Alfa Romeo 4C
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Re: Alfa Romeo 4C
Kun je op de een of andere manier die wagen niet "huren" van het garagebedrijf waar je hem gekocht hebt.
Zij zorgen voor verzekering e.d. en verwerken dit in de huurprijs.
Kun je zelf die km's erop zetten en als de tijd daar is de wagen zonder geneuzel op Nederlandse platen zetten.
Kun je zelf die km's erop zetten en als de tijd daar is de wagen zonder geneuzel op Nederlandse platen zetten.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Er staan genoeg spiders te koop dat is het probleem niet, alleen 1 vinden voor de juiste prijs 
Maarre wat Eric zegt lijkt mij wel een goed idee! Huren van het autobedrijf, daar moet vast wel uit te komen zijn..

Maarre wat Eric zegt lijkt mij wel een goed idee! Huren van het autobedrijf, daar moet vast wel uit te komen zijn..
- MarkS
+1 Precies ook mijn eerste gedachteEric H schreef: 11 apr 2017, 15:35 Kun je op de een of andere manier die wagen niet "huren" van het garagebedrijf waar je hem gekocht hebt.
- Sander
Echt super zonde, dar het zo moet beginnen. Zou toch het liefste de teller laten omzetten als dat een mogelijkheid zou zijn. Desnoods buiten de dealer om?
-
Dat is toch iets dat ik absoluut niet zou willen. Ik had geprobeerd te regelen dat ze dat ding aan me konden verhuren. Al had ik de kilometers in België erop moeten zetten. Dat was me wel gelukt. Genoeg mooie stuurwegen daar in tegenstelling tot ons saaie Nederland waar ze elk weggetje dat ook maar enigszins iets lijkt te zijn per direct vervuilen met verkeersdrempels.
- Riceaux
Rij toch eens naar het noorden Allen. Ik laat je met plezier km's aan mooie stuurweggetjes hier zien hoor.
- Sander
Maar voordat je 3100km weggereden hebt in Nederland.. dan ben je ook wel ff bezig 

- Philipoo
Kijk eens in zuid limburg. prachtige wegen zonder verkeersdrempels of wat dan ook! Alleen de randstad is erg matigallen schreef: 11 apr 2017, 21:52 Dat is toch iets dat ik absoluut niet zou willen. Ik had geprobeerd te regelen dat ze dat ding aan me konden verhuren. Al had ik de kilometers in België erop moeten zetten. Dat was me wel gelukt. Genoeg mooie stuurwegen daar in tegenstelling tot ons saaie Nederland waar ze elk weggetje dat ook maar enigszins iets lijkt te zijn per direct vervuilen met verkeersdrempels.
-
Met al die drempels of om de 300 meter een uitrit van een boerderij zodat je even moet afremmen wel ja.
Ben benieuwd Rico. Ben zelf nog nooit heel veel tegen gekomen. Maar ik kom dan ook alleen aan de kant van Groningen voor m'n werk. Meestal wil ik dan ook niet te lang blijven hangen en terug naar Nederland.
Zuid Limburg weinig gereden. Dan zak ik meestal al af naar België.

Ben benieuwd Rico. Ben zelf nog nooit heel veel tegen gekomen. Maar ik kom dan ook alleen aan de kant van Groningen voor m'n werk. Meestal wil ik dan ook niet te lang blijven hangen en terug naar Nederland.
-
Stuurwegen allemaal leuk en aardig maar snelweg schiet t hardst op. Niet leuk, wel efficiënt.
Op en neer naar de Alpen, daar een paar (lage) passen rijden en de rest van de zomer genieten van de exhte stuurwegen
Op en neer naar de Alpen, daar een paar (lage) passen rijden en de rest van de zomer genieten van de exhte stuurwegen
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ehm, elke marge auto die je op de zaak koopt, is bij verkoop weer een btw-auto, ofwel bij verkoop dien je btw af te dragen ( die een zakelijke koper dan weer mag terug vragen....)
- Niels
- Auto: Prius+
Met dien verstande dat de aankoop van een marge auto dus gewoon 21% te duur is als zakelijke aanschaf 

