Apart spul onverkoopbaar in NL?

Dit is ons algemene autoforum.
allen

Bericht door allen » 28 dec 2006, 08:52

Rico v Velzen schreef:Wat betreft de 130i van mij is het denk ik een financieringskwestie. want deze auto's worden in 98 procent op financiering gekocht. en dan is het verschil 150 euro per maand in de lasten ipv 12k euro op de nieuwprijs. en dan kiest men toch weer voor nieuw.
Denk dat het best meevalt hoeveel mensen daadwerkelijk lenen. En als ze lenen zal dat ook niet de reden zijn waarom jouw wagen bijv. niet verkocht zou zijn.

Als privé aanschaf is de wagen wellicht nog wat prijzig. Zakelijk gezien schaf je een wagen toch meestal wel aan op basis van de cliënten om je heen. Ik kan wel in een Mini Cooper uit 1989 aan komen rijden waar ze een koe voor hebben kaalgetrokken en een set leuke wielen, maar dan maak je in NL geen goede beurt. En als ik in een 7 serie kom aankakken terwijl 90 procent van de cliënten in een Opel Astra 1.4 zullen ze me dat al helemaal niet gunnen. Zonder te weten hoeveel geld en hoeveel arbeid ik voor zo'n 'patserbak' over heb trekken ze dan al snel de conclusie dat ik te duur ben.
Ga jij maar eens met je e46 m3 voorrijden bij iemand die 1100 bruto verdiend om hem als vaste klant binnen te slepen...

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 09:06

Allen goede punten maar is dat geen andere discussie? ik denk dat je met een 130i overal voor kan komen rijden. het is toch een beetje de Golf onder de BMW'S. Klein en redelijk behouden uitstraling. geen auto waar men zich in positieve danwel negatieve manier aan stoort.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 dec 2006, 09:30

Rico v Velzen schreef:Allen goede punten maar is dat geen andere discussie? ik denk dat je met een 130i overal voor kan komen rijden. het is toch een beetje de Golf onder de BMW'S. Klein en redelijk behouden uitstraling. geen auto waar men zich in positieve danwel negatieve manier aan stoort.
Gedeeltelijk mee eens................................van uit "status" oogpunt zal je niemand de ogen er mee uitsteken...................................van lelijkheid word je wel gelijk blind, dat dan weer wel :wink: :wink:

allen

Bericht door allen » 28 dec 2006, 09:57

Denk niet dat het een andere discussie is Rico. Je vraagt je af waarom er geen markt is voor jouw soort auto's toch?
Als ik morgen ipv de 5 in jouw 1 aan kom kakken denkt het gros dat het tegenwoordig slecht gaat met de zaak. Niemand gaat achter op de kont kijken of het een 130i is en geen 116i met sportpakket. In het bedrijfsleven is het vaak toch hetzelfde verhaal als met de buren. Is de wagen te oud of te klein ben je een looser, is de auto te groot ben je een patser. We hebben hier buren gehad die nadat de 5 voor de deur stond geen een keer meer hebben gegroet. Was het een 7 werd je waarschijnlijk afgeschoten.

Verder is het kwa auto's nog een beetje als de muziek van de Beatles in vroeger tijden. Een opvallende wagen accepteert men nog niet zo makkelijk. Dat maakt je een player en onbetrouwbaar.

Hoe je het verder ook wil wenden of keren, die 130i van jou is echt niet "onopvallend". :wink:

Martijn

Bericht door Martijn » 28 dec 2006, 10:22

romo schreef:
Rico v Velzen schreef:Allen goede punten maar is dat geen andere discussie? ik denk dat je met een 130i overal voor kan komen rijden. het is toch een beetje de Golf onder de BMW'S. Klein en redelijk behouden uitstraling. geen auto waar men zich in positieve danwel negatieve manier aan stoort.
Gedeeltelijk mee eens................................van uit "status" oogpunt zal je niemand de ogen er mee uitsteken...................................van lelijkheid word je wel gelijk blind, dat dan weer wel :wink: :wink:
ROFLOL :lol: :lol:

Rnd

Bericht door Rnd » 28 dec 2006, 10:54

Rico's ex 130i is nog niet verkocht omdat er geen navigatie op zit en geen radiobediening e.d. op het stuur. De meeste gebruikte 130i's zijn gewoon loaded. Kiezen tussen een complete versie en kale versie is altijd makkelijk. Bovendien worden de kleuren zwart en grijs beter verkocht. Kijk maar naar die M3 die nog steeds in Apeldoorn staat.

leonard

Bericht door leonard » 28 dec 2006, 11:21

Arnoud schreef:Rico's ex 130i is nog niet verkocht omdat er geen navigatie op zit en geen radiobediening e.d. op het stuur. De meeste gebruikte 130i's zijn gewoon loaded. Kiezen tussen een complete versie en kale versie is altijd makkelijk. Bovendien worden de kleuren zwart en grijs beter verkocht. Kijk maar naar die M3 die nog steeds in Apeldoorn staat.

