de mooiste van het rijtje, maar moet toch even rijden met de anderen ook.
En ik weet het nog niet, vind de Giulia wel de mooiste van het rijtje, maar moet toch even rijden met de anderen ook.
-
Wat een prachtauto is het toch, als het kan; Doen!
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Prachtauto ja. Maar is de kwaliteit goed genoeg om er 3 jaar zorgeloos in te rijden? Qua rammels/elektronica enzo? Dat zou mijn twijfelpunt zijn.
- frankie
Mijn Giulietta is van 2011, met bijna 160k kilometer op de klok. Ik ben daar niet zo bang voor eerlijk gezegd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Okee, restwaarde dan 

- frankie
Ja die wel 

- RS-Ron
Dat benne wel heel platte zittingen zeg.......... daar glij je zo vanaf ! Geen blauwe toch ?
Gr Ron
Gr Ron
- frankie
Vind blauw wel mooi eigenlijk Ron, en inderdaad, die stoelen is nog wel een puntje....Maar goed, het is ook weer niet zo dat ik super stoelen in de Giulietta gewend ben, want dat is ook niet veel. 

- Martijn_bmw
Jammer dat veel merken standaard zulke platte stoelen idd monteren... maar verder wat een plaatje die blauwe! Ik vind die kleur echt goed staan en het model is super mooi!!
Restwaarde is vooral een punt als je kort er mee rijdt als je bijvoorbeeld die blauwe met de kop er af koopt en dan weer 5 jaar mee gaat rijden dan is het verschil qua afschrijving kosten best te overzien volgens mij
Restwaarde is vooral een punt als je kort er mee rijdt als je bijvoorbeeld die blauwe met de kop er af koopt en dan weer 5 jaar mee gaat rijden dan is het verschil qua afschrijving kosten best te overzien volgens mij
- MVB
Even out of the box
Een S60 Polestar
Pluspunten
- 3.0 6 cylinder met turbo 350 pk en 500 Nm koppel
- AWD
- Echt iets bijzonders zonder dat het opzichtig is (zakelijk)
- Redelijk comfort
- Goed onderstel (Ohlins)
- Uitlaat geluid
- Moet een expemplaar te vinden zijn voor 60k
Minpunten:
- Model is wat ouder
- Infotainment niet bijzonder
- Catalogus prijs niet gunstig ivm met bijtelling

mooi exemplaar
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-s60 ... chuifdak-/
Een S60 Polestar
Pluspunten
- 3.0 6 cylinder met turbo 350 pk en 500 Nm koppel
- AWD
- Echt iets bijzonders zonder dat het opzichtig is (zakelijk)
- Redelijk comfort
- Goed onderstel (Ohlins)
- Uitlaat geluid
- Moet een expemplaar te vinden zijn voor 60k
Minpunten:
- Model is wat ouder
- Infotainment niet bijzonder
- Catalogus prijs niet gunstig ivm met bijtelling
mooi exemplaar
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-s60 ... chuifdak-/
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Heb in deze nog een keer gereden. Leuke auto en is vooral een hele capabele GT. Geluid is echt magistraal goed. Minpuntje, qua prestaties valt ie een tikje tegen (combinatie gewicht en automaat), de automaat schakelt ronduit traag en irritant (echt een funkiller), hij biedt weinig ruimte voor passagiers en inderdaad....qua interieur stap je in een vorige generatie auto.
- MVB
Het is is idd geen ZF-bak, maar ik zou er wel mee kunnen leven omdat het geluid het allemaal weer goed maakt.
- Macboy
Hele mooie kleurencombinatie !!!
- frankie
Best een interessant apparaat, zitten wat leuke dingen op zoals het Ohlins onderstel.
Maar veel te hoge cataloguswaarde. Voor de goede orde, ik ben op zoek naar iets waarvan de cataloguswaarde rond de 60k ligt. Meer bijtelling heb ik er niet voor over. Aanschafwaarde dan vanzelfsprekend ook niet hoger

- frankie
Vond ik ook. Alleen deze is net weer geen BTW auto, anders had ik daar al op de stoep gestaan.
En nieuw configureren is misschien toch weer een optie, ze hebben een paar leuke acties. Het Super Veloce pakket is er voor de 200pk versie, dan krijg je dus o.a. de sportstoelen uit de Veloce (en nog wat andere goodies) en is dat probleem ook opgelost. Als ik dat zou kunnen combineren met het Business Super pakket, dan heb ik voor 46/47k eentje die voldoet aan al mijn wensen. Maar bij Alfa is het vaak zo dat pakketten niet samen kunnen, dus dat wordt nu uitgezocht.

