Robin | 328i touring Madeiraviolett
- Martin van der Zwaard
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > tijd voor onderhou
Kan.
Is iets dikke bij de koude start dan een 5W40. Het kan geen kwaad over te gaan naar de 5. Iets dunnere olie waardoor de klepstoters sneller vullen bij de koude start.
Is iets dikke bij de koude start dan een 5W40. Het kan geen kwaad over te gaan naar de 5. Iets dunnere olie waardoor de klepstoters sneller vullen bij de koude start.
- Robin Hartog
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > tijd voor onderhou
Top. Binnenkort maar even doen.Martin van der Zwaard schreef:Kan.

Sinds gisteren voor twee maanden lang de Simota van Riceaux overgezet op mijn touring aangezien hij er toch nog even niks aan heeft. Man man man.... Als er iemand 1 te koop heeft dan neem ik hem over van je! Ik wil niet meer terug naar de standaard luchtinlaat...

Verder tot wat mindere conclusies gekomen:
- Toch nog een klein roestplekje (mag eigenlijk geen naam hebben) op de wielkast linksvoor;
- Koppeling slipt wel redelijk bij goed optrekken, maar houdt het nog wel even vol denk ik zo;
- Het onderstel is drie keer k#t. Onderstuur, onderstuur, geen vertrouwen, achterkant zwabbert.. Tijd voor een complete schroefset voor EN achter...
- Riceaux
Re: Robin | 328i touring Madeiraviolett > Simota, iemand?
Geniet er van pik!
Onderstel is inderdaad zwaar klote. En weet iemand of de koppeling van een 325i en een 328i gelijk is?

Onderstel is inderdaad zwaar klote. En weet iemand of de koppeling van een 325i en een 328i gelijk is?
- Robin Hartog
Zal zeker lukken.

Aangepast. Misschien maakt dat nog wat uit.Riceaux schreef:Geniet er van pik!![]()
Onderstel is inderdaad zwaar klote. En weet iemand of de koppeling van een 325i cabrio en een 328i touring gelijk is?
- Tim N
Als je achterkant zwabbert zou ik eerst eens de tonnenlagers en rest van de rubber delen checken.
Simota is idd the one to have, van de week nog even met de Touring flink van jetje gegaan en man man wat een geluid
Simota is idd the one to have, van de week nog even met de Touring flink van jetje gegaan en man man wat een geluid

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Volgens Realoem niet. Die van een 2.8 is 240 mm, die van de 2.5 228 mm.
- Riceaux
Achterkant zwabbert niet. Achterkant helt over voor de standaard slappe vering. En de voorkant is zo hard geveerd als maar kan. Niet echt een fijne combo.
Simota op een M50 is wel echt extremer dan op een M52.
Simota op een M50 is wel echt extremer dan op een M52.

- Robin Hartog
@Tim N: aan de voorkant zit een schroefset, achter standaard vering, daar ligt het waarschijnlijk aan. En de schroefset voor is ook nog een goedkoop setje.
Hmm, maar zou het eventueel wel passen?EvdP schreef:Volgens Realoem niet. Die van een 2.8 is 240 mm, die van de 2.5 228 mm.
- Martin van der Zwaard
Lijkt me duidelijk dat het niet past omdat de diameters verschillend zijn.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Gewoon een 328 koppeling halen Robin. Zeker als je ooit nog M50-intake wil.
- GTRene
zegt dacht ik niet altijd alles?Martin van der Zwaard schreef:Lijkt me duidelijk dat het niet past omdat de diameters verschillend zijn.
althans voor bv mijn blok of M5 kan je het in 240mm kopen of bv 260mm aftemarket spul, verder heb ik er ook geen verstand van

-
Waarom niet gewoon een mooi origineel/bilstein onderstel?- Het onderstel is drie keer k#t. Onderstuur, onderstuur, geen vertrouwen, achterkant zwabbert.. Tijd voor een complete schroefset voor EN achter...
Ik vond dat toen bij m'n 320 de beste upgrade ooit.
Je merkt aan alles dat dat gewoon uitgewogen goed is, en je kan de drempels een beetje normaal pakken.

