Tijd voor wat nieuws

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Tijd voor wat nieuws

Bericht door Godspeed » 11 jul 2015, 18:58

Proficiat met de nieuwe aanwinst! Prachtig verhaal ook van Tristan, wat lijkt dat me heerlijk om iedere dag met zo'n kanon op pad te mogen :df:

Joost

Bericht door Joost » 11 jul 2015, 20:52

Goed verhaal Tristan.

Laatst op Spa een paar rondjes samen gereden met een 991 Turbo S. Uit acceleren niet bij te houden zo'n ding. Net alsof er een straaljager voor je zit. En zo klinkt het ook een beetje. En erg breed.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 jul 2015, 01:32

tomgtr schreef:Mijn baas heft er ook 1. Als hij in de pakeer arage beneden start voel je de donkere brom op kantoor. Dat had voorheel alleen m'n GTR. En net zoals de GTR gaat dan regelmatig alarm af bij collega's. En kan beamen, ding is absurd snel met een comfort waar m'n GTR een puntje aan kon zuigen. Hele hele mooie en fantastische auto.
Jij werkt ook voor een akelig bedrijf volgens mij :D
Bij ons in de parkeergarage worden vrijwel alleen eco dieseltjes en benzine autootjes gestart :(

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 jul 2015, 02:21

@MacBoy: Nu nog voor vakantie in Japan, dus interieur foto's van de nieuwe hou je nog van me tegoed. Ik werd er door een vriend van me op gewezen dat mijn oude auto nu bij Vossestein exclusive te koop staat (aan hem was ie dus blijkbaar zo snel verkocht) en daar staan aardig wat foto's van het bi-color interieur van op de site:

http://vossestein-exclusive.nl/pagina.6 ... e-911-coup" onclick="window.open(this.href);return false;é-997-38-carrera-s-pdk.htm

tomgtr

Bericht door tomgtr » 29 jul 2015, 07:30

Richardt. schreef:
tomgtr schreef:Mijn baas heft er ook 1. Als hij in de pakeer arage beneden start voel je de donkere brom op kantoor. Dat had voorheel alleen m'n GTR. En net zoals de GTR gaat dan regelmatig alarm af bij collega's. En kan beamen, ding is absurd snel met een comfort waar m'n GTR een puntje aan kon zuigen. Hele hele mooie en fantastische auto.
Jij werkt ook voor een akelig bedrijf volgens mij :D
Bij ons in de parkeergarage worden vrijwel alleen eco dieseltjes en benzine autootjes gestart :(
Ik werk voor een energiehandelaar (de grootste, Nederlands maar bijna niemand kent ons). De eerste keer dat er een prius op de parkeerplaats stond kon ik m'n baas alleen overttuigen om hem niet af te laten slepen door uit te leggen dat het een gast was. :tooth:

Was vorige week in Hamburg en zag daar een witte Turbo S cabrio, pfff wat een geweldig ding. Ding is zo prachtig breed en vindt de proporties van de 991 gewoon beter kloppen dan 996 of 7. Schitterend.

ASW

Bericht door ASW » 29 jul 2015, 10:30

Wauw!! Wat een geweldig mooie auto :df:
cooldragon schreef:@MacBoy: Nu nog voor vakantie in Japan, dus interieur foto's van de nieuwe hou je nog van me tegoed. Ik werd er door een vriend van me op gewezen dat mijn oude auto nu bij Vossestein exclusive te koop staat (aan hem was ie dus blijkbaar zo snel verkocht) en daar staan aardig wat foto's van het bi-color interieur van op de site:

http://vossestein-exclusive.nl/pagina.6 ... e-911-coup" onclick="window.open(this.href);return false;é-997-38-carrera-s-pdk.htm
Een vriend van me heeft deze auto ooit nieuw gekocht en dus samengesteld. Mark zei toen nog tegen hem; 'doe nou niet dat grijs met grijs' maar hij was overtuigd dat alles grundlich Duits grijs moest zijn en vond het juist jammer dat niet meer Nederlanders dit deden. Hij heeft de auto kort gereden want hij miste de handbak/gevoel van z'n 997 MK1. Hij is toen doorgestapt naar een witte 997GT3MK2 met een geweldig alcantara interieur. Overigens ook daar heeft hij niet heel lang mee gestuurd. Tja..
Ik vind jou en zijn ex eigenlijk nog steeds een erg mooie en sjieke Porsche.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 jul 2015, 13:19

