De Groene Draeck

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Groene Draeck

Bericht door Knot » 27 apr 2016, 20:20

Wegbrengen zonder banden kan voor nog geen 300 euro dacht ik maar neem aan dat je zelf wilt gaan klussen?

Nu nog wat technische zaken en even opnieuw met zwart leder laten bekleden.... ik ben na 1 juni weer beschikbaar :tooth:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 29 apr 2016, 22:27

Het bleek weer eens meer werk dan verwacht. De velgen waren niet gepolijst maar ooit (waarschijnlijk al in Amerika) verchroomd. Dat bladderde er dus her en der vanaf. Probleem is dat je met een knetterhard laagje op zacht aluminium zit...krijg dat er maar eens af. Na heel wat schuren met korrelgrootte grindgewassen-tegel de losse velletjes chroom er aardig af gekregen. Wat er nog opzat flink opgeruwd.

Eerste laag epoxyprimer zit erop.

AfbeeldingAA83021D-FED6-4891-B8F6-335B20DD291A_zps9t4siq3n by Reinier Kleis, on Flickr
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Groene Draeck

Bericht door Knot » 29 apr 2016, 22:39

Waarom niet even de banden eraf???

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 30 apr 2016, 00:11

Waarom wel?

Maandag moet ie weer rijden.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 30 apr 2016, 20:46

Voor het geval dat je denkt dat spuiten met banden erop altijd "overspray" op de band zelf betekent, nee dus. Je moet e.e.a. alleen wel even met beleid afplakken. Kleine stukjes afplakband en goed tussen velg en band schuiven zeg maar.

Afbeelding17528A36-8DA5-4E29-BA6F-C4D17385E686_zpscwcssldj by Reinier Kleis, on Flickr

Lekker fris weer.

Afbeelding2EFA3CA6-DCCD-40DD-A619-D87A80AAFC99_zpseeubgx5g by Reinier Kleis, on Flickr

Voor de geïnteresseerde, ik heb 2k epoxyprimer en 2k blanke lak van Spraymax gebruikt. Vooral de blanke lak is goed spul. Kan je (zeker t.o.v. van 1k blanke lak uit spuitbus wat waterdun is) lekker dik opzetten en professionele glans als resultaat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: De Groene Draeck

Bericht door Arthur » 30 apr 2016, 20:49

Netjes!
Wel snel droog. Hoe heb je de boutgaten gedaan? Afgeplakt of meegespoten?

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 30 apr 2016, 20:58

Boutgaten (het konische raakvlak dan he) even "afgedopt" met een paar dichtgeplakte ringetjes die er precies in pasten. Die 2k lak is snel droog ja. Lagen primer/kleur/blanke lak kan je nat-in-nat spuiten dus gaat supersnel (weinig droogtijd tussendoor). Afgelopen nacht om 0:45 de laatste laag blank erop gedaan :tooth: vanavond velgjes weer gemonteerd. Even laten uitharden aan de auto nog maar, hoeft maandag pas weer van de dam.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Groene Draeck

Bericht door GTRene » 30 apr 2016, 20:59

netjes hoor :thumbup:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Groene Draeck

Bericht door Knot » 30 apr 2016, 21:03

Ziet er zeker netjes uit zeg!

Ik bedoelde banden eraf, zodat je er nog beter omheen kon spuiten, als je nu banden gaat wisselen heb je er misschien sneller last van de de lak op de rand eraf gaat?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28658
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: De Groene Draeck

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2016, 21:32

Heel erg mooi geworden! :D

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 30 apr 2016, 22:13

Bedankt heren :)
Knot schreef: Ik bedoelde banden eraf, zodat je er nog beter omheen kon spuiten, als je nu banden gaat wisselen heb je er misschien sneller last van de de lak op de rand eraf gaat?
Tja dat zou kunnen. Zien we dan wel weer, zit nog redelijk wat profiel op. Hoewel achterbanden wel hard zullen gaan :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Groene Draeck

Bericht door GTRene » 30 apr 2016, 22:48

ik zou de banden ook lekker laten zitten :D
overigens als je ze eraf hebt moeten ze er ook weer op...ook weer een kans dat je ze beschadigt.

zag trouwens een tijdje terug een handige manier om ze minder snel te beschadigen tijdens opleggen van bv nwe banden op nwe velgen.

bij de nwe velgen zit vaak zo'n plastic band om die dat net afdekking op zijn plek houd en de rand beschermd.

de leggen dan die plastic rand op de velg en plaatsen dan de band er op :D zo bescherm je die rand tegen die machine, extra safe.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De Groene Draeck

Bericht door Macboy » 01 mei 2016, 00:20

Super gedaan wat een verschil zeg :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De Groene Draeck

Bericht door Tim N » 01 mei 2016, 09:37

Mooi staat weer lekker fris zo.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22511
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De Groene Draeck

Bericht door Niels » 04 mei 2016, 22:26

Super strak! Ik ga eens kijken betreffende die lak :thumbup:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 07 mei 2016, 00:17

Vanavond eens even naar de niet werkende cruise-control gekeken. Ik had via onderstaande website al wat huiswerk gedaan en al wat vacuumslang ingeslagen.

http://www.superchevy.com/how-to/82001/" onclick="window.open(this.href);return false;

Begonnen met het vervangen van deze twee vacuum slangen. Die waren helemaal vergaan / poreus geworden. De dunne loopt naar een dunne plastic leiding waar je makkelijk bijkomt. De dikke loopt door het schutbord naar een soort schakelaar bij het rempedaal. Daarvoor moest de kap onder de stuurkolom er even af. De nieuwe slang duur het schutbord voeren wat ook een beetje een gepuzzel maar viel mee.

