Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Driften is niet perse nodig. Naast de 130i kijk ik in Duitsland ook nog naar een Megane RS. Dacht dat ie niet in het budget zou vallen, maar niets blijkt minder waar. Die auto is ook een stuk jonger (2009-2010).
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Zou persoonlijk ook voor de 130i gaan ondanks dat deze wat ouder is, ze zijn echt super betrouwbaar. Heb mijne nu 2jaar van 172kkm naar 193kkm gereden buiten normaal onderhoud nog geen mankementen gehad. En geloof me hij wordt goed gebruikt, zowel dwars als diverse trackdays genoten. Let wel op bij aanschaf tussen facelift en pre-lci het verschil in motorblok N52 vs N53. hydraulische vs elektrische stuurbekrachtiging. Ben erg benieuwd wat de keuze gaat worden!
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
LCI heeft ook nog gewoon het N52 blok en hydraulische stuurbekrachtiging. Alleen de laatste versies hebben het 258pk N53 blok.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Nooit geweten, en welk blok heeft jouw voorkeur? Die versies zijn 10kg zwaarder vraag me af waar dat verschil in zou zitten..Tristan schreef:LCI heeft ook nog gewoon het N52 blok en hydraulische stuurbekrachtiging. Alleen de laatste versies hebben het 258pk N53 blok.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Geen idee, maar de N53 had directe inspuiting en gaf wat problemen in het begin. Dus zou alleen daarom al voor de N52 gaan. Denk wel 1 van de beste BMW blokken (op de M-motoren na). Ook wij hadden in ruim 54.000km geen problemen en mis het blokje nog altijd, ondank dat het N55 blok een beul is maar niet zo gretig toeren draait zoals de N52.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci
Het gaat een 130i worden. Vanavond de deal van mijn 325ci rond gemaakt.
Heb een op het oog nette 130i gezien vlakbij Stuttgart. Zijn er nog bepaalde zwakke punten op deze auto?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn e46 heb ik de Vanos preventief laten reviseren. Op een 130i is dat niet meer nodig toch?
Heb een op het oog nette 130i gezien vlakbij Stuttgart. Zijn er nog bepaalde zwakke punten op deze auto?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/30 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij mijn e46 heb ik de Vanos preventief laten reviseren. Op een 130i is dat niet meer nodig toch?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Hoe zit het met olieverbruik bij de 130i?? N52 is in de basis denk hetzelfde als de in de 325i en die lusten hem nog wel aardig.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Cool! rijdt ook echt top zo'n 130i 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Onze 130i had heel weinig olieverbruik. Geloof in meer dan 50.000 km maar 2x 1 liter bijgevuld en 1x oliebeurt.Martin van der Zwaard schreef:Hoe zit het met olieverbruik bij de 130i?? N52 is in de basis denk hetzelfde als de in de 325i en die lusten hem nog wel aardig.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Kan ik beamen. Olieverbruik is nihiel. De M54B30 in de 330iT had meer olie-dorst.
Verder kan ik de 130i aanbevelen. Heerlijke kar. Het is overigens wel lastig om >1:10 te halen. Wij zitten gem. op 1:9, maar dat komt omdat de auto graag gereden wil worden.
Verder kan ik de 130i aanbevelen. Heerlijke kar. Het is overigens wel lastig om >1:10 te halen. Wij zitten gem. op 1:9, maar dat komt omdat de auto graag gereden wil worden.

- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Mijn ervaring is ook weinig olieverbruik, de tikkende 'kop'' irriteert me nog weleens maar dit is echt alleen met koud weer en hele korte stukjes. Bij een iets langer ritje is het gelijk weer weg. Benzineverbruik is idd moeilijk om onder de 1:10 te krijgen. Remmen blijken een zwak punt kan dit setje wel aanraden
https://www.leebmann24.de/bmw-performan ... 0-e92.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Doet in mijn ogen echt superveel zowel voor de looks als remprestaties echt prachtig, Ook veel mensen die toch f hun hoofd omdraaien en de remmen checken.

