BMW E36 1JZ
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW E36 1JZ
Een kleine update , de laatste tijd erg druk geweest en weinig kunnen doen. Een begin gemaakt met de bedrading, de startmotor loop nu netje via het contactslot. Een uitdaging wordt de brandstof pomp deze loopt wel alleen is de is de aansturing van de pomp na het starten anders bij de 1jz. Ik zit er aan te denken om deze gewoon via een schakelaar te laten lopen.
De aandrijfas is opgestuurd om deze te laten inkorten hier bleek dat deze te veel versleten was om nog goed te balanceren. Dus nu op zoek naar een nieuwe aandrijfas, weet iemand waar ik een upgrade aandrijf as kan kopen voor de E36?
De aandrijfas is opgestuurd om deze te laten inkorten hier bleek dat deze te veel versleten was om nog goed te balanceren. Dus nu op zoek naar een nieuwe aandrijfas, weet iemand waar ik een upgrade aandrijf as kan kopen voor de E36?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW E36 1JZ
Waar heb je de cardanas heen gestuurd?
Kan je geen andere kruisstukken erop laten lassen?
Ik heb met dit bedrijf een goede ervaring die hebben mijn cardanas gedaan voor mijn M30B35 ombouw.
http://www.werftechnicalsupport.nl/
Kan je geen andere kruisstukken erop laten lassen?
Ik heb met dit bedrijf een goede ervaring die hebben mijn cardanas gedaan voor mijn M30B35 ombouw.
http://www.werftechnicalsupport.nl/
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E36 1JZ
Stuur LJ328 even een PB die heeft zijn as ook laten reviseren
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW E36 1JZ
Thanks voor de tips, ik weet niet precies bij welk bedreig loopt via de zaak, wij laten wel vaker voor vrachtwagens aandrijfassen inkorten. Volgens dit bedrijf konden de kruisstukken niet vervangen worden. Ik zie in Amerika dat ze ook wel een een rechte aandrijfas laten maken, wellicht iets custom made laten maken
- e30touring1990
- Berichten: 2875
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E36 1JZ
heb voor mijn z3 waar ik de 6bak in heb gehangen mijn aandrijfas opgestuurd naar technotrans. fijne lui, goede communicatie en hebben netjes werk geleverd. inkorten, balanceren, reviseren. was even uit mn hoofd zo'n 300euro kwijt, weet niet of dat gangbaar is of niet, heb niet eerder een aandrijfas laten doen.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW E36 1JZ
Vandaag nog door iemand anders naar de as laten kijken, er zat enkel een dood punt in de kruisstukken, is geen probleem en merk je niks van. De as wordt nu ingekort en zaterdag weer onder de auto
- RJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E36 1JZ
Iets van twintig jaar geleden was ik bezig met een e21 ombouw met M30B35. Moest cardan ook ingekort worden, dus ging eens bij een lokaal landbouwmechanisatie bedrijfje langs. Oud ventje aldaar pakt de as aan, vraagt hoeveel er tussenuit moet, kwakt de as eerst op de zaag en toen op zijn lasbank (in een hoeklijntje) en trekt er (al draaiend in korte stukjes boven-onder-links-rechts) een lasrups omheen. Ondertussen stond ik wat verdwaasd te kijken en vroeg of dat niet gebalanceerd moest worden. "Als ie trilt kom je maar terug" zei ie. Kosten? "Doe maar wat in de pot voor gebak op vrijdag". Ja meneer. Eronder gezet. Nooit ene trilling gevoeld. Vakmanschap? Bedrijf is ondertussen overgenomen en de beste man allang met pensioen.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW E36 1JZ
Ik zou het niet durven om het zo te doen, maar als het niet goed was had je het wel gevoeld944-20v schreef: 28 feb 2017, 14:55 Iets van twintig jaar geleden was ik bezig met een e21 ombouw met M30B35. Moest cardan ook ingekort worden, dus ging eens bij een lokaal landbouwmechanisatie bedrijfje langs. Oud ventje aldaar pakt de as aan, vraagt hoeveel er tussenuit moet, kwakt de as eerst op de zaag en toen op zijn lasbank (in een hoeklijntje) en trekt er (al draaiend in korte stukjes boven-onder-links-rechts) een lasrups omheen. Ondertussen stond ik wat verdwaasd te kijken en vroeg of dat niet gebalanceerd moest worden. "Als ie trilt kom je maar terug" zei ie. Kosten? "Doe maar wat in de pot voor gebak op vrijdag". Ja meneer. Eronder gezet. Nooit ene trilling gevoeld. Vakmanschap? Bedrijf is ondertussen overgenomen en de beste man allang met pensioen.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: BMW E36 1JZ
Zoiets ligt er ook onder mijn e28. Door plaatsing van M20B25 en 4HP22 paste de cardanas niet meer. Alle andere assen die we tot onze beschikking hadden paste ook niet. Dus effe snel deze oplossing. Die er inmiddels al 3 jaar en 25000 km onder zit. Tuurlijk 170 pk max is niet zo heel spannend maar ik was de tijdelijk fix al vergeten totdat ik dit las.944-20v schreef: 28 feb 2017, 14:55 Iets van twintig jaar geleden was ik bezig met een e21 ombouw met M30B35. Moest cardan ook ingekort worden, dus ging eens bij een lokaal landbouwmechanisatie bedrijfje langs. Oud ventje aldaar pakt de as aan, vraagt hoeveel er tussenuit moet, kwakt de as eerst op de zaag en toen op zijn lasbank (in een hoeklijntje) en trekt er (al draaiend in korte stukjes boven-onder-links-rechts) een lasrups omheen. Ondertussen stond ik wat verdwaasd te kijken en vroeg of dat niet gebalanceerd moest worden. "Als ie trilt kom je maar terug" zei ie. Kosten? "Doe maar wat in de pot voor gebak op vrijdag". Ja meneer. Eronder gezet. Nooit ene trilling gevoeld. Vakmanschap? Bedrijf is ondertussen overgenomen en de beste man allang met pensioen.

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW E36 1JZ
Ik weet niet of die oude man er nog werkt bij Van Der Werf heb ik het laten doen.
De cardanas door zagen en weer aan elkaar branden was volgens hem geen nette oplossing.
De hardyschijf flens zo afdraaien dat die netjes in de pijp past en dan aflassen wel.
Door dat je op een wat dikker stuk last heb je ook minder last van het krom trekken door het lassen.
De cardanas door zagen en weer aan elkaar branden was volgens hem geen nette oplossing.
De hardyschijf flens zo afdraaien dat die netjes in de pijp past en dan aflassen wel.
Door dat je op een wat dikker stuk last heb je ook minder last van het krom trekken door het lassen.
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW E36 1JZ
Leuk project. Lijkt erop dat je ook geen rdw herkeuring hoeft te doen als je bij die 270/280pk uitkomt indien het een originele 328i touring is?
Ben erg benieuwd. Met welke ecu ga je werken? Origineel of megasquirt oid?
Ben erg benieuwd. Met welke ecu ga je werken? Origineel of megasquirt oid?
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht