Tips rondetijd verbeteren CPZ

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
glnk

Re: Tips rondetijd verbeteren CPZ

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 16:04

creon schreef:had jermy clarkson een poos geleden ook niet een vergelijking gedaan tussen sim en echt
met een nsx op laguna seca

hij wist dat je voor een snelle ronden daar en daar gas moest geven (wist hij uit de sim)
maar in het echie vond zijn verstand dat het toch beter was om iets rustiger aan te doen

als je weet dat je gewoon weer opnieuw kunt starten als je vol gas de vangrail in duikt kun je met iets meer lef over de baan
Een simulator is toch wat anders dan de Playstation.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mar 2014, 16:07

Maar nu even ter zake.

Hoeveel ronden denk je op Zandvoort nodig te hebben om je beslissende tik qua rondetijden uit te delen Dave? 10, 15, 20? Ik begrijp dat dit niet in de eerste paar ronden kan gebeuren.

Maar voor de rest is het Zandvoort in iRacing een EXACTE copie van het echte Zandvoort. Dat weet ik uit ervaring. Rempunten, lijnen, ritme, de vertaalslag kan in no time gemaakt worden.

En waarom Sebastian er ook niet direct bij? Één huurauto en twee simmers. Op die manier zijn de kosten ook nog prima te overzien. En natuurlijk wat seattime (10 minuutjes max) voor Kees of een andere DF café racer om de normtijd te zetten. Een mooi experiment.

creon

Bericht door creon » 27 mar 2014, 16:07

KmL schreef:
creon schreef:

dat heb geen nut die man heeft nooit kunnen rijden. en dat spelletje op de playstation is crap. leuk om de tracklayout te leren maar dat is het dan ook. doe maar iracing laguna seca kan je iets meer van leren. maar dan nog betekend het niet of je het in het echt ook kan.

maar laten we eens relaxed een trackday doen met ze allen op CPZ. ipv zeuren over spelletjes ;)

gaat er bij mijn verhaal niet over of hij kan rijden of niet
of welke sim je gebruikt

als je weet dat je gewoon even op de restart knop kan drukken na een flinke crash durf je gewoon meer risco te nemen

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 16:10

Hielke schreef:Maar nu even ter zake.

Hoeveel ronden denk je op Zandvoort nodig te hebben om je beslissende tik qua rondetijden uit te delen Dave? 10, 15, 20? Ik begrijp dat dit niet in de eerste paar ronden kan gebeuren.

Maar voor de rest is het Zandvoort in iRacing een EXACTE copie van het echte Zandvoort. Dat weet ik uit ervaring. Rempunten, lijnen, ritme, de vertaalslag kan in no time gemaakt worden.

En waarom Sebastian er ook niet direct bij? Één huurauto en twee simmers. Op die manier zijn de kosten ook nog prima te overzien. En natuurlijk wat seattime (10 minuutjes max) voor Kees of een andere DF café racer om de normtijd te zetten. Een mooi experiment.
1 lap moet voldoende zijn om nutkees zijn tijd zoek te rijden (als hij zo rijd als in de video) wel in dezelfde auto he. Met meer laps zou ik het wat rustiger opbouwen ;)
Laatst gewijzigd door glnk op 27 mar 2014, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Geert.

Bericht door Geert. » 27 mar 2014, 16:11

:thumbup: .. goed idee
Stelletje café racers :mrgreen: :lol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mar 2014, 16:12

:lollerdelol: :rolling:

Geert.

Bericht door Geert. » 27 mar 2014, 16:15

glnk schreef:

1 lap moet voldoende zijn om nutkees zijn tijd zoek te rijden (als hij zo rijd als in de video) wel in dezelfde auto he. Met meer laps zou ik het wat rustiger opbouwen ;)
Jij hebt leuter van een meter ... kan niet anders.... :clap: :lollerdelol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 mar 2014, 16:17

Het enige wat Kees kan doen is een paar bochtjes op CPZ zijwaarts nemen met die vrachtwagen van hem. Dus denk niet dat je veel problemen zal hebben met hem te verslaan Gink.

Ik wacht wel op de video's. :df:

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 16:19

Geert. schreef:Jij hebt leuter van een meter ... kan niet anders.... :clap: :lollerdelol:
Het zal wel. Andere mensen zeggen dat ik in ene kleine piemeltjes auto rijd. Maar ze rijden zelf rond in people carriers. Ik weet niet wat erger is. Ik weet wel wat leuker is ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 16:26

En het is pas donderdag :lol:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 27 mar 2014, 16:32

Die shit escaleert weer volledig uit de klauwen. :nah:

Archiebald

Bericht door Archiebald » 27 mar 2014, 16:32

Luco schreef:En het is pas donderdag :lol:
En ik had zo gehoopt op geen ontsporend topic......... :gek:

Ga elkaar lekker via PB uitdagen jongens, kom op. Ik ben wel serieus.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 16:39

Elk topic over racen, banden, politiek ontspoord :tooth:

*legt alvast een paar pakjes boter klaar*

Archiebald

Bericht door Archiebald » 27 mar 2014, 16:42

Ik had het kunnen weten, want ik lurk hier best vaak.... Maar 't gaat mij er niet om hoe groot m'n pi*m*l kan worden. Wij vinden dit gewoon leuk om te doen. Of hij nou 3e of 8ste wordt. Het rijden is leuk. Maar er valt veel te verbeteren en dat zien wij/hij zelf ook. Vandaar dat ik om tips vraag....