Denk dat je daar wel een goed punt hebt.Auto met de juiste accesoires en de goede kleur liggen waarschijnlijk wel goed in de markt.Daar kom je weer terug op het verhaal dat als iemand 30k of meer uit gaat geven het wel helemaal naar iemands zin moet zijn en anders wordt er gewoon een nieuwe gekocht.

Rebel

Bericht door Rebel » 28 dec 2006, 11:24

Ik blijf erbij dat hij te jong is. Kijk maar eens op internet hoeveel nieuwe TT's te koop staan bijvoorbeeld. Allen demo's, en allemaal bijna niks gereden met een flinke hap van de prijs af.
En toch verkopen ze niet.
Iemand die voor dat bedrag een auto koopt, wil zijn eigen kleur, zijn eigen opties kiezen.

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 11:27

Goeie argumenten ware het niet dat er ook een stuk of 10 full loaded 130i's te koop staan in het land. en het gaat natuurlijk niet om mijn ex hè ;-)

leonard

Bericht door leonard » 28 dec 2006, 11:37

Rico v Velzen schreef:Goeie argumenten ware het niet dat er ook een stuk of 10 full loaded 130i's te koop staan in het land. en het gaat natuurlijk niet om mijn ex hè ;-)

Heb me niet verdiept in de gebruiktemarkt van de 1 serie maar waarschijnlijk zijn er meer mensen die hem niet mooi vinden :P

Ik vind hem overigens met sportpakket WEL mooi!!

Andre

Bericht door Andre » 28 dec 2006, 11:54

Maar kijk nu eens na de Gt3 markt zelfde verhaal hoor. Ik ken een paar gt3 die staan al zo lang die kunnen bijna het museum in.

Ook een rijliefhebber auto. Er zijn gewoon weg niet genoeg liefhebbers met poen op zak.

En hier komt natuurlijk het anti auto beleid van nederland bij. Mensen zijn er klaar mee. Het is karrespoor door nederland heen. Je hebt er geen zak meer aan. Ze plukken je zo van de weg af rijbewijs weg etc etc.

Dus je praat nog over een handje vol liefhebbers die een keer naar de ring gaan en zondag ochtend een keer willen gas geven en die een volle buidel hebben. Juist en die moet je met een bouw lamp gaan zoeken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 dec 2006, 13:05

Laat mij maar een beetje rotzooien met die Yarissen van 10K euro...kan ik zelf over een paar jaar een dikke GT3 kopen :-)

Aparte auto's gebruikt is gewoon lastig, je statijd *(voor een 130i kost is zeker een 7a8euro per dag door te staan) kortom je moet veel marge op zo'n hok hebben anders na 200 dagen verdien je nooit meer iets.

HSR

Bericht door HSR » 28 dec 2006, 13:20

Rebel schreef:Ik blijf erbij dat hij te jong is. Kijk maar eens op internet hoeveel nieuwe TT's te koop staan bijvoorbeeld. Allen demo's, en allemaal bijna niks gereden met een flinke hap van de prijs af.
En toch verkopen ze niet.
Iemand die voor dat bedrag een auto koopt, wil zijn eigen kleur, zijn eigen opties kiezen.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens.

De mini cooper S cabrio van een familielid hebben we gekocht toen er 12.000 km op de teller stond. De kop was er dus net af, en inderdaad een fikse hap uit de nieuwprijs. Voor de nieuwprijs hadden we nooit een S Cabrio gekocht. En voor 20% korting kan ik best genoegen nemen met een ander type velg o.i.d.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 28 dec 2006, 13:25

@ Hugo een Mini is gewoon goede handel.

Alles draait om vraag en aanbod!!!