- FreudeamFahren
Bijzonder dat er hier een aantal tellerfraude voorstellen. Teruggedraaide tellers zijn een doorn in het oog van iedere autokoper, maar vooruit draaien om "effe die BTW regel te mijden" moet maar kunnen ofzo? Toegegeven, die "minder dan 6.000 km = nieuw" regel slaat nergens op maar om dan maar meteen moedwillig te gaan lopen frauderen...
- dvh
Je belazerd niemand. Behalve de belastingdienst in dit geval. (en die belazerd jou ook..) Als je voor de her-verkoop problemen mee hebt kun je hem ook na invoering weer terugdraaien.
Normaal gesproken zou ik er niet eens aan denken. Maar in een geval als dit. Zou ik daar persoonlijk geen problemen mee hebben.
Normaal gesproken zou ik er niet eens aan denken. Maar in een geval als dit. Zou ik daar persoonlijk geen problemen mee hebben.
- frankie
Dat is niet helemaal correct volgens mij. Het is afhankelijk van wat je met de btw doet zolang hij op de zaak staat. Als je een marge auto zakelijk koopt (dus geen btw aftrek bij aankoop), en je geeft vervolgens de btw van kosten van het gebruik (onderhoud, brandstof etc) niet op als voorbelasting (aftrek) in je aangifte, dan blijft het een marge auto. Als je een marge auto zakelijk koopt en je trekt van de gebruikskosten wél de voorbelastte btw af dan trek je inderdaad de auto weer de btw in en is het weer btw auto.Spijkerhard schreef: 12 apr 2017, 01:40Ehm, elke marge auto die je op de zaak koopt, is bij verkoop weer een btw-auto, ofwel bij verkoop dien je btw af te dragen ( die een zakelijke koper dan weer mag terug vragen....)
-
Ik zeg altijd dat je belazert wordt door brillenverkopers...
- dvh
Belastingdienst. BMW-dealers. Brillenverkopers.. Een pot nat.
-
Wel aan gedacht, maar staat in de wet dat knoeien met de teller verboden is. En daar komt nog eens bij dat ik het zou doen om geen belasting te hoeven betalen. Daar ga ik dus niet aan beginnen.Sander schreef: 11 apr 2017, 21:48 Echt super zonde, dar het zo moet beginnen. Zou toch het liefste de teller laten omzetten als dat een mogelijkheid zou zijn. Desnoods buiten de dealer om?
Die optie is ook bekeken. Ze hebben een verzekering voor groene platen, maar langdurig uitlenen van een auto valt daar niet onder. Dus dan moeten zij alsnog een ander kenteken regelen en daarvoor een verzekering afsluiten. Omdat ik al drie weken bezig ben geweest om het btw-verhaal duidelijk te krijgen en het verhuur-verhaal ook wat tijd zal kosten om op te zetten, kan ik nu beter de verkoper erin laten rijden. Met 100km/dag zal dat ongeveer een maand duren, waarvan er nu één week op zit.allen schreef: 11 apr 2017, 21:52 Ik had geprobeerd te regelen dat ze dat ding aan me konden verhuren.
Nee, eenmaal marge-auto kan nooit weer een btw-auto worden. Uiteraard moet er bij de margeregeling wel btw geheven worden, maar dat is alleen over de winstmarge. De normale btw-regeling kun je ook toepassen (dus btw over het gehele bedrag), dat staat hier uitgelegd:Spijkerhard schreef: 12 apr 2017, 01:40
Ehm, elke marge auto die je op de zaak koopt, is bij verkoop weer een btw-auto, ofwel bij verkoop dien je btw af te dragen ( die een zakelijke koper dan weer mag terug vragen....)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... gegoederen
Maar dat is alleen interessant bij een zakelijke koop omdat dan de btw teruggevraagd kan worden. Kun je dat niet, dan betaal je onder de streep meer.
Overigens heb ik inmiddels antwoord gehad van de Europese Unie. Een hele uitleg over de btw wat ik al wist, en hij sluit af met: "Dat de eerste eigenaar al eens BTW heeft betaald, doet aan het voorgaande niet af omdat de auto nog steeds wordt gezien als een nieuwe auto.". Dat is natuurlijk mijn hele probleem. Kortom: ik kan (binnen de transactie die ik doe) nooit dubbel btw betalen. Maar dat ik iets koop waar al eerder eens btw over is afgedragen (en dat zit uiteraard ook in de prijs verwerkt), dat kan schijnbaar wel. Wat ook heel krom is, want dat maakt een marge-auto die als nieuw wordt beschouwd altijd ongunstig voor een buitenlandse koper. Ook als het btw-tarief hetzelfde is tussen beide landen (want dat zal de intentie van die wet zijn geweest, voorkomen dat mensen nieuwe auto's in een ander EU-land aanschaffen met lager btw-tarief).
- tomgtr
Super krom zeg. Op een fout in de wet zou er 2 maal BTW binnen EU betaald moeten worden? Paarse krokodil anybody/ Echt wat een zuur gezeur. Nou maar een maandje doorbijten en dan dit gedoe snel vergeten!
- FreudeamFahren
Geen fout in de wet, maar een fictie. Je zou de toelichting op de wet of op het wetsvoorstel moeten lezen om erachter te komen waarom die fictie in het leven is geroepen. Kan budgetair zijn (meer harken), of voorkomen dat iedereen zijn nieuwe auto op die plek in Europa koopt waar de BTW het laagst is.
- JP
Natuurlijk jammer dat de beste man eerst in 3 jaar maar 3000km heeft gereden en nu nog eens 3000 in een maand op de klok moet trappen..... 

- tomgtr
Dat laatste zit wel wat in ja. Hoe bedoel je unie met zelfs andere BTW tarieven!FreudeamFahren schreef: 12 apr 2017, 09:24 Geen fout in de wet, maar een fictie. Je zou de toelichting op de wet of op het wetsvoorstel moeten lezen om erachter te komen waarom die fictie in het leven is geroepen. Kan budgetair zijn (meer harken), of voorkomen dat iedereen zijn nieuwe auto op die plek in Europa koopt waar de BTW het laagst is.
- Robin Hartog
Ja, Allen, kom eens naar het noorden voor een tourtochtje!allen schreef: 11 apr 2017, 22:11 Met al die drempels of om de 300 meter een uitrit van een boerderij zodat je even moet afremmen wel ja.![]()

-
Dat doet de verkoper van de dealer waar ik de auto heb gekochtJP schreef: 12 apr 2017, 09:32 Natuurlijk jammer dat de beste man eerst in 3 jaar maar 3000km heeft gereden en nu nog eens 3000 in een maand op de klok moet trappen.....![]()