Welke auto te kiezen
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: Welke auto te kiezen die soms als tracktool gebruikt wor
Je kunt ook een gebruikte Megane RS 265 Cup kopen voor 25k. Schrijf je de helft af van 50k (blijft hoog bedrag ha ha)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan ga je voor een BMW toch naar Dusseldorp? Heb ik goede ervaringen mee en Macboy ook. Al is Macboy een advocaat natuurlijk
En anders Thijs-v-d-h hier op het forum, werkt bij Jer. De Fonkert.

En anders Thijs-v-d-h hier op het forum, werkt bij Jer. De Fonkert.
- martll
Ik zie eigenlijk nog steeds niet in waarom je een megane rs niet dagelijks kunt rijden, ding zit vol met luxe. Zou juist een mooie auto zijn om ook nog wat plezier te beleven onderweg. Alleen de prijs zou mij er van weerhouden.
- Sander-E46
Die is volgens mij al een paar dagen verkocht..mark323ti schreef:Ik zou de 323ti compact Ringtool van Eric-328 kopen. Daarna hou je een hele hoop over voor een comfortabele daily driver. Denk dat een goed opgebouwde Ringtool qua beleving zeker zo leuk is als een megane rs. Mij bevalt de keuze voor een echte trackday car en een comfortabele daily perfect. Met een megane rs van 50k zou ik op het circuit toch niet helemaal tot de limiet durven gaan.maar daar zit juist de fun in op het circuit.....
- sitechris
De vering is wel heel erg stug. Bij normaal gebruik gaat dat op termijn irriteren. Dat was voor mij de reden om de Megane uiteindelijk weg te doen, ook al vond ik het als rijdersauto een waanzinnig gave auto.martll schreef:Ik zie eigenlijk nog steeds niet in waarom je een megane rs niet dagelijks kunt rijden, ding zit vol met luxe. Zou juist een mooie auto zijn om ook nog wat plezier te beleven onderweg. Alleen de prijs zou mij er van weerhouden.
- sitechris
Deze staat te koop. Onderhouden door VKV.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... b9c5b7a618" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer info ook via http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... ;topicseen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... b9c5b7a618" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer info ook via http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... ;topicseen" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reind
Wellicht is mijn M3 sedan hardcore versie een optie? Geeft veel beleving en stuurt geniaal.

-
Ja das een leuke auto voor de Harc Historische automobiel racing club:)
Ik zou als trackday auto voor een M2 gaan.
Focus RS staat voor mij op de 2e plaats als trackday auto. Focus is meer voor fun op een natte baan of sneeuw.
Ik zou als trackday auto voor een M2 gaan.
Focus RS staat voor mij op de 2e plaats als trackday auto. Focus is meer voor fun op een natte baan of sneeuw.
-
.
Laatst gewijzigd door Rnd op 22 jan 2017, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Leuk dat je alsnog in de Megane RS hebt gereden
Denk inderdaad met je nadere uitleg dat een M135i meer iets voor je zal zijn. Of als je de grotere stap wil maken de M2. Beiden ook gewoon zowel handgeschakeld als automaat leverbaar. Maar dan alleen voor de files, qua rijplezier en karakter van de motor gaat niets boven de handbak.
Als ik jou was trouwens zou ik een bod doen op de blauwe GTS van Romo. Veel comfortabeler dan een 1M in alle opzichten, automaatje en nog geen 18.000km volgens mij. Bieden vanaf €80k.
Is dat niet wat voor jou ? En anders gewoon een standaard Cayman of zo ? Achterbank was immers geen vereiste.

