Bye bye Megane RS, Hello Seat Leon Cupra
-
Re: Bye bye Megane RS, Hello Seat Leon Cupra
Ja, maar daar heb ik m helaas niet gekocht.... En emmen is ook niet echt naast de deur. 

- Petrolhead Tom
Nederland is zo groot!ErikS schreef:Ja, maar daar heb ik m helaas niet gekocht.... En emmen is ook niet echt naast de deur.

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Even snel wat foto's met de mobiel gemaakt. Kleur komt er op de foto's niet helemaal goed uit, IRL is de kleur mooier. Dit is overigens de eerste alorblauwe Cupra in NL.

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Netjes, zeer mooie auto.
- Joy
Fraai ding. Frisse kleur ook voor de verandering. Alleen de velgen vind ik niet fraai. Daar zou een setje BBS een mooie vervanging voor zijn.
- sitechris
Ik wilde eerst zwarte velgen eronder. Maar daar zie ik van af. Ik vind deze velgen IRL echt fantastisch.
Maar smaken verschillen
Maar smaken verschillen

- GTRene
nette kar zo, meer low profile wat soms leuk/handig kan zijn, frisse kleur 

- Paskal
- Auto: meerdere
Is inderdaad een lekker frisse kleur
Kwam er vandaag wel 3 tegen in die kleur op een ritje van nog geen 200 km wat me wel verbaasde.
Smaken verschillen gelukkig maar die velgen vind ik verre van fraai.

Kwam er vandaag wel 3 tegen in die kleur op een ritje van nog geen 200 km wat me wel verbaasde.
Smaken verschillen gelukkig maar die velgen vind ik verre van fraai.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooi ding 
Nu ik dagelijks in een V60 rij besef ik weer dat ik toch eigenlijk wel een hothatch fan ben. Lekkere auto's.

Nu ik dagelijks in een V60 rij besef ik weer dat ik toch eigenlijk wel een hothatch fan ben. Lekkere auto's.

-
Met het kopen van een nieuwe auto wil je een stukje service, dicht bij huis.Petrolhead Tom schreef:Nederland is zo groot!ErikS schreef:Ja, maar daar heb ik m helaas niet gekocht.... En emmen is ook niet echt naast de deur.
Ja, ik koop een golf omdat hij goed is voor mijn situatie nu. Anders kocht ik voor hetzelfde geld wel een golf GTI met wat minder opties, om maar wat te noemen. Welke idioot gaat dan elke keer meer dan een uur rijden voor een stukje service? Juist, niemand. Met een tweedehandsje is dat wat anders, en zou het ook mijn reet roesten. IWAB.
- RutgerK
Waar je een nieuwe auto koopt en waar je de service laat doen hoeft toch niet hetzelfde te zijn.ErikS schreef:Met het kopen van een nieuwe auto wil je een stukje service, dicht bij huis.Petrolhead Tom schreef:Nederland is zo groot!ErikS schreef:Ja, maar daar heb ik m helaas niet gekocht.... En emmen is ook niet echt naast de deur.
Ja, ik koop een golf omdat hij goed is voor mijn situatie nu. Anders kocht ik voor hetzelfde geld wel een golf GTI met wat minder opties, om maar wat te noemen. Welke idioot gaat dan elke keer meer dan een uur rijden voor een stukje service? Juist, niemand. Met een tweedehandsje is dat wat anders, en zou het ook mijn reet roesten. IWAB.
- JP
Ik zie dat Chris gekocht heeft bij Muntstad. Daar vond ik de service bedroevend laag......
-
Wel voor de garantie, toch?RutgerK schreef:
Waar je een nieuwe auto koopt en waar je de service laat doen hoeft toch niet hetzelfde te zijn.
Lijkt me sterk dat hun de garantie blijven verlenen indien de auto ergens anders in onderhoud is?!
- WJ
Fabrieks garantie gaat via PON toch, dus zolang je bij een erkende garage zit maakt dat niet uit toch?
- frank de jonge
Klopt. Merkdealer is merkdealer.
-
Ja, maar als een dealer die garantie overneemt, want daar gaat het hier over, lijkt het me wel logisch dat je daar dan ook het onderhoud laat doen. Lijkt me sterk dat ze zulke risico's gaan nemen zonder de vruchten ervan te plukken, toch?! Dat merkgarantie merkgarantie is dat weet ik. Dat zit zelfs vast op de auto, dus is ook mee te verkopen.WJ schreef:Fabrieks garantie gaat via PON toch, dus zolang je bij een erkende garage zit maakt dat niet uit toch?
- sitechris
Zie stijgende lijn bii Muntstad. Ze zitten bij mij vlak in de buurt. Dat vind ik meest handig. Qua service scoren vw dealers meestal niet hoog. Dan vind ik muntstad al een hoogvlieger. Over de verkoper ben ik overigens erg tevreden.
-
Het is denk ik ook meer dat de service vanuit PON gewoon belachelijk is.
De dealers kunnen alles zelf wel gaan betalen, maar daar zijn hun marges ook niet meer naar......
De dealers kunnen alles zelf wel gaan betalen, maar daar zijn hun marges ook niet meer naar......
- JP
Mijn witte GTi heb ik destijds bij Muntstad gekocht. Ik vond het een nogal klungelige verkoopster. Geen wonder dan ook dat de tenaamstelling totaal mislukte. Goed dat ze blijkbaar nu beter hun best doen.... 

