Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door StefanW » 30 jan 2017, 21:03

Driften is niet perse nodig. Naast de 130i kijk ik in Duitsland ook nog naar een Megane RS. Dacht dat ie niet in het budget zou vallen, maar niets blijkt minder waar. Die auto is ook een stuk jonger (2009-2010).

Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door Nickvl » 31 jan 2017, 16:44

Zou persoonlijk ook voor de 130i gaan ondanks dat deze wat ouder is, ze zijn echt super betrouwbaar. Heb mijne nu 2jaar van 172kkm naar 193kkm gereden buiten normaal onderhoud nog geen mankementen gehad. En geloof me hij wordt goed gebruikt, zowel dwars als diverse trackdays genoten. Let wel op bij aanschaf tussen facelift en pre-lci het verschil in motorblok N52 vs N53. hydraulische vs elektrische stuurbekrachtiging. Ben erg benieuwd wat de keuze gaat worden!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door Tristan » 31 jan 2017, 16:45

LCI heeft ook nog gewoon het N52 blok en hydraulische stuurbekrachtiging. Alleen de laatste versies hebben het 258pk N53 blok.

Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door Nickvl » 31 jan 2017, 16:53

Tristan schreef:LCI heeft ook nog gewoon het N52 blok en hydraulische stuurbekrachtiging. Alleen de laatste versies hebben het 258pk N53 blok.
Nooit geweten, en welk blok heeft jouw voorkeur? Die versies zijn 10kg zwaarder vraag me af waar dat verschil in zou zitten..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door Tristan » 31 jan 2017, 17:10

Geen idee, maar de N53 had directe inspuiting en gaf wat problemen in het begin. Dus zou alleen daarom al voor de N52 gaan. Denk wel 1 van de beste BMW blokken (op de M-motoren na). Ook wij hadden in ruim 54.000km geen problemen en mis het blokje nog altijd, ondank dat het N55 blok een beul is maar niet zo gretig toeren draait zoals de N52.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci

Bericht door StefanW » 01 feb 2017, 22:38

Het gaat een 130i worden. Vanavond de deal van mijn 325ci rond gemaakt.
Heb een op het oog nette 130i gezien vlakbij Stuttgart. Zijn er nog bepaalde zwakke punten op deze auto?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mijn e46 heb ik de Vanos preventief laten reviseren. Op een 130i is dat niet meer nodig toch?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 feb 2017, 08:24

Hoe zit het met olieverbruik bij de 130i?? N52 is in de basis denk hetzelfde als de in de 325i en die lusten hem nog wel aardig.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28656
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Martijn_bmw » 02 feb 2017, 09:29

Cool! rijdt ook echt top zo'n 130i :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Tristan » 02 feb 2017, 09:34

Martin van der Zwaard schreef:Hoe zit het met olieverbruik bij de 130i?? N52 is in de basis denk hetzelfde als de in de 325i en die lusten hem nog wel aardig.
Onze 130i had heel weinig olieverbruik. Geloof in meer dan 50.000 km maar 2x 1 liter bijgevuld en 1x oliebeurt.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door indobesar » 02 feb 2017, 15:55

Kan ik beamen. Olieverbruik is nihiel. De M54B30 in de 330iT had meer olie-dorst.

Verder kan ik de 130i aanbevelen. Heerlijke kar. Het is overigens wel lastig om >1:10 te halen. Wij zitten gem. op 1:9, maar dat komt omdat de auto graag gereden wil worden. :D

Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Nickvl » 02 feb 2017, 16:21

Mijn ervaring is ook weinig olieverbruik, de tikkende 'kop'' irriteert me nog weleens maar dit is echt alleen met koud weer en hele korte stukjes. Bij een iets langer ritje is het gelijk weer weg. Benzineverbruik is idd moeilijk om onder de 1:10 te krijgen. Remmen blijken een zwak punt kan dit setje wel aanraden :whistle:

https://www.leebmann24.de/bmw-performan ... 0-e92.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Doet in mijn ogen echt superveel zowel voor de looks als remprestaties echt prachtig, Ook veel mensen die toch f hun hoofd omdraaien en de remmen checken.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Tristan » 02 feb 2017, 17:09

LCI 130i is wel op 1:10 te krijgen incl. stevig doorrijden.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door StefanW » 02 feb 2017, 18:33

Dikke remmen op een auto is inderdaad leuk. Op mijn 106 zitten ook leuke Brembo's waar vaak naar gekeken wordt.
Maar weet iemand het verhaal van de vanos?

