BMW F22 M235i [Sold...]
- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 750km ingereden]
Eerst ff een goeie 2000km erop hebben dan kom ik wel keertje op de koffie, tegen de Evo is wellicht nog een leuke, met remap etc zit die op 350pk/500nm?
Vanavond iets drukker programma, maar 100km erbij gezet, totaal 850km nu maar wel beetje meer gas geven steeds, kan niet wachten om los te gaan. Harman/kardon bevalt ook echt uitstekend, wat heb ik dat gemist in al die auto's zeg, goede audio!
Vanavond iets drukker programma, maar 100km erbij gezet, totaal 850km nu maar wel beetje meer gas geven steeds, kan niet wachten om los te gaan. Harman/kardon bevalt ook echt uitstekend, wat heb ik dat gemist in al die auto's zeg, goede audio!
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Ik heb dezelfde 235i als track edition, ik heb hem bij Beek laten afstellen en daar knapt die echt van op, gelijk ook de snelheidsbegrenzer er af. Vind alleen op hogere snelheid en toeren dat de N55 een stuk minder presteert als de N54
-
- Berichten: 54962
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Wat heeft Beek er dan aan veranderd?Mag ook per pm.M3 Duif schreef:Ik heb dezelfde 235i als track edition, ik heb hem bij Beek laten afstellen en daar knapt die echt van op, gelijk ook de snelheidsbegrenzer er af. Vind alleen op hogere snelheid en toeren dat de N55 een stuk minder presteert als de N54
Welke kar met N54 had jij?
- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Beek heeft hem gewoon gechipt naar 380/540 neem ik aan. Daar knapt elke N55 wel van op 
Ik doe het nog wel ff rustig aan.

Ik doe het nog wel ff rustig aan.
- Hitz
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
M3 Duif had een 135i met N54, open downpipes, andere intercooler, andere chargepipe en JB4 als ik me niet vergis.
Later ook een zilveren E91 335i met andere turbo´s en meeega vermogen.
Later ook een zilveren E91 335i met andere turbo´s en meeega vermogen.
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Was allang duidelijk dat de N54 meer tuningspotentie heeft, maar heeft ook meer problemen.
Overigens heb ik niet het gevoel iets te kort te hebben met de N55 + PPK die op papier 326pk en 450 Nm heeft (IRL is het meer).
Overigens heb ik niet het gevoel iets te kort te hebben met de N55 + PPK die op papier 326pk en 450 Nm heeft (IRL is het meer).
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 17 jul 2013, 16:00
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Mijn 235i had 400 pk op de bank bij Beek, deze is denk ik wel heel erg positief is. De N55 is gewoon veel zwakker bovenin, wel een bizar koppel onderin. Ik merk het vooral op topsnelheid, de 235i haalt me moeite 268 op de gps , 135i deed het met jb4 292 op gps
In de tussensprint naar de 80/ 200 is die in combinatie met de automaat wel super snel, een 991 turbo s rijdt me niet los op deze snelheden
In de tussensprint naar de 80/ 200 is die in combinatie met de automaat wel super snel, een 991 turbo s rijdt me niet los op deze snelheden
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Maat van me had een 400pk met zijn Track Edition met software, non-cat, oliekoeler etc bij Mosselman.
- Kasteel
- Berichten: 5436
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Mijne ging ook net door de 400 bij Mosselman en vind hem op top juist ook best wel hard lopen, nog niet met GPS bekeken, maar loopt wel heel erg rap door naar 6500rpm in 6 

- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Dat de 135i/N54 harder loopt snap ik wel, sowieso met downpipe, chargepipe, intercooler etc, dat helpt mega mee op snelheid!
Standaard ontloopt het elkaar niet zoveel heb ik het idee, al lijkt mij een twinturbo (N54) meer adem hebben technisch gezien.
Had vandaag alweer een +29 te pakken op de 60 a € 292 dus gaat mij rap zat.... Had toch echt het idee dat ik netjes 60 reed, ben dat ding nog aan het inrijden
Staat nu 1000km op het diff, natuurlijk geen rookgordijnen trekken maar zou je m echt dik 2000km in moeten rijden of kan een keertje vol accelereren 2/3/4 geen kwaad? Tot nu toe netjes mak aan gedaan, pedaal heeft nog geen een keer onderin geraakt.
Standaard ontloopt het elkaar niet zoveel heb ik het idee, al lijkt mij een twinturbo (N54) meer adem hebben technisch gezien.
Had vandaag alweer een +29 te pakken op de 60 a € 292 dus gaat mij rap zat.... Had toch echt het idee dat ik netjes 60 reed, ben dat ding nog aan het inrijden

Staat nu 1000km op het diff, natuurlijk geen rookgordijnen trekken maar zou je m echt dik 2000km in moeten rijden of kan een keertje vol accelereren 2/3/4 geen kwaad? Tot nu toe netjes mak aan gedaan, pedaal heeft nog geen een keer onderin geraakt.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Trappen met dat ding. Het heet toch SLOWLY sideways? 60 km/u is een mooie snelheid voor een driftje.
Kunnen ze je niks maken
Kunnen ze je niks maken

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Congrats! Hele mooie rijders auto met juiste blok en bak. Ben benieuwd naar je ervaringen en na de E39 weer een hooligan auto.
- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Kan niet wachten om strepen te trekken... misschien ga ik zo nog wel een rondje inrijden 
E39 M5 was natuurlijk echt een bakbeest, dit stuurt vele malen beter/scherper, alleen die V8 roffel als je m ergens met 2x 27,5cm gestreept wegtrekt was ook geniaal, zeker met eisenmann en supersprint x-pipe.

E39 M5 was natuurlijk echt een bakbeest, dit stuurt vele malen beter/scherper, alleen die V8 roffel als je m ergens met 2x 27,5cm gestreept wegtrekt was ook geniaal, zeker met eisenmann en supersprint x-pipe.
-
- Berichten: 54962
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Ja zoiets zei ik ook tegen de OvJ...Knot schreef: Had vandaag alweer een +29 te pakken op de 60 a € 292 dus gaat mij rap zat.... Had toch echt het idee dat ik netjes 60 reed, ben dat ding nog aan het inrijden
.

Rustaaaghhh Rody.

-
- Berichten: 54962
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
De N55 hierboven van verschillende rijders. Wat is er dan aan gedaan, gechipped?
En merk je 't verschil? En waar in de toeren/loop?
De N55 in de M2 is nogal 'klinisch' qua lineair lopen. Ding voelt dermate getemperd/afgezwakt op momenten ook qua pedaalfeel(?) Alles voor 't milieu en ter eer en meerdere glorie van M3/4?
Het gaat me niet zozeer om de cijfers op papier , maar om de buttdyno dat ie gevoelsmatig wat meer slagkracht geeft. Het is nu geen te gekke motor, ja de sound is ge-wel-dig met de MPE, maar de motor is zó lineair, bijna boring:)
N54 zou goed passen in M2.Getuned.
En dit is mijn derde BMW met N55 en heb 2x een N54 gehad....
En merk je 't verschil? En waar in de toeren/loop?
De N55 in de M2 is nogal 'klinisch' qua lineair lopen. Ding voelt dermate getemperd/afgezwakt op momenten ook qua pedaalfeel(?) Alles voor 't milieu en ter eer en meerdere glorie van M3/4?
Het gaat me niet zozeer om de cijfers op papier , maar om de buttdyno dat ie gevoelsmatig wat meer slagkracht geeft. Het is nu geen te gekke motor, ja de sound is ge-wel-dig met de MPE, maar de motor is zó lineair, bijna boring:)
N54 zou goed passen in M2.Getuned.
En dit is mijn derde BMW met N55 en heb 2x een N54 gehad....
- Kasteel
- Berichten: 5436
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Buttdyno is voor mij het grootste verschil, feel free om een keer te komen testenRobin schreef:De N55 hierboven van verschillende rijders. Wat is er dan aan gedaan, gechipped?
En merk je 't verschil? En waar in de toeren/loop?
De N55 in de M2 is nogal 'klinisch' qua lineair lopen. Ding voelt dermate getemperd/afgezwakt op momenten ook qua pedaalfeel(?) Alles voor 't milieu en ter eer en meerdere glorie van M3/4?
Het gaat me niet zozeer om de cijfers op papier , maar om de buttdyno dat ie gevoelsmatig wat meer slagkracht geeft. Het is nu geen te gekke motor, ja de sound is ge-wel-dig met de MPE, maar de motor is zó lineair, bijna boring:)
N54 zou goed passen in M2.Getuned.
En dit is mijn derde BMW met N55 en heb 2x een N54 gehad....