Afbeelding

Helaas daarna nog geen succes. Toen eens naar dit regelklepje gaan kijken (de zwart-witte) die aan de rechterkant van het inlaatspruitstuk zit. Klepje zelf gaat weleens kapot naar het schijnt maar door de blazen in de slangetjes aan het witte gedeelte kwam ik er al snel achter dat er nog ergens een lek zat, in de buurt van de rembekrachtiger.

Afbeelding

Na veel luisteren inderdaad een scheur in zo'n dun plastic vacuum pijpje gevonden. Slechte stukje eruit geknipt en er een 3 mm vacuumslangetje tussen gezet.

Resultaat: cruise werkt weer naar behoren :swinging:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: De Groene Draeck

Bericht door Tim N » 07 mei 2016, 00:46

Mooi klusje, doet mij denken aan Volvo CC ook met leidingwerk

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Groene Draeck

Bericht door Knot » 08 mei 2016, 11:22

Goed bezig!

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 09 mei 2016, 19:33

Had vanmiddag een vergadering in Bonn. De terugweg maar met een ommetje door de Eifel :df:

AfbeeldingB4879AD0-B007-4471-94CD-5F3618905997_zpspzrb5fsn by Reinier Kleis, on Flickr
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Berichten: 4145
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: De Groene Draeck

Bericht door Eric Z » 09 mei 2016, 19:48

Zaterdag met de motor door de eiffel gereden, wat voor mij best een eindje rijden is zeker 1h30m rijden over de snelweg voor je een beetje binnendoor kan. Heerlijke omgeving om te rijden, mooi als je dat zo kan combineren.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 09 mei 2016, 21:56

Ik woon in de kop van noord-holland dus voor mij ook een heel eind rijden. Net weer thuis. Op de laatste paar kilometer werd ik nog getrakteerd op dit.

Afbeelding8C070782-0EF4-4297-98DC-9DFCA880A69F_zpsvt3qi8sn by Reinier Kleis, on Flickr

Afbeelding8EDD4B8A-10E9-4B55-8ED9-819A160F5329_zpsyh1v8akp by Reinier Kleis, on Flickr
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10874
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: De Groene Draeck

Bericht door Joy » 09 mei 2016, 21:58

Mooie foto's man. :thumbup: Ik heb toevallig met een schuin oog zitten kijken naar eenzelfde kleur Corvette. Ik weet niet precies wat ik er van moet verwachten, maar het is echt een stijlicoon uit mijn jeugd.
Relatief eenvoudige techniek ook. Mooie fix van de cruise control. :headbang:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: De Groene Draeck

Bericht door RJK » 09 mei 2016, 22:30

Vooral leuk van zo'n dag als vandaag is ervaring met de auto opdoen. Je pakt eigenlijk alles zo. Cruisen over de snelweg, rustig aan door dorpjes, kleine paadjes door de heuvels, autobahn blazen, enz. Iets van 900 km gereden vandaag en ook de laatste paar waren nog leuk. Wel een paar leermomentjes:

- temperatuur loopt heel snel op als je met relatief lage snelheden de kronkelweggetjes in de Eifel doorknalt. Naast een analoge meter kan je de watertemperatuur en olietemperatuur ook digitaal aflezen. Olie komt niet veel verder dan 100 graden dat lijkt mij geen probleem. Maar water zat op een gegeven moment op 110. Daarna maar rustig aan gedaan en toen zakte ie weer netjes. Vraag mij nu wel af wat ie gaat doen op een warme dag in de file... Had op een USA forum al gelezen dat C4's vrij heet lopen maar ik ga toch maar even naar de koeling kijken. Bij welke temperatuur kookt koelvloeistof eigenlijk?

- ABS en traction control zijn wel heel erg wakker. Die grijpen bij het minste geringste in. Kan gelukkig uit.

- ding zit best snel op 230-240 kmh. Voelt dan nog prima aan ook. Alleen soms lijkt ie na kickdown heel even in te houden. Heel even liften en weer gasgeven en dan gaat het goed. Hij heeft het ook lang niet altijd.

- ding is hartstikke zuinig! Nouja...9,9l/100km vindt ik bizar zuinig met hoe ik gereden heb. Moet er wel bijzeggen dat ik ook hele stukken op de cruise heb gereden. Ding doet bij 200 kmh 3000 tpm dat zal ook wel helpen.

Al met al niet verkeerd voor dit ouwe ding.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: De Groene Draeck

Bericht door GTRene » 09 mei 2016, 23:39

dat is idd wel zuinig voor zo'n auto :D

temperatuur van de M62 BMW gaat pas helemaal open bij 105 graden :)

weet je ook wat voor thermostaat jij hebt? bedoel wanneer die open (graden) gaat of heb je een geregelde oid?

kan ook maar zo zijn dat zo'n C4 niet echt goed z'n lucht binnen krijgt op lagere snelheden, lijkt ook vrij dicht van voor? als het door de bouw komt van zo'n kar, zou je er eventueel voor je gemoedsrust een extra fan bij op kunnen plaatsen?

heb je 1 fan of al de dubbele?

las net ook dat het wat verstopt kan raken door de jaren met allerlei pruttel tussen de airco cooler and the koelvloeistof cooler?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40280
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: De Groene Draeck

Bericht door Knot » 10 mei 2016, 08:33

Mooi man, lekker tripjes maak jij zeg, goed gebruiken zo een auto.

Kan zijn dat er vuil tussen de radiatoren zit ff keer loshalen (airco) en schoonmaken. Rest zal ook wel op leeftijd zijn (thermostaat, waterpomp, radiator etc) maar 110 is nog niet echt extreem, het is onder druk. Als je een olie/water wisselaar hebt en je trapt je olie naar 120 graden dan is het water ook aardig in die buurt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Peter-Paul, Thomas H en 7 gasten