- Petrolhead Tom
Sterker nog kan ook gewoon bij een universele garage. Heeft geen invloed op je garantie.ErikS schreef:Wel voor de garantie, toch?RutgerK schreef:
Waar je een nieuwe auto koopt en waar je de service laat doen hoeft toch niet hetzelfde te zijn.
Lijkt me sterk dat hun de garantie blijven verlenen indien de auto ergens anders in onderhoud is?!
- Luca
Mooie BOM op wielen.
- sitechris
Joehoe, eindelijk kan ik instappen en rijden.
Wel twee probleempjes geconstateerd. Bij 130/140 km per uur zit er een hinderlijke trilling in de auto. Bij andere snelheden duidelijk minder. Het viel me ook al op toen ik alleen reed en de passagierstoel net wat teveel zag schudden. Ik zou bijna denken dat de banden al cuppen. Ik ga hier wel even naar laten kijken, want het stoort me.
Nummertje 2 wat me (negatief) opviel is dat de DSG-bak in manuele modus alleen schokvrij terugschakelt als ik gas loslaat. Als ik gas blijf geven (bv ik rijd stabiel 80 in 6 en flipper terug naar 5) voel je altijd een korte vertraging en een hinderlijk schokje. Is dit bij anderen ook zo?
Verder bevalt de auto (uiteraard) prima, ik heb voornamelijk rustig gereden. Het echte beulswerk en bevindingen volgen nog wel.
Wel twee probleempjes geconstateerd. Bij 130/140 km per uur zit er een hinderlijke trilling in de auto. Bij andere snelheden duidelijk minder. Het viel me ook al op toen ik alleen reed en de passagierstoel net wat teveel zag schudden. Ik zou bijna denken dat de banden al cuppen. Ik ga hier wel even naar laten kijken, want het stoort me.
Nummertje 2 wat me (negatief) opviel is dat de DSG-bak in manuele modus alleen schokvrij terugschakelt als ik gas loslaat. Als ik gas blijf geven (bv ik rijd stabiel 80 in 6 en flipper terug naar 5) voel je altijd een korte vertraging en een hinderlijk schokje. Is dit bij anderen ook zo?
Verder bevalt de auto (uiteraard) prima, ik heb voornamelijk rustig gereden. Het echte beulswerk en bevindingen volgen nog wel.
Laatst gewijzigd door sitechris op 23 jan 2015, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
lastig zo'n trilling, had iemand anders hier op DF dat ook niet maar dan met een VW Golf? ook nieuw dacht ik.
die werd er ook gek van en van die dealer ook dacht ik
not sure anymore though.
die werd er ook gek van en van die dealer ook dacht ik

- sitechris
De trilling is met name pregnant rond de 130/140. Daarboven/daaronder weinig last van.
-
Ik kom er dinsdag achter!Nummertje 2 wat me (negatief) opviel is dat de DSG-bak in manuele modus alleen schokvrij terugschakelt als ik gas loslaat. Als ik gas blijf geven (bv ik rijd stabiel 80 in 6 en flipper terug naar 5) voel je altijd een korte vertraging en een hinderlijk schokje. Is dit bij anderen ook zo?

Mooi ding man. Alweer 177km erop staan!