Mijne is bij Mosselman gechipt, buiten vermogens toename is het karakter echt veranderd. Verder was ik het echt zat dat bij DSC off de throttle-response weer terug naar 'comfort' ging, dus het is nu altijd 'sport'

-
- Berichten: 2457
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
So much win in dit topic ... echt een hele dikke bak! Heb je de wagen gewoon prive gekocht? Lijkt me een heerlijk race speeltje...
- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Dacht even je maakt een tikfout, het moet een S55 zijn in de M2 maar dat is helaas alleen in de M3/M4 natuurlijk... die S55 had ook gewoon in de M2 moeten liggen (komt wel wat als GTS ofzo las ik), dan met 400 ipv 431pk om nog enige afstand te houden.
- Knot
- Berichten: 40046
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Is idd gewoon prive gekocht, was even -heelveeleuro op de abnamro (voor mij als loonslaafje dan)Wimo schreef:So much win in dit topic ... echt een hele dikke bak! Heb je de wagen gewoon prive gekocht? Lijkt me een heerlijk race speeltje...

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Ach, rijk wordt je toch nooit van je spaargeld met de huidige rente bij de ABN. 

- tomgtr
- Berichten: 10887
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Precies, kreeg gister email dat rente weer verlaagd wordt door ABN. Belggen kunnen ze ook niet daar dus pluk de dag en geniet (zit met z'n neus in boten boekjes).
De tandjes heb je nu al 1000 km gereden? Ik doe echt iets verkeerd!
De tandjes heb je nu al 1000 km gereden? Ik doe echt iets verkeerd!
-
- Berichten: 54962
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Klopt.Knot schreef:Dacht even je maakt een tikfout, het moet een S55 zijn in de M2 maar dat is helaas alleen in de M3/M4 natuurlijk... die S55 had ook gewoon in de M2 moeten liggen (komt wel wat als GTS ofzo las ik), dan met 400 ipv 431pk om nog enige afstand te houden.
Maar de N55 kan wel 'n klein beetje meer aan(stock) Doh.
Ik lees me 'n ongeluk lol.
Bart ja op 'n drift/trackday: neem de M135i eens mee:)
Edit, dit?
Ook leuk voor Rody

https://www.mosselmanturbo.com/performa ... er-072013/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2303
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW F22 M235i [diff 1000km ingereden]
Nog gefeliciteerd. Mooie wagen!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW F22 M235i [diff 600km ingereden]
Dat is dus precies de reden waarom volgens BMW moderne autos niet meer ingereden hoeven te worden. En waarom een olietemp meter dus overbodig is. Als autoliefhebber lastig te begrijpen, maar dat verklaart dus alles.Knot schreef:Vond m ook nog warm, dit was een rustig ritje 15km warmrijden naar de pomp.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW F22 M235i [diff 850km ingereden]
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een echte rijdersauto.

Zeg duif zelfs de PFL 991 turbo S rijdt je helemaal aan flarden, kun je echt vergeten dat deze je niet losrijdt. Zelfs met een gechipte N55. Zo'n ding doet 0-200 in max 11 seconden. Who are you kidding.M3 Duif schreef: een 991 turbo s rijdt me niet los op deze snelheden

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 9 gasten