- Tim N
Wat hij hierboven zegt, onder mijn touring zit een schnitzer set veren (eibach) en sachs dempers (kan ook bilstein zijn) Die stuurt erg prettig, en met nog voldoende comfort.
- Robin Hartog
Ik ga wel wat opties overwegen ja. De AP schroefset die ik in gedachten heb zit ook onder Rico z'n cabrio dus ik weet hoe fijn dat is. Vrijwel elke complete setup is comfortabeler/beter dan mijn huidige setup dus daar is sowieso heel makkelijk winst te behalen.
En voor <600 euro is dat een mooie oplossing, zo'n AP set. Een originele M-sport set vind ik hem net wat te hoog op z'n poten staan, maar wellicht dat dat op te lossen valt met een setje andere veren.
Het circuit zal hij toch niet veel gaan zien.
En voor <600 euro is dat een mooie oplossing, zo'n AP set. Een originele M-sport set vind ik hem net wat te hoog op z'n poten staan, maar wellicht dat dat op te lossen valt met een setje andere veren.
Het circuit zal hij toch niet veel gaan zien.
- Peric
AP zit dacht ik wel aan de onderkant van de markt van de schroefsets.
Ik zou als ik jou was gewoon voor een setje veren gaan. Maar dat betekent in jouw geval dan wel dat je voorpoten moet scoren.
Ik zou als ik jou was gewoon voor een setje veren gaan. Maar dat betekent in jouw geval dan wel dat je voorpoten moet scoren.
-
Voorkant:
http://www.mister-auto.nl/fl/schokdempe ... 0!825.html
http://www.mister-auto.nl/fl/schokdempe ... 0!824.html
€250,-
Achter:
http://www.mister-auto.nl/fl/schokdempe ... 6!882.html
2* = €120,-
Setje veren erbij, klaar!
Ik vond 't echt geweldig rijden.
€250,-
Achter:
2* = €120,-
- Robin Hartog
Is zeker een optie, maar dan nog een setje Eibach veren a 200€ erbij en je zit op het zelfde bedrag als zo'n AP schroefset. Ben wel benieuwd wat het verschil dan zou zijn. Schroefset is nog instelbaar, dit niet toch?ErikS schreef:Voorkant:
€250,-
Achter:
2* = €120,-
Maar opzich geen verkeerde optie. Misschien nog wel beter ook qua hobbels hier.

-
Tja, instelbaar.
Ga je dat ooit doen?
Ik weet in ieder geval, dat als ik weer voor de keuze stond, dat dit het gewoon gelijk weer zou worden.
En tuurlijk staat hij wat hoger, maar het word nooit een stanceworks auto in Nederland met al die klere hobbels inderdaad....
Ik heb nooit met een AP schroefset gereden, laat ik dat voorop stellen.
Ga je dat ooit doen?
Ik weet in ieder geval, dat als ik weer voor de keuze stond, dat dit het gewoon gelijk weer zou worden.
En tuurlijk staat hij wat hoger, maar het word nooit een stanceworks auto in Nederland met al die klere hobbels inderdaad....

Ik heb nooit met een AP schroefset gereden, laat ik dat voorop stellen.
- Riceaux
Ik had Sachs sport dempers eronder. Weet wel dat ik de AP set een stuk beter vind. Nou kan dat ook komen door de Apex veren die er eerst onder zaten.
En die instelbaarheid. Tjsa als het er eenmaal onder zit ga je er idd niet iedere week mee kloten. Maar je kan em wel op exact de hoogte laten zetten die jij wilt.
En AP zit niet aan de onderkant van de markt. Onderkant van de markt is TA-technix en dat soort meuk.
En die instelbaarheid. Tjsa als het er eenmaal onder zit ga je er idd niet iedere week mee kloten. Maar je kan em wel op exact de hoogte laten zetten die jij wilt.
En AP zit niet aan de onderkant van de markt. Onderkant van de markt is TA-technix en dat soort meuk.
-
Waren de Sachs ook relatief nieuw? Mijn onderstel heb ik toen helemaal laten vervangen bij m'n 320 cabrio.Riceaux schreef:Ik had Sachs sport dempers eronder. Weet wel dat ik de AP set een stuk beter vind. Nou kan dat ook komen door de Apex veren die er eerst onder zaten.
Met exact de spullen die ik hierboven heb neergezet.

Maar evengoed, de ene is de andere niet. Jij vind 't leuk om te hoeken met een cabrio, ik cruisde er meer mee!
Zo veel mensen, zo veel wensen! AP is volgens mij een prima merk ja!
- MartijnGizmo
Het probleem met onderstel-keuzes (los van persoonlijke voorkeuren) is vaak dat het zo lastig is om 'ff' te proberen... Moet je al iemand kennen met een vergelijkbare setup. 

- Robin Hartog
Ik zal er wel veel mee gaan sturen ipv cruisen ja, daarom zat ik te denken aan die AP set. Ook omdat ik weet hoe het rijdt. Wat Martijn zegt dus.
- GTRene
AP is toch het kleine broetje van KW of een ander groot merk?
werd alleen wat goedkopere materialen gebruikt oid en of niet de grote naam er op
, maar verder voor het geld schijnbaar best goed, een leuke instapper.
werd alleen wat goedkopere materialen gebruikt oid en of niet de grote naam er op

- Vlokmans
AP valt inderdaad onder de KW familie en is zeker niet slecht. Maar het verschil in prijs (t.o.v. KW) komt wel ergens vandaan. AP is geloof ik niet leverbaar in Inox bijvoorbeeld.
Overigens, voor die 600-700-800 euro, heb je ook een Bilstein B12 setje. Rijden best wat lui met dat spul onder hun E36 M3, naar volle tevredenheid.
Overigens, voor die 600-700-800 euro, heb je ook een Bilstein B12 setje. Rijden best wat lui met dat spul onder hun E36 M3, naar volle tevredenheid.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
+1 voor Bilstein B12.