En iedereen denkt vaak als hij/zij geld heeft koop je toch een "vul maar in" alleen niet iedereen wil dat! Ik ken zat mensen die 'gewoon' een A6 3.0 TDI of zelfs een Corolla die geen behoefte hebben aan groter, sneller dikker etc. dat wij allemaal zo gek zijn :lol:

Ik zou zelf ook geen nieuwe kopen. Over een jaar of 3,4 gaan wij een mooie dikke snelle cabrio kopen *(911) en zeker geen nieuwe maar 1tje van 3>4 jaar oud.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 dec 2006, 17:16

Kunnen we weer on-topic naar de politieke discussie, excelleren, intellectuelen (hij die het niet kan schrijven is geen intellectueel Elmar, hij die het wel kan schrijven hoeft er overigens geen te zijn ;) )

Ik vond de Shell-opmerking ook wel grappig. Iemand die geen Engels kan en bij Shell gaat werken. Zal ook wel niet weten wat "shell" betekent hehehe.

Maar dat het NL-onderwijs systeem niet deugt, is natuurlijk een feit van algemene bekendheid. Althans, de manier waarop Dutch het nu zo perfect verwoord heeft. Dat betekent overigens niet dat wij het niet goed hebben, waarschijnlijk beter dan in 97% van de landen, maar dat laat onverlet dat het systeem niet deugt. Hoe dat aangepakt kan worden weet ik niet, maar denk een beetje dat we Hanja Maij-Weggen maar moeten vragen om een soort van carpoolstrook in het onderwijs in te voeren.

Aparte banen voor kinderen met buitengewone talenten. Zoiets bestaat al wel overigens, maar op een wat hoger nivo. Het uitgangspunt dat iedereen hetzelfde moet leren is inderdaad erg achterhaald.

Wat betreft het lenen: niet kunnen of mogen lenen is onzin. Onze hele samenleving (zoals Rico zei) is gestoeld op het lenen. Zonder lenen kan je de wereld zoals wij die kennen wel vergeten (in negatieve zin). Kortom: lenen is goed voor ons land.

Daarbij ben je eigenlijk een kneus eersteklas als je eerst moet sparen voor iets. Waarom zou je eerst gaan sparen als je ook achteraf kan sparen?

Dit is de typische Hollandse gedachte. Ook reden waarom er in Nederland meer mensen rondlopen dan in de rest van de wereld die rijk zijn gestorven. Werkelijk waar.

En iemand hierboven zei dat ie "veel geld heeft" en dat niet op wil maken omdat hij nog iets achter de hand wil houden. Ik wil niet gechargeerd overkomen, maar je valt op het eerste gezicht in de categorie, rijk gestorven --> nogmaals, niet lullig bedoeld, maar je Albert Heijn voorbeeld is nou niet bepaald treffend. Alsof je niet meer naar de Albert Heijn kan als je morgen opeens 30k stukslaat op een 2e handse auto erbij (niet dat je dit moet doen hoor). Kinderen die studeren kosten nogal wat, maar niet dat je nu een buffer moet hebben van 100k op de bank.

Ik herhaal het nu even: ik val je niet aan, ken je niet. Baseer me op je post, maar die was nu niet bepaald genuanceerd door je voorbeeld.

Het probleem in Nederland is dat veel mensen weinig besef hebben van inkomsten/uitgaven. Rente op een lening is meer dan verwaarloosbaar.

Het probleem van: het komt op konto van schuldeisers is ook een onzinnige opmerking die ik hiervoor las. Er is maar één probleem bij het lenen. Dat is dat degene die leent het niet kan terugbetalen en meer leent dan hij eigenlijk aankan.

Dit is een bijna niet-bestaand probleem. Als iemand namelijk 20k leent en het gaat mis, dan heeft hij dat geld al uitgegeven. Onze samenleving heeft daar dus al van geprofiteerd.

De enige schuldeiser die een probleem heeft, is de kredietverschaffer. Dus lost het probleem zich vanzelf op. De kredietverschaffer kan namelijk naar zijn centen fluiten, de rest niet.

Voorbeelden over mensen in schuldsanering etc zijn niet aan de orde, omdat dit een samenspel is van factoren en absoluut niet te wijten is aan die ene lening. Die kunnen gewoon niet met geld omgaan.

Maar dat aandeel mensen is verwaarloosbaar voor banken en zullen zij nooit stoppen met de eenvoud waarop je geld kan lenen.

De kredietbank is dan weer wat anders. Daar heeft Michel een punt, maar ook daarvoor geldt: het wordt allemaal van bovenaf gefinancierd. Frisio en consorten verdienen zoveel dat het verwaarloosbaar is. En nogmaals, op het moment dat het niet meer goed gaat en veel mensen niet terug kunnen betalen, dan zal Frisia zelf de regels verscherpen.