https://www.leebmann24.de/bmw-performan ... 0-e92.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Doet in mijn ogen echt superveel zowel voor de looks als remprestaties echt prachtig, Ook veel mensen die toch f hun hoofd omdraaien en de remmen checken.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
LCI 130i is wel op 1:10 te krijgen incl. stevig doorrijden.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Dikke remmen op een auto is inderdaad leuk. Op mijn 106 zitten ook leuke Brembo's waar vaak naar gekeken wordt.
Maar weet iemand het verhaal van de vanos?
Verbruik maakt me niet uit. Rij nu ook 1 op 9-10. Ik rij maar 12k per jaar ofzo. Tank ook altijd 98, omdat ie er lekkerder van loopt.
Maar weet iemand het verhaal van de vanos?
Verbruik maakt me niet uit. Rij nu ook 1 op 9-10. Ik rij maar 12k per jaar ofzo. Tank ook altijd 98, omdat ie er lekkerder van loopt.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Apart, mijn 130i lust wel een slok olie. Verder topauto! Heeft voor sportief rijgedrag wel een sper nodig vind ik.
- bartb
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Locatie: Friesland
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Volgensmij is het niet onverstandig om je vanos ventielen in elk geval in de gaten te houden. Ik zou ze preventief vervangen.
Dat kost je de kop ook niet.
Dat kost je de kop ook niet.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Goede keuze man en geweldige rit naar Stuttgart 
Enige dat me opvalt is dat de bekleding niet origineel is. Die 1-serie is nooit met alcantara geleverd af fabriek. Als dat er later in is gebouwd alleen maar beter, want zal mooi staan en nieuwer zijn. Misschien soort Cools geweest. Dus zegt natuurlijk niets, maar denk meld het maar even.

Enige dat me opvalt is dat de bekleding niet origineel is. Die 1-serie is nooit met alcantara geleverd af fabriek. Als dat er later in is gebouwd alleen maar beter, want zal mooi staan en nieuwer zijn. Misschien soort Cools geweest. Dus zegt natuurlijk niets, maar denk meld het maar even.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Is het niet zo dat je bij M pakket standard alcantara/stof hebt? Tegen meerprijs volledig leer.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Dacht standaard Sensatec met leder.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
hmm, dan is het vreemd. Had toch al niet een goed gevoel met deze auto. Laat deze dan toch lopen. Viel me op dat de auto na 40k al in onderhoud ging bij een Bosch car service en de auto is niet unfallfrei. Kan natuurlijk een bumpertje geweest zijn, maar ook de complete voorkant. Als er dan ook geen origineel interieur in zit. Met al deze dingen in het achterhoofd ga ik niet een rit naar Stuttgart wagen.
Ik blijf mobile.de wel in de gaten houden. Heb vervangend vervoer, dus ga rustig zoeken.
Ik blijf mobile.de wel in de gaten houden. Heb vervangend vervoer, dus ga rustig zoeken.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Je zou ook nog voor een 125i LCI kunnen gaan die heeft ook het 3.0 blok.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 10:50
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Had je die van Sebastian Fontijn al gezien? Geen idee of die aan al je eisen voldoet...
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Ga ik zaterdag kijken. Ken jij hem?Maan schreef: 04 feb 2017, 00:57 Had je die van Sebastian Fontijn al gezien? Geen idee of die aan al je eisen voldoet...
edit: nl kampioen driften zie ik...

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Duitse 130i's waren er ook met stof sportinterieur. Laat je dat niet weerhouden.
Waarom zou een dealer beter onderhoud plegen dan een Bosch car service?
Waarom zou een dealer beter onderhoud plegen dan een Bosch car service?
StefanW schreef: 03 feb 2017, 16:41 hmm, dan is het vreemd. Had toch al niet een goed gevoel met deze auto. Laat deze dan toch lopen. Viel me op dat de auto na 40k al in onderhoud ging bij een Bosch car service en de auto is niet unfallfrei. Kan natuurlijk een bumpertje geweest zijn, maar ook de complete voorkant. Als er dan ook geen origineel interieur in zit. Met al deze dingen in het achterhoofd ga ik niet een rit naar Stuttgart wagen.
Ik blijf mobile.de wel in de gaten houden. Heb vervangend vervoer, dus ga rustig zoeken.
- StefanW
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Heb daar een beter gevoel bij. Mijn 325ci heeft alleen dealerstempels in het boekje staan. Ik ga puur naar de dealer voor de stempel 
Morgen wordt de 325 opgehaald en zal ie naar Belgie gaan. Zaterdag kijken bij een zwarte 130i in NL. Als die auto het niet wordt, zal ik weer in Duitsland gaan kijken.

Morgen wordt de 325 opgehaald en zal ie naar Belgie gaan. Zaterdag kijken bij een zwarte 130i in NL. Als die auto het niet wordt, zal ik weer in Duitsland gaan kijken.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Stefan en zijn BMW 325Ci / zoekt 130i
Ben benieuwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 10 gasten