Ah Marc is een vriend van je! Ja na een paar maandjes ging die dus naar mij. Ben nog een paar keer bij m thuis geweest om die GT3 even te aanschouwen. Rijdt inmiddels al geen Porsche meer, toch? Doe m de groetjes van me
ASW schreef:Wauw!! Wat een geweldig mooie auto :df:
cooldragon schreef:@MacBoy: Nu nog voor vakantie in Japan, dus interieur foto's van de nieuwe hou je nog van me tegoed. Ik werd er door een vriend van me op gewezen dat mijn oude auto nu bij Vossestein exclusive te koop staat (aan hem was ie dus blijkbaar zo snel verkocht) en daar staan aardig wat foto's van het bi-color interieur van op de site:

Een vriend van me heeft deze auto ooit nieuw gekocht en dus samengesteld. Mark zei toen nog tegen hem; 'doe nou niet dat grijs met grijs' maar hij was overtuigd dat alles grundlich Duits grijs moest zijn en vond het juist jammer dat niet meer Nederlanders dit deden. Hij heeft de auto kort gereden want hij miste de handbak/gevoel van z'n 997 MK1. Hij is toen doorgestapt naar een witte 997GT3MK2 met een geweldig alcantara interieur. Overigens ook daar heeft hij niet heel lang mee gestuurd. Tja..
Ik vind jou en zijn ex eigenlijk nog steeds een erg mooie en sjieke Porsche.

ASW

Bericht door ASW » 29 jul 2015, 19:27

Liet hij speciaal die carport bouwen voor de GT3, was de GT3 inmiddels ook weer weg. Een wispelturige periode..

Geweldige upgrade overigens! Vorig jaar tijdens IceForceS echt onder de indruk geraakt van de TurboS. Ik had ervaring met de 997 TurboS maar dit is in de vergelijking direct een paar stappen voorwaarts. Ik kan me nu zelfs voorstellen dat GT3 rijders die de auto louter op de openbare weg gebruiken, de TurboS gaan overwegen na kennismaking. :df:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 14 mar 2016, 15:38

Even een schopje:

Nee helaas, de 991 turbo S gaat er niet uit voor een 991.2 Turbo S....
Maar ik ga met pijn in mn hart wel afscheid nemen van mijn A7.
4 jaren heerlijke cruise km's in gemaakt, maar sinds ik 2 jaar geleden
de Tesla Model S kocht, gemiddeld nog maar 6500 km per jaar gemaakt met de A7.
Het blijft een heerlijke auto om in te rijden, maar met zo weinig km's per jaar en dan vaak ook dat ik als enige in de (lees: zo'n grote) auto zit, vind ik het toch wel een beetje overdreven om 2 eigenlijk gelijksoortige auto's naast elkaar te rijden.

Het oorspronkelijke plan was om kleiner en goedkoper te gaan rijden (maar nog wel de mogelijkheden om 3 kids te vervoeren in noodgevallen) en dan met gesloten beurzen iets te kopen. Iets van een golf bluemotion of audi e-tron passeerden de revue. Auto's deden me emotioneel niet zoveel bij het zien ervan en het rijden erin, maar het plan was om gewoon goedkoper te gaan rijden en driving-fun was dan een beetje bijzaak

Maar zoals zo vaak met plannen, veranderen die wel eens.
Aangezien we al zo weinig reden met de tweede auto, mocht het dan toch wel wat specialers zijn en dan zou ik het budget ook wel wat meer bijstellen.