Verbruik maakt me niet uit. Rij nu ook 1 op 9-10. Ik rij maar 12k per jaar ofzo. Tank ook altijd 98, omdat ie er lekkerder van loopt.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6229
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door matthyssie » 02 feb 2017, 18:45

Apart, mijn 130i lust wel een slok olie. Verder topauto! Heeft voor sportief rijgedrag wel een sper nodig vind ik.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1142
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Locatie: Friesland

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door bartb » 02 feb 2017, 20:19

Volgensmij is het niet onverstandig om je vanos ventielen in elk geval in de gaten te houden. Ik zou ze preventief vervangen.
Dat kost je de kop ook niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Macboy » 02 feb 2017, 23:43

Goede keuze man en geweldige rit naar Stuttgart :thumbup:

Enige dat me opvalt is dat de bekleding niet origineel is. Die 1-serie is nooit met alcantara geleverd af fabriek. Als dat er later in is gebouwd alleen maar beter, want zal mooi staan en nieuwer zijn. Misschien soort Cools geweest. Dus zegt natuurlijk niets, maar denk meld het maar even.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door StefanW » 03 feb 2017, 16:27

Is het niet zo dat je bij M pakket standard alcantara/stof hebt? Tegen meerprijs volledig leer.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Tristan » 03 feb 2017, 16:34

Dacht standaard Sensatec met leder.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door StefanW » 03 feb 2017, 16:41

hmm, dan is het vreemd. Had toch al niet een goed gevoel met deze auto. Laat deze dan toch lopen. Viel me op dat de auto na 40k al in onderhoud ging bij een Bosch car service en de auto is niet unfallfrei. Kan natuurlijk een bumpertje geweest zijn, maar ook de complete voorkant. Als er dan ook geen origineel interieur in zit. Met al deze dingen in het achterhoofd ga ik niet een rit naar Stuttgart wagen.

Ik blijf mobile.de wel in de gaten houden. Heb vervangend vervoer, dus ga rustig zoeken.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Mike R32 » 03 feb 2017, 17:01

Je zou ook nog voor een 125i LCI kunnen gaan die heeft ook het 3.0 blok.

Maan
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 dec 2014, 10:50

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Maan » 04 feb 2017, 00:57

Had je die van Sebastian Fontijn al gezien? Geen idee of die aan al je eisen voldoet...

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door StefanW » 05 feb 2017, 21:08

Maan schreef: 04 feb 2017, 00:57 Had je die van Sebastian Fontijn al gezien? Geen idee of die aan al je eisen voldoet...
Ga ik zaterdag kijken. Ken jij hem?

edit: nl kampioen driften zie ik... :roll:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Tim N » 07 feb 2017, 21:15

Duitse 130i's waren er ook met stof sportinterieur. Laat je dat niet weerhouden.
Waarom zou een dealer beter onderhoud plegen dan een Bosch car service?
StefanW schreef: 03 feb 2017, 16:41 hmm, dan is het vreemd. Had toch al niet een goed gevoel met deze auto. Laat deze dan toch lopen. Viel me op dat de auto na 40k al in onderhoud ging bij een Bosch car service en de auto is niet unfallfrei. Kan natuurlijk een bumpertje geweest zijn, maar ook de complete voorkant. Als er dan ook geen origineel interieur in zit. Met al deze dingen in het achterhoofd ga ik niet een rit naar Stuttgart wagen.

Ik blijf mobile.de wel in de gaten houden. Heb vervangend vervoer, dus ga rustig zoeken.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1958
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door StefanW » 07 feb 2017, 22:56

Heb daar een beter gevoel bij. Mijn 325ci heeft alleen dealerstempels in het boekje staan. Ik ga puur naar de dealer voor de stempel :mrgreen:

Morgen wordt de 325 opgehaald en zal ie naar Belgie gaan. Zaterdag kijken bij een zwarte 130i in NL. Als die auto het niet wordt, zal ik weer in Duitsland gaan kijken.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i

Bericht door Mike R32 » 08 feb 2017, 00:46

Ben benieuwd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 10 gasten