Andere slachtoffers zijn er niet: de detailhandel heeft immers zijn geld al. Het plasma-scherm is al betaald etc.

De zelfregulerende werking van lenen is dus ideaal voor een land als Nederland.

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2006, 18:16

Goeie post Macboy, een ton op de bank is mischien wel relaxed, maar ergens is het ook weer niks (qua bedrag dan). Hooguit dat je het 2 tot 3 jaar op een houtje uitzingt als het echt fout gaat.

Geld is niks, ik zeg altijd tegen mijn klanten als ze een beetje klagen tijdens het aftikken van het geld voor het bed, "mevrouw het is dan 1000 euro, maar u slaapt nooit zo lekker op dit stapeltje biljetten dan op dat bed wat u heeft gekocht"

En eigenlijk is dat ook de kern, geld is ooit als alternatief ingeroepen voor de ruilhandel. Wat moet je in godsnaam met 200 kippen als je elke dag aan 1 ei genoeg hebt. Hup ruilen voor een koe, maar het werd zo'n koehandel en omslachtig dat men het geld bedacht.

Geld stop je makkelijker in je beurs dan 35 koeien of 200 kippen. Maar de geld moet wel rollen, oppotten en sparen is zo beroerd voor de samenleving, de enige die hard lachen zijn de banken want die lenen jou geld weer net zo hard uit naar die frisiaproleet.

Kijk je moet altijd een leuk bedrag aan de kant hebben, voor de korte termijn zekerheid, voor de lange termijn moet je multimiljonair zijn en die lopen hiero ook niet met bosjes rond denk ik zo.

Mensen die op leeftijd doodgaan en een dikke pot hebben gespaard, echt gruwelijk gewoon.

Ik hoop altijd dat de mensen veel geld willen uitgeven, dan heb ik het tenminste ook goed, maar dat geld niet alleen voor mij maar voor iedereen hiero.

Elmar

Bericht door Elmar » 28 dec 2006, 19:31

@ Macboy, ik was ook veel beter in exacte vakken...

Dutch schreef: Zelfde aan het andere kant van de schaal: van die jongens en meisjes bij wie je de hersens hoort kraken als ze op hun 14e nog tien theorievakken voor hun kiezen krijgen, omdat hun ouders (lees: de maatschappij) zich ervoor schamen dat hun kind iets doet dat - God verhoede 't - op de vroegere LTS lijkt. Terwijl ze in 5 minuten een computer helemaal uit en in elkaar zetten, ik noem maar wat. Dan zeg ik: leve de LTS! En laat die voor mijn part al vanaf 10 jaar beginnen!

Zo een beetje duidelijker? :D
Dit gedeelte is zeker veel zeggend.

markk

Bericht door markk » 28 dec 2006, 21:30

Ik bedoel maar, een paar weken geleden stond ie nog voor 30k.
Nu al gezakt tot 26k.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FwEn1rh3

Binnenkort toch maar eens kijken...

Mark.

Rebel

Bericht door Rebel » 29 dec 2006, 01:08

Rico v Velzen schreef:Goeie argumenten ware het niet dat er ook een stuk of 10 full loaded 130i's te koop staan in het land. en het gaat natuurlijk niet om mijn ex hè ;-)

Is dat zo?

Ik dacht al dat het kwam omdat de auto in Friesland staat....Sja en daar koopt niemand dure auto's behalve Andre, Robin en jij :wink:

Pieter///M3

Bericht door Pieter///M3 » 29 dec 2006, 08:00

markk schreef:Ik bedoel maar, een paar weken geleden stond ie nog voor 30k.
Nu al gezakt tot 26k.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 52FwEn1rh3

Binnenkort toch maar eens kijken...

Mark.

Brrr weet je dat zeker ? ik zou zeggen search the google (op bedrijfsnaam)

Gr Pieter

CRZ

Bericht door CRZ » 29 dec 2006, 09:42

Pieter///M3 schreef:

Brrr weet je dat zeker ? ik zou zeggen search the google (op bedrijfsnaam)

Gr Pieter
Ik ken het bedrijf wel, ben er ooit is geweest. Had een niet al te beste indruk....

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 09:47

Mark houd wel van een gokje, die koopt altijd vage auto's bij vage adressen ;-)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 dec 2006, 09:50

Elmar schreef:@ Macboy, ik was ook veel beter in exacte vakken...