Als eerste gekeken naar een Audi S3 cabriolet van 2014. Full option en door mn eigen dealer uit duitsland gehaald (jahreswagen) met 10.000km op de klok.
Een heel erg mooie auto om te zien, helemaal in vergelijking met de oude A3 cabriolet.
Leuk uitlaatgeluidje voor een (2.0T) 4 cylindertje, met plofjes bij terugschakelen (wel een beetje gecomponeerd), strak weggedrag, lekker vlot, maar ik merkte echt dat het afwerkings niveau en gebruikte materialen toch echt een heel stuk minder zijn dan in de A7. Een leuke auto, maar voor die prijs gaf het me niet echt de WOW factor.

Zoals ik al vorig jaar had aangegeven ook met een schuin oog gekeken naar een 1M coupe.
Bij Keram stond er destijds een te koop die qua km's en specs erbij stond zoals ik hem graag zou willen hebben. Helaas een dag voordat ik naar Maastricht zou gaan voor de proefrit was de auto verkocht. Ik had me er een beetje bij neergelegd en besloot om dan toch maar gewoon door te rijden met de A7.

Nu een paar maanden verder kruipt het bloed dan toch waar het niet gaan kan (in de tussentijd het aanbod aan aangeboden 1M's wel in de gaten gehouden, maar qua prijs en kilometrages helaas niet wat ik zocht) toch weer een leuke gezien bij Dusseldorp.Origineel NL auto, vol in de opties (voor zover je daarvan kan spreken bij een 1M), kilometrage vrij laag voor een 4 jaar oude auto(43.500), de auto zag er van buiten en binnen nog smetteloos uit. Daarnaast premium selection garantie, en de auto was van een buurman van een bekende van mij geweest en voor zover hij wist waren er geen bijzonderheden in de historie te melden.

Nou wil het zo zijn dat ik Diederik (Dusseldorp) kende via een gezamenlijke vriend en wij beiden tegelijk de IWC factory tour hebben gedaan vorig jaar dus het contact was snel gelegd.

Afgelopen vrijdag zorgde Diederik dat de auto naar Naarden kwam en daar aangekomen even een uurtje lekker in gestuurd. Eigenlijk wist ik het al, maar voor de gemoedsrust toch even een nachtje over geslapen.

Op zaterdag toch de knoop doorgehakt en na 5 audi's te hebben gehad toch weer terug naar BMW. Binnenkort breng ik de A7 weg en neem ik de 1M coupe in ontvangst.
Een beetje een dubbel gevoel. Met de A7 doe ik de meest complete en luxe auto weg die ik ooit heb gehad en echt heel veel plezier van heb gehad (Als iemand interesse heeft? Naast de S7's en RS7's die in NL rondrijden is dit zonder overdrijven echt de meest compleet uitgeruste A7 die in NL rondrijdt! zou leuk zijn als iemand hier op het forum hem na mij zou gaan rijden, in dat geval ff Dusseldorp contacten!)

Daarvoor in de plaats een flinke achteruitgang qua luxe maar een flinke dosis rijplezier ervoor terug. Wat stuurt zo'n 1M coupe lekker, nog een aardig geluidje voor een 6cyl-twin turbo (kan misschien ooit m=nog wel wat extra pit gebruiken). Een heerlijk 'vierkant'autootje om mee te hoeken. rechtuitsprintjes zijn niet eens zo leuk met deze auto maar bochten zijn een feest!

Binnen nu en twee weken eens een afspraak maken om 'de ruil' te doen!

foto's volgen nog!

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2016, 16:15

alvast gefeliciteerd, klinkt goed/leuk :df:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 mar 2016, 20:51

Mooi verhaal en wat een gaaf wagenpark zeg! :headbang:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 mar 2016, 21:59

Gaaf wagenpark zeg! En heerlijk zon M1, heel veel plezier er mee :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mar 2016, 22:31

Mooi hoor, plezier met de 1M. Wat voor A7 is/was het eigenlijk?

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2016, 00:53

Gaaf zeg geweldige auto erbij :thumbup:

En ja naast een Turbo S voelt natuurlijk alles wat langzaam aan ...

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 mar 2016, 23:51

:D Van harte!

Plaats reactie