Denk inderdaad met je nadere uitleg dat een M135i meer iets voor je zal zijn. Of als je de grotere stap wil maken de M2. Beiden ook gewoon zowel handgeschakeld als automaat leverbaar. Maar dan alleen voor de files, qua rijplezier en karakter van de motor gaat niets boven de handbak.
Als ik jou was trouwens zou ik een bod doen op de blauwe GTS van Romo. Veel comfortabeler dan een 1M in alle opzichten, automaatje en nog geen 18.000km volgens mij. Bieden vanaf €80k.
Is dat niet wat voor jou ? En anders gewoon een standaard Cayman of zo ? Achterbank was immers geen vereiste.
Laatst gewijzigd door Macboy op 24 nov 2015, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Jij hebt er eentje gehad maar de 35i motor lijkt mij uitermate geschikt voor een automaat? Of je die dan neemt of wilt is wat anders maar met zoveel kracht lijkt me dat prima met de 8 traps automaat.
- Macboy
Als je het karakter van de motor wil vernaggelen wel ja. Heb denk ik vaak genoeg uitgelegd dat de koppelrijke motor verneukt wordt door de automaat die steeds maar wil terugschakelen hetgeen compleet onnodig is met 450nm en daarnaast het verbruik daardoor gemiddeld 1:8 is ipv 1:10.
- Arthur
- Macboy
Aangezien bijna geen handbak word verkocht weet gewoon bijna niemand dat. En voor heel veel mensen is dat ook niet belangrijk natuurlijk. Zeker als je veel in de file staat niet. Maar het is wel iets om te overwegen.
Ben trouwens wel echt benieuwd naar wat Rnd hiervan vindt. Ga ook even een poll starten zonder die M2 even kijken wat de uitslag dan zou zijn geweest.
Ben trouwens wel echt benieuwd naar wat Rnd hiervan vindt. Ga ook even een poll starten zonder die M2 even kijken wat de uitslag dan zou zijn geweest.
-
.
- GTRene
mooi ding, maar 2 eigenaren en slechts 1190km dan denk je, das wel heul weinig km , magoed dat kan.
-
.
-
.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hij mag weg hoor de GTS............. 
13K gereden
€82K

13K gereden
€82K
-
Ik had je de offerte gedaan voor de Mégane
Heb zelf niet met de Civic gereden, maar lijkt me ook zeker een interessante machine
Wellicht in het voorjaar eens langs een Honda dealer voor een impressie.

Heb zelf niet met de Civic gereden, maar lijkt me ook zeker een interessante machine

- Macboy
Heb je Cayman ervaring dan ? Geloof er niks van dat een Boxster Spyder veel beter rijdt dan een GTS. Misschien iets.
Dat handbak verhaal klopt natuurlijk. Niemand wil een handbak. Maar dat komt ook vooral omdat weinig mensen de handbak hebben uitgeprobeerd. Geen demo te krijgen. Heb jij hem geprobeerd ?
Dat handbak verhaal klopt natuurlijk. Niemand wil een handbak. Maar dat komt ook vooral omdat weinig mensen de handbak hebben uitgeprobeerd. Geen demo te krijgen. Heb jij hem geprobeerd ?
- GTRene
voor de fun liever zo'n M135i met handbak, lijkt wel een mooie uitvoering.
- Joost
Gebruikte 1M geen optie?
- GTRene
owja, bv zoiets, 2011 dus niet zoveel bpm en vrpr van 38.900,-eu, komt nog zo'n 7.500,-eu overheenJoost schreef:Gebruikte 1M geen optie?
dus voor zeg 45/46k met wat korting moet kunnen op NL kent
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Er kwam v/d week een M235i te koop voor slechts 39K.
Eentje van 2014 met 16K op de klok.
Bij Holland Car Company.
Blijkt weer zo'n BPM terug export prijs gezeikding te zijn.
Staat nu 'gewoon' te koop voor 53K.
Voor 39K was het het koopje v/h jaar. Incl sperdiff......
Eentje van 2014 met 16K op de klok.
Bij Holland Car Company.
Blijkt weer zo'n BPM terug export prijs gezeikding te zijn.
Staat nu 'gewoon' te koop voor 53K.
Voor 39K was het het koopje v/h jaar. Incl sperdiff......