Zoals sommige wellicht al gelezen hadden is mijn M5 verkocht en is er inmiddels wat nieuws in de plaats gekomen..
Na lang wikken en wegen bleven er een paar potentiële auto's over waarmee mijn doel eigenlijk was om terug te gaan naar minder auto's omdat het aantal lichtelijk uit de hand was gelopen
Heel hoog op mijn verlanglijstje stond een E92 M3, eigenlijk al toen ik de E39 M5 kocht. Echter wou ik toen nog niet mijn E46 M3 verkopen want het was of de E46 eruit en E92 M3 terug of een E39 M5 erbij.. aangezien die ook heel hoog op mijn bucketlist stond toen daarvoor gekozen en achteraf zeker geen spijt van. Mijn doel was eigenlijk om terug te gaan naar 1 leuke daily (wel naast de E30 en E28) maar telkens liep ik er tegenaan dat ik eigenlijk het meeste lol had van mijn ouwe E36 cabriotje die mij totaal cabriogek heeft gemaakt. Dat betekende dus automatisch dat de nieuwe daily een cabrio moest gaan worden.. E93 M3 cabrio zou dus een logische keus zijn maar als echte liefhebber vindt ik eigenlijk dat een M3 een coupe moet zijn. Toen ik daarna het gewicht van de E93 opgezocht had sloeg ik bijna achterover en daarmee de E93 eigenlijk aan de kant gezet als "niet echt een goede optie"
Na avonden lang de occasionsites af te hebben gestruind, youtube reviews kijken en ellenlange discussies met mijn auto maatjes kwam ik telkens terug bij een E46 M3 cabrio of dan toch een E93 M3; de reviews daarover waren namelijk zeer lovend..
Dus nadat de M5 weg was afgelopen zaterdag toch maar wat bezichtigingen ingepland..ik wist nog echt niet wat ik wou. S'morgens eerst bij een super mooie E46 M3 cabrio wezen kijken en gereden; was er erg enthousiast over, reed super goed en zeker kandidaat. Was financieel ook een aantrekkelijkere keuze, niet alleen qua aanschaf maar vooral ook qua verbruik, MRB en verzekering t.o.v. E93.. Nog steeds sceptisch over het gewicht van de E93 s'middags een bezichtiging ingepland (was smorgens ook al ergens langs gereden waar ze een E93 tekoop hadden maar wist niet hoe snel ik daar weg moest komen, bijzonder zaak zal ik maar zeggen..) Had ook nog nooit een E93 bekeken en ook niet gereden..
Lang verhaal kort, toen ik smiddags voor het eerst met de E93 M3 ging rijden was het me al snel duidelijk, dit is echt een compleet andere beleving dan de E46... wat een auto! De combinatie van de V8 met DCT is echt geweldig, wat een sound.. Die downshifts zijn echt geweldig.. Gewicht weet hij bizar goed te verbloemen, zeker met de EDC op M-mode.. Enige waaraan ik het gewicht goed kan merken is de acceleratie, waarbij het absoluut geen langzame auto is maar het klopt niet helemaal met het getal "420pk". Gevoelsmatig ontloopt het mijn E46 M3 niet veel. Wat verder echt geweldig is als daily is het comfort; M knop uit, EDC in soft en in de D rijd het echt onwijs soepel.. Stoelen zijn ook net weer tandje beter en de audio is van een compleet ander niveau dan de E46.
In ieder geval werd het dus een gekke dag, na de proefrit meteen een deal gesloten (om ~17:00) en dezelfde avond nog betaald en opgehaald. S'morgens wist ik nog niet wat ik wou en s'avond stond er ineens een E93 M3 thuis
In ieder geval gaat het om een 11/2008 met "Jerezschwarz" exterieur en "Fuchsrot" interieur. Km stand is behoorlijk met 187.000km maar dat is voor mij geen probleem, anders heb ik straks niks meer aan onderhoud te doen

(uiteraard word deze technisch ook helemaal doorgelicht)
Heb nog niet heel veel foto's maar die gaan zeker nog komen. Voor nu alvast paar plaatjesl
Overigens staat de E36 inmiddels tekoop, mijn E46 M3 komt binnenkort ook tekoop nadat ik nog wat puntjes heb opgelost die nog niet naar mijn zin zijn
Keep you posted!