- MVB
Daarom stond de catalogus-waarde bij de minpuntenfrankie schreef: 30 jun 2017, 10:30Best een interessant apparaat, zitten wat leuke dingen op zoals het Ohlins onderstel.
Maar veel te hoge cataloguswaarde. Voor de goede orde, ik ben op zoek naar iets waarvan de cataloguswaarde rond de 60k ligt. Meer bijtelling heb ik er niet voor over. Aanschafwaarde dan vanzelfsprekend ook niet hoger![]()

Maar zo'n Alfa is ook een prachtige auto

- Tommy
Ik herken het wel, ben gaan configureren met een Giulia super, gewoon met 200 pk benzineslurper. Kwam uiteindelijk duurder uit dan de 4 gran coupe. En qas qua uitrusting minder compleet. Totaal onlogische combinaties en onmogelijkheden door pakketten zonder mogelijkheid om bepaalde opties los te bestellen. (bv alleen stoelverwarming zonder gelijk elektrische verstelling en compleet winterpakket). Dat samen met onvoorspelbare (of heel voorspelbare) restwaarde over 3 jaar en goedkoop aandoende materialen (2 klasses onder de standaard tov de duitse concurrentie, zeg maar meer op KIA niveau) was genoeg reden om niet geprikkeld te raken om vreemd te gaan. (ook de jonge demo had al rammels, schaafgeluiden uit de bak en nog wel wat puntjes van aandacht).
- Arthur
Emotie, Tommy, emotie 

- frankie
Je moet voor de gein eens kijken bij de achterbumper net waar de achterklep boven zit en dan in beide hoeken. Werkelijke élke Giulia die ik gezien heb heeft daar al schaafplekjes zitten van het schuren van de achterklep op de bumper
Nu met de Business en Veloce paketten heb je toch een rijk uitgeruste Giulia 200pk benzine voor dik onder de 50k. Dat is toch niet zo heel slecht.

Nu met de Business en Veloce paketten heb je toch een rijk uitgeruste Giulia 200pk benzine voor dik onder de 50k. Dat is toch niet zo heel slecht.
- Tommy
In tegenstelling tot die broer van me ben ik WEL gevoelig voor afwerking en finish van een auto. Daarnaast heb ik geen noodzaak tot kopen van een auto waar andere mensen van denken dat je emotie koopt. Ik koop de auto voor mezelf, niet voor het image.
- Arthur
BMW is toch image? 

- Tommy
Valt wel mee
- frankie
Ik koop de auto ook voor mezelf. En ik voel me altijd prettig in een Alfa. Op de een of andere manier grijpt zo'n auto me altijd, ik ervaar die emotie dus zelf. Wat de buurman er van vindt interesseert me niet.Tommy schreef: 01 jul 2017, 21:32 In tegenstelling tot die broer van me ben ik WEL gevoelig voor afwerking en finish van een auto. Daarnaast heb ik geen noodzaak tot kopen van een auto waar andere mensen van denken dat je emotie koopt. Ik koop de auto voor mezelf, niet voor het image.
- Tommy
En dan is er nog de factor onvoorspelbare afschrijving waar ik toch m'n vraagtekens bij had... alternatieven voor de F36 waren de XF(in R sport erg fijn sturende wagen) en Giulia(uit nieuwsgierigheid mee gereden, had er zelf niet de klik mee). Ik kan helaas nog niet zeggen dat afschrijving me niet boeit
Maar zonder gekheid, als je je altijd goed voelt in een Alfa, look no further. Dat is het enige dat telt, niet wat het forum vindt dat je moet kopen.