Dutch schreef: Zelfde aan het andere kant van de schaal: van die jongens en meisjes bij wie je de hersens hoort kraken als ze op hun 14e nog tien theorievakken voor hun kiezen krijgen, omdat hun ouders (lees: de maatschappij) zich ervoor schamen dat hun kind iets doet dat - God verhoede 't - op de vroegere LTS lijkt. Terwijl ze in 5 minuten een computer helemaal uit en in elkaar zetten, ik noem maar wat. Dan zeg ik: leve de LTS! En laat die voor mijn part al vanaf 10 jaar beginnen!

Zo een beetje duidelijker? :D
Dit gedeelte is zeker veel zeggend.
Zo is het inderdaad. Paar oud klasgenoten/jeugdvrienden zijn daar goed voorbeeld van.

Ik had vroeger op de lagere school ook een paar jongens in de klas waarvan men niet precies wist wat daarvan moest worden later.

1 jongen (ouders boerderij) ging naar lagere landbouw school na afronden lagere school. Die startte op een gegeven moment een snackbar naast een supermarkt en was binnen paar jaar binnen. En is gewoon zelfde boeren nuchtere jongen gebleven.

Andere jongen had moeite op Mavo. Die is uiteindelijk naar hoveniersopleiding gegaan. Liep stage. Die vent waar hij stage liep zei: wil je bedrijf overnemen, ik heb zin om te stoppen. Hij alles op eigen houtje + hulp van vrienden etc. uitgezocht. Diploma gehaald, bedrijf overgenomen onder uiterst gunstige omstandigheden. Gaat verre van slecht met hem.

Andere jongen was een keer blijven zitten, kwam bij ons in de klas. Superaardige kerel. Ging naar havo (montessori), volgens zijn (Cito) advies ging hij dat niet redden. Ik kwam daar net op school toen hij weer weg ging (nadat ik op een andere school zelf paar keer was blijven zitten :) ). Ik weet niet of hij zijn middelbare school diploma heeft gehaald, maar volgens mij niet. Net als ik. Als ik zeg 'put your hands up for Detroit', dan weten jullie wie ik bedoel. www.feddelegrand.com voor degene die dat niets zegt (kan me niet voorstellen). Nr 1 in UK hitlist, echt een knappe prestatie. En al paar eerdere hits geschoord onder zijn eigen label. Heeft ook nog wat belangen in horeca tent(en). Hij was vroeger altijd al 'apart/anders', moeite met leren (dislectie), altijd al bezig met muziek. Vaak met bands/nummers die pas veel later in de hitlijsten verschenen.

Andere jongen (erg grappige gast, soort André Hazes) heeft middelbare school ook niet afgemaakt. Ook niet iemand die goed kan leren. Tijdje heeft ie wat dingen gedaan die hij alleen aan mij heeft opgebiecht. Gelukkig op tijd weer uit het donkere circuit vertrokken. Die is bij de locale benzinepomp en bandenhandel gaan werken. Geloof dat 'ie nu vennoot is. 20 meter verderop is 'ie met zijn vriendin aan nog een bedrijf begonnen. Gaat ook allemaal niet slecht. Superaardige kerel.

Zelf ben ik ook niet goed in leren. Niet eens zozeer omdat ik het niet kan, maar meer omdat ik nooit wilde. Vond het saai, wist veel dingen al. Was eigenwijs (nog steeds). Have/Vwo was voor mij geen pretje, daarom na 4 havo gestopt, overgestapt naar MTS Bouwkunde. Daar opgebloeid, vooral door stages. Toch doorgegaan met HTS (combinatie Heao en bouwkunde). Gezeik gehad met punten en directeur waar ik afstudeerde. Alles opnieuw gedaan, docenten aan mijn zij gekregen die me juiste support konden geven, neefje die hielp met bepaalde opdracht en nog wat andere mensen. Uiteindelijk toch afgestudeerd. Maar soms twijfel ik of het het allemaal waard was.

De maatschappij dwingt je tot leren en studeren. Maar vaak in de verkeerde richting. En die schaamte van ouders die Dutch noemt, zou plaats moeten maken voor trots. Gelukkig heb ik dat laatste altijd gehad, ook al waren ze het niet eens met mijn methoden en keuzes.

Godver, wat een lang verhaal. Snel back on topic. :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 dec 2006, 10:01

Ach ja. Zo zei m'n leraar op de MTS bij de diploma-uitreiking dat het nooit wat met me zou worden, ik was veel te eigenwijs volgens hem. En nu (4 jaar later) heb ik een eigen IT bedrijf waar het uitstekend mee gaat. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 29 dec 2006, 10:13

Wouter dat weg mijn schooldirecteur MDS ook altijd.

Plaats reactie