Wat krijg ik. 5 gehaktballen vol testosteron :peace: die elkaar wel even, via internet!, gaan vertellen hoe goed ze kunnen rijden. :dood:

Reind

Bericht door Reind » 27 mar 2014, 16:48

Dat is standaard bij dit soort topics.

PS mag ik ook meedoen :df:

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 16:54

Het ging erom dat nutkees dom en lacherig doet over simracen terwijl die zelf niet eens kan rijden en zich ondanks dat toch voordoet als instructeur. Het valt mij op dat simulators niet serieus genomen worden. Vooral de mensen die zelf niet de beste rijders zijn vinden zichzelf eigenlijk te goed voor een simulator (de vergelijking met playstation en spelletjes). In werkelijkheid rijden de profs allemaal in de simulator. Simracen kan hem en ook jou (en jouw kameraat) aardig op weg helpen om je laps te verbeteren op CPZ. Zoals Hielke al zegt, de baan is identiek in iRacing. 1000 laps in de simulator is goedkoper dan 1 lap in het echt.
Reind schreef:Dat is standaard bij dit soort topics.

Nee :nah:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 mar 2014, 17:00

glnk schreef:Het ging erom dat nutkees dom en lacherig doet over simracen terwijl die zelf niet eens kan rijden en zich ondanks dat toch voordoet als instructeur. Het valt mij op dat simulators niet serieus genomen worden. Vooral de mensen die zelf niet de beste rijders zijn vinden zichzelf eigenlijk te goed voor een simulator (de vergelijking met playstation en spelletjes). In werkelijkheid rijden de profs allemaal in de simulator. Simracen kan hem en ook jou (en jouw kameraat) aardig op weg helpen om je laps te verbeteren op CPZ. Zoals Hielke al zegt, de baan is identiek in iRacing. 1000 laps in de simulator is goedkoper dan 1 lap in het echt.
Reind schreef:Dat is standaard bij dit soort topics.

Nee :nah:
Behoorlijk rare aanname als je hem nog nooit hebt zien rijden maar alleen af gaat op een YouTube filmpje waarin hij rustig een van zijn eerste rondjes rijdt op CPZ in zijn Viper. Of eentje met een vrouw er naast. Tsja.

Archiebald

Bericht door Archiebald » 27 mar 2014, 17:03

Kun je eens uitleggen hoe dat IRacing werkt?
Moet je daar lid van worden om het te kunnen downloaden?
Kun je het gewoon zo downloaden? (legaal)
Is het alleen een PC game?

glnk

Bericht door glnk » 27 mar 2014, 17:17

Op Tweakers.net is er een behoorlijke community actief aan het simracen:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1577171" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar is ook alle informatie te vinden die je nodig hebt om te starten. Je hebt sowieso een stuur (minimaal een G25) en pedalen (het liefst met een rem op pedaaldruk, loadcell) nodig en een redelijke PC.

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 17:28

Je kan ook een sessie boeken bij Hielke, het schijnt dat zelfs Schumacher na een sessie bij Hielke nog beter was.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mar 2014, 17:32

Luco schreef:Je kan ook een sessie boeken bij Hielke, het schijnt dat zelfs Schumacher na een sessie bij Hielke nog beter was.
Ik reken daarom ook F1 tarieven. Instappers verwijs ik direct naar DF commercial :tooth:

Andre

Bericht door Andre » 27 mar 2014, 17:34

Wie de normtijd niet haalt krijgt de joystick tegen ze knar van Geert. Als je denkt dat het meevalt moet je niet teveel gas geven:)

Geert.

Bericht door Geert. » 27 mar 2014, 17:42

Andre schreef:Wie de normtijd niet haalt krijgt de joystick tegen ze knar van Geert. Als je denkt dat het meevalt moet je niet teveel gas geven:)
Dan weet je ook de reden waarom Kees zo raar schakeld in dat filmpje :hot: :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 27 mar 2014, 17:46

Hielke schreef:
Luco schreef:Je kan ook een sessie boeken bij Hielke, het schijnt dat zelfs Schumacher na een sessie bij Hielke nog beter was.
Ik reken daarom ook F1 tarieven. Instappers verwijs ik direct naar DF commercial :tooth:

:lol: :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mar 2014, 17:48

Kees!!! Waar ben je? Het vaderland roept!

Plaats reactie